Forum >> Szerelőműhely

András bácsi17-11-2004 20:04:22 // 273
Hello Zoli! Nincs horror ára a komplett lengőkarnak, olyan tizenpárezer körül van. Szerintem érdemesebb egyben cserélni, egyrészt a szilentek miatt, másrészt a gyorsabb csere lehetősége miatt. (ha jól számolom 4 csavar és két anya) Én annak idején Tatán rendeltem, abban az autósboltban, ami a Roland felé menet a volt szőnyeggyári üzletházzal szemben van. A 33-as könyv nem sürgős, ha va időd csörgess meg. Talán hétvége felé lesz némi időm. A.
tzoli15517-11-2004 18:55:29 // 272
Sziasztok! Aki tudja, mondja legyenszíves, hogy a 155-ös ALFA ('96) alsó gömbfejét lengőkarral együtt vagy külön is lehet cserélni? (ma mondták műszakin hogy kicsit lóg, de még nem néztem alá, csak keresem az alkatrészárakat.) Akit érdekel: a hegyalja kft.-nél féktárcsák 70%-os leárazásban vannak! pl.: 155 ALFA 2db. első 19xxx helyett 5xxx Ft. Z.
ribipeti17-11-2004 15:33:59 // 271
Köszi Bg. Csöri mail ment!
Bg.17-11-2004 14:07:14 // 270
Csöri
ribipeti17-11-2004 14:01:34 // 269
Köszi admirális, akkor ezekre fogok figyelgetni. Amúgy tudnátok adni valamilyen igazán megbízható szerelőt, szervizt, ahol igazán Alfa specialisták? Mert az itthoni szerelőm nagyon frankó, meg minden de nem specialista, nem akart, vagy nem mert semmi pontosat mondani a fütóművel kapcsolatban, az itteni Fiat-Alfa márkakereskedés hozzáértése hagy némi kívánnivalót maga után (és akkor igen szépen fogalmaztam) az árai pedig a horror kategóriában leledznek. Az autót most vettem, esetleg jó lenne komputerre dugni, kiolvasni, hogy van-e, volt-e valami gondja baja, futóművet be kéne állítani, szóval komplett rendbetételről lenne szó. Valami Dél-Dunántúlon lenne frankó, de ha tényleg kell, Pestig is elmegyek egy jó szerelőért. Tudtok ajánlani valakit? Esetleg Csörit, bár nem tudom mennyire van felfegyverkezve?
Jata17-11-2004 13:56:50 // 268
Uff Makerek! Van egy kis TD 75-öm s szerintem egy kicsit gyengécske.Tavaly decemberbe kapott egy új motrot, és lehet,hogy nem lett jol bejáratva de lehet,hogy valami nincs rendben a mocijával.Azóta 6000nél olajcsere volt és most lesz majd a 10000 csere is.(a 6000es ota)Naszóval,hogy lehetne egy kicsit megbuherni az erőmüvemet hogy ne csak füstöljön,hanem szedje a lábát is?Ha netán valaki írna: yata84@dpg.hu Kösz. Csá
Azmo17-11-2004 13:38:37 // 267
Na szakik! Na nagy fejtörésben vagyok! Az ABS bekapcsolásakor mé kapcsol ki a 4WD???? Miért tenne az kárt a viszkóban? Nincs olyan hírtelen különbség a tengelyek fordulatszámában! Nem nőne a fékút, hiszen mind a négy kereket fekézi már a fék és ABS! Nem értem ennek mi értelme!!!! Ráadásul, ha nem megy az ABS, beszarik a jeladó, akkor a 4WD nem fog menni? Vagy függetlenek egymástól?
admirális17-11-2004 13:29:19 // 266
nem, az immobiliserrel nincs baj, csak olyan szél van kint, hogy nem jó ilyenkor babrálni a motortérben. Viszont mostmár megértettem, hogy hogyan működik, úgyhogy akkor akku levétel nélkül hozzá sem fogok.
Paco17-11-2004 13:23:16 // 265
Akár gömbfej is lehet, ezen nem vitatkozom :) Fontos lépés. A saru levételével törlöd az aktív memóriát. Utána már csak a tárolt hibák között van benne, és az abban levő hibákat ellenőrzi le a visszarakás után. Ha nem jelentkezik elfelejti, ha jelentkezik akkor visszakerül az aktívba. Gondolom immobiliser problémád van, nem találod a kódot vagy ilyesmi és nem szívesen vennétek le a sarut igaz?
Thomika17-11-2004 13:23:07 // 264
Oh az király lenne! Nagyon köszönöm előre is!! :)))) Jó volna ha már működne végre, ha már ennyit bíbelődtem vele...
Thomika17-11-2004 13:22:04 // 263
Részvétem Paco!!!! Nekem van karosszériásom is meg fényezőm is! Korminak most fényezték a motorháztatőt, kérdezd meg az eredményről! A lakatos pedig sok Alfát csinált már, többekközt az enyémet is! Szépen dolgozik, és nem drágán! Ha kell megadom a címét! Amúgy mindenképpen menj el a biztosítódhoz kárfelmérésre, aztán várd meg mit adnak! Nem kötelelő elfogadnod,megcsináltathatod számlára is vmelyik biztosítós partner cégnél! Én jobban jöttem ki, hogy elfogadtam amit adtak, mert 35 ből megcsináltattam a hátulját, és 151E HUF-ot kaptam! So maradt némi cash benzinre :))))
admirális17-11-2004 12:50:33 // 262
Valószínűleg tényleg az, de annyival kiegészíteném, hogy szélsőséges esetben lehet gömbfej is. Pár hete az én autómon veszekedett két szerelő. Az egyik szerint felső lengőkar, a másik szerint gömbfej volt cserés. Nos, mivel a felső lengőkar az szeret elhasználódni a 156-okban, ezért én annak a szerelőnek hittem, aki ezt mondta. De nem szűnt meg a kotyogás, és a legutóbbi szerviznél megint szóltak hogy mostmár nagyon szar, mert kb. 2mm holjátéka van, és veszettül behallatszik az utastérbe. Paco! még lenne hozzád egy kérdées. Nem rég ajánlottál egy tippet a légzsák hibaüzenet kiütésére a kompjúterből. Nos, annál mennyire fontos lépés az, hogy az akku sarut le kell venni?
ribipeti17-11-2004 12:43:13 // 261
Bg. Köszi, az Elaforgot ismerem a Fiatos koromból, de ezt az L+K-t nem, (bár rémlik, de nem ugrik be) kik ezek? Ezt egyesével, vagy párban érdemes cserélni? Paco Akkor mégsincs szerencsém? Pedig kezdtem már örülni. Mindegy, a szerelőismerősöm megkérem szerelje ki, és fújja, mintha lufi lenne! Csak nehogy eldurranjon! :-))))))))
Bg.17-11-2004 12:29:25 // 260
A felső lengőkar szokott nyikorogni leghamarabb(kb 30-40eKm-enként) a 156-on. Nevezhetjük tipus hibának. (nekem eddig 3 gran fogyott el) 11-12 Eft/db L+K ban, az Elaforg valamivel drágább, a többieknél akár 30-40 eFt is lehet.
Paco17-11-2004 12:26:35 // 259
Lengőkar :(
Paco17-11-2004 12:25:37 // 258
10 és 20 kHUF között, pontosan nem tudom. A lényeg, hogy csak termosztátházzal együtt cserélhető, bele van sajtolva azért ilyen drága. Amúgy valószínű, hogy ki kell majd cserélned, mert úgy néz ki a tiéd tényleg rossz csak éppen nyitott állásban ragadt meg. Ekkor van az a tünet amit írtál. Mielőtt újat vennél a legegyszerűbb ellenőrizni. Szereld ki, próbálj meg átfújni rajta és ha sikerül akkor csere.
ribipeti17-11-2004 12:24:50 // 257
Most már elhiszem, csak az a fura, hogy apám 1.6-osában mintha odaragsztanák a 88 fokhoz, és ehhez képest az enyém 70-75 foka, plusz még hogy e két végpont között lajhárlassú táncot jár (értsd: ide-oda mászkál) kicsit fura volt. Ha már így belemelegedtem: Apámnak is 156 SW-je van, mint nekem, és mindkét autóban kotyog az első futómű egyenetlen útszakaszon. Ugyanaz a kotyogás mindkét kocsiban, max apáméban valami hangos guminyikorgás is hozzáadódik. Esetleg ötlet nyikorgásra, kotyogásra???
ingegnere17-11-2004 12:20:04 // 256
Király, hogy az Alfáknak csak vízhőfok bajuk van! :-) Ezek után monja valaki azt, hogy szarok az olasz autók. :-)))
Bg.17-11-2004 12:15:14 // 255
Az a műszer olyan -ezt elhiheted, de ha gondoljátok nyithatunk eg ykülön forumot. Az indexen, mág kitárgyaltuk 1-2 éve... Én is keveregtem vele...
ribipeti17-11-2004 11:03:22 // 254
Paco, de jó, hogy te létezel és vagy!!! Most lettem én is Alfa tulajdonos, és a 2.0TS motor vízhőfok visszajelzője nekem is 70-75 körül stabilizálódik. Az autókhoz nem értek, a szerelőkhöz annál inkább, ezért egytől megkérdeztem és ő is termosztátcserét javallott elsőként. Na most akkor mégsem fogok cserélni, mert azt mondta, hogy álló helyzetben letesztelte, és ott felkúszott 90-ig is a mutató, de följebb nem poroszkált. Most akkor Paco te mennyit is spóroltál meg nekem? Mi az ára egy ilyen termosztátnak 156-hoz?
Paco17-11-2004 09:40:17 // 253
Ok akkor másképp fogalmazok. Ha már a hűtő önmagában nem tudja lekezelni a hőmennyiséget amit kap szükség van a ventillátor bekapcsolására. Ezt legkésőbb 110-nél meg kell tenni, ugyanis a hűtőrendszerünkben kb 1.2-1.5 bar túlnyomás van (kiegyenlítő sapkájától függ) és ezen a nyomáson kb 115-118 foknál elkezd forrni a víz. Tehát 110-ig nincs gáz ha utána is melegszik akkor bibi van.
norbee17-11-2004 09:19:39 // 252
Thomika Teeeee, hát ismerlek! :) Nekiálltál vadállat módon, hogy minél hamarabb kész legyen a fehér hátlap, mi? :DDDDD BTW, van egy komplett elsőgenerációs műszerfalam, ha nagyon elvesztek benne. Bár azon sem volt túl pontos a műszer, de mittomén, ha kell, odaadom.
Cacho16-11-2004 22:54:08 // 251
Ez szerintem nem igazán jó, hogy hajtós üzemben 110 legyen a víz, szerintem legyen akkor is 90. Faterom sem véletlen agyal rajta, hogy a 166-nak miért megy 90 fölé a vize. Pár hónapja akárhogy meg lehetett hajtani, akkor sem ment 90 fölé, mintha odaszegezték volna a mutatót. A 155 persze más, tudod, az előző, közös 155-ünk mennyire melegedett (Te azt normálisnak találtad, én nem nagyon), nekem a mostani sem tökéletes, nyáron klímával sűrűn fölszaladt 100-ra, olyankor inkább nem klímáztam. Szerintem egyszerűen alul van méretezve a 155 hűtőrendszere. Egyébként a venti se 100-nál kapcsoljon, nekünk nem is ott kapcsol, a 155-ben is, a 166-ban is, meg előtte a Gtv-ben is 90 körül.
Paco16-11-2004 22:02:02 // 250
Hívd fel a tatai bontóst hátha neki van. Trencsik Roland: 30 9596391
lee7516-11-2004 21:41:26 // 249
hali tud valaki segiteni tud szerezni valaki nekem sperr difit,mert az enyem behalt es rohadtul hianyzik nagyon hozza szoktam elöre is köszi
lee7516-11-2004 21:16:56 // 248
hali apam karosszerias es fenyezö egy szinten alfa bolondnak szerintem jo arat tudnek kialkudni ha erdekel hivj fel es egyesztettünk 06306844413
Paco16-11-2004 21:03:14 // 247
Miért? Ha beír valaki egy céget és egy telefonszámot, még ma este felhívod őket? :)
Peta16-11-2004 20:40:57 // 246
Nem figyeltem bocsi!!! de sürgős
BFMSE16-11-2004 20:36:17 // 245
Nem neked ment a hozzaszolas :) nezd meg alul az elozmenyt arra ment :)
Peta16-11-2004 20:34:33 // 244
A régi szűrő közvetlenül a levegő mennyiség szabályzó szelephez van felszerelve, de az új nagyobb és nem fér el. Szeretném a gyári szűrő helyére elvezetni a dodlemez fölé, ehez kellene az ide gyártott cső.
BFMSE16-11-2004 20:19:01 // 243
Nem igazan ertem mit akartal mondani...
Peta16-11-2004 20:17:35 // 242
Sziasztok ALFÁSOK!!! Sport légszűrőt cserélek egy másik fajtára, kéne hozzá nagy átmérőjű kromozott cső amit spéci ide gyártanak, nem tudjátok, hogy ki foglalkozik ilyennel???
Paco16-11-2004 20:08:59 // 241
Nem baj. Megpróbáljuk azt, hogy kioperáljuk a műszeregységet és felhozzuk ide a melegbe szétkapni. Asszony már rábólintott, így nincs akadálya.
Paco16-11-2004 20:07:26 // 240
Baxxa meg. Jobb napot. Srácok ma hatkor kicsit lebontották a hátamat. Egy roveres elbambult és hátulról belémcsorgott 15-20-al. Hátsó lökhárító sérült, hogy csere vagy meg lehet hegeszteni nem tudom, a belsejét még nem láttam. Fényezni tutira kell. A jobb hátulja kb egy centit beljebb ment, a csomagtartó fenéklemez a hátlap felőli oldalon hullámot vetett. Ezt a pótkeréknél látom. Egyéb sérülést még nem láttam, sötét van odalent és alig két órája történt. Szerintetek kb mennyi a javítás, mi az az összeg aminél mindenképpen többet verjek ki a biztosítóból? A másik kötelezőjére megy, úgyhogy mindenképp minimum nullszaldósan kellene kijönnöm belőle. Ha valakinek van jó lakatosa, fényezője, máris írhatja, elkezdem begyűjteni az árajánlatokat.....
Bg.16-11-2004 18:06:13 // 239
Szerintem teljesen felsleges meggyőzni az embereket, hogy az Alfák közül magasan is a 156 hőfokmérő a leg pontatlanabb műszer. Nem kell elhinni, cserélgetni kell a termosztátot, a jeladót mem mindent, és látni, ahogy nem történik semmi.
Thomika16-11-2004 17:58:07 // 238
Hidd el, próbáltam, de véletlenül leesett a mutató, és ne mvettem észre,hogy eltekeredett az egész....
norbee16-11-2004 17:50:28 // 237
Thomika Nincs mit. :P De ha úgy tetted volna, most nem lenne miről beszélni a műhelyben. :))))
Thomika16-11-2004 17:47:00 // 236
Sajnos garázsom az nincsen! De talán Adm-mel meg tudom beszélni,hogy bepofátlankodhassak az ő bérelt garázsába, hátha ott nem fagyunk szét teljesen! Bár ha jobban meggondolom, az autóban lehet babrálni vele, előtte jól befűtök, és akkor nem fagy be a s**günk :) A múlkor is így próbáltam javítani rajta vmit(kevés sikerrel)...
Thomika16-11-2004 17:43:00 // 235
Köszi Tesó! :()
Thomika16-11-2004 17:42:25 // 234
Látod,ezt nem tudom! Norbee annak idején azt mondta,hogy mikor ő leszedte,akkor vmi eltekeredett benne, és nehéz volt helyre állítani. Én hiába próbáltam belőni, hol is lehet a bizonyos "rugó előfeszítés", nem igazán sikerült eltalálni! :( Úgyhogy sajna nem tudom mitévő legyek. Eddig nem volt szerencsém ilyen hibával találkozni....
Paco16-11-2004 16:48:37 // 233
Pénteken beszéljünk erről ITT, addig megpróbálom megfűzni a zasszonyt, hogy legyen egy kis szabadidőm :) Garázsod van?
norbee16-11-2004 16:28:09 // 232
ingegnere Nem gondolod? :)
ingegnere16-11-2004 16:23:00 // 231
Amikor leszetted a mutatót a km-óráról, ugyanazzal a rugó előfeszítéssel tetted vissza?
Thomika16-11-2004 16:12:20 // 230
Akkor én kérnék egy laboratóriumi SEBESSÉG MÉRŐ MŰSZERT! :)) ugyanis (lehet,hogy én vagyok túl amatőr,de)nem tudom megcsinálni! :( Nem mér semmit! Amióta fehér számlapos lett, nem műxik! Lehet,hogy nem jön be neki az új szín :) Paco: Már nyaggattalak ez ügyben, meg is próbáltam, hátha nincs rendesen visszatéve a mutató, és csak elforog alatta a tengely, de meg sem mozdul az egész... nálam megállt a tudomány... műszerekben Te vagy a profi :)) Please HELP!
Paco16-11-2004 14:42:54 // 229
A műszereknek különböző csoportjaik vannak és ezeknek a besorolásoknak megfelelő hibahatáruk. A legkevésbé pontosak az úgynevezett tájékoztató jellegű műszerek amelyek hibája akár a 20!!! %-ot is elérheti, és ez teljesen normális. Ezek azok a műszerek amelyeknél a pontos érték elhanyagolható, de egy pillanat alatt ránézéssel el kell tudnod dönteni, hogy a mutatott érték a helyes tartományban van-e. Nos egy autóban szinte az összes műszer ilyen!!! Még a kilométerórád is csak tájékoztató jellegű műszer. A skála másik vége a laboratóriumi műszerek amelyeknek 0,1-0,2 % pontosságúaknak kell lenniük. Közte 0,5;1;2;3;5;10 %-os műszerek széles skálája van felhasználástól függően.
BFMSE16-11-2004 13:46:37 // 228
Okay, ertem mit mondasz, de sztm ha egy "muszer " a 40-120-as skalan 10 fokot teved akkor azt nem muszernek kellene nevezni. Gondolod, hogy tenyleg ennyi a szórása? A vegen még lemérem, hogy tudjam mi a helyzet... :D Egyebkent a ceges astra az beáll 90 fokra es ott van, de az se megy 100 fok fole, mert kapcsol a ventillator. Ebben az esetben viszont nem allja meg a helyet az amit irtal... De lehet hogy igazad van, nem tudom :)
Azmo16-11-2004 12:32:45 // 227
4WD van valakinek lövése az elektronikus kuplunghoz??? ABS mükszik, most kigyullad folyamatosan a 4x4 jelzés és nincs 4x4, hallottam, hogy köze lehet az elektronikus kuplunghoz!
Punisher16-11-2004 11:53:21 // 226
Az én 2.0TS-em dettó. Amikor megvettem az autót, kicseréltem a termosztátot, mert úgy éreztem, hogy mindig nyitva van. Nagyon lassan melegedet, és a hőfok is ingadozott. A hőfok most is ingadozik, de legalább az üzemi hőmérséklet hamar megjön. Elég sok problémám volt viszont a a hűtőgombával. Azt, hogy az bepusztul csak akkor veszem észre, amikor a forgalmi dugóban felforr a vizem. 2 év alatt nemrég cseréltem a 3. gombát. Hát ez elég szar. Eddig kb. 5-ször főztem meg a motort. Nagyon bírja.
granturismo16-11-2004 11:25:24 // 225
Azmo Sajnos nem tudom. Én OFF Velorex km órát javíttattam nála mivel még van hozzá eredeti alkatrésze az 4000Ft volt, de szerintem ez nem visz közelebb.:-) A 33-as óráját saját magam javítottam meg. egy BC 303 tranzisztort tettem bele, de az is csak 2 hónapig bírta. utána kapott egy nagyobb teljesítményű tranyót utána már nem volt gond vele. Egyébként a Haudeknél a polcon van 164-eshez való klímaautomatika (az a digit kijelzős). Cseredarabos, leadod a rosszat és kapsz egy javítottat. Alig u. 12. 329-4195 du. 5-ig vannak ott.
Paco16-11-2004 10:55:31 // 224
Szerintem sem rossz, épp ezt magyarázom ezerrel. Az a műszer csak tájékoztató jellegű, akár 10 fokot is el lehet kalibrálva. A Te példád ezt is megerősíti. Normál üzemben a vized 90 fok körüli, pont ahogy a termosztát nyit --> a műszer 80-at mutat. (10 fok minusz). Hajtós üzemben, vagy melegben, stb a vized 110 fok körüli, a ventillátor itt kapcsol be és nem engedi tovább melegedni. --> a műszer 100 fokot mutat. (ugyanaz a 10 fok minusz) Nem rossz sem a termosztát, sem a hőgomba, sem a ventillátor, de még a műszer sem. Egyszerűen a gyártási szórások miatt ennyivel kevesebbet mutat a műszer. Számodra csak akkor van jelentősége, ha ettől a megszokottól elkezd eltérni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.