Forum >> Szerelőműhely

VKG231!!! (156+75)04-09-2019 13:21:52 // 54521
Szerintem sem... :)
Meg ugye fiat ts, ott általában nem a szszsz a legfőbb baj :))))
Chris3204-09-2019 13:13:56 // 54520
Nem feltétlen eszi meg ezt a mennyiséget. Sajnos látni itt-ott jelét a szivárgásnak, de a füst lett az a zavaró tényező, ami nem tűr halasztást.
pettinke04-09-2019 12:41:59 // 54519
igen, ez igaz, de 3-4 dl /1000 km .. annyi szerintem nem megy el símán a sz.sz.sz. mellett :-(
Csabo2204-09-2019 12:27:07 // 54518
Szerintem rá lehet forrasztani.
De a gyári rendszer annyira gagyi, h nem is kísérleteznék vele.
Lefalaznám a lökösben a lyukakat és ragasztanék fel egy csíkot belülre. Pl hawk car alarm system árul ilyet.
VKG231!!! (156+75)04-09-2019 05:41:31 // 54517
Anélkül, hogy bármennyire is szeretnék hamis biztonságérzetet adni, de az álmoskönyv szerint gázelvétkor füst inkább szelepszár, a hidegen kék inkább gyűrű. De egy TS-nél bármi lehet.
farki03-09-2019 22:20:16 // 54516
És (tudom, éssel nem kezdünk mondatot),ez az alkatrész csak önmagára hasonlít, és semmi mással nem helyettesíthető?🤔
Vagy hugyé-szaré vehető utólagos szett csipogója ráforraszt6ó?
Csabo2203-09-2019 18:38:38 // 54515
Ciao
Ha jól emléxem, akkor a bal hátsó oldalkárpit alatt.
farki03-09-2019 17:02:22 // 54514
Hááj Evribádi!

Kapott már valaki egy GT-t annyira szét, hogy tudja merre van a tolató radar csipogója?
pettinke03-09-2019 15:54:02 // 54513
280e km nem rossz amúgy egy Fiat TS-től, van amelyik már 130e-nél megadja magát.
Chris3203-09-2019 15:30:27 // 54512
Köszönöm szépen a segítséget! Ezek szerint drágább lesz a 280 ezredik km megünneplése, mint szerettem volna.
pettinke03-09-2019 15:07:17 // 54511
az, hogy főleg motorféknél van füst, az csak annyit jelent, hogy ott kevésbé ég el, ami a hengerbe - valahonnan - bekerült.
Chris3203-09-2019 15:06:16 // 54510
Időpontom van már hónap végére szervízbe, csak nem feltétlen akartam jobban megbontani a motort. A füst csak abban az esetben jelentkezik, amit le is írtam, ezért bíztam benne, hogy megúszom nagyobb beavatkozás nélkül.
pettinke03-09-2019 14:59:51 // 54509
A motor típusa és a fogyás mértéke alapján én látatlanban azt mondanám, ez nem egy egyszerű szelepszár szimmering csere ... De mondjuk az sem egyszerű, azt sem úszod meg HF le-fel (gépműhely, stb.) nélkül. De ez tán inkább gyűrűkopás.
Chris3203-09-2019 12:16:04 // 54508
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mielőtt még túl nagy fába vágnám a fejszém.
A 156-osom (1.8 TS) elég rendesen elkezdte enni az olajat (3-4dl/1000km). Télen tűnt fel hogy elég sok kartergáz távozik a kipufogón keresztül, de nem igazán tűnt füstnek. Melegebb idő beköszöntével ez a jelenség eltűnt, de magasabb fordulatszámú használat utáni motorfékes gurulásnál kéken füstöl, illetve maró szag terjeng az autó körül, ha megállok vele. Hűtővíz nem fogy, szóval ilyen baj nincs. A kartergáz megkerülő csövébe is jut az olajból.
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek egy szelepszár szimering csere megoldaná a problémát, vagy mélyebbre kell ásni a dolgokban (hengerfej felújítás stb.)
Köszönöm a válaszokat előre is! ;)
Levee156SW28-08-2019 23:23:54 // 54507
A katalizator tuti az volt?
A P0420-at barmire is dobalja, nehany pelda:
-lambda szondak
-azok csatlakozoi
-injektor porlasztasi kepenek torzulasa
-vezerles elmaszas
-hengerfalolajzo fuvokak leragadasa nyitott allasban
stbstb...
Nekem ugy tunik, az utobbi csereje (120.000 lenne a gyari eloiras) oldotta meg -igy az olaj sem fogy foloslegesen, es hosszabb allas utan sem folyik le a hengerfejbol-talan meg menet koznen is jobb a nyomaseloszlas.
Azert a vezerlest meg kiorazom-rogzitozom,mert a Conti szij tud csodakat muvelni...
Juve15628-08-2019 22:41:42 // 54506
Piritu kolléga nézte a képet amit tettem fel és látta, hogy a levegő hőmérsékletre 78 fokot írt. Még azt kell megnéznem, hogy mitől van. Lehet, hogy a program, vagy nem tudom...
Juve15628-08-2019 22:39:12 // 54505
Termosztát egy éve cseréltem le, elvileg az...:-)! De rendesen működik, tapintásra, alsó felső cső meleg lesz ha , kellően meleg a motor! Annyi, hogy az ékszíj vissza rakásához nincs megfelelő szerszámom amivel a feszítőt vissza tudnám húzni és a szíjat vissza tenni de talán a szomszéd autószerelőnek van hozzá:-)! Már volt bent egy kis gyakorlat mivel a katalizátort cseréltem már az ugyan ezzel a mottóval jön le. Ugyan így le kell bontani. Köszönöm szépen az alkatrészt, de igen megjött az új, egy kicsit olcsóbban mint amennyi: De köszönöm szépen még egyszer!
Levee156SW28-08-2019 09:11:45 // 54504
Gratulalok, en nem biztos, hogy ezt bevallaltam volna magam - anno Nemet Mihalyek csinaltak a generatorcserevel egyutt.

(De kiderult hogy nem onnan szivargott, igy lett a bontott cso. Egy tomitest kell bele venni/gyartani, de ugysem art egy paszta is melle-fittingjei jok.De ha jol ertem,ez mar mindegy.)

Meg egy dolog: ha mar szet van boritva, es nem tudod,mikori/milyen allapotu a termosztat,erdemes azt is most ellenorizni.
Juve15627-08-2019 21:45:33 // 54503
Szét szerelés megvan! A 60676070 szám alatt futó vízcso leszerelese! A műanyag vicsorol a csöveket leszedtem majd következett a klimaszivattyu leszerelese! Felől ill alul kettő ketto csavar fogja! Ezt leszedve le kell szedni a szivattyút tartó konzolt! Ezt kovetoen lehet hozzaferni a műanyag vízcso alsó csavarjahoz! A műanyag vízcso jobb oldalán (szemből) alul meg van egy csavar azt ki kell tekerni és le is jön a műanyag vízcso! Most ott tartok már "csak" vissza kell rakni az új csövet! Én akna nélkül csináltam de már megbamtam mert a szivattyút nehéz leszedni úgy hogy az ember alatta fekszik! (képen látható cső lett leszedve majd megy fel az új)
Levee156SW27-08-2019 10:17:27 // 54502
Ha erdekel, tudok adni egy jo allapotu bontott csovet oda,ha nem rogton a 25.000-es gyarival kezdenel.
Juve15627-08-2019 08:18:16 // 54501
Szerintem megvan a hiba oka hogy miért melegszik túlságosan is a viz! A karikával jelölt helyen bugyog a viz!
Juve15626-08-2019 20:46:42 // 54500
Jó kérdés:-)
Piritu - 1.000.00026-08-2019 17:50:44 // 54499
A kinti levegőt szívja be, ami ma mondjuk 32 fok volt, hogy lesz ebből 72?
tomassz26-08-2019 16:45:49 // 54498
Nem lett meg a hiba, de tegnap egyéb okból szétszedtem a komplett középkonzolt, összerakás után pedig elindult a sebességmutatóm. Ki érti ezt...
Juve15626-08-2019 15:49:14 // 54497
Melóból hazaérve megnézem, hogy fűtés esetén mit reagál. Beszívott levegő hőmérsékletnek mi az ideális, hány fok? A hőfok jeladó nem lehet hibás az nem produkál ilyen jelenséget? Valamint megnézem a szivattyút is, azonban ha azt cserélni kell akkor a vezérlésbe is "bele kell" nyúlni vagy ki tudom cserélni, hogy a vezérlést nem bántom? Mert ha a vezérlést is "bántani kell" és elmozdul akkor ahhoz már nincs szerszámom és akkor nem állok neki.
Piritu - 1.000.00025-08-2019 15:59:28 // 54496
78 fok e beszívott levegő? :-O
Ha ráadod a fűtést lemegy a vízhőfok?
Aztán az lehet hogy a szivattyú lapátkereke elforog a tengelyen...
Juve15624-08-2019 00:48:26 // 54495
Sziasztok! Ventilátor működik a biztosíték csere óta azonban a hőfok mutató elég rendesen felmegy! Termosztat jó! Szerintetek?
Bandie23-08-2019 08:46:58 // 54494
Már rendben van. Üdv
Bandie21-08-2019 22:14:05 // 54493
Sziasztok! Van Esztergomból vagy a környékéről szerelő köztünk? 166-osomnak kilyukadt a fűtéscsöve a termosztát előtti hajlatnál. Ezt kellene vhogy orvosolni,ameddig szerzek új csövet. A kocsi 166-os, 2.4 jtd, 110 kW, 2004-es évi. Párkányban van a kocsi, max kb 10 km, amit be tudok vállalni így vele. Grazie!
Sityu20-08-2019 00:11:14 // 54492
Én a testkábelek pucolásával kezdeném. Drótkefe, dörzsiszivacs/acélgyapot...
tomassz19-08-2019 22:41:49 // 54491
Urak, segítségre lenne szükségem.

Alfa 156 FL 2.4 JTD.

Egy leállítás utáni indítás óta nem megy a sebességmérőm és a megtett táv számolása (plusz egyszerre kiégett a két órán összesen három háttérvilágítás izzóm). Minden visszajelző megy, a másik órán a fordulatszámmérő is üzemel. Ha a műszeregységet kiszedem, lehúzom a kábelt, majd visszadugom, a sebesség mutató felugrik 90-re, majd visszaáll nullára, de sebességet nem jelez. A kis kijelzőm mutatja az általa utoljára ismert futásteljesítményt, de nem adódik hozzá táv sem ahhoz, sem a napi számlálóhoz.

Diaggal ránéztem (MES-sel kábelen és AlfaOBD-vel BT-n keresztül), betárolt hiba nincs, az ECU látja a sebességet, kerekenként is jelzi. Eszerint az ABS-től odáig minden jó. Biztosítékokat megnéztem a kormány alatt, nem volt szakadt egyik sem.

Kipróbáltam egy másik műszeregységgel (egy FL előtti 1.9 JTD műszeregység, azzal sem mozdul a mutató.

Van valakinek tippje, hol keressem a hibát? Nem akarok másik óracsoportot venni, ha nem az a baja.
Sityu19-08-2019 21:30:44 // 54490
Segítsetek légyszi a hézagos tudásomon :)
145 Cf2 1.6 TS. hengerfej oda volt már egy ideje, veztengelyek is.. már kb 8v volt inkább..
Vettem egy felújított hf-et, (síkolva, szelepek becsiszolva, új szekepszarszimeringek) volt még itthon 2literesből veztengely új vezmóddal, vettem egy csomag tömítést, összeraktam, minden működik, mind a 4 hengerben 12,5Bar körüli kompresszió hidegen. Egy fordulatra indul, alapjárat is jó, húz is, de ha nagyon rálépek kék kondenzcsík... Alapjáraton semmi füst, se hidegen, se melegen, csak munka közben.
Az olaj még a régi benne, castrol 1040 amit már erősen kellett töltögetni... ezt lecserélem motul 1060-ra az biztos.
A PCV szokott ennyire tönkremenni ezekben?
Juve15616-08-2019 09:41:13 // 54489
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget! A hiba oka egy 50A biztosíték volt ami el volt szakadva! Csere után rendben üzemel a ventilátor! Köszönöm megegyszer!
Piritu - 1.000.00015-08-2019 17:13:08 // 54488
Mint anno írtam az előtét ellenállást át tudod kötni. Ellenben ha olyan magas a hőfokod a compnak el kellene indítani a nagyobb fokozatot, ahhoz már nincs ellenállás bekötve. Szóval nem hinném hogy ellenállás hiba.
Relé, bizosíték...
Piritu - 1.000.00015-08-2019 17:10:44 // 54487
A relé/biztosítés is kakukk lehet. Csak direktbe kötve indul el...
VV615-08-2019 09:51:50 // 54486
...de ezt meg te írtad, szóval egyértelműnek látszik :)
VV615-08-2019 09:51:15 // 54485
Piritu írta már: meg kell kerülni és ha úgy megy a ventillátor, akkor rossz az ellenállás.
Juve15615-08-2019 09:25:58 // 54484
Köszi! És azt lehet ellenőrizni valahogy, hogy jó vagy nem?
Taki1114-08-2019 21:52:19 // 54483
Sziasztok! 156 1.6 TS 2001-es az alany. Beindítás után a gázpedál nem reagál csak ha a féket egy párszor benyomom. Utánna is erőtlen a motor. Segítséget előre is köszönöm!
Levee156SW14-08-2019 21:13:14 // 54482
Hello, így a leírtak alapján szerintem már csak az előtétellenállás lehet.
Levee156SW14-08-2019 21:13:14 // 54481
Hello, így a leírtak alapján szerintem már csak az előtétellenállás lehet.
Juve15614-08-2019 17:30:49 // 54480
Köszönöm a segítséget!!!!!!! Ha megvan akkor írok hogy mi volt a....!
Piritu - 1.000.00014-08-2019 17:27:38 // 54479
A használati utasításában benn van hogy melyik bizti mihez tartozik. Sajna nekem nincs JTS-hez.
Juve15614-08-2019 16:56:27 // 54478
Annyit kérdezhet ék meg hogy a motorterben van a bizt vagy a kormány alatti biztosítékok egyike? Az akkumulátor előtt van egy fekete biztosíték egy mágnes kapcsolós (elvileg) azt néztük hogy az kapcsol!
Piritu - 1.000.00014-08-2019 16:29:59 // 54477
Akkor biztosíték, relé...
Juve15614-08-2019 14:13:46 // 54476
Venti indul ha direktbe kötöm!
Piritu - 1.000.00014-08-2019 07:33:46 // 54475
MES-sel el tudtad indítani a ventilátort?
Juve15614-08-2019 07:27:33 // 54474
MES-sel néztem 117-118fokos a viz!
Piritu - 1.000.00013-08-2019 22:16:47 // 54473
...esetleg MES-sel egy tesztindítás és ellenőrzés hogy a comp hány fokosnak látja a vizet
Piritu - 1.000.00013-08-2019 22:15:10 // 54472
- Ventilátor maga (direktbe kötve tesztelhető)
- előtét ellenállás (átkötve tesztelhető)
- ventilátor relé
- biztosíték
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.