
Egy svéd nem mai jegy:)
kando.23-03-2011 20:50:26 //
5808
Azért kár, hogy még a régi IK-ért is Németországba kell menni, ha az ember látni akarja őket.. De ezek szerint tényleg voltak annyira jók, hogy ha ennyien gyűjtik őket :)
Szép gyűjtemény...fiókban a helye:)))))
GTPeti18-03-2011 19:22:20 //
5804
Heti retró a joystickokról.
A cikkíró elég temperamentumos (vagy kitartó) játékos volt, nekem nem sikerült tönkretennem az ilyen piros joy-omat. Igaz nagyon féltettem, mert remek darab.
(Majd teszek be képeket az Atari 2600 (klón) "tv-játékomról" és tartozékairól. (Lassan 15 éve lesz, hogy nem kapcsoltam be... de ami késik ugye.)
GTPeti11-03-2011 19:40:27 //
5803
GTPeti07-03-2011 21:36:42 //
5802
Nagyon komoly. Ilyeneket tudtunk építeni és ma hol tartunk...
(Egyszerűen olyan néha, mintha a célegyenesben lefékeznénk és inkább nekimennénk a korlátnak, mert az közelebb van.)
ystuc07-03-2011 21:18:19 //
5801
Pakolásztam szüleimnél a régi cuccaim között, és ezeket találtam:

A Roburba úgy tűnik, igen tekintélyes mennyiségű munkát fektettek. Még korhű Videoton rádiót is szereztek valahonnan. A busz kerékkivágása még lekerekített, ami nem az utolsó szériára utal (?)
Peta7406-03-2011 11:20:15 //
5796
Ez se mai gyártás szépen fel van újítva. http://www.hasznaltauto.hu/autobusz/robur/robur_lo_3001-4565247
Ha érdekelnek a veterán autóbuszok és egyéb ilyen járművek, akkor augusztus 13-15 között a csehországi Kolinban 3 napos nemzetközi veterán találkozó lesz. Elvileg szinte az összes veterán magyar Ikarus is ott lesz. :-)))
kando.06-03-2011 00:10:00 //
5794
Hát gyerekkoromban volt, hogy fordítva voltunk, óvodából hazafelé mi meg vártuk, hogy az új busz jöjjön, a régi ráncajtós helyett a bolygóajtós típus az újfajta leszállásjelzővel :)
Most meg inkább utaznék ráncajtós 260-ason vagy ezen a régin.
Mikor csak kiállításon szálltam fel rá, akkor is tetszett, egyszer utaznék rajta :)
:)))) Nekem nem rémlik ez a könyv...de most hogy boncolgatjuk ezt a típust,beugrott,hogy volt időszak,mikor egy járaton két féle busz is járt és volt hogy inkább még vártam,hogy ezzel a régebbivel utazhassak:)))))))
kando.05-03-2011 23:27:57 //
5792
Lehet, talán még nekem is volt hozzájuk szerencsém, bár annyira régre nem emlékszem vissza :)
De valami régi gyerekkönyvben volt talán erről egy kép-rajz, mikor valami kövér nőszemély furakszik fel a hátsó ajtón.. :D
Na ezzel sokat utaztam és a nyolcvanas évek elején váltották le őket,ha jól emlékszem:)
Tessék egy eredeti műszerfal. A kapaszkodótól nehezen láthatóak az általad említett gombok.

Edyboy05-03-2011 00:28:08 //
5788
kando.05-03-2011 00:19:41 //
5787
Nem valami ilyesmit vezetett egy régebbi magyar filmben Márkus László, mint buszsofőr? Legalábbis az rémlik, hogy a vezetőfülkébe még balról kellett beszállni, nem az utastérből.. (de nem ugrik be a film címe...)
Edyboy05-03-2011 00:12:12 //
5786
kando.04-03-2011 23:05:17 //
5785
hát jah.. biztos nem volt egyszerű a gazdaság helyzete sem meg a piac sem, de vhogy nem láttam azt sem, hogy törte volna magát, hogy a céget megmentse.. pedig mesélték nekem Mátyásföldön, hogy a gyárral szembeni focipályán volt olyan nyár, hogy nem tudtak a srácok focizni, mert tele volt busszal.. várták a szovjet exportot..
kando.04-03-2011 23:03:53 //
5784
Ha már retró topic, egy kis
magyar repüléstörténet
A MASZOVLET-től a MALÉV-ig.. és a különböző géptípusok és képeik :)
GTPeti04-03-2011 23:01:58 //
5783
Elhiszem. :)
kando.04-03-2011 22:58:22 //
5782
Ja ja, bár néha amiatt volt idegesítő vagy álmosító az utazás.. főleg 3-4 órán át :D
GTPeti04-03-2011 22:54:01 //
5781
A 14-es (vagy ma már 114-es?) vonala amúgy ott kapcsolódik a buszos témához, hogy széles úr vállalkozása a VT Transmann Kft... Az egykori buszgyáros fapados Volvo buszokkal fuvaroztat... Szép...
GTPeti04-03-2011 22:47:47 //
5780
És milyen jellegzetes vuvuvuvuúúú hangjuk volt, mikor pályán gurultak 100zal. :)
kando.04-03-2011 22:46:37 //
5779
Igen, meg a régi távolsági buszokon, ott is volt jó pár botváltós :) :)
Ezekkel a Volán buszokkal még utaztam én is szerintem, amikor a Bartókot csinálták és azzal pótolták a vilingereket :D
GTPeti04-03-2011 22:40:23 //
5778
Emlékszem, még szigetis koromban volt egy olyan év, amikor a 61es villamos vonalán pályafelújítás miatt Volán csuklósbuszok jártak. Persze kéziváltósak. Érdekes volt, hogy állandóan kapcsolgatni kellett szegény vezetőnek. Mondjuk a 14-es vonalán is így van ez a Localo-kon.
kando.04-03-2011 22:11:56 //
5777
A korai 200-asokban is emlékeim szerint ezek a kör alakú zöld és piros ajtónyitó gombok voltak. Ahol ma a billenőkapcsolók vannak. De lehet, ilyet csak vidékre csináltak.
Pl nálunk nem volt sosem olyan gomb a buszokon, hogy összes ajtó nyit, zár.
GTPeti04-03-2011 22:09:47 //
5776
A második képen egy eléggé letisztult műszerfalat láthatunk. :))
Valami brutális állat biztos beépítene egy 8,4"-os TFT-t. Szerencsére ez csak fikció. :)
A 200-s család - méltán világhírű - prototípusát kellene újjáépíteni.
Amig van miből.
Tudomásom szerint ezt a típust azért vonták idő előtt a forgalomból, mert nem igazán váltak be.
Az Ikarus vezető fülkéje,

(a "cicis" gombokkal)
és a ZIU-é.

kando.04-03-2011 21:59:07 //
5773
Gyerekként biztos másként neveztem, de most.. :D
GTPeti04-03-2011 21:54:18 //
5772
",cicis'' gomb "
Ez jó. :))
És találó.
és egy Ikarus 180-s, szintén onnan.

kando.04-03-2011 21:52:38 //
5770
Én elutazgatnék ma is ilyen trolin itt a belvárosban :)
Sőt, gyerekkoromból emlékszem, a régi Ikarus buszokon is a leszállásjelző az a ,,cicis'' gomb volt, mint a szovjet mérnökök trolibuszain :) Na ilyen buszt is lehetne néha nosztalgiamenetként forgalomba állítani, már ha van még..
Tessék egy ZIU-5-s Szentendréről, a BKV Múzeumából.

kando.04-03-2011 20:56:11 //
5768
Hogy lehet favázas régi villamosokat felgyújtani, selejtezni, olyan trolikat, buszokat, amik most remek nosztalgiajárataok lehetnének.. Szerintem nincs már egy ép MTB troli vagy Ziu5. De még a nosztalgia Nohab mozdonyt is a méhtelepről hozták vissza, anno annyi volt a MÁVnál, most meg egyet tudtak összekaparni.. És nem egy most közlekedő nosztalgia villamost külföldről hoztak vissza szintén, mert ugye a ,,kedves'' BKV anno selejtezéskor szart rá.. ment tüzifának vagy az olvasztóba...
kando.04-03-2011 20:53:55 //
5767
Értelmetlen, néha pénzpocsékoló előírások. Felesleges egy járműnek a tejes vonalában alacsonypadlósnak lennie. ez sok teret elvesz az utasok és a berendezések elől is. Raádásul aligha van a buszon 6-8 babakocsi, tolószék.. Max ha 2, ha meg többen vannak, várnak még gy buszt, villamost.
GTPeti04-03-2011 19:24:46 //
5766
Hogy lehet egy 3 darabos "szériát" "elbontani"? Nem értem az embereket.
GTPeti04-03-2011 18:46:35 //
5765
Ezt a buszt 2003-ban lőttem:

Ezt a buszt is Németországból hozták "vissza". Erdetileg egy sima 620-s volt, csak az eredeti képek, illetve műszaki leírások alapján építették át.
Eredetileg összesen 3 darabot gyártottak,
de nálunk sajnos mindegyiket elbontották. Az utolsót talán a Mező üzemegységben.
Már mint az euro 5 úgy tartható általában
GTPeti03-03-2011 22:07:35 //
5762
A honlapjuk még nem tart ott. :(
már az ammonia befecskendezésnél tartanak ADBLUE
kando.03-03-2011 22:05:45 //
5760
Meg egy-két csiga bele, s akkor még könnyebben jár :) :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.