Forum >> Off-os verdák, tapasztalatok...

Wickey11-03-2008 21:37:27 // 7495
16V TS-ek szarok mint állat, a JTS-eket meg sem érdemes említeni, olyan hervatagok, a Holden-blokkos V6 JTS egy kalap szar, egyedül a régivágású GTA marad mint egyetlen értelmes benzinmotor, de az is öt évvel öregebb, mint az mjet, szóval tény: nincs mivel összehasonlítani egy mjtd-t. :-P Gazdagember mjetet vesz ha nem hülye. Még gazdagabb ember meg bmw-t, mert abba van decens motor :-PP
GEORGE11-03-2008 21:15:11 // 7494
értelek :-)
Addig maradok mjet-éknél :-)
Marklar15511-03-2008 21:07:22 // 7493
jahh a szervízek meg éhen halnának:))) Ezek előre programozott hibák:(
zolee14511-03-2008 21:03:53 // 7492
Még semmit nem tudunk róla, szóval akár igaz is lehet. Amúgy meg általánosságban beszéltem a turbós benzinesekről.
Majd ha elkezdik adni vele mondjuk a 159-est akkor össze lehet hasonlítani azonos felszereltség mellett az mjet-et, és kiderül, hogy mi a helyzet.

De mégegyszer mondom, semmi bajom a dízelekkel, szóval velem szemben nem kell megvédened az mjet-et.;)

A jövő meg az elektromos autóé. De az is lehet, hogy minden autóban lesz egy öklömnyi Paks, ici-pici atomreaktor. Maga a kasztni kevlár lesz, hogy a reaktort körbe vevő ólomköpeny miatt ne legyen egy Smart 2 tonnás. 30 évig fog menni tankolás nélkül, majd megy az atomtemetőbe.:)))
GEORGE11-03-2008 20:53:47 // 7491
Ha most az 1.8T-re gondoltál hogy ugyan annyiból tesz meg egy km-et mint az Mjet akkor szerintem nem igaz.....
zolee14511-03-2008 20:43:08 // 7490
Nem azt mondtam, hogy kevesebbet eszik. Azt mondtam, hogy annyiból megtesz egy km-t. Mondjuk az is biztos, hogy a TB sem lesz már olcsó, de a mai korszerű dízelek drágák, és a jelenlegi üzemanyag árak mellett csak úgy hozzák be az árkülönbséget ha állandóan mennek.
Persze azon is lehet vitatkozni, hogy mennyire indokolt a magasabb gázolaj ár (gyártástechnológia, stb), vagy esetleg csak egy mesterségesen felvitt árról van szó. (szerintem a b válasz a helyes)

Amúgy nem vagyok dízel ellenes, mielőtt gyanúba keverednék.:)
GEORGE11-03-2008 20:31:37 // 7489
Az jobban megy majd...de dupla annyit fog inni mint az Mjet...
GEORGE11-03-2008 20:31:06 // 7488
Ha lesz jó benyás akkor majd igen......
De előállhatnál melyik az a benyás amelyik kevesebbet eszik a 2,4 mjet-től és jobban megy!
Grando11-03-2008 20:30:03 // 7487
Az 1.8 túrósra gondolsz? ;))
zolee14511-03-2008 20:27:11 // 7486
Miért vagy ilyen türelmetlen? Le akarod cserélni az mjet-et?:)))
GEORGE11-03-2008 20:25:10 // 7485
Mikor lesz? mekkora? stb stb? Nincs cikked róla?
zolee14511-03-2008 20:24:04 // 7484
Szerintem nem sokat kell várnod, hogy legyen egy olyan benzines, ami úgy megy mint a dízeled, és annyiból megtesz egy km-t.:)
GEORGE11-03-2008 20:11:13 // 7483
Igazából a 2,5 V6 24V ami jó moci meg a 3,2 V6 már mint a 156-nál maradva....szóval ezeken kvül a JTD ami nyerő.......
A többségnek 2. autó a fent emlitett V6-ok egyike...abból is többségben a 2,5 V6.
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2008 20:08:14 // 7482
Alátámasztom! :-)))) Ős benzinvérűként főleg azért vettem jtd-t, mert elrémültem a TS motoroktól a fórumot olvasgatva. Azóta még meg is kedveltem a dízel karakterét.
GEORGE11-03-2008 20:00:12 // 7481
Te vezettél már mjet Alfát, Fiat-ot? vagy a HDI-is mocis franciából valamelyiket??

Pl az Alfában is alkalmazott 2.0 TD motortól ezek a mocik fényévekkel jobbak.
Ne már a régi diesellel hasonlitsd már össze.....

legtöbben azért vettünk Mjet mocis Alfát mert nincs jó benzines...TS16V hullanak mint a legyek....kár tagadni....
Szóval előkéne már rukkolni egy jó benzines Alfa mocival és utána olyanom lesz....addig Mjet. :-)
És én NEM azért vettem mert kevesebbet eszik...és a 146 2,0 TS után előre akartam lépni ezért vettem 2,4 Mjet-et. Annak csak örülök hogy kevesebbet eszik mint a TS-em és sokkal jobban is megy.....igen azt is tudom, hogy ez nagyobb moci és turbos meg minden.....
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2008 19:53:52 // 7480
Nincs a dízellel semmi gond, én biztosan állíthatom Neked, hogy mivel használtan vettem, igen hamar megtérül. Átírással együtt 300e-t dobtam rá az 1.4-es benyás talicskára. Azonos üa. ár és 2l fogyasztáskülönbség mellett kb 50e km alatt vagyok 0-ban. Most járok 25e-nél, év végére meg lesz. :-)
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2008 19:44:52 // 7479
Én autóztam V6 GT Pontiaccal vagy 500 mérföldet, ne vágyj rá annyira :-)
Igaz, "csak" 200 ló volt, nem is ment az rosszul, sőt. Erő igazán volt benne. De ennyi.
Egyszer ki kellett próbálni, izgalmas volt, tényleg körbefordítható egyes+kövérgázzal (manuál funkciós automata volt!) a 2x2 sávoson, de igazi élmély autózásra tökéletesen alkalmatlan. Túl nagy és nehéz, és hiába volt GT, a futómű meg se közelítette azt amit mi Európában sportosnak nevezünk. A manuálos automata meg olyan, mint az alkoholmentes sör, vagy a guminő...
GEORGE11-03-2008 19:36:14 // 7478
Így igaz egy JÓ kis diesel :-)
GEORGE11-03-2008 19:17:13 // 7477
Majd szólj ha egy turbos benzines ugy fog menni mint a mostani 2,4 mjet- em és nem fog többet enni benzinből :-))))
Charlie 16611-03-2008 19:05:03 // 7476
:):)
AZ lehet de attó az mégis csak egy dízel :):):):):)
eddie15511-03-2008 19:00:45 // 7475
Sziasztok! Osztom a nézeted Zolee... Sok sok évig vásároltak az emberek dízelt, mert keveset fogyaszt, és olcsóbb az üzemanyag, majd megtérül a vételár különbség... Most, hogy van belőlük dögivel és hozzászoktak, emelik az árat.
zolee14511-03-2008 18:52:33 // 7474
"A mai gazdasági helyzetben nem nyerők a nagy benyás motorok...."

Lassan már érezhetően drágább lesz a gázolaj, pedig már eddig is nehéz volt ledolgozni a vételár különbséget. Márpedig az 1km-re jutó költségbe bizony a vételárat is illik bekalkulálni.
Az egy másik kérdés, hogy a hétköznapi autózáshoz a dízel karaktere illik jobban. Nem kell szétforgatni, szépen húz alulról is, a legtöbb helyzet visszakapcsolás nélkül megoldható.
Ezen fog változtatni a turbós benzin motor. Ezeknél a teljesítményhez és a nyomatékhoz képest kisebb fogyasztással kell számolni, mintha ugyanezen adatokat csak a lökettérfogatból kéne kihozni, és az olcsóbb benzin, vagy később majd az E85 miatt már gazdaságosabb is lesz, mint mondjuk a dízel.
Persze a dolog vége úgyis az elektromos autó, de az még odébb van.:)
GEORGE11-03-2008 18:46:57 // 7473
24 órás LeMans-on is megy diesel és asszem nyert is...
GEORGE11-03-2008 18:46:02 // 7472
Meg az adagoló elhagyása stb stb.......
GEORGE11-03-2008 18:45:14 // 7471
Egy 4.0 V8 D felírattal jó is lenne.
TSABA11-03-2008 18:05:19 // 7470
Tudod az én kis kormoskám ma átlépte a 340 ezredik kilométerét,és a moci egyszer volt bontva hengerfejszabályozáshoz.Miskolcon megmértük dinópadon és tudja a 95 lóerőt,a nyomatéka 10 százalékot esett 20 év alatt.
Satti11-03-2008 18:00:53 // 7469
Pl. hogy nézne mán ki egyFerrari kormosban, vagy egy Mustang Shelby GT 500, azokban igazi szív dobog:-)
Satti11-03-2008 17:59:21 // 7468
Kinek a diesel, kinek a benzines, de az biztos, hogy az igazi az a nagy benzines, egy kormossal soha nem lehet majd olyat autózni, mint egy 5-6000 ccm-es V8 vagy V12 benzinessel, az igazi sportkocsik is nem véletlenűl mennek azzal, a sportosabb kivitelű autókba rakott diesel motor, csak marketing, semmi más. Elhiszem, hogy jó a gázolajos verda, de nekem biztosan nem lesz soha, mert egyszerűen nem gyere be, nem kéne sose:-)
Zsolt15511-03-2008 17:35:37 // 7467
Nem csak a turbo, hanem az elektronika is szerepet játszott benne. A gázolaj ára egy-két éven belül közel 50 Forinttal több lesz mint a benziné, így a dízel autók iránti kereslet is csökkeni fog.
TSABA11-03-2008 17:18:08 // 7466
Hali!!
Képzeld el az 1.4 jtd feliratot a hátulján:-))
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2008 16:19:51 // 7465
Azért ha a benzinesbe ölik ugyanazt a fejlesztési pénzt, amit a CR dízelekbe tettek, igencsak szoros lesz a verseny. Lesz itt még benzines forradalom, hidd el!
A dízelt a turbo röpítette a csúcsra, innen a böszme nyomaték. De látom kapaszkodni az 1.4-1.8 benzineseket kicsi turbókkal...
GEORGE11-03-2008 16:08:29 // 7464
1-2 liternél komolyabb különbözet van ám :-)

Elöször a gazdaságossák adott létjogosultságot a diesel motornak....aztán hogy egyre fejlödött ugyan csak meglendült az alkalmazása.
Egyre erősödő és egyre jobban finomodó diesel mára sok tipusnál a sport verziókban pompázik és repiti őket :-)

itt is meg még sok más helyen él még a begyöpösödött nézet hogy a diesel nem jó semmire stb stb....és ettől a pár ember véleményétől eltekintve mszapaorodnak a diesel mocis autók.
Mert jól mennek, jóval dinamikusabbak, "jó" hangjuk lett, nálam 180-nál 6.-ban 3300-at forog igazából a hangját nem is hllani...és nem utolsó sorban kevesebbel beérik.....
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2008 16:03:31 // 7463
A dízeleknek a gazdaságosságuk adott zöld utat. Azonos dinamikájú benzineshez képest még mindíg 1.5-2l fogyasztáselőnyben van. Amint ezt behozza a benzines, a dízeleknek annyi. És a BMW bizony elkezdte csomózni a kötelet :-)
GEORGE11-03-2008 16:01:09 // 7462
furállom hogy Apúd pdtdi-je nem eszik olajat......de mind1 eröltesd a cserét! :-)
GEORGE11-03-2008 16:00:14 // 7461
a mai részecskeszűrős dieselek nem kormolnak...
Hallottál már V8-ad dieselt?......
Ahogy egyre finomodik a diesel egyre jobb érzést ad vezetés közben.
jelenleg egy nagy szakadékot lépett át a diesel és jól felzárkozott a benzines mögé....

Aztán hány márkának van jó V6 vagy V8-as mocija????
A tömeg modelleknek nincs is....
A mai gazdasági helyzetben nem nyerők a nagy benyás motorok....
Satti11-03-2008 15:58:55 // 7460
Érdekes módon az ővé az olajat egyáltalán nem eszi, mondjuk az öreg max. 150-el megy vele, ráadásul automata váltós, ami még jobban kíméli a motort, ezzel most vmi tipikus vw diesel hiba tőrtént, de most majd megpróbálom rádumálni, hogy cserélje be ezt a szart vmi normálisabb autóba, pl. egy V70 D6 Volvo-ba, az tetszik is neki, és klasszisokkal jobb autó.
Satti11-03-2008 15:56:39 // 7459
Sztem egy V6, vagy pláne V8 benzinesnél nem kell jobb motor, egyx diesel sosem fogja azt az érzést adni, és persze nem egy hátrány, ha nem kormol, amikor padlózzák!:-))
GEORGE11-03-2008 15:55:08 // 7458
azért a 100ezertől többet mennek el a mai autók is... a legtöbbjük....
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2008 15:54:59 // 7457
Ebben nincs nagy csoda, az első Wartburgonk (4ütemű) a második gazdánál lépte át a 400ezret. Festő ismerősünk munka Wartburgja 430e-nél lett leállítva, mert vett másik munkaautót. Akkor egy rendesebben összerakott Passzát miért ne tudna 500-at?
GEORGE11-03-2008 15:54:23 // 7456
pdtdi egy kalap sz@r megmondja bárki.....örületes mennyiségű motorolajat zabál....lehet Apudéknak a hosszú út alatt megette az olajt........ez típus hiba.....
GEORGE11-03-2008 15:51:25 // 7455
az ilyen ember kamuzik.....ennyi!
GEORGE11-03-2008 15:50:19 // 7454
A legujabb diesel merga csodák soha sem közelitik meg a "zöldséges" merga szívósságát strapabíró képeséégét..
Azért írtam mergát mert azt hoztad fel példának.
a merci is már csak az emlékeiből él...mára jelentősen alább adták a színvonalt.....

A mai diesel motorok fényévekkel másabb motorok mint az álltalad emlitett zöldséges merga motorja.
És igen jól látod sport verziókba is kerülnek és nem is kevés model kinálatában kapott szerepet a diesel mint sport erőforrás....

És evvel együtt "eltüntek" a jó benzines motorok......jelenleg a diesel nyomul...
WarbiRunner (Gyuri)11-03-2008 15:43:55 // 7453
Az 1.9 tdi motor elég jó ám! Az 1.9 pdtdi-vel sem sok a baj, más kérdés, hogy pl egy Passatba kevés. A 2 lityós pédé viszont egy rakás f.s. Én azt látom, hogy a nem széthúzott első generációs vasblokkos 8V CR dízelek azért gond nélkül elszaladnak sokáig. Ilyenek az 1.9tdi, az 1.8TDCI és az unijet JTD-k. Ezek már tisztességesen mennek, és tartósak is. Az újabbak már jobban ki vannak hegyezve, "vékonyabbak" az anyagok de ezektől is elvárható 250-300e km szó nélkül, és persze az előzőeknél nagyobb dinamikával, és kisebb fogyasztással. A régi zőccséges Merga csupán azért más kategória, mert ott végképp csak a futásteljesítmény számított. El megy egy millát, egyszerű mint a fakocka. Csak épp nem megy sehogy. Valahol összefüggnek ezek, nagyköbcentis gyenge hodályt ma is tudnának gyártani, ami elmegy egy millát, csak minek és kinek?
zolee14510-03-2008 21:49:48 // 7452
Ez nemcsak megbízhatóság kérdése. Meg kell nézni, hogy ki vett húsz éve dízelt, és ki vesz most.

Régen az vett dízelt - leginkább szívót - aki szart a dinamikus haladásra. kellett neki egy igénytelen (értsd strapabíró) tecnika, és kis fogyasztás. Ez utóbbi eleve kizárta a motor széthajtását is. Ha egy motort a legnagyobb százalékban mondjuk 1500-2000-es fordulat közt használnak az nem nagyon fog elromlani.

A mai dízelekkel viszont más a helyzet. Annyit fejlődtek, hogy már szinte pont a dinamikus haladás miatt veszik őket, sőt, pl a Fabia RS dízel motoros. Vagy ne menjünk messzire, egy sportos márka (Alfa Romeo) sportos modelljéből (GT) is dízel motorral adják el a legtöbbet.
Nőtt a fordulatszám is, ezzel együtt a teljesítmény. Ha valami megy azt hajtják is. Ha hajtják akkor elromlik. Ráadásul van is minek elromlani, hiszen egy 200D "zőccséges" Merciben közel sincs annyi kütyü mint mondjuk egy pdtdi-ben. Mondjuk állítólag a pdtdi amúgy sem egy sikeres konstrukció, de erre rátesz egy lapáttal, hogy ki is nyomják a szemüket azoknak a gépeknek.
imi15610-03-2008 21:47:38 // 7451
Az biztos,hogy azokban még bent volt az anyag,meg nem volt telepakolva elektronikával!
Igaz,hogy a dízelek nagyon lomhák voltak,viszont nagyon sokat elmentek!
Legalábbis,ha néha lecserélték benne az olajat:)!
admirális10-03-2008 21:45:59 // 7450
Az igen. Akkor mégis létezik az a gumitömítés, ami 500E km-en keresztül tűri az állandó 90 fokos hőingadozásokat.
Satti10-03-2008 21:45:01 // 7449
régi 123-as mercik jók voltak, szinte mindent kibírtak, akármivel elmentek, de a 240 D volt a legjobb belőle, meg persze a benzinesben a 280 E, a soros 6 hengeres két vez.műtengelyes motorral, 185 lóerővel:-)
admirális10-03-2008 21:43:45 // 7448
Nem tudom. ÉN nem hiszek sokszor a szememnek. Ilyenkor arra gondolok, hogy talán elfogyott a benya, de azért csak nincs ennyi láma, aki trélerre pakol egy autót ezért... Sztem ezeknél az elektronika szarik be inkább. Immo, motorvezérlő, ilyesmi.
Satti10-03-2008 21:43:00 // 7447
Nem szokott velük nagyobb baj lenni, csak ha idiótán használják.
Satti10-03-2008 21:41:42 // 7446
elméletileg lehetséges, ha mindig rendesen van szervízelve, csak jó gázolajjal járnak vele, télen garázsban áll, akkor elmehet annyit felújítás nélkül is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.