Forum >> KRESZ
krecsi09-01-2013 10:08:02 // 1172
Nálunk sokan hallják, de vagy leszarják, vagy olyan szerencsétlenek, hogy a legbonyolultabb módon engedik el a pl.. mentőt. Attól hülyét kapok, mikor 1*1 sávos úton jön szemből a mentő, előtte senki, de az előttem lévő alig tudja hova meneküljön le az útról. Utána fél napjába kerül mire vissza tér az útra.
Piritu - 1.000.00008-01-2013 22:16:46 // 1171
A németeknél csak akkor büntetik, ha emiatt nem hallod a megkülönböztető jelzést használó autót. (Ha jól emlékszem 20 Euró a tétel.)
Kazes☻08-01-2013 16:53:37 // 1170
Liquid01-08-2012 23:49:45 // 1169
sajnos ez így van ahogy írod :(
GEORGE01-08-2012 22:22:54 // 1168
A magyar rendőrség ( direkt kisbetűvel ) már régóta csak az adót szedi az út szélén.
Eszük ágában sincs azt elérni, hogy mindenki betartsa a KRESZ szabályokat.
Gondoljatok bele, ha 2 hónapig senkit se tudnának megbüntetni??? Utána már gyalog mennének, mert nem lenne pénze a rendőrségnek.
Továbbá gusztustalannál gusztustalanabb helyekre állnak, már emberi mivoltukat megszégyenítően is mérnek. Gondolok itt arra mikor lefekszik az M0-on a földre és a szalagkorlát alól mér. ( hogy nem talál oda egy kamion, felugrani se lenne ideje. . . . )
Én azt vallom, hogy miden országban úgy autóznak, ahogy azt a hatóság megengedi.
Nálunk lehet gyorsan menni, mert nem lépnek fel ellene. A mérések nem azt szolgálják, hogy lassan hajtsál, meg hogy a forgalom balesetmentes legyen, hanem adóbevétel egyik formáját látjuk csupán.
A legfontosabb és legtöbbet gyakorolt tevékenység a sebesség mérés, az összes többi szabálytalanság büntetése valahogy nem annyira érdekes. No persze az okát is tudjuk, mert a járőrautónak csak a mérés helyére kell kimenni, majd műszak végeztével vissza a telepre. Ez a legolcsóbb dolog. Fel alá kocsikázni, és jobbra tartás be nem tartását büntetni, már jóval többe kerül költség oldalon. . . .. . lové meg nincs, vagy csak kevés.. . . .. .
Eszük ágában sincs azt elérni, hogy mindenki betartsa a KRESZ szabályokat.
Gondoljatok bele, ha 2 hónapig senkit se tudnának megbüntetni??? Utána már gyalog mennének, mert nem lenne pénze a rendőrségnek.
Továbbá gusztustalannál gusztustalanabb helyekre állnak, már emberi mivoltukat megszégyenítően is mérnek. Gondolok itt arra mikor lefekszik az M0-on a földre és a szalagkorlát alól mér. ( hogy nem talál oda egy kamion, felugrani se lenne ideje. . . . )
Én azt vallom, hogy miden országban úgy autóznak, ahogy azt a hatóság megengedi.
Nálunk lehet gyorsan menni, mert nem lépnek fel ellene. A mérések nem azt szolgálják, hogy lassan hajtsál, meg hogy a forgalom balesetmentes legyen, hanem adóbevétel egyik formáját látjuk csupán.
A legfontosabb és legtöbbet gyakorolt tevékenység a sebesség mérés, az összes többi szabálytalanság büntetése valahogy nem annyira érdekes. No persze az okát is tudjuk, mert a járőrautónak csak a mérés helyére kell kimenni, majd műszak végeztével vissza a telepre. Ez a legolcsóbb dolog. Fel alá kocsikázni, és jobbra tartás be nem tartását büntetni, már jóval többe kerül költség oldalon. . . .. . lové meg nincs, vagy csak kevés.. . . .. .
ystuc01-08-2012 22:05:43 // 1167
Minden csak nézőpont kérdése. :-)
Piritu - 1.000.00001-08-2012 22:02:43 // 1166
Csendesen megjegyezném, hogy mi Alfások se vagyunk azért annyira szentek :-(
A saját eseteinkben másképp háborodunk fel, ha elkapnak: "Terror az autósokkal szemben.Rablás legális keretek közt"
A saját eseteinkben másképp háborodunk fel, ha elkapnak: "Terror az autósokkal szemben.Rablás legális keretek közt"
Coyote01-08-2012 21:05:12 // 1165
minden autóban széria felszerelés lehetne. balesetnél nemkéne magyarázkodni és a rendőrök meg büntethessenek ezek alapján.
a 3betűs autóhoz egyedi kresz könyv jár.
a 3betűs autóhoz egyedi kresz könyv jár.
mizooo01-08-2012 20:05:15 // 1164
A 3 betűs is azt hiszi neki mindent szabad, mintha más nem is lenne az úton. A tábla az abszolút nem érdekli!
Piritu - 1.000.00001-08-2012 19:28:21 // 1163
Ilyenre nincs kapacitás, csak a bokorból fényképezésre :-(
Coyote01-08-2012 17:44:18 // 1162
ezeket a rend őreinek is át kéne nézni és máris mehetne a rendszám alapján a zsíros sárga csekkes bünti. megérdemelné az összes.
Piritu - 1.000.00001-08-2012 17:16:14 // 1161
Fedélzeti kamerás felvételek, a közlekedési kultúránk pillanatképei: klatty
Kazes☻11-07-2012 21:58:56 // 1160
Vonzza a bicikliseket az újfajta kerékpárút Sydney-ben
"az ausztrál városban készült felmérés szerint a közúti baleset kockázata volt eddig a legnagyobb visszatartó erő." - ez hol nem?! :)
"az ausztrál városban készült felmérés szerint a közúti baleset kockázata volt eddig a legnagyobb visszatartó erő." - ez hol nem?! :)
Kazes☻18-05-2012 17:33:26 // 1159
Grando12-05-2012 11:54:34 // 1158
Ez érdekes:
"Egyfelől persze – az élni és élni hagyni alapelv értelmében – mindenki úgy töri össze és öli meg magát, ahogy neki tetszik..."
Akár így is írhatták volna:
Egyfelől persze – az ölni és ölni hagyni alapelv értelmében – mindenki úgy tör össze és öl meg engem, ahogy neki tetszik...???
"Egyfelől persze – az élni és élni hagyni alapelv értelmében – mindenki úgy töri össze és öli meg magát, ahogy neki tetszik..."
Akár így is írhatták volna:
Egyfelől persze – az ölni és ölni hagyni alapelv értelmében – mindenki úgy tör össze és öl meg engem, ahogy neki tetszik...???
Kazes☻12-05-2012 10:46:22 // 1157
Véncsont21-04-2012 20:19:38 // 1156
Több mint érdekes ... :) ! Remélhetőleg nálunk ezt a butaságot nem találják követendő példának...
.......................21-04-2012 13:15:20 // 1155
A Mito hoz adtak gyárilag a szerivzkönyvel 3 at is!
Zsolt15521-04-2012 13:12:45 // 1154
Üdv!
Attól még elég érdekes szabály.
Attól még elég érdekes szabály.
Véncsont21-04-2012 12:25:23 // 1153
Üdv !
Apró kiegészítést tennék : "Az intézkedés minden motoros járművet - kivéve a motorkerékpárt - vezető francia személyt érint. A Franciaországban közlekedő külföldi sofőrökre, illetve járművekre azonban nem vonatkozik az új szabályozás. "
Teljes cikk linkje itt
Apró kiegészítést tennék : "Az intézkedés minden motoros járművet - kivéve a motorkerékpárt - vezető francia személyt érint. A Franciaországban közlekedő külföldi sofőrökre, illetve járművekre azonban nem vonatkozik az új szabályozás. "
Teljes cikk linkje itt
Zsolt15521-04-2012 11:59:30 // 1152
Hogy nem csak nálunk vannak agyament szabályok.
2012. június 01-től Franciaországban minden járművezető - segédmotorkerékpártól a kamionokig - köteles magánál tartani egy darab érvényes szavatosságú, a francia hatóságok által engedélyezett típusú alkoholszondát. Ajánlatos kettőt vinni, mert ha esetleg egymás után kétszer is megállítanak, akkor a második rendőrnek is lehessen adni egyet.
A bírság tétele 11 Euro, ha nincs.
2012. június 01-től Franciaországban minden járművezető - segédmotorkerékpártól a kamionokig - köteles magánál tartani egy darab érvényes szavatosságú, a francia hatóságok által engedélyezett típusú alkoholszondát. Ajánlatos kettőt vinni, mert ha esetleg egymás után kétszer is megállítanak, akkor a második rendőrnek is lehessen adni egyet.
A bírság tétele 11 Euro, ha nincs.
Zsolt15515-04-2012 17:55:18 // 1151
A gyalogosok pedig úgy gondolkodnak mint ahogyan közlekednek. Egy megállás vagy irányváltoztatás nekik nem jelent gondot. Úgy vélik, hogy majd megáll az autó ha odaér, pont ahogyan ő is teszi.
Csak éppen egy ...km/h sebességel közlekedő járműre másként értelmeződnek a fizika szabályai.
Csak éppen egy ...km/h sebességel közlekedő járműre másként értelmeződnek a fizika szabályai.
Zsolt15515-04-2012 17:34:22 // 1150
Mondjuk a gond egy kicsit összetett. A média is hibás, mert anno amikor az új szabályok életbe léptek, akkor csak egy-egy pontot ragadtak ki és dobtak a köztudatba.
A kerékpárosok nagy része pedig felelőtlen, mert úgy vesznek részt a forgalomban, hogy nem tanulják meg a rájuk vonatkozó szabályokat. Pedig az életük a tét.
A kerékpárosok nagy része pedig felelőtlen, mert úgy vesznek részt a forgalomban, hogy nem tanulják meg a rájuk vonatkozó szabályokat. Pedig az életük a tét.
Piritu - 1.000.00015-04-2012 17:04:24 // 1149
Egy kis olvasni való: klatty
TSiga ( I am the TSIG)15-04-2012 15:24:45 // 1148
Én meg ha úgy vezetném a Craftert, ahogy sok bringás és motoros közlekedik, nem sok élne...
Liquid15-04-2012 14:18:07 // 1147
ebben sajna sok igazság van, a gyalogosok és a bringások is nagyon sárosak. A gyalogosok teljesen fogalmatlanok, illetve abszolut nem figyelnek arra hogy esetleg kerékpárúton korzóznak, a bicajosok meg soxor nem a kerékpárúton mennek, hanem az úttesten (az is igaz, hogy a kerékpárutak nagy része gyalázatos). Én sem vagyok szent, mert adott esetben lazán értelmezem a szabályokat de mindig ésszel tekerek, ha lehet kerékpárúton, ha kell kivilágítva
Zsolt15515-04-2012 12:37:25 // 1146
Én is így látom.
Zsolt15515-04-2012 12:36:06 // 1145
Mondjuk segédmotoros kerékpárral a megengedett legnagyobb sebesség lakott területen 40km/h.
Miért engedik meg nekik illetve a kerékpárosoknak, hogy a sorok között előre araszoljanak. Szabadjelzést követően rendszeresek ezért a torlódások. Főleg a nagytestű járművekkel nem egyszerű az állandó kerülgetésük.
Miért engedik meg nekik illetve a kerékpárosoknak, hogy a sorok között előre araszoljanak. Szabadjelzést követően rendszeresek ezért a torlódások. Főleg a nagytestű járművekkel nem egyszerű az állandó kerülgetésük.
Piritu - 1.000.00015-04-2012 12:34:42 // 1144
"Lassan nem találni olyan kerekest aki valamilyen szabályt is betart." - Mióta közlekedsz? Sose volt, legalább is 80-óta nem nagyon láttam :-DD
Piritu - 1.000.00015-04-2012 12:33:08 // 1143
Erre a részre gondoltam: "a villanybiciklik is kerékpárnak minősülnek, ha megfelelnek az alábbi feltételnek: "olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 watt teljesítményű motor segíti". "
Zsolt15515-04-2012 12:26:38 // 1142
Mondjuk a kerékpárral közlekedőknek felhívhatnák a figyelmét egy-két dologra sokkal jobban mint eddig. Úgy vesznek részt a forgalomban, hogy a szabályokról szinte fogalmuk sincs.
Lassan nem találni olyan kerekest aki valamilyen szabályt is betart.
Lassan nem találni olyan kerekest aki valamilyen szabályt is betart.
Gabesz06-04-2012 22:16:52 // 1141
Köszi :) Csak ez egyik helyen azt írják, ha nincs rajta pedál (a miénken nincs) akkor már segédmotornak minősül, és sisak, jogsi, biztosítás kell hozzá. Aztán a rendőrség oldalán találtam olyat, h a 300w alatti teljesítményű elektromos bringák sima biciklinek minősülnek és így sem sisak, sem jogsi, sem biztosítás nem kell.
Piritu - 1.000.00006-04-2012 21:45:28 // 1140
Kazes☻06-04-2012 21:38:31 // 1139
Szerintem minden ami a kerékpárra. :)
Gabesz06-04-2012 21:33:06 // 1138
Sziasztok!
Most vettünk a páromnak egy elektromos biciklit, ami nem is inkább bicajra, hanem robogóra hasonlít. A max sebessége 35-40 Km/h. A kérdésem az lenne, hogy milyen szabályozás van ezekre? Ha jól tudom h lakott területen kívül kötelező a láthatósági mellény rá. Szerintetek sisak is kell?
Most vettünk a páromnak egy elektromos biciklit, ami nem is inkább bicajra, hanem robogóra hasonlít. A max sebessége 35-40 Km/h. A kérdésem az lenne, hogy milyen szabályozás van ezekre? Ha jól tudom h lakott területen kívül kötelező a láthatósági mellény rá. Szerintetek sisak is kell?
Piritu - 1.000.00006-04-2012 18:26:25 // 1137
Egy kis olvasni való a tévhitekről: klatty
Piritu - 1.000.00029-03-2012 21:31:52 // 1136
Ugyan nem a magyar KRESZ része, de aki Ausztriába jár nem árt ha tudja, hogy néha sok lehet a gyorshajtás ára. IG-L
Kazes☻21-03-2012 11:26:57 // 1135
Xixo08-03-2012 07:48:03 // 1134
A parkolást melyik rész szabályozza? Mert én nem lelem...
ystuc07-03-2012 18:31:55 // 1133
Se a várakozás, se a megállás nem parkolás. Ez három különböző dolog.
De közben én is kevertem picit a dolgot. A járdán parkolásra vonatkozik az, hogy csak ott lehet, ahol engedik...
De közben én is kevertem picit a dolgot. A járdán parkolásra vonatkozik az, hogy csak ott lehet, ahol engedik...
Xixo07-03-2012 17:47:56 // 1132
De akkor minek vannak megállni és várakozni tilos táblák?
Nekem ebből nem ez jön le, hanem pont az, hogy ha amúgy nem tiltják, akkor így lehet várakozni.
(Már ha jól gondolom, hogy a várakozni=parkolni!?)
Nekem ebből nem ez jön le, hanem pont az, hogy ha amúgy nem tiltják, akkor így lehet várakozni.
(Már ha jól gondolom, hogy a várakozni=parkolni!?)
ystuc07-03-2012 17:32:08 // 1131
Előtte is. Mint írtam, nem ott lehet parkolni, ahol nincs tiltva, hanem ahol engedélyezik.
Xixo07-03-2012 17:10:02 // 1130
A mindkettőre az mindkettő hszt jelenti vagy a hidasra írtad?
Mert ott a tábla után nem szoktak büntetni, csak előtte...
Mert ott a tábla után nem szoktak büntetni, csak előtte...
ystuc07-03-2012 17:07:28 // 1129
Mindkettőre egyértelmű nem a válasz. Nem ott szabad parkolni, ahol nem tiltják, hanem ahol kifejezetten engedély van rá.
Xixo07-03-2012 16:36:12 // 1128
Xixo07-03-2012 16:28:56 // 1127
ystuc21-02-2012 20:33:32 // 1125
Zebrán nincs előzés! Ez alap.
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2012 20:29:57 // 1124
"Előzni általában tilos útkereszteződésben, és közvetlenül előtte. Kivétel ezen szabály alól, ha a forgalmat rendőr, vagy fényjelző készülék irányítja, és az előzés nem jár a menetirány szerinti bal oldali forgalmi sáv igénybevételével. Kivétel továbbá, ha a jármű főútvonalon, vagy olyan más úton halad, ahol az elsőbbséget jelzőtábla jelzi, valamint körforgalomban, vagy ha csak jobbról szabad előzni. Tehát ezekben az esetekben is lehet előzni, ha az útkereszteződésben a forgalmat jelzőlámpa irányítja, vagy rendőr, és az út párhuzamos közlekedésre alkalmas. Előzni lehet továbbá jelzőtábla rendelkezésén alapuló fölérendelt helyzetben, körforgalomban, az útkereszteződésben balra kanyarodó járművet jobbról, villamost, ha az az úttest közepén, vagy egyirányú út bal oldalán közlekedik."
BadAzz21-02-2012 20:12:03 // 1123
Ahha. :) Vajon a zebra sem jelent tilalmat Fittipaldinak ehez a manöverhez? Lehet amugy fekete a segge itt kicsit mindkettönek...
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
535
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?