Forum >> Milyen a jó olaj?

Saughassy05-05-2005 19:41:25 // 154
Halmozottan hatranyos? ;) Francba is szerezni kellene mar egy mechanikus olajnyomas merot. Mikor osszeraktuk a motort megmertuk vele, akkor minden ok volt. Bizom benne most sincs maskent csak a kurva gombaaa...
bb1805-05-2005 19:36:54 // 153
ha belegondolok hogy évi 100 ezret megyek.
Robi05-05-2005 19:26:53 // 152
Gondolhatod, hogy én se tolok neki parkettát hidegen. Azt nem szeretik a dízelmotorok se, és a turbómotorok se. Az enyém meg egy turbódízel. :)))
Saughassy05-05-2005 19:24:15 // 151
Hát hála az égnek nekem hidegen sem kell eroltetni a fordulatot a nyomatekszegeny V6nal.;) 2000-2500 fele sosem forgatom olyankor.
Robi05-05-2005 19:23:46 // 150
Már tavaly nyár óta bírja, azóta mentem vele kb 15000 km-t (csak saccolni tudom, egy csomó ideig nem ment a km órám, most meg a hangulatától függ). Nem változott se pozitív, se negatív irányba. :)
bb1805-05-2005 19:21:00 // 149
talán csomagold be jó alaposan ugy biztos kibirja :-)))))))))))
Robi05-05-2005 19:18:50 // 148
Nem megúszni akarom, csak mostanában nincs pénzem. De szerencsére elnyűhetetlen a gép. :) Azért jó lenne, ha őszig sikerülne valamit kezdenem vele.
Robi05-05-2005 19:16:48 // 147
Messze van még a tél. :) Addig lesz néhány olajcsere, sőt, addigra magától is lecserélődik néhányszor (kifolyik - utántöltöm). :)))
bb1805-05-2005 19:15:13 // 146
ha ilyenek vannak ugysem uszod meg a javitást.
bb1805-05-2005 19:14:19 // 145
a finis egy igen régi dolg ( már 22 évvel ezelött is használtam, igaz akkor nem volt más ), besüriti az olajat. csak télen lehet hogy tul sürü lesz.
Robi05-05-2005 19:04:25 // 144
Pont ma hozott faterom egy flakon Finis-t, beleborítottam. Az volt a problémám, hogy nagy melegben ha meghajtom a gépet, akkor nagyon lefekszik az olajnyomás mutató. Kíváncsi leszek, hogy ér-e valamit.
Robi05-05-2005 19:02:24 // 143
Az a problémám vele, hogy 3 hengerrel indul, és induláskor iszonyatosan füstöl. No meg az is, hogy dől a légszűrőházból az olaj, hatalmas tócsákat hagy. Egyébként melegen rendben van, csak gyenge.
bb1805-05-2005 18:59:48 // 142
próbalj meg esetleg valami ,, mézet " a winns és még mások is csinlják. de nem én mondtam. :-)) ha egyébként be tud indulni még aránylag normálisan akkor inkább hagyd.
bb1805-05-2005 18:57:54 // 141
ha az olaj sürübb a nyomásszabályzónak is nehezebb a dolga.
Robi05-05-2005 18:55:42 // 140
Azt hiszem, még egy darabig nem nyúlok a motorhoz, anyagi okokból. Remélem, még elmegy egy darabig. Ha lesz rá keret, akkor úgyis cserélek mindent, amit kell.
Robi05-05-2005 18:51:59 // 139
Nekem hidegen, fordulaton simán eléri a 6-7 bar-t.
bb1805-05-2005 18:48:33 // 138
természetes hogy nagyobb fordulaton nagyobb a nyomás mert a szivattyu többet szállit.
bb1805-05-2005 18:47:29 // 137
háát az elv az, hogy mutatja az olajad nyomását :-)))) rá kellene mérni egyszer egy másik mechanikus órával, hogy biztos legyen. az olajszivattyut is lehet tuningolni, de minek ha jó ? az meg hogy melegen kisebb az érték az ugy kell hogy legyen. az az érték amit irtál 2 bar körül teljesen jo. a visszajelző általában 0.3 körül világit.
Saughassy05-05-2005 18:41:17 // 136
Ez tiszta sor de a maximalis olajnyomas igy is ugy is 4 bar korul kell hogy legyen mert van reduktor ami limitalja. Ezert nem lesz hidegen 8 bar. Legalabbis amennyire szegenyes ismereteimben bizhatok.
bb1805-05-2005 18:41:10 // 135
akkor lehet hogy egy gyürüzés segit de azt csak akkor tudod ha már szétszedted. a müszerre rá kell kötni a süritett levegőt, a kimenő csövet befogni és a müszert be lehet állitani egy reduktorral, hogy 0 %-ot mutason. ha elengeded a kimenő csövet akkor 100 %-ot mutat azaz %-os értékben megmutatja a veszteséget, és a szivárgo levegő hangja alapján meg lehet mondani hol veszt a rendszer. Bele kell hallgatni a kipufogóba, szivocsőbe és az olajbeöntőbe.
Robi05-05-2005 18:28:39 // 134
Olyan elven mér, hogy ha bemelegszik az olaj, akkor felhígul, és ettől alacsonyabb lesz az olajnyomásod. Teljesen normális jelenség.
Saughassy05-05-2005 18:15:26 // 133
A 75 V6 gyarija is mar 10w40 fullsynt et ajanl most is azt kapja (selenia 20k for Alfa) Engem csak a kifekvo olajnyomasmerom aggaszt kicsit ami hidegen meg jot mutat. Milyen mukodesi elve lehet vajon. Ill nekem most nem is a helyere kerult a mero hanem feljebb vhol a blokk tetejen, kozel a hengerfejekhez. Szoval az tunt fel, hogy hosszu uton tartos fordulatnal is lekonyul es 2,5 3 bar korul all be, mig varosban gyorsulgatva ua fordulatnal megvan a 4 bar. Kerdes tehat hogy milyen elven mer a muszer, mert az talan megoldas az anomaliara.
Robi05-05-2005 18:00:12 // 132
A gyűrűknél megy el a kompresszió. Benyomtam a porlasztócsúcsok nyílásain 1-1 köbcenti olajat, és úgy is mértem egyet, akkor 30 bar körül volt a végnyomás, szépen tömített az olaj a gyűrűknél. Egyébként indulni is úgy szeret, hogy teker egy darabig, felhordja az olajat a hengerfalakra, és utána röffen csak be. De ezt télen-nyáron egyformán produkálja. Sőt, télen, nagy hidegben kicsit könnyebben is indul. Gondolom azért, mert akkor sűrűbb az olaj. Egyébként hogy működik ez a veszteségmérő műszer?
bb1805-05-2005 15:43:34 // 131
elöször is: olyan terhelésü/viszkozitásu olajat használj amit a gyárto ir. kivéve ha extrém körülmény van ( pl: versenyzés ) vagy tapasztalatbol már tudod ,, mit kér ". másodszor: a gyári müszerek nem mutatnak mindig korrekt értéket, az a biztos ha rendesen megméred hozzá való jó értékhatáru müszerrel. de ha üzemmelegen alapjáraton sem villan be a lámpa az már tul rossz nem lehet. harmadszor: a modern olaj is tudja azt amit a régi csak más alapanyagokat használnak és még többet teljesitenek.
Saughassy05-05-2005 15:10:32 // 130
Hat eloszor is nem tudhatom hogy tenyleg jo e, mert a muszer rossz. Masodsorban meg gondolom vizzel is jo lenne az "olaj"nyomas. Szoval a kenokepesseggel nem lehet baj egy tul modern olajjal egy regi motorban?
bb1805-05-2005 14:53:03 // 129
a kompressziomérés csak kb érték. kellene egy hengerveszteségmérés, abbol pontosan százalékosan kiderül milyen a motor és még az is hogy a veszteség hol jelentkezik : a szivo vagy kipuf szelepnél vagy a hengernél. lehet probálkozni csoda szerekkel, de az hogy majd oda felrakodik a fém meg ilyenek az szerintem parasztvakitás ( bocs ha valakit megbántok ezzel ). én szétszedném es megnézném mi van. lehet hogy egy gyürüzéssel megimt ki lehet huzni egydarabig. Figyelem : a gyürüzéssel együtt kell hogy járjon a hajtokarcsapágy csere mindig ! van átfújás ( vezsteségmérő ) müszerem de momentán nincs kompresszorom, de ha kell kölcsön tudom adni, de szigoru feltételekkel.
Tom05-05-2005 11:29:41 // 128
Nem mutatta, de negyon dicsérte azt monda most, hogy beletete nem 10 hanem 15ezrenként cserél olajat. Én most vettem bele egy flakonnal, de attól még nem fogom eltologatni a 5e-el az olajcserét, mondhat bárki bármit, én maradoka 10e-es cserénél.
Robi05-05-2005 11:13:35 // 127
Elvileg van egy kis fekete doboz-szerűség a szelepfedél és a légszűrőház között, amin keresztül megy a kartergáz. Na az lenne hivatott lecsapatni az olajat, és visszafolyatni a karterbe. Ez simán el lehet dugulva. Én kipucoltam a sajátomat, de nem bírja nyelni az olajat, túl sok neki.
Willy05-05-2005 11:06:40 // 126
Ezek után én is kiváncsi leszek a kompresszió értékeimre. Remélem hengerenként meglesz a 21-22. Viszont nekem is elég sok olaj összegyűlik a légszűrőházban.
Robi04-05-2005 23:10:01 // 125
És egy végletekig elkopott motorba mit ajánlasz? :) Konkrétan az enyémről lenne szó. Kompresszió végnyomás: 1-es henger: 16 bar 2-es henger: 21,5 bar 3-as henger: 21,5 bar 4-es henger: 17 bar Akkora a kartergáz, hogy néha kilövi az olajbeöntő-sapkát, ezenkívül a karterszellőző csövön keresztül elárasztja olajjal a légszűrőházat. Azt hittem, hogy dögrováson van a turbóm, mert olajat találtam benne. Aztán rájöttem, hogy a légszűrőházból szívja. :) Szóval lehet ezen egy keveset javítani valami csodaszerrel, vagy felejtsem el, és gyűjtögessek hüvely-dugó-gyűrű garnitúrára?
bb1804-05-2005 15:16:06 // 124
elöbb nézd meg valójában milyen állapotban van.( hengerveszteség mérés ) ha teszel bele valamit inkább ajánlom a militech, vagy prolong fajtákat ami a felületbe épül be. az nem javit hanem a meglévőt tartositja. ha a motor jo nem ajánlom a szilárd tartalmu anyagokat.
bb1804-05-2005 15:12:38 // 123
látsd //113 nál amit irtam. a ford scorpiot több mint 10 éve javitom és 4 éve az enyém. csak én mentem vele ugy 60ezer km-t. kartergáza egy pici van csak amennyi kell, nem taknyosodik, nincs olajfolyás, nem eszi az olajat, két éve még szelepet sem állitottam ( mert nincs hangja ). össz-vissz a gyertyát cserélem 20ezrenként és az olajat 10ezrenként.
bb1804-05-2005 15:07:06 // 122
ha az olajnyomás jo akkor mi a kérdés ?
swan04-05-2005 11:54:42 // 121
Mindig Valwoline 10w-40-est teszek bele úgy 15-18ekm periódusban. Most több mint 200ekm van benne. Érdemes valamilyen adalékot beletenni. Én egy kicsit mindig idegenkedek az ilyen adalékoktól. Vélemény?
Bálint3304-05-2005 10:37:36 // 120
Neked nem mutatta meg a motorját? Pedíg nagyon büszke rá. Nekem amikor bizonygatta, hogy milyen jó a Rimet, megmutatta a nívópálcát, hogy nézzem meg milyen szép az olaj 16000 km után :)
Bálint3304-05-2005 10:35:16 // 119
Egy 20 éves motor, amit sosem szedtek szét, valszeg már elég kopott lehet (ezt mutatja a karter gáz csöveknél az olaj kicsapódás), de attól még szerintem igen is jó állapotban van. Ha a "túl" kopott jelzőt a megfelelő szövegkörnyezetbe visszahelyezzük akkor látszik, hogy az arra vonatkozott, hogy a 10w40-eshez túl kopott. Én úgy tudom, hogy minél öregebb egy motor, annál több a kopás benne, ebből következően vastagabb olaj kell bele. Nyilván függ a kopás mértéke attól is, hogy hogyan kezelték (adalékok, remetalizálók...) esetleg felújították-e. De nekem az elég hihetetlennek tűnik, hogy egy átlagos motor amit 20 év alatt nem újítottak még fel, és nem is kezeltek semmiféle csodaszerrel, ne érett volna meg a vastagabb olajra. Persze nem vagyok szakember, csak az alapján mondom ezt, amit a suliban tanultam, meg szakemberektől hallottam.
Tom04-05-2005 10:27:06 // 118
Köszi! Tegnap megoldottam vettem bele 3800.- ért adta. Csak 1 fakon kellet, nem értem még el a 150e km-t.
Bálint3304-05-2005 10:22:44 // 117
Fordja van, de Alfa motor van benne :) Egyébként asszem 3000 körül volt egy flakon. Most azt nem tudom, hogy egy vagy 2 kell bele.
Tom04-05-2005 10:10:02 // 116
Tegnap vettem egy flakon Rimet-et és bele öntöttem az Alfába, remélem nem lesz semmi gond vele. Reggel mintha csendesebb lett volna, de ez sok mindentől lehet, hiszen tegnap benzin gőzzel értem a benzinkúthoz és tele nyomtam 98-assal 95-helyett, vagy akár a reggeli süketség is lehettet.
Saughassy04-05-2005 09:20:11 // 115
A túl vékony vajon nem okozhat rossz kenest egy oreg motorban? Tetelezzuk fel, hogy az olajnyomas jo vele.
bb1803-05-2005 20:26:17 // 114
rimet 325 ml. lista ár 5999 ( americar ), én 4999 ért vettem csak más importörnél.van teljes listám majd felteszem.
bb1803-05-2005 20:24:43 // 113
örg motor nem vén motor. a helyzet hogy én a következőkbe töltöm folyamatosan a valwoline 10w-40 szintetikus olajat: mercedes210bus 2.9 d kb300 ezer km ( nem volt még szétszedve ), subaru e10 1000ccm 18 éves ? km., patrol 2.8 benzin kb 350 ezer km, boxer 2.5 td 7 éves kb 250 ezer km, boxer 2.8 td 4 éves 200 ezer km, scorpio 2.8 benzin 19 éves ? km ( nem volt még szétszedve !! ), atego 4.8 td 5 éves, stb. most melyik öreg ? minden autót jól ismerek, a fele az enyém. egyik sem eszi az olajat. a 20w-50 olajjal meg volt olyan tapasztalatom, hogy felgyorsitotta a kopást.
András bácsi02-05-2005 21:14:16 // 112
Annyira nem vagyok otthon a témában, egy kb kétdecis piros flaska kb. 4000HUF volt. Elvileg nekem nem kopott szarrá a motorom, inkább a megelőzés meg a rábeszélés motivált. Na meg a kipuf-oldali szeleptőke típushiba, mert meguntam, hogy 8-10 ezrenként cserélgessem őket. :-) Majd meglátjuk milyen lesz, bár ha azt nézem, hogy 6 liter olajhoz kellene másfél flaska ennél a km-nél, akkor az a fél olajcsere költsége közelítőleg. Meg aztán csodaszer biztosan nem létezik.
Tom02-05-2005 12:55:05 // 111
Nekem is ott ajánlották csak én nem kérdeztem meg az árát. Neked mennyit mondtak rá? Amúgy a srác nekem is ajánlotta, hogy így meg úgy bevált az OFF-os opelján vagy ford? mindegy egy kutya, de az még sem egy Alfa? A Metabond az köztudottan jó csak az drága, a rimetet meg nem ismerem, de az oldalukon annyi szépet és jót irnak, de kituja, hogy milyen valójában? Nekem ugyan nincs elkopva a motor de megelőzésnek nem lenne rossz valami jófajta adalék anyag.
Robi02-05-2005 12:54:19 // 110
Kopott motor is lehet jó állapotban, millió alkatrész van, ami lehet jó, kevésbé jó, vagy netán kifejezetten rossz. :)
Üvegtigris02-05-2005 12:46:32 // 109
Szerintem az az alapfelállás, hogy egy "túl kopott" motor eleve nem lehet "jó állapotban". De attól hogy öreg motor lehetett egy éve felújítva és akkor már nem úgy öreg motor az az öreg motor.
Tom02-05-2005 12:41:46 // 108
A RIMET-et nekem is ajánlgatták de nem ismerem, ha lesz bővebb tapasztalat írd le lsz. amugy milyet és mennyiért vettetek bene?
András bácsi02-05-2005 12:37:41 // 107
A múlt héten cseréltünk olajat donty kollégával egyetemben, némi Rimet adalékkal együtt. Tényleg csendesebbnek tűnik tőle mindkét motor, bár szerintem drága mulatság.
Tom02-05-2005 12:01:40 // 106
Nem is az olajnak sok főkép inkább nekem. :))
Robi02-05-2005 11:54:39 // 105
2500 km nem sok egy olajnak, főleg benzinesben.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.