Csekesz24-06-2014 11:03:47 //
17415

Sziasztok!
Kezd kifingani a hátsó lengéscsillapítóm, és újat vadászok. Először utángyártottat néztem, de találtam KONI-t 35-ért hátsót, és 15ért elsőt, de az keményített, és fix keménységű. Viszont nem teszi tönkre az így is gyenge pont futóművet? Állítható keménységűt lehet puhára állítani?
159re 8,5x19" ET40el elfér még nem ér bele hattyúnyakba vagy bármibe?? :S
GTPeti15-06-2014 14:27:16 //
17413
Köszönet a linkért!
(A GTV-nél, két engedélyezett gyári méret között 2,3 centi átmérőbeli különbség van. 205/50R16 vs. 225/45R17)
igaz nem Alfa, de szükségem volna hozzá 2 hátsó olajos lengéscsillapítóra!
Gyártó: Ford; Modell: Escort Turnier; Típus: 1.8i 16v; Évjárat: 1993; Motor kód: RDA; Motor: 1.8 benzin 4 henger 1796 ccm 77 kw 105 le; Karosszéria: Kombi
egy kis olvasnivaló
BME egyetemi gumielmélet
http://oszkdk.oszk.hu/storage/00/00/60/68/dd/1/Reimpell_etal_Gepjarmu_futomuvek_I.pdf
nógrád sem jobb hidd el:) de lehet tudod is..főleg északon:D itt is vannak,kerülgetni kell..
Mr. Z13-06-2014 08:46:44 //
17409
megmértem elfér, a /50 /45 nekem nem annyira tetszik borsodi utakra majd lefotózom milyen kátyu van pont a házunk előtt van vagy 10cm mély
Hardy13-06-2014 08:27:17 //
17408
Tobben csinaltak ilyent. A 3.2 raktak fel ra. Egy kis segitseg ha tudsz angolul ha nem akkor is. Szetszedni akkor kell ha a nagyobbik tarcsat rakod ra. Ha a kissebbiket akkor nem kell .
Fék
Fék2
Keresd
Őt Tud neked tanacsot adni. Neki is cserelve van.
ezeken az utakon nem is csoda:D
Persze, a legjobb az lenne, ha felpróbálhatnék 4 ilyen felnit, hogy ne csak az itt olvasottak alapján döntsek. Csak a közelemben mindenki 17 alatti méretekkel jár.
Zolibá' azt a /65-öt meg kellett volna gondolni,de gondolom nem hiába lett az,gondolom jóárasítva volt:)
Mr. Z13-06-2014 08:19:57 //
17404
hát így is szélesebb szerintem a nyomtáv az aluval mint a lemezzel , Hát mert nagy a felni nem váltó méret és elég közel van a gumi belső futófelülete a rugótárcsához
azt viszont ki kell peremezni,most gondolj bele minden nagypakkos utazás előtt leszeded a négy nyomtávot..
arról nem is beszélve ha nem várt nagypakkos haza utazás van...
félre olvastam,bocs:) de ha van olyan gyári felni akkor nem tennék be nyomtávot,az csak ilyen végső eset megoldás,nálam...
Az, hogy az én felnim ET40,5 és szeretném, hogy úgy álljon, mint mondjuk egy ET35 gta felni. Felni cserén is gondolkodtam, de az megbosszúlhatja magát, amikor megpakolva utaznék. Így ilyenkor nyomtáv le, ha esetleg beleérne és probléma megoldva.
Liquid13-06-2014 08:15:54 //
17400
miért kell a szélesítés?
és akkor abban mi a poén?
Mindenképp nagyobb lesz a terhelés, de ha csak mondjuk akkora a szélesítő, hogy nem lesz nagyobb a nyomtáv, mint a legkisebb gyári ET-jű felnivel? Akkor az még vállalható nem? (Mert én is gondolkodom a vásárlásán.)
A kerékcsapágy terhelése nagyobb lesz,
De az is lehet h gond nélkül bírja majd,
Anno a fiat bravo 30 al kisebb ET vel gond nélkül elszaladt 150 ezer km ert
Más lesz a "leányzó fekvése" , jobban terhelődik a kerékcsapágy,nehezebb lesz a kormányzás,semmi különös. Miután fent van a nyomtáv és a kerék a vason,mindenképpen vidd el futóműállításra. :)
Mr. Z13-06-2014 07:02:22 //
17395
nyomtávszélesítőnek mi a hátránya mire kell figyelni? 2cm-eset akarok . Valakinek vélemény?
Gtaati12-06-2014 19:36:04 //
17394
Helló Mindenki! Érdeklődni szeretnék, hogy valakinek van-e tapasztalata, hogy Gt 1.9 JTD-re mekkora másik nagy fék megy fel? Gondolok itt GT 3.2v6 fékre vagy 159 2.4JTD/3.2 illetve a 159-es lyukosztása mekkora? A gyári 17-es Gt felnivel elférne-e 305/330-as tárcsa nyereggel? Hol érdemes keresni és melyik másik típus nyerge lehet jó és férhet el? Átalakító konzolt csinált-e valaki stb? Bocsánat a sok kérdésért! Köszönöm!
zalan10-06-2014 18:50:24 //
17393
amennyire sikerült guglizgatnom, mert sajna nincs kéznél a felni ET38!
Dévid10-06-2014 18:38:39 //
17392
Nagyon ET függő.
A 225/45 17x7,5"-os felnin ET35-el nem ér be, igaz nekem fel is van peremezve hátul, mert a 18x8" beért 225/40 gumikkal.
zalan10-06-2014 18:21:00 //
17391
/45 R17-ről van szó ez lemaradt!
zalan10-06-2014 18:20:06 //
17390
sziasztok! egyik ismerősöm arról panaszkodott h a 156-nál a 225-s gumi beleér az ívbe.
nekem 7" felnimnél jelentkezhet ez a probléma??
reagaljon mar plz aki hasonlo meretekkel van!!
a nagy Brembo a 2,4 jtdm ,3,2 V6 és a Tbi 200 lovasokhoz van 330 mm er fékkel elöl
erre csak a 17 collos és felfelé megy rá az AR 159 felnik közül
Jaja et41 az is oké! Brembonak brembo...de h nagy fékes-e az kérdés?! Nem TI csak sima distinctive a felszereltség és 2010es a gép...
az oszókört áthidalod a mozgókúpossal ,
de az ET Sem mindegy a gyári ET 8 coll széles felninél ET41,ettöl csak kisebb ET s lesz jó
söt a nyagyfékes Brembós 159 re nem lehet csak a gyári AR felnit ,vagy speckó erre valót feltenni mert a küllök beleérnek a féknyeregbe
159esnek a felni méretei a következők: 110x5/65 jól tudom? Illetve mi a vélemény ha 108 v 112es osztókörűt teszek fel mozgókúpossal? FONTOS!!Előre is köszi!
MEO08-06-2014 09:01:03 //
17385
Ciao! Tud valaki ajánlani Gödöllő esetleg Kistarcsán olyan futóművest ajánlani aki 17ó után is dolgozik?
GabCsi06-06-2014 15:37:08 //
17384
Jah és persze szeglukra jó, nagyobb sérülés esetén tréler.
GabCsi06-06-2014 15:36:23 //
17383
A gumis baromira utálni fog, mert ki kell takarítani a ragadós trutyit :D
Plusz ha nem marad benne a szeg, vagy ami kiszúrta, mivel a lukat eltömíti,
nem lehet megtalálni hol volt, nem lehet megjavítani.
Igen, de a gyári csomagban van kompresszor is általában. Az csak kell működjön... Viszont érdekelne, hogy ez a spray dolog is hatékony? Az oké, hogy van benne anyag, ami eltömíti a lyukat. De, hogy föl is fújja használhatóra a kereket?
Grando06-06-2014 15:08:10 //
17381
Na igen. Ez adta nekem is az ötletet, hogy a Gtv-n könnyítsek. Mert amúgy megvan a szükségpótkereke is, de az a garázsban pihen.
A 166-ból viszont még így sem venném ki. Valahogy jobb a tudat, hogy van benne egy normális pótkerék. Aztán a fene tudja. Lehet, hogy hülyeség. :)
ALFI15606-06-2014 14:47:03 //
17380
Ez így van.De már szinte minden kocsiba csak ez van.Pótkerék nincs.Remélem soha nem kell használni.
Grando06-06-2014 13:56:49 //
17379
Elvileg lehet... a következő gumisig. Arra való:
"It is recommended to have the tyre repaired as soon as possible."
Azaz: ~ a gumit ajánlott a lehető leghamarabb megjavíttatni.
Én még nem próbáltam, szerencsére nem volt rá szükség. A Gtv-ben van egy ilyen spray (a márkáját nem tudom), hogy a szükségpótkerék ne foglalja a helyet. De az életemet nem bíznám rá, az tuti. ;)))
Sziasztok!
Használt már valaki közületek defekt javító sprayt? Mennyire vállalható? Lehet normálisan közlekedni vele?
Erre gondoltam, vagy ilyesmire.
Nekem még a 90" évekbeli offozásom alatt volt egy 2.8 turbós gép amin Yokok voltak elég extrém méretben ( 235/ már nem emlékszem R13, 10"-ra kifeszítve :)
Hidegen alig lehetett elindulni vele ( hátul hajtott ) folyamatosan kipörgött de ahogy bemelegedett már nem tudtam kipörgetni a kerekeket :)
Azok még nagyon durván jó gumik voltak, tény ma már mások a kritériumok, nem csak a tapadás.
Dia 156-án is Conti-k ( ecocontact 3 ) vannak, kicsit tartottam tőle a Misik után de tényleg meggyőző és baromi halk :)
vm31-05-2014 15:13:20 //
17376
Konkrétan...hehe ;-)
vm31-05-2014 15:02:56 //
17375
Egy konkrét év tesztjéről írtam, amikor konkrétan annyira rámentek a benyatakarékosságra, meg a kis kopásra, hogy asszem tán valamelyik Dunlop eco jött ki győztesnek, pedig minden tesztje a Yoko alatt volt, még a vizes is. Erre értettem a kommersz igényeket. Az mondjuk tény, hogy a Yoko nem világverő vizes úton, cserébe szárazon nagyon durva, bár pont a C-Drive már-már komfortgumi. Hol vannak már a régi A509-es, A006-os, A539-es abroncsok... Most amúgy életemben először Conti-t használok, és hm... meggyőző ;-)
GTPeti30-05-2014 22:39:16 //
17373
Nekem egy kollégám nem jutott el idáig (mármint a próbaútig) mellettem.
Amíg be nem ülnek egy Alfába. A kinti kollégám már a második Alfát veszi mióta beült mellém :-DD
Gondolom méret függö is, én tényleg ezt találtam a nekem érdekes mérethez közeli méretben. A fö érv nem ez volt, egyelőre nem bántam meg.
GTPeti30-05-2014 22:13:38 //
17370
Mondjuk akár csaltak, akár nem, a némötök kedvenc autója tényleg a Golf... :)
"Németek kedvenc autója nevű díj "-ról volt szó, nem az év autójáról :-)
Vermacy30-05-2014 21:52:23 //
17368
Az ADAC már lebukott az Év autója választáson, hogy csalt. Természetesen a VW hangoztatta, hogy vissza adja a címet, mait a Golfért fizetett/kapott, de utána indult csak be igazán a kampány, hogy megnyerték a díjat!
A gumiteszt sztem egy jó kiinduló alap és az első tizet (egy harmincas listából) minden zokszó nélkül fel lehet szerelni. Azon belül pedig a pénztárca és az egyes márkák kedveltsége dönt.
Én. pl. téliben csak Pirellit veszek az Alfára...
GTPeti30-05-2014 21:21:29 //
17367
Nekem egészen más emlékeim vannak a véleményekkel kapcsolatban. Pl. ilyenek, mint a "beängstigende Kurvengeschwindigkeit".
Pont ezen az oldalon húzták le kicsit a G.Y.-t a felhasználói véleményekben. Többen írták, hogy puha, nem precíz a kormányzás vele. Ugyanitt írták páran a Vredesteinröl az ellenkezőjét. Nem csak ez döntött, de eddig vízben és szárazon is kifogástalan, a nem sportos méret ellenére is sportos az érzet, nem nyúlik. Özönvíz szerü esőben is próbáltam, jóval többet tud mint amit józan ésszel az ember ilyekor forszíroz. Plusz nagyon halk, eddig jobb mint a Bridgestone Er300 volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.