Forum >> Szerelőműhely
Wickey05-02-2010 18:59:47 // 28772
füstölni fog mint állat, és kábé öt lóerős lesz. De elvergődik a szervízig. Bandázsolni úgysem tudod mivel, a powertape-et is körberöhögi már a kétcentis repedés is: kilágyul és újra kifúj.
Piritu - 1.000.00005-02-2010 16:11:58 // 28771
Mi van ha a turbó utáni gumicső szétmegy? Mozgásképes marad a Vas?
Nagy gáznál hallani hogy kifúj valami. Álljak neki itthon keresgélni, "bandázsolni" vagy elindulhatok a szakszervízbe. Mondjuk már hazajöttem vele az kb 65 km. Ha nem tolom neki nincs a fújó hang.
Nagy gáznál hallani hogy kifúj valami. Álljak neki itthon keresgélni, "bandázsolni" vagy elindulhatok a szakszervízbe. Mondjuk már hazajöttem vele az kb 65 km. Ha nem tolom neki nincs a fújó hang.
Bandee05-02-2010 15:27:59 // 28769
Megoldódott a probléma tényleg Egr gondja volt kitakarítottam és mivel a motorja meg is volt szorulva ezért azt kicseréltem!Szerencsére minden o.k. és újra normálisan szárnyal a paripa!Mindenkinek nagyon köszi a segítséget!
WarbiRunner (Gyuri)04-02-2010 22:01:35 // 28768
Hátha itt:
Szedett már szét valaki úgy rendesen jtd üzemanyag rendszert? Hol a tökben kaphat levegőt? Haverom 156-osa megint leállogat, kb 1 napig volt jó (új nyomásszabályzó). A konstans megfigyelhető jelenség az, hogy buborékol a tank és hülye hangja van a szivattyúnak, pont mint gázolajszűrő csere után légtelenítéskor. Egy ideig elbuborékol, abbahagyja és pöcc röff.
Gondolom a tankszivattyú csinál vagy 4-5 Bart, ezt elnyomja a nagynyomásúig, de hol egyenlítődik vissza a nyomás a tankban lévő légkörire? Valahol ott lehet a gebasz.
Szedett már szét valaki úgy rendesen jtd üzemanyag rendszert? Hol a tökben kaphat levegőt? Haverom 156-osa megint leállogat, kb 1 napig volt jó (új nyomásszabályzó). A konstans megfigyelhető jelenség az, hogy buborékol a tank és hülye hangja van a szivattyúnak, pont mint gázolajszűrő csere után légtelenítéskor. Egy ideig elbuborékol, abbahagyja és pöcc röff.
Gondolom a tankszivattyú csinál vagy 4-5 Bart, ezt elnyomja a nagynyomásúig, de hol egyenlítődik vissza a nyomás a tankban lévő légkörire? Valahol ott lehet a gebasz.
Bilux04-02-2010 21:58:55 // 28767
Jah és ezeknek a mendemondáknak ne dőlj be hogy megeszi a tömítéseket mert nem.
Annyi még, hogy átalakítás után kell egy üzemanyag szűrő csere is mert az etanol kiszedi azokat a mocskokat is a tankból amit a benzin békén hagyott.
Annyi még, hogy átalakítás után kell egy üzemanyag szűrő csere is mert az etanol kiszedi azokat a mocskokat is a tankból amit a benzin békén hagyott.
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2010 21:57:45 // 28766
most szaré-hugyé lehet kapni V6-ost :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2010 21:53:29 // 28765
elektronikával természetesen
Bilux04-02-2010 21:52:52 // 28764
De miért is érdekel téked mint kormost? :D Inkább napraforgóolajat tőccsé a kocsiba :P
Bilux04-02-2010 21:51:41 // 28763
Elektronikával motorhoz hangolva csak annyi hátrányod lesz, hogy nagyon hidegben kicsit nehezebben kapja el. Meg a töblet fogyasztás kb 25-30% függ a sok hidegindítástól. De többlet nyomaték lehet alul nagyon kipőrgetve meg hamarabb elfárad mint benzinnel. Turbós kocsiknál több lovat és nyomatékot ki tudnak hozni etanollal. Szintén hozzáigazitva a motorhoz.
Bilux04-02-2010 21:47:52 // 28762
Elektronikával vagy felesbe?
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2010 21:27:02 // 28761
Bioetanol átállásra van valakinek tapasztalata? negatívumok?
pb_04-02-2010 10:43:27 // 28760
Ahogy nézem a fojtószelep kapcsolód, már potis. Én mindenképp +próbálkoznék vele.
pb_04-02-2010 10:41:59 // 28759
A 12v is ML4.1 volt.
Átok79146TD04-02-2010 07:16:42 // 28758
lehet hogy a geometriád kezd lekormolódni......
Longman03-02-2010 21:35:32 // 28757
Na megnyugodtam, cikkszám szerint ami rá van írva, 1.7-es az ECU-m. Viszont tényleg van rajta egy külön kis matrica amin annyi szerepel hogy ML_41.. Noh mindegy..
Szóval visszatérhetünk az eredeti kérdésre.. :)
pb: akkor a lenti rajz alapján szerinted kimérhető a folytószelep állás az ECU csatlakozónál ahogy mondtad, vagy így felejtős?
Szóval visszatérhetünk az eredeti kérdésre.. :)
pb: akkor a lenti rajz alapján szerinted kimérhető a folytószelep állás az ECU csatlakozónál ahogy mondtad, vagy így felejtős?
DrB03-02-2010 21:24:38 // 28756
Most, hogy előjött ez a probléma, nekem is szöget ütött a fejembe. Eddig is (200 lovas 2.4 mJTD) az autó érezhetően 2000 környékétől kezdett el húzni, de az átmenet nem volt olyan éles. Az utóbbi időben ez a meglódulás sokkal vehemensebb. Alatta valamennyivel gyengébben húz, mint korábban, de aztán erőteljesebben lódul meg. Annyira nem tudtam megfigyelni még eközben a turbó-nyomás visszajelzőt, de mintha folyamatosan menne fel a mutató, közben az autó még nem húz igazán, s mikor meglódul, akkor leesik a turbónyomás. Az LMM-et épp cserélik. Lehet ez a ludas vagy ahogyan már sokan írtátok, EGR (is) szarakodhat a fentiek alapján?
Az EGR egyébként december közepén lett pucoltatva. Azt követően viszont volt egy durva diesel bedermedésem, alig lehetett elindítani a vasat. Belekerülhetett ill. maradhatott az EGR-ben annyi trutyi akkor, hogy ne működjön rendesen? Azóta belement a vasba kb. 5000 km, nagy része autópálya. A fentieken kívül csak annyi rendellenesség volt ezalatt, hogy kétszer 1-1 mp-re kihagyott a motor, meg is kaptam a befecskendezőt, mint hibakódot. Emiatt cserélik most az LMM-et.
Legtöbbször autópályán használom az autót, ritkán tötyörgök vele városban. A 20 km országút szinte mindig megvan, ha megyek vele. De ritkán huzatom ki 4000-ig. Jellemzően 2500-3000 között jár a fordulatszám. Hogy ajánlott ezt a motort vezetni már bemelegedve?
Az EGR egyébként december közepén lett pucoltatva. Azt követően viszont volt egy durva diesel bedermedésem, alig lehetett elindítani a vasat. Belekerülhetett ill. maradhatott az EGR-ben annyi trutyi akkor, hogy ne működjön rendesen? Azóta belement a vasba kb. 5000 km, nagy része autópálya. A fentieken kívül csak annyi rendellenesség volt ezalatt, hogy kétszer 1-1 mp-re kihagyott a motor, meg is kaptam a befecskendezőt, mint hibakódot. Emiatt cserélik most az LMM-et.
Legtöbbször autópályán használom az autót, ritkán tötyörgök vele városban. A 20 km országút szinte mindig megvan, ha megyek vele. De ritkán huzatom ki 4000-ig. Jellemzően 2500-3000 között jár a fordulatszám. Hogy ajánlott ezt a motort vezetni már bemelegedve?
Bandee03-02-2010 20:46:13 // 28755
Köszi a rengeteg segítséget remélem ebből már kihozzuk a dolgot valahogy! :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2010 20:44:34 // 28754
cserés..
Bandee03-02-2010 20:27:43 // 28753
Nem tudom lehet!Különben ha ez a gond akkor az javítható vagy cserés?
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2010 20:19:52 // 28752
vákumszelep?
Bandee03-02-2010 20:14:18 // 28751
Köszi a tanácsot megfogadom!!! :)
András bácsi03-02-2010 20:05:24 // 28750
Alapjáraton minden hideg motornak xar a kenése. Persze egy kis járatás nem árt, de jobban melegszik kis terhelésnél. Szóval minél előbb elindulni, de nem pörgetni.
Bgabor03-02-2010 19:59:32 // 28749
Köszönöm!
Bandee03-02-2010 19:56:07 // 28748
Egyszer produkált hasonló problémát de akkor egy vákum cső szakadás volt a hibás!Hogy a változo geo nem müxik azt hallottam már mástól is ma de konkrét orvosságot nem írtak rá!És pont ez a bajunk jelenleg hogy később vadulnak meg a lovak :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2010 19:53:39 // 28747
rángat, nem úgy megy az autó ahogy kéne, bizonyos tartományokban nem megy jól, többlet fogyi stb...
Bandee03-02-2010 19:52:23 // 28746
Őszintén szólva mint diesel-es még újoncnak számítok így csak arra hagyatkozom amit hallottam....Mi a megfelelő?Inkább úgy kérdezem:Hogyan használjam? :)
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2010 19:50:57 // 28745
az egy igazi fax volt aki kitalálta ....
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2010 19:50:26 // 28744
EGR ha nyitva marad vagy rossz rángat vagy nem indul vagy többlet nyomást produkál a szívótorokban....
András bácsi03-02-2010 19:49:30 // 28743
Az az 5-10 perc járatás inkább rossz, mint jó.
Erhard 242 (Pure Energy)03-02-2010 19:49:17 // 28742
változó geo nem müxik normálisan akkor 2300-tól kezd el húzni...azt egy vákumszabályzó vezérli lehet az is a ludas...
Bandee03-02-2010 19:44:27 // 28741
Nyilván az ember nem patázza ezerrel az autót ha hideg...legalább is én nem :)Sajnos szabad ég alatt alszik az autó ezért indítás után 5-10 percet járatva van mielött elindulnék!A rövid távok okozhatják hiszen a munkahelyem 7 kilométerre van a lakhelyemtől és ez alatt nem szokott üzemi hőmérsékletre melegedni de szigorúan finom gázadással 1500 1800 ig van pörgetve!Viszont egy normális üzem meleg elérése után és heti egy két alkalommal hosszabb úton van pörgetve(kormolva) :)!Közben utána néztem és kérdeztem én is elvileg holnap kitisztítjuk az egészet és remélhetőleg minden rendbe jön!És nagyon köszi a segítséget! :)
Bilux03-02-2010 19:42:38 // 28740
A környezetvédelem a legfontosabb dolog aminek meg kell felelni egy motornak manapság... ezért csinálnak ilyen faszságokat a mérnökök.
András bácsi03-02-2010 19:20:32 // 28739
És mekkora hülyeség, mivel a korom tulajdonképpen szénpor, amit olyan helyre vezetünk így, ahová tiszta levegőnek kéne menni.
Bilux03-02-2010 19:18:03 // 28738
Az EGR (exhaust gas recirculation) szelep hivatása az autóban az, hogy visszavezeti a kipufogógázt az égéstérbe, akkor amikor a motort terheljük. Ezzel a kipufogógáz NO (nitrogén oxid) tartalmát csökkenti. Gyakorlatilag csak környezetvédelmi okból helyezték el a gépkocsiban a mérnökök.
Mi okozhatja a szelep meghibásodását?
A szelep hibáját a kipufogógázzal távozó olaj (olajsár) lerakódása okozza.
Mit tegyünk ennek elkerülésére?
Hidegen ne pörgessük a gépkocsit, mert ilyenkor magasabb az olajfogyasztás és könnyebben lerakódik. Várjuk meg még üzemi hőfokra bemelegszik (85-97 fok).
Ha rövid távokat megyünk (10-20 km), akkor a kipufogórendszer, szelepek, henger, gyertya nem tud kiégni és ilyenkor könnyebben lerakódik a szennyeződés az alkatrészekre. Néha mennyünk hosszabb távokat és "húzassuk" meg a gépkocsit. Ez nem azt jeleni, hogy gyorsan menjünk, hanem azt hogy magasabb fordulattartományba váltsunk (4000 - 5000 f/min között).
Ha túl finoman közlekedünk a gépkocsival, alul váltunk (nagyon hamar váltunk) akkor nem tud megfelelően kiégni a rendszer és lerakódások keletkeznek. Az autónak nem árt ha egy kicsit sportosabban közlekedünk vele néha. Megjegyzem a fogyasztásunk is kedvezőbb, ha a motor nyomatéktartományában váltunk. Erről egy másik cikkben bővebben írok majd!
Mi okozhatja a szelep meghibásodását?
A szelep hibáját a kipufogógázzal távozó olaj (olajsár) lerakódása okozza.
Mit tegyünk ennek elkerülésére?
Hidegen ne pörgessük a gépkocsit, mert ilyenkor magasabb az olajfogyasztás és könnyebben lerakódik. Várjuk meg még üzemi hőfokra bemelegszik (85-97 fok).
Ha rövid távokat megyünk (10-20 km), akkor a kipufogórendszer, szelepek, henger, gyertya nem tud kiégni és ilyenkor könnyebben lerakódik a szennyeződés az alkatrészekre. Néha mennyünk hosszabb távokat és "húzassuk" meg a gépkocsit. Ez nem azt jeleni, hogy gyorsan menjünk, hanem azt hogy magasabb fordulattartományba váltsunk (4000 - 5000 f/min között).
Ha túl finoman közlekedünk a gépkocsival, alul váltunk (nagyon hamar váltunk) akkor nem tud megfelelően kiégni a rendszer és lerakódások keletkeznek. Az autónak nem árt ha egy kicsit sportosabban közlekedünk vele néha. Megjegyzem a fogyasztásunk is kedvezőbb, ha a motor nyomatéktartományában váltunk. Erről egy másik cikkben bővebben írok majd!
Bgabor03-02-2010 19:17:06 // 28737
Sziasztok . Valaki árulja már el hogyha az LMM tönkremegy mik a tünetei ?
Bilux03-02-2010 19:10:45 // 28736
Majd jönnek Dízeles kollégák és megmondják hol van ez pontosan.
De a szerelőnek is fel hozni ezt a témát. Mármint az EGR pucolást.
itt tájékozódhatsz:
http://alfaamore.hu/blog/880
De a szerelőnek is fel hozni ezt a témát. Mármint az EGR pucolást.
itt tájékozódhatsz:
http://alfaamore.hu/blog/880
Bilux03-02-2010 19:06:12 // 28735
Akkor pucolja ki. :)
Ferke03-02-2010 18:21:09 // 28734
A ledugózás a 16v-nél nem olyan jó megoldás....
Bandee03-02-2010 18:14:09 // 28733
Ennyire nem vágom a témát...melyik az az egr szelep? Talán a homlokfalon ez a pici amibe 3 vákum cső megy?Hogyan pucoljam vagy dugózzam?
[k i z z o]03-02-2010 18:13:40 // 28732
Az ML4.1 60-2 tárcsás. nincs benne 2 jeladó. Ez biztosan más, de rendes manualt keress, ne ilyen Autofit + autodata szerű dolgokat...
Bilux03-02-2010 18:09:45 // 28731
EGR szelep pucolás esetleg ledugózás? Tessék megpróbálni.
Bandee03-02-2010 17:58:33 // 28730
valaki pls segítsen!Olyan jellegű probléma ütötte fel a fejét hogy nem úgy húz az autó alapról ahogy kéne 1,9 jtd m-jet 150 lovas!2200-2300 ig eléggé lomha lett és ahogy eléri ezt a fordulatot kilő mintha semmi baja sem lenne...rádugtuk gépre ott légmennyiségmérőt hozta hibának kicseréltem ugyanaz a hiba vákumcsövek minden ok csak valamiért nehézkesen akar meglódulni!Találkozott már valaki ilyen jelenséggel?valami ötlet?Előre is köszi
Longman03-02-2010 16:53:49 // 28729
igen a q4 3.7.1..
szóval 1.7 mi? akkor fasszza.. nagy ECU ellenőrzés lesz ebből..
szóval 1.7 mi? akkor fasszza.. nagy ECU ellenőrzés lesz ebből..
Wickey03-02-2010 16:47:03 // 28728
164ből mindegyik 1.7-es volt, kivéve a dejzeleket (of course), a Q4-et (3.7 talán?) meg a V6TB-t. A V6tibi volt 4.1 ha minden igaz.
Longman03-02-2010 16:39:03 // 28727
Baszki, van ez az E-Cat Online Bosch cikkszám kereső. No az is azt mondja, típusra, motorkódra egyezően, hogy ebbe bizony ML 1.7 való.. Akkor vagy az én ECU-mra raktak véletlenül ML 4.1 matricát vagy valaha áttették és tényleg 4.1 van benne 1.7 helyett...
pb_03-02-2010 16:07:19 // 28726
Talán Bosch szám, cikkszám.
pb_03-02-2010 16:06:20 // 28725
Ez a rajz tuti M1.7.
Longman03-02-2010 16:04:02 // 28724
Amúgy nincs valami adatbázis ahonnan meg lehetne tudni hogy a motorkódomhoz milyen Motronic-nak kell tartoznia?
Mert most teljesen megzavarodtam mert annyira előttem van az ECU, rajta ML_4.1 felirattal.
Viszont találtam 2 forrást is a neten és mind2ő szerint a 24V-ben ML_1.7 -ek kell lennie
Mert most teljesen megzavarodtam mert annyira előttem van az ECU, rajta ML_4.1 felirattal.
Viszont találtam 2 forrást is a neten és mind2ő szerint a 24V-ben ML_1.7 -ek kell lennie
Longman03-02-2010 15:43:28 // 28723
Akkor lehet én emlékszem rosszul és az enyémben is 1.7 van, mert ez a rajz stimmel az enyémhez 100%osan..
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
463
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?