Forum >> Szerelőműhely

admirális24-01-2010 22:25:18 // 28473
Hát erre szerintem nem fogsz egyértelmű választ kapni.
A leggyakoribb vélemény, amit hallottam, hogy 4000 fordulat max, 5E km-en keresztül. Olajcserét a javítás utáni 1000, vagy 5000 km körül cserélik.

Én azonban óvatosabb lennék, mert nehéz a dolgot megítélni, és még arra is venném a bátorságot, hogy 10E km-en keresztül nem pörgetem 3000 fölé, csak hogy biztosan jó legyen. A gázpedállal nem hirtelenkednék és nem is nyomnám nagyon mélyre:).
zsola7524-01-2010 22:23:37 // 28472
Egy kis hibakód olvasás?!
Az kellene szerintem így első körbe...
zsola7524-01-2010 22:22:41 // 28471
Szia!
Az 1,6 Ts-t én max.3000-3500 körül járatom és kb.3000-5000 km-ert.
Utána meg egy laza olaj csere. :):):)
Frank24-01-2010 22:17:15 // 28470
Helló

Pécsen vagy környékén keresek egy jó futómű szerelőt. A 166-om hátsó futóművéről lenne szó. Előre is köszi.
osee_selespeed24-01-2010 21:52:14 // 28469
Helló! Mit szóltok, bejáratás közben mennyi a maximum megengedett ajánlott fordulatszám 2.0TS motornál? Na meg hány km legyen a bejáratás?
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((23-01-2010 14:19:51 // 28468
sziasztok
fellépett egy újabb hiba az autómmal . gond a következő : minden előjel nélkül inditás után , kigyulladt a motor hibakód lámpa és az alapjárat teljesen megvadult . 1000-3500 között ingázik rendszertelenül . ezen kívül menet közben hol elindul , hol megtorpan az autó . visszaváltáskor pedig 4000ig felpörög és visszaáll , torpan . nem mentem vele pedig csak 2-3 km-t . mikor leálltam a garázsba a sötétben láttam hogy a kipufogó csonkok pedig sárgán izzanak !!! múltkor is ezt csinálta , akkor egy kartergáz visszavezető szelepet tisztitották ki és eddig jó volt . csak sajna nem nagyon bízok a szerelőben akihez vittem . van valami ötletetek mi lehet a baj ?
zsola7522-01-2010 22:35:56 // 28467
Szasztok!

Ma beugrott egy kis service....
Gyári gyertyák a sasba(40 ezerért) és lőn láss csodát az 5%-os CO-ból 0,01 lett.(rohadtúl megszivatott) HC 298-ról 56.
Hihetetlen...
Vez.mód nem lett még cserélve de sajnos csak olyan minimálisat állít a tengelyen, hogy az csak nagyon kis mértékben szól bele az emisszióba...
Ja és más...
Ha valakinek kellene van egy gyári új próbára vett Bosch lambda szondám,írjon és megbeszéljük...
Most kicsit megkönnyebültem várom, hogy mi lesz a következő kihívásom. :):):)
Surcy22-01-2010 19:45:32 // 28466
Köszönöm most már nyugodtan fogok aludni:-}A turbósnál még értettem is csak valahogy a szívo D nél ki maradt a folytószelep jelentősége:-}
Janó15522-01-2010 18:16:28 // 28465
A benzinesnél van fojtószelep ( zárásakor vákuum keletkezik ),a dieselnél nincs fojtószelep. Aludj jól :)))))
Piritu - 1.000.00022-01-2010 18:11:26 // 28463
olajkályhában nincs folytószelep, ezért ha zem lehet zárva és nem keletkezhet mögötte vákum. Sőt a turbó miatt még inkább túlnyomás lehet, ennyi
Surcy22-01-2010 17:48:12 // 28462
Úrak multkorában beszélgettem a cimbikkel és felmerűlt az az egyszerünek tünő kérdés,hogy a fékszervó rásegításnél benzines-Diesel összehasonlításban a D nél miér nem tudták egyszerüen meg óldani a szívócsonbol a dolgot mind a B nél csak vákum szivattyúval ezen még bevallóm én sem gondolkoztam!Itt biztos tudjátok a választ:-}Nincs nagy jelentősége csak nem fogok tudni el aludni az éjszaka ha ez motoszkál az agyamba:-}
Dzsozy22-01-2010 17:13:05 // 28461
Tudomásom szerinet a LMM-nek nincs hibakódja a "régebbi" típusoknál, tehát az valszeg nem lehet. Ugyan ilyen pl. a lambdaszonda is, annak sincs hibajelzése, csak azoknál a típusoknál, autóknál, mellyekbe 2 lamdbaszondát eszkábálnak bele. Mi a jelenség, rángat,zörög,csörög,pörög? Hibakódokat,hibalehetőségeket tekintve "jó pár lehet" :)
Liquid21-01-2010 20:54:22 // 28460
több oka lehet, ebből az egyik az LMM, mindenesetre mielőbb olvastasd ki a hibakódot, és ne nagyon használd így
Ödi21-01-2010 19:04:13 // 28459
Sziasztok!

Kigyulladt a gépen a benzinbefecskendezési hibajelzés. Mi lehet az oka?
Coyote21-01-2010 15:15:52 // 28458
Üdv Urak!

Szeretnék az autóba venni LCD Pageres riasztót.
Érdekelni, hogy van e valakinek ilyen, milyen tapasztalata van
és megérné e ilyet beszerelni?
Esetleg tud e valaki jo árban ilyet?

Köszönettel
Ferke20-01-2010 20:57:53 // 28457
Rossz helyen kérdezel:))
Bluestrain20-01-2010 19:40:27 // 28456
Éljen a >csináld magad< mozgalom! Gratulálok, és így tovább! Én így építkeztem, csináltam kandallót, megtanultam hegeszteni, lakatoltam a kocsijaimat, aztán másokét is, és még nem dőlt rám a kégli :)
Nekem ELM-em van, igazad van az csak a motorvezérléshez fér hozzá, de ott mindent visz, élő adatokat, egyszerre több adatot rögzíthet, tárol. A két K-vonalas interfészek komolyabbak, de ezt szinte ingyen szereztem, nem tudtam kihagyni.Hálás ketyerék ezek, sokat tudnak segíteni.
Várjuk a tapasztalataidat, időnként fellesek majd a blogodra!
Zsolee20-01-2010 18:48:30 // 28455
Alj alj gondban vagyok segítsetek !
145 1.4 boxer.
Probléma a következő röviden és velősen :
A moci beindítás után mikor felpörög rettenetes kopogó hangot ad a bal feléről és utána mikor beáll az alapjárat oké megszűnik,de indulás után 2000 -es fordulatnál és az felett ismételten előjön a kopogás.Váltásnál kuplung benyomásánál ismét kopog amíg visszább nem esik a fordulat és utánna folytatódik az összes váltásnál 1500-2000 fordulat felet ismét kopog nagyon.
Kíméletes üzemmód van 1200-1500- nál már váltok, de ezt minnél elöbb orvosólnom kell.

Kérlek segítsetek ha valakinek ötlet vagy ilyen tapasztalata van.
Coyote20-01-2010 17:27:54 // 28454
Ha rájött volna nem kérdezném :-D
Sajnos nemtudtam eljutni Zé Cartárshoz, (sosem vette fel a telefont :-DD)
Ugy hogy egy helyit bíztam meg.
De azért köszi mindenkinek.

Amugy mi a megoldás?
Scott20-01-2010 15:13:05 // 28453
Minden tiszteletem a tied! Kevesen állnának neki egy ilyen irománynak. Csak így tovább! :)
zee20-01-2010 15:09:37 // 28452
Nekem akkor volt ilyen eset mikor lelazult akksi saru miatt letiltott a gép.A megoldás az volt hogy kb 10 percre le kellett venni az akkuról,majd erőteljes határozott mozdulattal visszatenni a sarut. Nekem bevált,legutóbb akksi cserénél jártam így. Remélem segít. :)
Ferke20-01-2010 14:28:29 // 28451
És a szerelő nem jön rá, hogy hogy oldja meg???:PP
Coyote20-01-2010 14:25:02 // 28450
Üdv Urak!

Az lenne a kérdésem, hogy szerelőnél van az autó, levette az aksiról a sarut
majd vissza tette és azóta nem lehet elindítani, mindig letilt a riasztója(gyári).
Próbáltam volna a kulcsal kikapcsolni, de a zár nincs benne a riasztóba(kiszedhették még régebben) ha meg teljesen áramtalanítom a riasztót akkor sem csinál semmit,
Ill. fojamatosan világit a cod kulcs lámpa.
Köszönöm a segítséget urak.
Tomasman20-01-2010 03:00:51 // 28449
tomasman.blog.hu Update :)

3 témával bövült a blog nézd meg ha estleg érdekel! Üdv Tomasman
Tomasman19-01-2010 15:25:25 // 28448
Valamiért nem jól raktambe a linket!

cím: tomasman.blog.hu

Link mégegyszer hátha:) :

Tomasman BLOG
Tomasman19-01-2010 15:22:36 // 28447
Hali mindenki!

Készítettem egy BLOG-ot aminek jelenpillanatban a témája az Alfa romeo diagnosztikája! Természetesen EXAMINER nélkül! A lehető legolcsóbb módszerrel! A Blog célja csak annyi hogy megosztom azokat a hibákat és legfőképpen megoldásakot amikkel sajnos már találkoztam! Tudom sok támadás fog ezért érni, mivel én nem vagyok autószerelő, és azt is tudom hogy nem vagyok egy profi a témában, de remélem tudok legalább egy pár emberen segíteni! Mert én már egy pár tízezerforintos szervíz utat kitapostam a jókis SELESPEED váltómmal! Sajna átfogó magyar leírást én nem találtam eddig! Remélem kapok azért építő kritikát is!
Jah és publikáltam egy INGYENES FIAT/ALFA/LANCIA programot, ami hozzáfér az ABShez AIRBAGhez SELESPEED ECUhoz is (+ VDC...stb)

Ha bárkit érdekel itt elérheti:

Tomasman BLOG

Üdv Tomasman
WarbiRunner (Gyuri)18-01-2010 21:05:17 // 28446
LMM-et nem néztünk, de van egy nem 100%-os, amivel az enyém még viszonylag normálisan működött (padlóra torpant..néha meg nem), belerakjuk, kipróbáljuk. A hőfokjeladót meg András bá' is említette, ez lehet megéri azt a néhány ezret, hogy kicseréljük, és megnézzük változik e valami.
Átok79146TD18-01-2010 20:05:32 // 28445
de azt honnan tudod hogy ott 2,2nek kell lennie?mivan ha 2,4?
Átok79146TD18-01-2010 20:03:53 // 28444
lmm, hőfokszenzor?

azt néztétek hogy a lmm mekkora feszt ad a tieden és az övén?
mert lehet hogy annyival kevesebbet csak ami még nem lmm hiba de a nyomást már kisebbre veszi....
jó lenne látni egy programot ami az ecuban van...:))
Átok79146TD18-01-2010 20:01:53 // 28443
ezt olvasd el sztem segít gondolkodni.

talán...
WarbiRunner (Gyuri)18-01-2010 19:47:47 // 28442
a nyomás valóban kisebb, holott tud nagyobbat! 2-esben ha megpróbálunk elindulni, úgy kiszabályozza a 2,2V-nyi nyomást, mint a huzat! Egyszerűen valami miatt direkt kisebb nyomást gyárt, vagy valami bemenőjel hamis(fordulatszám?).
Átok79146TD18-01-2010 19:41:22 // 28441
no..
előbb kellene olvasnom máskor....
a cr rendszernél van nyomásszabályzó szelep..
sztem ezen kellene állítani ha lehet hogy nagyobb nyomás legyen ha valóban kevesebb..
nem azzal lesz sztem a gond hogy kevesebbet mér hanem hogy valóban kisebb a nyomás.
Átok79146TD18-01-2010 19:32:41 // 28440
annyira nem vagyok képbe, de ha mondjuk az 1500as fordulathoz (csak példa nem tudom mi "forgatja" a pumpát) 10V-os vez fesz tartozik...
és ilyenkor szegény pumpa csak 1,54V-nak megfeleő nyomást tud előállítani...
érted?
lehet hogy onnan ered a hiba hogy a pumpa normál kivezérlésnél nem tud akkora nyomást csinálni....
de ez persze csak tipp(bár vezérlésekkel foglalkozom)
WarbiRunner (Gyuri)18-01-2010 19:25:55 // 28439
Alapjáraton 1,3V-ot ad a jeladó. Az enyémen is, tehát eddig jó.
Üresjáratban 1500-nál 1,54V (az enyém 1,7), 2000-nél 1,7V (az enyém 1,9V).

A kérdés, hogy miért? Ha tud 1,7V-nyi nyomást ,miért nem teszi oda 1500-nál?
Átok79146TD18-01-2010 19:21:38 // 28438
csak egy gondolat...az elvárt nyomás valójában megvan??
mértétek valmivel?
WarbiRunner (Gyuri)18-01-2010 19:18:44 // 28437
magasnyomású cr pumpában a nagynyomású kör nyomásszabályzója. Ha jól értem van egy elektromos szabályzás (tekercs kitöltési tényező) és valami hidraulikus nyomásingadozás kiegyenlítés benne.
Átok79146TD18-01-2010 19:15:47 // 28436
milyen nyomásszabályzó?
WarbiRunner (Gyuri)18-01-2010 19:00:00 // 28435
Akkor ehhez kapcsolódóan...tud valaki valami leírást, amiben benne van, hogy melyik szenzor milyen tápfeszt hol kap, és milyen jelet kell visszaadnia? Ha másnem rámegyek egy szkóppal a verdára...
Aurora18-01-2010 18:52:08 // 28434
Sziasztok kedves Cartársak! Van egy problémám a 156 osommal. Hirtelen gázadásra berángatózik, és ég a kis piros injektorlámpa a müszerfalon. Mi lehet a baja szeretet járgányomnak?
Tomasman18-01-2010 18:43:58 // 28433
Hali!

Valaaki volt itt aki tudta hogy KKL interfésszel hogy lehet a BOSCH ECUhoz hozzáférni! Mert simán a KKLel a Magnetic Marelli Selespeed Ecuhoz tökéletesen hozzáférek, viszont a BOSCH 5.7 ECUhoz nem! Ott kell valami átkötést csinálni az OBDII csatlakozó pin 1 és a pin 7 között? Vagy a pin 1 és a pin 7et kell rákötbi a 11es pinre? Meg még az a kérdésem hogy Siemesn ECUhoz pin1 pin 7 pin9 kell egymásba kötve? Van egy angol leírás de nem vágom tlejesen tisztán aztán gázt nem akarok! Köszi a helpet
WarbiRunner (Gyuri)17-01-2010 20:31:58 // 28432
A JTD nyomásszabályzó köréval van valamelyikőtök képben?
A computernek meg van, hogy milyen terheléshez és fordulathoz milyen feszültségértéket szeretne látni a nyomásjeladón?
Ugyanis úgy jártunk, hogy a referencia autó (az enyém :-))) 0.2V-al nagyobb jelet ad azonos óraszerinti fordulaton az "x-akta" autóénál.
Oké, kisebb a nyomás, de miért? Tud nagyobbat szabályozni, 4V-ig elmegy padlógázon terhelve, vagyis a pumpa és a nyomásszabályzó képes lenne biztosítani a 0.2V-al nagyobb jelnek megfelelő nyomást. Akkor most hol van elbuszva a rendszer?
Miért nem szabályoz ugyanannyit, mint az enyém?
Létezik olyan, hogy a fordulatszám jeladó csal, csak a rendszer nem veszi észre? Mert csak erre tudok gondolni. A comp egyértelműen railnyomás tartományon kívül hibát ír, de a railszenzor jó, kettőt cserélgetünk, ugyanazt csinálja mindkettő, ugyanazokat a fesz értékeket adják vissza.
Buddha17-01-2010 20:16:59 // 28431
A hőm.jeladó lehet hibás, ez is esélyes vonal! Diagnosztikai műszerrel élő adatot kell mérni és összehasonlítani, azonnal kiderül ha van eltérés, pontosabban ha túl van a határértéken!
Krisz15617-01-2010 16:57:40 // 28430
A kérdés komoly volt de azért mert csak ma kapam akezembe az ajtót és már tudom is a választ de azért köszi majd a viszavágot nem hagyom ki ha lesz rá esélyem :))))))
pb_17-01-2010 12:00:55 // 28429
Ne magyarázzá a költói kérdésról, képes lenné, még az 5ös csavart is letépni 80NmL.DDDDD
GTPeti17-01-2010 07:53:54 // 28428
Cartásrsak, itt is feltenném a kérdést: Ezek ugye 16V-s JTD-be való csövek?
Ferke16-01-2010 22:35:27 // 28427
Maga a kérdés komolyságából adódóan szerintem mindenki azt hitte, hogy költői...:))))))))))
(Bocs, de nem hagyhattam ki:))) )
Krisz15616-01-2010 17:53:09 // 28426
Sziasztok egy kis segitség sikerült szereznem egy hátsó szárnyat ajtóval együtt csak az a kérdésem hogy ezek csavarozva és ragasztva is van? Mivel tudnám én azt leszedni pengével vagy van e valikinek valami más ötlete.Köszi
"Száguldosrác"16-01-2010 15:11:01 // 28424
bocsánat mindenki nevében :D érzéssel kel meghúzni ne tépd meg nagyon a legjobb a t kulccsal húzod meg.nem kell és nem is nyomatékozzák.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.