Röviden: Elektromos és hybrid autóval a tűzveszély miatt tilos a mélygarázsban parkolni.
Kazes☻03-08-2023 18:02:57 //
4026
Kazes☻25-07-2023 18:27:08 //
4025
Kazes☻22-05-2023 22:51:27 //
4023
carver22-05-2023 22:40:16 //
4022
azért emögött az is van, hogy az autógyárak - üzleti szempontból teljesen logikusan - a lehető legkisebb mértékben akarják megfinanszírozni az átállás költségét. Így is ordas bukta van a legtöbb elektromos autón, akkor már inkább kevés nagy drága autón legyen közepes bukta mint sok kicsi autón nagy bukta.
De ahogy kezdik kitalálni, hogy hogy kéne ezt csinálni - na jó nem találták ki, inkább rákényszeríti őket a Tesla, Geely, BYD, stb - megjelennek az elérhető árú EV-k is.
Jövőre vsz jön a
Model 2, 2025-ben jön az
ID2.
És addigra lesz jópár 10 milla alatti kínai villanyos kisautó is már nálunk szerintem...
Jó pár napot voltam Németországban - és egy kicsit Franciaországban is -, de az alatt az egy hét alatt kevesebb elektromos autót láttam (talán 10-12 db), mint Hegyeshalomtól a lakásig.
Kazes☻18-05-2023 14:54:24 //
4020
Kompromisszum. Asszony elektromos autót akart, te viszont maradtál a motornál!

A helyzet az, hogy ebben a formában nincs igaza. Technológia semlegesség. Ezt kéne ízlelgetni, de ez kb senkinek nem megy. Neki sem. Ha adott felhasználáshoz mindig az optimális technológiát használjuk, kerekebb a világ. Ha ez történne, még a klíma célok is könnyebben teljesülnének. Pláne a lokálisak. Mert ugye a globálisak az keményebb dió.

Az elektromos autózás egyszerűen a szennyezését másik grafikonra teszi. Aktatologatóknak ez a kánaán, lehet rajzolgatni ilyeneket:

Persze a valóság kiábrándítóan szembe jön itt is, ha 2023-ig nézzük azt a grafikont. Az egyetlen hatása annak volt, ha az emberek nem autóztak és az ellátási láncok akadoztak.
Az elkövetkező 8 év eredménye a "fenntartható scenario" szerint annyi szennyezés átpakolása másik grafikonra, amennyit a Covid intézett pikk-pakk.
Jó az elektromos autó? Jó hát. Ott, ahol az elektromos áram könnyen, olcsón elérhető, kevés veszteséggel szállítható és elosztható. Jó megoldás az elektromos autó? Szerintem remek. Lokális szennyezés nélkül, zajtalanul, kevés fékpor levegőbe kerülése mellett kényelmesen lehet rövid távokat autózni velük. Egyszerűre is megépíthetők kicsi szerviz igénnyel, pont annyi hatótával ami az emberek egy nagy része számára teljesen elegendő a napi mobilitáshoz. Ilyen elektromos autók készülnek? Ugye nem... Böhöm nagy, óriás kerekű 2 tonnás világvégére elmenős összes amperrel tölthetó, egy alatt gyorsuló értelmetlen szarságok épülnek. Bravó emberiség...
Vannak a hangyák. Egy darab butus pici hangya nem sok intelligenciával rendelkezik. A kutatók régóta figyelik az ú.n. raj intelligenciát, ami sokkal magasabb szintű mint az egy darab hangyáé. Ennek köszönhetően stabil a kolóniájuk és nem pusztulnak ki.
Az emberi raj intelligencia valahol a béka segge alatt van jelenleg, ami a kolónia hanyatlásához fog vezetni.
Kazes☻18-05-2023 08:56:06 //
4018
Minden is így van! ;)
TtK18-05-2023 08:25:48 //
4017
A vonat hülyeség, a hatalmas sebességtől meg fognak halni az utasok. Az automobil hülyeség, lassú, büdös, nem lehet vele átvágni a szántóföldön és csak a patikában lehet benzint kapni hozzá. Levegőnél nehezebb repülő szerkezetet nem lehet készíteni. A világon kb. 8-10 számítógépet lehet eladni évente. 640 kB memória mindenre elég. Az ájfón hülyeség, még billentyűzet sincs rajta. ;P
Liquid17-05-2023 22:53:26 //
4016
Cigi továbbra se ül fordítva a lovon, hatalmas figura
Kazes☻17-05-2023 20:42:19 //
4015
Kazes☻17-05-2023 18:02:08 //
4014
Helyesen, ez egy Boeing 747 volt.
Bocs, nem neked akartam írni ezt a választ.
A súlypont a hossztengelyre nézve nem változik. Ha elszabadul valami, akkor van a baj.
Így igaz! 👍
A repülőgépek felszállósúlya nagyobb, mint a leszálló. Ezért van az, hogy ha hamarabb kell leszállni, akkor annyit kell kiengedni, hogy azt a súlyt elérje. A futómű is bírja, meg ne 10 km legyen a fékútja.
TtK27-04-2023 11:03:48 //
4009
nagy probléma, ahogy fogy a kerozin úgy csökken a súly, az aksinál viszont nem
Viszont így nem vándorol a súlypont sem repülés közben, ami azért nem hátrány.
Igen, ez stimmel, akksinál a tömeg nem változik. Alapvetően viszont a felszálló tömeg kb azonos lesz. De ez a nagyobb gépeknél gond inkább. A technológia kizárólagosságban én sem hiszek, de lesz helye bőven a repülésben az elektromos hajtásnak, csak még nem most. Az 500kWh/kb még nem igazán elég.
Liquid27-04-2023 10:09:04 //
4007
Az tény hogy a hatásfok miatt nem kellene egyeznie a számoknak, de az egyéb problémák, (súly, méret) miatt meg igen. Meg ugye arról se feledkezzünk meg hogy a hatásfoknál bejátszik az is hogy esetleg pont kőolajból készül a villany :) Kisgépeknél talán, majd (ahogy a CarTárs írta, poggyász nélkül lehet majd utazni) de a súly mindenhol nagy probléma, ahogy fogy a kerozin úgy csökken a súly, az aksinál viszont nem. A jelenleg látható technika mellett pont ugyanaz a szitu evvel is mint a többi villany / sharing lőzunggal. Sokkal több értelme lenne valami szintetikus kerozin fejlesztésébe borítani pénzt, aztán majd ha már van valós megoldás az elektromos töltésre, tárolásra, akkor lehet az elektromos hajtás felé fordulni. Előbb-utóbb lesz.
Első körben nem tengerentúli járatokra gondolnék, attól nagyon messze vagyunk :-) A repülés elég tág fogalom azért. A benzinmotoros légcsavaros gépek közt jelenhet meg a villany hajtás elsőre. A lítium technológiában van még potenciál, elméletileg elérhető az a 13000-res varázs szám környéke is. Elméletileg... Viszont 4000 környékén a hatásfokok miatt a belsőégésűvel már kb azonos teljesítménysűrűség jön ki.
Liquid26-04-2023 22:01:09 //
4005
A repüléshez valami sci-fibe illő áttörésre lesz szükség. Nagy érdekel a repülés, főleg a katonai és annak is a technikai része, előbb lesz mindenki röghözkötött, mint hogy villany 707-essel utazzunk Ausztráliába leszállás nélkül. :)
Liquid26-04-2023 21:57:06 //
4004
Meglátjuk, én nemigazán tudom ezt elképzelni. Nem 10-20 perces üzemidejű 20 dekás drónokról van szó. És még nem is beszéltünk olyan elhanyagolható kérdésekről mint a töltés (nem csak maga a folyamat hanem a felhasználandó energia).
carver26-04-2023 21:03:44 //
4003
azt is vedd figyelembe, hogy az elelktromos hajtás hatékonysága 2-2,5-szerese a robbanómotorénak...
igaz, hogy még így is messze van a kerozintól, de elképzelhető hogy regionális járatokhoz már elég lehet. Persze majd csak kézipoggyászt lehet vinni mert a raktér tele lesz akksikkal 🤣
Kb ötszörös energiasűrűség már elég lehet, ami elvileg lehetséges.
Huhh.. gyönyörű 😅
Szét visította az agyam, 1 percig bírtam 🤣
Liquid23-04-2023 18:51:46 //
4000
500Wh/kg-t ír a cikk, vagyis kb. duplája a jelenleg elterjedt cuccnak. Még mindig gennyes nehéz de már csak a fele súly a netto celláknak. Akik a repülésbe vizionálnak ilyet azoknak azért bilibe lóg a kezük, mert pl. a kerozin ugyanezen értéke 13.000! Tehát nem duplája, négyszerese, tízszerese...
carver23-04-2023 15:58:37 //
3999
akkor itt tessék van neked
ez, hangot rá!
biztos meg lehet szokni, majdnem olyan fület gyönyörködtető mint egy V8 bugyborékolása :D
carver23-04-2023 15:42:22 //
3998
A CATL bejelentette az
500kWh energiasűrűségű akksiját. Nem 2030-ra, év végére jövő év elejére gyártásba kerül. Ez egy átlagos autóban is 1000km-es hatótávot jelentene, vagy ha nem kell ekkora akkor kisebb súlyt.
Ők azt mondják ezzel már lehet a utasszállító repülégepeket hajtani... Egy biztos, sokan az 500KWh-t tartják az "áttörésnek", ahonnan felpörögnek az események és széleskörben elkezd reális alternatíva lenni az elektromobilitás...
Gondolom ez most még jó drága, csak a prémium szegmensben lesz elérhető, de ha ők elkezdik, akkor pár év múlva jönnek a többiek is.
Selmak13-04-2023 11:28:16 //
3997
Egy kis ízelítő mi vár ránk a villanykorszakban
link
Kazes☻13-04-2023 11:11:18 //
3996
Zseniális... 😒
Kazes☻12-04-2023 22:55:56 //
3994
Kazes☻27-03-2023 13:17:50 //
3992
Kazes☻27-03-2023 13:17:22 //
3991
Mindent is...! ;)
XD
Nem gondoltad, hogy valósággá válik a "Villanyautók? És mi lesz a lakótelepeken akkor? Majd mindenki az ablakból lógatja ki a kábelt?" jóslat, mi? :DDD
Kazes☻24-03-2023 18:12:40 //
3989
Hetek óta egy AC szervo rendszert bűvölünk, komolyan már akkor is sípol a fülem amikor tök csönd van. Rettenet :-) A nyestriasztóm piskóta ehhez képest.
Alacsonyabb sebességnél van ez a trolibusz hang, de nem hangos és nem is idegesítő sípolásnak érzékeltem, csak ez a jellegzetes "amperhang" (az amperszag analógiájára, ha van ilyen szó :D )
Mikor '20-ban a Teslát vezettem, már akkor is azzal kergetett az őrületbe az instruktor, hogy folyton rámszólt, hogy "az nem gázpedál, hanem gyorsítópedál". OK, te villanynáci xd
Arra lennék kiváncsi, hogy a valóban magas frekis sípolásból mi hallatszik. Kívülről engem megőrjít egyes villanyautók "sípolása". Nem mind csinálja, vagy nem mindet hallom. MIre öreg leszek pont jó lesz, már nem fogom hallani ezeket a hülye visító hangokat XD
A nagylányom örökölte, tiszta szívás. Nem tudja használni pl. az olvasólámpáját, mert szerinte iszonyatosan sípol. Szerencsére nekem ez a freki már bőven elkopott, 17kHz-et mértem XDD
..és mi lesz a gázpedállal? :-DD
Bekóstoltam egy új, hódpofás M4-et is. Az ugyanaz a kategória, mint a Giulia Q. Az teljesen esélytelen volt :DDD
Az új szleng az lesz, hogy "ami a tekercsen átfolyhat" xD
Ami feltűnő volt egyébként, mikor visszaültem a Fiatba, hogy a motor rázza a kasznit ezzel a magas frekvenciás rezgéssel. Amikor minden nap a belsőégésűt vezeti az ember ez fel sem tűnik, de visszaülve a villanyból ez volt az első, amit észrevettem, hogy ez mi? Ezt eddig is csinálta? Igen, csak már fel sem tűnt :)
A "halksága" annyira nem kiemelendő. Jó, nem zúg a motor, de ezekben a mostani/nem túl régi autókban sem a motor zaja a meghatározó. Szélzaj, gumi surrogás, stb. Nem éreztem azt a pályán, hogy ebben mekkora csend lenne...
A polgárpukkasztás fordítva is megy, városban a Giulietta igazi kis alattomos meglepi. :-) A villanyosok extra magabiztosak városban, azt figyeltem. A többség ilyen 8 másodperces autó, azoknak azért megmutatja a csini hátsóját XD
Ami a "csövön kifér".. ez tetszett. Valyon az ilyesmik helyett mi lesz a szleng a nagy ződ villanyjövőben? XD
Látod, Ferinek is pont ennyi céges használatra kellett, áramuk meg gondolom van valahonnan XD Erre pont jó, céges kulcsos rohangálósnak teljesen jó, sőt az autóhasználók átlag igényének nagyjából megfelel. Ne területi képvidelőben gondolkozz :-) Szerintem sokaknak pont jó lenne napi 300km hatótáv. Egy cégnek még meg is éri újonnan lízingelni, nem nagyon kell szervizre vinni, a lízing alatt kb semmit sem kell csinálni vele. Egy magánembernek rohangászós autónak egyelőre kevésbé éri meg, amíg vannak olcsó használt Yarisok, Swiftek.. a többség nem akar/tud sokat költeni a napi ingázásra.
Liquid24-03-2023 10:23:12 //
3980
Selmak24-03-2023 09:46:25 //
3979
2x ~120 km Céges használatban ez a vicc kategória.
Elmúlt 2 napban volt napi 2x ~120 km utam a céges Kia e-Niro-val. Gyűlnek a tapasztalataim az elemes autókkal is :D
Erre a távra egyébként teljesen rendben volt, tempósan haladva is bírta egy töltéssel.
Városban egész jó ez a regeneratív fékezés, tényleg el lehet közlekedni egy pedállal, csak a tényleges megálláshoz nyomva a féket.
A dinamikája városban nagyon jó. A nyomaték ezt a nagy dögöt is úgy megindítja, hogy rendesen ki lehet lőni a lámpánál. Ezzel szórakoztam :D
Ha valaki nyomta volna neki, azt jól lenyomtam a lámpánál, aztán néztem, ahogy vörösödik a feje az erőlködéstől. Ha esetleg valaki olyanra próbáltam rá, aki gyorsabb volt, akkor a következő lámpánál a diadalmas vigyorgásra csak széttettem a kezem, hogy "ez csak egy fos Kia, most erre vagy büszke?" Fuuu, jó nagy f@sz voltam, de kurva jókat röhögtem :DDD
Hazafelé a pályán is simán jöttem 140-el. Volt 1-2 BMW-s meg Skodás, akinek szúrta a szemét mikor utolértem őket, hogy na nehogy már egy villany megelőzze őket. Egy villany menjen 110-el egy kamion mögött. Bele is léptek.
Aztán mikor volt még vagy 30 km, de a hatótáv még 80-at írt, akkor úgy voltam, hogy növelem már kicsit ezeknek az amperszagúaknak a renoméját. Ne csak a homár vitorlázással azonosítsák a zöld rendszámot, legyen, ami a csövön kifér. Beálltam 160-ra, belsősáv. Néha elkaptam egy csodálkozó tekintetet, hogy ez mi? Egy száguldó villanyaautó? Ilyen van?
Majd kezdtem utolérni a BMW coupé-t meg a Skodát, amik nemrég otthagytak, mikor közeledtem. Na jó, padló. 180-as végsebesség... Amikor elhúztam mellettük a visszapillantóból még láttam a hitetlenkedő tekinteteket, hogy mi a f@@@sz??? Nagyon röhögtem :DDD Élveztem a polgárpukkasztást :D
Kanyarban viszont nyilván nagyon érződik a tömeg. De 100-ig a gyorsulása tényleg olyan, hogy annál nem kell több, ha csak valaki nem akar kimondottan nagy teljesítményű autót. Simán 200+ lovas kategória, ha belsőégésűvel vetjük össze. Mármint egy kisebb tömegűvel. Ha ekkora tömegűt veszünk, akkor inkább 300.
100 km/h felett persze már nem olyan kiemelkedő, de azért ott sem szégyen a gyorsulása.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.