Forum >> Szerelőműhely

Dévid19-02-2008 20:16:59 // 19479
Szervusztok, érdekes dologra lettem figyelmes, mikor utoljára meg volt emelve a kocsim. Elől a toronycsapágyban teljesen eltűnik az anya (sőt), ha a kocsi fel van emelve a földről, ez ilyen megoldás, vagy ismét egy új hibajelenséget fedeztem fel.
Skodra19-02-2008 19:26:19 // 19478
Sziasztok! 156-os hűtőjén tudjátok hol van valami túlnyomás szelep,állítólag a szelep belevan törve,és cserés lenne ,de akkor az egész hűtő kukás??Hol tudok ilyet szerezni?
Köszi!
Poseidon19-02-2008 19:20:17 // 19477
Sziasztok topic!
Na ma este a Váci útról a ferdinánd hídra kanyarodva egy jobbról "még belefér" felhajtó jól leamortizálta a hátsó ajtómat, a hátsó sárvédőt, lökhárítót, stb... horpadás, karist és műanyagtörés lett a vége. Szerencsére mindent elismert és nem a MÁV-nál van biztosítva :D:D
Namost a kérdésem a tapasztaltabbakhoz: Hová vigyem megcsináltatni, illetve hogy lesz ez nekem ha nem is előnyös, de legalább nem hátrányos (mondjuk szívesen lefényeztetném az első lökhárítóm ebben a körben, ráférne). Az autó egyébként gyönyörű gyári rosso piros.
Ilyenkor amúgy hogy történik ez az egész? Jó volna ha hamar szép lenne megint a kicsikém :(
Minden javaslatot, tippet _NAGYON_ hálásan köszönök előre is!
nagyferi8119-02-2008 18:27:55 // 19476
Hello!

Ugyanebbe a cipőbe járok! Már most hétfő óta ott van a szekér egy állítólag elég jó elektromosnál. (ez a 3. "ALFÁS" szerelő, előtte 2 BOSCH service) Hengerfejfelújítás majd összerak és az eredmény 20 literes fogyasztás meg ingadozó alapjárat! Én megnézettem már a vezérlést és nem az volt a baja. Nekem se minden esetben ugrál, legalábbis egy bizonyos hőfokon nem, viszont a teljesítménye nem változott (szerintem). Ha megtudom végre, hogy mi volt a baja az enyémnek akkor szólok, hátha közelebb állsz majd az igazsághoz!! De legyen fordítva is! :)
Dzsozy19-02-2008 18:04:45 // 19475
Ha gondolod, akkor rákérdezek egy haver autó vill. szerelőnél, Győr környékén tuti a legjobb! Fel van szerelve a legújabb ketyerékkel, stb! Nekem is ugráll a kocsim, Lambda szondára gyanakszom, 40km/10 littyi benya, holnap beméri a szondát, meg átnézi a vasat, elejétől a hátuljáig! (még le is fényeztette az elejét, mert véletlenül meghúzta az első lököst= korrekt). Rákérdezek, és nyomom majd a választ!
Dzsozy19-02-2008 17:56:44 // 19474
Ingadozó alapjárat? Ki lett sütve a comp.? Én is ebben a cipőben jártam, ki lett sütve a comp. ill. 10 perces meló, kipucoltam az alapjárati mocit, egy fogkefe, meg WD 40 segítségével.
tomcsi14619-02-2008 15:58:05 // 19473
anyad = anyag
tomcsi14619-02-2008 15:42:26 // 19472
Az bizony kuka. Már 3x cseréltem 146 - 156-ososkban. Minden márkaszervíz hoz, de Lángnál van nem gyári is asszem. A gyári áfás ára kb 4000-4500 Ft volt 2007-ben. Mondjuk egy művészet úgy beforgatni, hogy ne vágja el a lemez széle a kezed, de ki is jöjjön... Szar spiater szerű anyad, ha rossz szögben rakod be, 3 hónap és megint eltörik. :(
Ketyi7819-02-2008 14:44:44 // 19471
Én is durválottam a dolgot,de hát ez van.Az a bosszantó,hogy még mindig nem tökéletes:-(
András bácsi19-02-2008 14:38:06 // 19470
Azért ilyen futásnál az durva. Néhány hete láttam egy hasonló km-t futott 1.6 belét: az szinte olyan volt, mint az új.
vivalfa19-02-2008 14:21:20 // 19469
Sziasztok!
Segítsetek: szeretném kiolvasni a diagnosztikai adatokat. Nem OBD, hanem a 3 csatlakozásos cucc; Euroscan/Uniscan/Visa néven fut, de 40-50k megvenni. Láttam viszont közvetlenül PC soros portjára kötve ilyet, azonban nem tudom, a lábkiosztást erre.
Ötlet/segítség?
Előre is köszönöm.
Poló19-02-2008 14:15:27 // 19468
Komárom 100 km-es körzetében van legalább 3 szerelő :)
Ketyi7819-02-2008 14:13:36 // 19467
Esetleg Komárom 100 km-es körzetében egy jó Alfaszerelő lenne a legjobb,mert a fejvakarásból már elég.Azt meg nem akarom,hogy tippelgessenek és vegyek még egy halom felesleges alkatrészt a kocsiba.
Ketyi7819-02-2008 14:07:28 // 19466
130e km.Letört egyik dogattyú tetejéből egy darab és rendet rakott.Felújították a hengereket ,gyűrűket,vezérműszíj,vízpumpa,feszítő görgők ujak,kuplungtárcsa+szerkezet is új.Kezd egy kicsit bosszantani a dolog
András bácsi19-02-2008 13:53:58 // 19465
Különben minek kellett felújítani egy ilyen fiatal motort? Km mennyi?
András bácsi19-02-2008 13:48:25 // 19464
Ha csak néha, akkor nem.
Ferke19-02-2008 13:47:52 // 19463
Szerintem vidd vissza, és akkor hozd el, ha nincs hibája. Most komolyan. Hihetetlen, hogy egyáltalán egy szerelő engedi így elvinni a frissen generálozott autót.:(((
Ketyi7819-02-2008 13:28:42 // 19462
A vezérléstől lehet olyan,hogy néha ingadozik az alapjárat?Nem mindig csinálja.Mondjuk nem értek hozzá.
András bácsi19-02-2008 13:03:25 // 19461
Nincs elrakva a vezérlés?
András bácsi19-02-2008 13:02:20 // 19460
Jaja, kivéve a 105 lovasok.
Ketyi7819-02-2008 11:58:57 // 19459
Sziasztok!
Motorfelújítást végeztek az Alfámon(147 1.6 ts 120le 2001-es).Összerakták és azóta ingadozik az alapjárat hidegen is melegen is.Az a legrosszabb,hogy nem minden esetben jelentkezik a probléma.Az autószerelő is csak vakarja a fejét,mert fogalma sincs mitől lehet.Mivel bejáratós még a motor nem tudom hogy milyen a gyorsulása,(3000 fölé)mert nem padlozgatom le a jobbos pedált.Ha valaki tud segítsen mert kezd a púpom megtelni.Nem volt olcsó a felújítás költsége sem és még a kocsi sem a legjobb.Fogyasztása jó,főleg hogy nem megyek többet 100-nál.Előre is köszi.
Robi19-02-2008 11:33:18 // 19458
Egyébként a legjobban a régi, adagolós turbodízeleknél érezni, hogy egyszercsak megindul az autó, mintha addig félgázon mentél volna. A laikus ilyenkor mondja, hogy "bekapcsolt a turbó". Pedig több köze van a jelenségnek az adagolóhoz, mint a turbóhoz. A turbónyomás szépen, fokozatmentesen emelkedik, és amikor elér egy adott értéket, lenyom egy membránt az adagoló tetejében, ami megnöveli a befecskendezett mennyiséget.
Robi19-02-2008 11:28:56 // 19457
"Csaszi védelmében mondom, hogy felénk is úgy mondják, hogy "kapcsol a turbó" Mégis mindenki érti miről van szó és nem egy kapcsolóról beszélünk..."

Nem akarok szőrszálat hasogatni... Na jó, de. :)
Szóval a köznyelvben elterjedt, de attól még hülyeség, tévhitre alapul.
Képzett (szakmabeli) embertől még nem hallottam ezt a kifejezést, pedig elég sokkal találkozom nap-mint-nap.
Robi19-02-2008 11:25:17 // 19456
"A turbót illetően foggalmam sincs, milyen! Minden esetre meglepődnék, ha változó geometiás lenne!"

Szerintem mind az mJTD, mind a régi JTD változó geometriás turbóval van szerelve.
András bácsi19-02-2008 10:48:04 // 19455
Nekem most csinálta a Belfegor Turbo, 50e volt egy teljes felújítás.
lee7519-02-2008 09:49:13 // 19454
halee tarsasag a segitsegetek kellene ha valakinek van ismeröse aki turbojavitasal foglalkozik vagy tudd egy 156 1.9jtdhez turbot az szoljon nekem!!!pls sürgös
Ferke19-02-2008 09:38:17 // 19453
Szerintem igen.:))
TIbor18-02-2008 20:43:19 // 19452
Hát ezen nem veszünk össze ! :-)))))
Csaszi18-02-2008 20:41:38 // 19451
Jaja! Az valóban az, de nekem a 1238-at adta ki, ami meg az üzemanyag pumpa másodlagos körének rendellenessége. Bár simán el tudnám képzelni ezt a jeladó problémát! Főleg, ha jól összekormolta az IC beömlőjéből süvítő szötye! :( Már ha az egyáltalán a környékén van!

Egyébként van itt egy oldal, ahol le vannak szépen írogatva a hibakódok:
TroubleCodes.net
Vinnie18-02-2008 20:38:37 // 19450
A régebbiekben is változó a szívócsőhossz.
A különbség, ha jól tudom, az EURO II-esről az EURO III-asra való váltást/megfelelést takarja.
Dzsozy18-02-2008 20:34:02 // 19449
Bocs a belavauért, igazából én sem értek hozzá, de talán segít, hogy a EODB vagy OBD2 hibakódok közt a 238 az a turbótöltő nyomás jeladó.
Dzsozy18-02-2008 20:15:31 // 19448
Köszönöm szépen! Csak cseszte a csőröm! :))))
TIbor18-02-2008 19:56:28 // 19447
Elviekben a Szívó oldali veztengely kissé módosított, másak a vezérlési idők !
Változó szívócsöhossz van az újabbakban, kb ennyi asszem !
Dzsozy18-02-2008 19:41:14 // 19446
Mi a különbség 1999-2002-is gyártott 166 2.0TS és a 2002 után gyártott mocikban? Csak érdekelne, mivel 99-02ig 114KW 02-től 110KW az Autofit szerint.
Csaszi18-02-2008 19:32:01 // 19445
Köszi! Bár nem tudom, akkor ez most mit jelent! :)
Csaszi18-02-2008 19:24:00 // 19444
Kössz! Próbáltuk a szervízben, de nem jöttünk rá! Pedig a fazon nézte az okosságában, mit kell csinálni! :) Na mindjárt ki is próbálom ezt! :)

Meg van a hiba!!!! :) Persze nem ilyen egyszerű a dolog! Az tuti, hogy valami gebasz van, mert a rendszer ítra, hogy van hiba, csak a bővebb információ a köv. volt: Hiba ismeretlen! :) Nesze neked! Most bújom a google-t, mert azért adott hibakódot is: P1238 és 386.
Erre a P1238-ra a következőt találtam:
Fuel Pump Secondary circuit fault

Passzolom! Nem a fordítással van a gond, hanem azzal, hogy nem értek hozzá, és nem tudom, mi van ezen a körön. Pl. lehet, hogy itt van a légtömeg mérő?
Dzsozy18-02-2008 19:23:45 // 19443
Hát elég régi a progi, de azért néha segít az embernek, max az alkatrész rendelésnél. Tudtommal több olasz autó alkatrész bolt ezt használja. Ennél jobb az AutóFit, csak mivel azt a szakszervizek használlják, nincs a neten. Max File cserélő szerverekről szedhető le! Daemon Tools kell hozzá!
Vader (a Gróf)18-02-2008 17:26:48 // 19442
ePER...
Csak nekem új??????
Ferke18-02-2008 16:50:50 // 19441
A + és a - jelet egyszerre nyomod kb 20 mp-ig.:)
Selmak18-02-2008 16:11:08 // 19440
Face liftes 156 mJTD ben szvsz LE függetlenül VTG turbó van.
Csaszi18-02-2008 15:28:59 // 19439
A turbót illetően foggalmam sincs, milyen! Minden esetre meglepődnék, ha változó geometiás lenne!
A légszűrő kb 5000 km-el ezelőtt lett cserélve. Szerintem ez is pipa.
A légtömegmérő meg már nem az első ötlet! Ma kiderül, mert 4-re viszem kiolvastatni a hibákat!

Az egész marhasára visszatérve, nem érdekes az egész! Nem értettem a poént, mert túl érzékenyen érintett a dolog (talán érthető okokból), meg hát nem is értek hozzá!

Mindegy!!

Köszi mindenkinek a segítséget! Este írom majd, hogy mire jutottunk!

Ha már itt tartunk: Hogyan lehet az info centeren nullázni a service intervallum kijelzést?
kertecs18-02-2008 14:59:46 // 19438
Szerintem amit Wickey írt az vicces : )

Sőt ezt jelezte is, h nem komoly...
Youri18-02-2008 13:48:43 // 19437
Felénk is mindenki így mondja,és még nem röhögött senki ezért....Pedig mennyire fontos dolog ez:-((
Kau18-02-2008 12:32:58 // 19436
Csaszi védelmében mondom, hogy felénk is úgy mondják, hogy "kapcsol a turbó" Mégis mindenki érti miről van szó és nem egy kapcsolóról beszélünk...
Robi18-02-2008 12:29:59 // 19435
Amúgy nincs sok értelme találgatni, ha a légtömegmérő csatijának lehúzásától nem változik semmi, akkor ki kell olvasni a hibakódokat.
Robi18-02-2008 12:27:38 // 19434
Az első számú gyanúsított a légtömegmérő.
Ezen kívül:
- Légszűrőd tiszta?
- Változó geometriás turbód van. A változtatható szögű terelőlapátok be tudnak ragadni a koromtól, elvileg akár attól is lehetne.
Csaszi18-02-2008 09:19:51 // 19433
A problémám továbbra is ua. És bár sokat nem segített a kollega a kérdésben, legalább jól felcseszte az agyam a derék hsz-el! Egy programozó sem röhögi ki az ismerősét, ha az segítséget kér és ezt éppen a maga kis logikájával ajda elő! ("Jött valami hibaüzenet, aztán meg nem csinált semmit!")
De nyilván van egy halom olyan szakma (nyilván mindegyik), amihez az ember nem ért konkrétan, ezért aztán segítségre szorul! Az életbe soha nem kérnék segítséget attól, aki előbb jól kiröhög, aztán valami fas. beszólással tetézi a dolgot, végül a problémához egy k.va szót sem szól!

Nem érdekes!

Hagyjuk!

Egyébként Ferke örülnék, ha értenék hozzá, de sajna nem! :(
A turbó, meg BEKAPCSOL! BAZTZZ!!!!! :) Szakadjon meg, aki nem érti, hogy miről beszélek!! :))))
Ferke17-02-2008 22:28:04 // 19432
Szerintem nem értette félre. Csak hajlamos az ember kiakadni, amikor a 3mill körüli vassal az ember nem mer a gyerekkel nulla fokban elindulni, mert az épp megbízhatatlan, és eközben a "help" helyett a más (akár hozzáértő) által is gyakran használt kifejezéseken megy a kattogás...:(
Robi17-02-2008 20:31:48 // 19431
Valamit félreértettél. Azért röhögnek rajtad, mert azt írtad, hogy "kapcsol a turbó". Mintha lenne egy kurvanagy billenőkapcsoló a műszerfalon, amit ha bekapcsolsz, akkor kapcsol a turbó. :) Meg kell, hogy mondjam, hogy ettől a kifejezéstől engem is kirázott a hideg. :)

Apró háttérinformáció, hogy a turbó még alapjáraton is működik, csak még nem képes túlnyomást létrehozni, mivel kevés a kipufogógáz. Nagyjából a turbó kipufogó oldalának méretétől függ, hogy milyen fordulaton kezd el rendes mennyiséget tölteni.
147Smz17-02-2008 19:31:33 // 19430
Én WD-40-nel fújkáltam több helyen a zsanérokat és azóta nem nyekereg. Mondjuk csak nagyon nagy hidegben, egész estés álldogálás után nyikorgott eddig is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.