Forum >> Szerelőműhely
Trombozis19-07-2011 15:56:52 // 35222
Lemértük, hogy mennyit számol a km órához képest. 1 km alatt az ecuscan az 1.8 TS-nél kb 2,75 km mért. :-)
Dzsozy19-07-2011 15:54:29 // 35221
Ne aggódj, nekem ill. a vasnak sikít a hosszbordás szíj vezető görgője! Sőt olyan szar, hogy kellett tenni mögé egy "tenyérnyi" alátétet, hogy mikor forog "ne lengjen ki". Csak kellemetlen kereszteződésbe,meg lámpánál!! :) Na de műszakira kicserélem , kb még egy hónap, de amúgy fél éve hallgatom!! :)
Tentacle19-07-2011 15:47:41 // 35220
Mi forgalmazzuk mind2-t, és még sok másikat :)
szece19-07-2011 14:56:15 // 35219
Ja tényleg, a vezérműszíj fogazott, erre emlékeznem kellett volna hiszen egyszer már "lefogazódott" :-) Már ha van ilyen szó egyáltalán, mindenesetre hosszú és költséges mutatvány volt...
szece19-07-2011 14:51:58 // 35218
Köszi, majd akkor megnézetem azt is, úgyis megy a szerelőmhöz a (sajnos) szokásos lengőkarcserére...
(Bocs a bugyutaságomért, férfiasan bevallom, nincs sok érzékem a szereléshez... :-))
Tényleg, ez mennyire sürgős dolog? Mert pl a laptopom is csapágyas már évek óta, de attól még megy a ventilátor.
(Bocs a bugyutaságomért, férfiasan bevallom, nincs sok érzékem a szereléshez... :-))
Tényleg, ez mennyire sürgős dolog? Mert pl a laptopom is csapágyas már évek óta, de attól még megy a ventilátor.
B@rney19-07-2011 14:35:58 // 35217
Hali Mindenkinek!
Kellene egy kis segítség: csöpög a gázolajom a vasamból (156.jtd) ami az olajteknő alján köt ki és onnan csepeg a földre. Hogy honnét folydogál az kb a mag.nyom.szivattyú, vagy ha úgy tetszik az adagolótól, de nem nagyon látok be alá....tudja valaki hogy a jó életbe tud onnét folydogálni a gázolaj?
Jól jönne a segítség! Köszönöm előre is a segítséget.
Kellene egy kis segítség: csöpög a gázolajom a vasamból (156.jtd) ami az olajteknő alján köt ki és onnan csepeg a földre. Hogy honnét folydogál az kb a mag.nyom.szivattyú, vagy ha úgy tetszik az adagolótól, de nem nagyon látok be alá....tudja valaki hogy a jó életbe tud onnét folydogálni a gázolaj?
Jól jönne a segítség! Köszönöm előre is a segítséget.
Ferke19-07-2011 13:58:47 // 35216
Én leszedném a hosszbordás szíjat, és beindítanám. Azonnal kiderül. A vezérlés ritkán szokott így szólni, pláne a 40ezerrel ezelőtt lett cserélve, de azért az is benne van.
Ha hosszbordás, akkor viszont lehet még a generátor szíjtárcsa csapágyazása is, bár ez is ritkább...
Ha hosszbordás, akkor viszont lehet még a generátor szíjtárcsa csapágyazása is, bár ez is ritkább...
Dzsozy19-07-2011 13:31:19 // 35215
Bármelyik görgő, ami a vezérmű ékszíjat feszíti, vagy a hosszbordás ékszíjat. De a legnagyobb esélye a hosszbordás ékszíj vezető görgő. ( kocsidban a vezérmű ékszíj ill. a hosszbordás szíj nem ugyan az. a nevéből fakadóan az egyik hossz bordázott, klímát generátort hajtja, a másik a vezérműékszíj, ami fogazott, és a vízpumpát és a vezérlést hajtja) talán fülre is megállapítható, de a legjobb módszer, ha leszedik a görgőket, és egyesével "megvizsgálják". A hosszbordás szíj görgői házilag megoldhatóak, a vezérléshez viszont otthon nem nyúlnék hozzá!!
kertecs19-07-2011 13:23:08 // 35214
Most beszéltem telefonon a Novopalma nevű Kft-vel, ő is az NPR-t ajánlotta, aki állítólag első beszállító a japán márkákhoz...
Ki az Alfa gyűrű-beszállítója, tudja vki?
A Goetze-cel kapcsolatban törökországi gyárat és az ott néha előforduló gyártási problémák előfordulását emlegette... persze ők nem is forgalmaznak Goetze-t : )
Ki az Alfa gyűrű-beszállítója, tudja vki?
A Goetze-cel kapcsolatban törökországi gyárat és az ott néha előforduló gyártási problémák előfordulását emlegette... persze ők nem is forgalmaznak Goetze-t : )
Ferke19-07-2011 12:46:13 // 35213
Nem, nem arra gondoltam.:) A hosszbordásra, ami a klímádat, generátorodat, szervódat hajtja, és amit aránylag fedetlenül látsz mozogni, ha benézel a motortérbe.:)
szece19-07-2011 11:24:02 // 35212
Ha a hosszbordás szíj a vezérműszíj, akkor 43 ezer km ment bele azóta.
Ferke19-07-2011 11:00:31 // 35211
Hosszbordás szíj feszítő és/vagy vezető lehet szerintem....mikor volt cserélve?
szece19-07-2011 10:58:49 // 35210
Sziasztok!
(156 1.6 benzin, '99-es évjárat) az utóbbi két hétben tapasztalok némi érdekes (mint a sugárhajtómű) mellékzajt a motorhang mellett. Ez nem statikus, szépen követi a gázadást-levételt. Kiss sebességnél hallom inkább, gondolom később már elnyomja a motorzaj. A kocsi ugyanúgy megy, indul, megáll, mint máskor, semmi különbséget nem érezni, csak hallani. Szerintetek mi lehet?
(156 1.6 benzin, '99-es évjárat) az utóbbi két hétben tapasztalok némi érdekes (mint a sugárhajtómű) mellékzajt a motorhang mellett. Ez nem statikus, szépen követi a gázadást-levételt. Kiss sebességnél hallom inkább, gondolom később már elnyomja a motorzaj. A kocsi ugyanúgy megy, indul, megáll, mint máskor, semmi különbséget nem érezni, csak hallani. Szerintetek mi lehet?
Tentacle19-07-2011 10:48:39 // 35209
A RIK gyűrű az japán, nem kínai.
Bár ma már semmiről sem merném 100%-ig állítani, hogy nem kínai :)
Amúgy az NPR meg a KS is jó, én úgy tudom.
A gyűrű formája elvileg adott, az minden gyártmányban egyforma (motorgyártó által megadott) kellene legyen, persze előfordulhat időközben módosítás.
Bár ma már semmiről sem merném 100%-ig állítani, hogy nem kínai :)
Amúgy az NPR meg a KS is jó, én úgy tudom.
A gyűrű formája elvileg adott, az minden gyártmányban egyforma (motorgyártó által megadott) kellene legyen, persze előfordulhat időközben módosítás.
kertecs19-07-2011 10:14:58 // 35208
Még egy kérdés:
Ugyanez a motor, dugattyúgyűrű. A Goetze-t ismerem, ez az egyik opció, alap.
A gépműhely, ahol a hengerfejet csinálják, ajánlott RIK (állítólag japán), gyűrűt, elég jó áron (2/3 Goetze). Nem is az ár a legfontosabb tényező, de azt mondja a szaki, hogy ennek lépcsős az olajlehúzója és az hatékonyabb... nem sok infot találtam róla, talán a Riken csaport cége (kínai? már nem hangzik jól nekem)
Esetleg Kolbenscmidt, vagy Schöttle?
Akinek van tapasztalata, légyszi adjatok támpontot!
Ugyanez a motor, dugattyúgyűrű. A Goetze-t ismerem, ez az egyik opció, alap.
A gépműhely, ahol a hengerfejet csinálják, ajánlott RIK (állítólag japán), gyűrűt, elég jó áron (2/3 Goetze). Nem is az ár a legfontosabb tényező, de azt mondja a szaki, hogy ennek lépcsős az olajlehúzója és az hatékonyabb... nem sok infot találtam róla, talán a Riken csaport cége (kínai? már nem hangzik jól nekem)
Esetleg Kolbenscmidt, vagy Schöttle?
Akinek van tapasztalata, légyszi adjatok támpontot!
kertecs19-07-2011 08:17:06 // 35207
Már írtam az adok-veszekbe, de hátha valaki ki se dugja az orrát a szerelőműhelyből... : )
Jó állapotú kipuf oldali vezérműtengelyre lenne szükségem AR32104 motorba.
Jó állapotú kipuf oldali vezérműtengelyre lenne szükségem AR32104 motorba.
Wickey18-07-2011 21:04:57 // 35206
persze. Főleg ha kivannak a motortartó bakok. Vedd le a géptetőt és menj vele egy kört, egész elcsodálkozol, milyeneket mocorog a motor (és mivel rá van csavarozva: a váltó is) egy combosabb gyorsítás/motorfék alkalmával.
slideshow18-07-2011 19:30:36 // 35205
Hm, csupa jo hir... Meglatjuk akkor mit mond a mester... Mindenesetre koszi :)
Gabesz18-07-2011 16:02:39 // 35204
Én azt vettem észre, hogy ha pl 5-ben rajta van a kezem, gázadáskor hátrébb tolódik a váltókar, mikor felengedem akkor pedig visszább. Ezt észlelte valaki?
Gabesz18-07-2011 15:57:04 // 35203
Sziasztok! FiatEcuScan-el teszteltem az autót, és a 2.lambda szondát nem tudja tesztelni, ekkor lettem figyelmes arra, hogy a 2. szonda feszültségét sem irja ki, viszont hibakódot nem dob ki rá. Ezek szerint nem működik a 2.lambda szondám??? Vagy csak valamilyen csatlakozási hiba lehet (mivel első feszültség van, hátsó feszültséget nem ir csak).
Második kérdésem: 1,6 ts-nél lehet úgymond "felülről" a szelepszár szimeringet kicserélni?
Második kérdésem: 1,6 ts-nél lehet úgymond "felülről" a szelepszár szimeringet kicserélni?
Wickey18-07-2011 15:53:54 // 35202
még olyankor szokott kapni a váltó, ha valaki menet közben rajta tárolja a kezét. Ámbár ekkor is inkább a kapcsolókörmök, és szinkronok. Először. :-)
Wickey18-07-2011 15:47:49 // 35201
nekem is csinálta a gtv a hosszú váltóval. Ötösben olyan hangja volt, mint a trolibusznak. A hatos fogaskerékpár kophatott félre vagy rendellenesen. Váltóolaj van benne elég? Cserélve volt valamikor? Ez így utólag már kábé tökmindegy, de kiváltó ok akár lehetett is, mint ahogy egy félresikerültebb váltás is, mondjuk nagytempóval háromból hatba, ámbár ez inkább a szinkrongyűrűket viseli meg.
Ferke18-07-2011 15:26:22 // 35200
Valszeg kilyukadt a felső turbocsöved:))
oldTasi18-07-2011 14:23:13 // 35199
Sziasztok . egy kis segitséget , szeretnék kérni a cartársaktól autom egy 156 1.9 jtd 2003 olyan hibát produkál erösebb gyorsulásnál 3000-es fordulat felett egyszerüen motor hibát ir és elvaszi a teljesitményt ! Ujra inditásnál elmulik a hiba , és gyorsulásnál ujra elöjön :-( voltam diagnosztikán és ezt irta a gép P0238 Töltölevegő nyomás érzékelő szakadt P1236 Turbo nyomás jel létező Töltőlevegö nyomás érzékelő cserélve lett de a hiba továbra is megmaradt ha valaki már járt esetleg igy és megtalálta a hiba okát kérem segitsen mert nincs több ötletem .
slideshow18-07-2011 14:12:19 // 35198
Csak hatodikban sipol, semmilyen mas fokozatban nem csinalja. Iranyra erzeketlen, csak a terheles novelesevel erosodik a hangja (tobb gaz -> magasabb/hangosabb)...
Sityu18-07-2011 13:55:27 // 35197
Ha kanyarodáskor erősödik/tompul, lehet csapágy. Kipuff esetleg? Terheléskor megváltozik a hangja rendesen. Alacsony fordulatról pláne. Bár az inkább rotyogós, mint sípolós.
Sityu18-07-2011 13:26:54 // 35196
Valaki tudja, hogy a vezműszíj görgőjének a csavarján mekkora menet van? Sajna szétszedéskor szembesültem vele, hogy nem tudom visszarakni, rövidebb kell és nem tudtam rögtönözni :| . Össze kellett rakni,így visszatettem a régit,(hálisten elég jó állapotban volt még) úgy, hogy nem mértem meg :D Talán 8-as. Ha valakinek fekszik egy szétszedett blokk, az is jól jönne ,milyen mély a lyuk :) 156 1.6 TS
slideshow18-07-2011 10:15:19 // 35195
Ciao,
az utobbi idoben hatodik fokozatban terhelesfuggo "sipolast" produkal a gep (156, 2.5V6)... Csapagyra gyanakszom, valakinek volt hasonlo tapasztalata? Mennyire volt komplikalt megoldani?
Koszi, L
az utobbi idoben hatodik fokozatban terhelesfuggo "sipolast" produkal a gep (156, 2.5V6)... Csapagyra gyanakszom, valakinek volt hasonlo tapasztalata? Mennyire volt komplikalt megoldani?
Koszi, L
zee17-07-2011 22:01:02 // 35194
Sziasztok
Kérdés: Mi okozhatja indításkor az erős remegést? Lendkerék nem szól (nem csilingel,nem koppan). Bakok? Szemrevételezésre látszódhat ha rossz? köszi
Kérdés: Mi okozhatja indításkor az erős remegést? Lendkerék nem szól (nem csilingel,nem koppan). Bakok? Szemrevételezésre látszódhat ha rossz? köszi
mreni17-07-2011 19:38:01 // 35193
ja meg akksi fesznek álló motornál 20v-ot mutatott,a MoDiag meg 12.8at :D rengetek fals adatot mutatott...
mreni17-07-2011 19:16:53 // 35192
Srácok!
Az ecu scan által mért km adatokat mennyivel kell osztani,hogy valós értékeket kapjunk?
Valaki nekem 1.45öt mondott anno
Az ecu scan által mért km adatokat mennyivel kell osztani,hogy valós értékeket kapjunk?
Valaki nekem 1.45öt mondott anno
Davies18217-07-2011 12:50:05 // 35191
szevasztok Tatabányán keresnék egy olyan szerelőt aki vágja az olasz autókat szeretnék egy nagy felújítást a 156- on de nem tudom hova vigyem ti tatabányai alfások hova hordjátok???
gekki17-07-2011 12:38:26 // 35190
sziasztok!
keresek 156-os alfámhoz (1,6 TS 2001 év végi gyártású) olajteknőt, bontottat de sérülés menteset!!!
akinek van vagy tud eladót jelezzen, köszi!!!
keresek 156-os alfámhoz (1,6 TS 2001 év végi gyártású) olajteknőt, bontottat de sérülés menteset!!!
akinek van vagy tud eladót jelezzen, köszi!!!
bialcsabi17-07-2011 08:28:24 // 35189
köszi srácok.., NEM ír ki semilyen hibaüzenetet, és a múltkori leállás-megjavulás után megnézettem gépen ..és sehol semmi nyom, csak ennyi: nem indul...-beindul, hibátlan!...!!
Ferke17-07-2011 08:15:30 // 35188
Ilyenkor a motor ikon ottmarad a műszerfalon? Én is arra tippelek, amire Csabi.
Alfa GT-Csaba17-07-2011 00:12:41 // 35187
Lehet hogy a főtengely jeladód szarakszik!Másra nem tudok tippelni!
bialcsabi17-07-2011 00:05:43 // 35186
Sziasztok, segítsetek-hátha valaki tapasztalt ilyesmit..:-( 156 _ 1,9 D a jelenség, hogy az utóbbi pár hónapban, most harmadszor, egyszerűen nem indul. ..! Előzmény nincs, tökéletes működés után leállítva, másnap reggel csak köszörülés...és semmi több. Ami eszembe jutott, végigellenőriztem: Mindkét kulccsal próba, immob-code lámpa világít, elalszik..,gázolajszűrő pár hónapos, de leszedve, kitisztítva, majd újra..és ismét feltöltődik gázolajjal..-- tehát előrejön az üzemanyag legalábbis a szűrőig. Tank felől tápszivattyú búg-működik. Riaszó kiiktatva..--semmi!EGR szelep kitisztítva, nincs felekadva! Olyan, mintha valami megszakítaná a befecskendezést, mert nem tudom elképzelni mi lehet, ha akksi jó, motor forog, ..,,gyújtás" -izzítás van..és nem indul egy DIESEL motor..?!! Idáig kétszer volt ilyen, de 10-15 indítózás után elindult és működött hetekig hibátlanul több ezer km-en keresztül, napi használatban!! De ma végképp leállt, úgy, hogy tegnap este semmi előzmény jel nem mutatkozott! Ötletek?? Köszönöm!
Ferke16-07-2011 23:22:56 // 35185
Hátsó kereszttartó szilentek, és a kerékagyhoz becsatlakozó szilent csinál ilyet. Nekem is ez a parám a kékkel, de egyenlőre még győzött a lustaság és a meleg:))
"Száguldosrác"16-07-2011 19:26:49 // 35184
Szia!Nekem ugyan ez a gondom!Én már mindent kicseréltem,brembo betétek tárcsa,nem javult,kerékagy minimális lógása volt,kicseréltem,a munkahengereket is felújítottam javító készlettel, változás semmi,talán az hogy sokkal jobb a fékhatás és nem mindig csikorog.csak néha néha. próbáld meg először csak a betéteket cserélni.hátha neked bejön.
Dévid16-07-2011 19:11:32 // 35183
2.0 TS 156-ra milyen kipufogórendszert ajánlotok? Egyáltalán a gyári beszállító melyik cég volt, vagy a piacon levő gyártók közül melyik cég termékei a legtartósabbak, persze a mérethelyesség is fontos lenne. Esetleg valakinek nincs tapasztalata azzal, hogy mennyibe fájna körülbelül egy "egyedi" kipufogórendszer 156 alá? Érdemes egyáltalán nagyobb átérőjűt felrakatni, esetleg nemesacél kivitelben... Láttam valahol aluminizált csőből készítettet is, az mennyire lehet tartósabb, mint a sima csőből alkotott? Bocs a sok kérdésért, de úgy tűnik hamarosan hazakerül az autóm a szerelőmtől, és akkor ki kell jelölnöm az új csapásirányt. A jelenlegi konfiguráció folytonossági hiányokat tartalmaz, lyukak formájában, ami nem egészséges hangot is eredményez, ezt kicsit égőnek tartom. :)
zalan16-07-2011 17:27:07 // 35182
Sziasztok! Olyan kérdessel fordulok hozzatok, hogy a kis ribancom menet közben nyikorog hol jobb hol ball de néha duóban nyomják a hátsókerekek, ha fékezek akkor nincs nyikorgás (elég fullsértő). Azon kívül, hogy mindent lecserélnék ami a fékekkel kapcsolatos, előtte nincs valakinek valamilyen ötlete, hogy mit lehetne megnézni vagy megtisztítani vagy szabályozni a tárcsát ??? Előre is köszi a választ!
Jegesmedve16-07-2011 15:39:31 // 35181
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne!? Mitől van az hogy a rádiósmagnó bekapcsolásával felkapcsolódik a helyzetjelző??? :D:D
Egy kérdésem lenne!? Mitől van az hogy a rádiósmagnó bekapcsolásával felkapcsolódik a helyzetjelző??? :D:D
Jegesmedve16-07-2011 15:39:12 // 35180
Sziasztok!
Egy kérdésem lenne!? Mitől van az hogy a rádiósmagnó bekapcsolásával felkapcsolódik a helyzetjelző??? :D
Egy kérdésem lenne!? Mitől van az hogy a rádiósmagnó bekapcsolásával felkapcsolódik a helyzetjelző??? :D
pepperino16-07-2011 14:57:52 // 35179
Üdv mindenkinek! 147-be body comp cseréről van valami infótok? Mennyire rizikós?
Coyote15-07-2011 22:33:09 // 35178
Tudom milyen volt a régi csati, a gondom az, hogy az 56 és a 46 csatija nem kompatibilis egymással. Max ha valamelyiket megbontom és összeforrasztom őket. De köszönöm a segítséget és a linket így már olvashatóbb :-DDD
Tocsa15-07-2011 19:20:59 // 35177
Az ábrákon ha szerencséd va látod milyen csatinak kell ott lennie a doksi az összes verziót tartalmazza ! Ha nem érted a szöveget itt egy link ahova beírod és lefordítja katt
Cs.Alfa15-07-2011 17:53:41 // 35176
2.0-ra kellene...
Cs.Alfa15-07-2011 17:53:18 // 35175
".0-ra nem tudtok egy vezmű tengely szög-jeladót?
Vagy hol keressem????Tipp?
Vagy hol keressem????Tipp?
Dévid15-07-2011 17:18:45 // 35174
Még egy kisebb törés, és a végén megutolér engem is, ráfordított pénzösszeg tekintetében... :D
rémGtv .15-07-2011 11:26:10 // 35173
Hát igen sajnos ezekre mindig költeni kell :D Eddig amik cserélve lettek : Szelepszárszimeringek , gyűrűk , hajtókarcsapágyak , főtengelycsapágy , hátsókerékcsapágy , fékbetétek , tárcsák , hátsó lengőkarok , és akkor még most jönnek az első lengőkarok , hengerfejtömítés, szelepfedéltömítés :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
632
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?