Anno ugyan ezen probléma előtt álltam. A gyári felni 7x16 ET 30,5 amit vettem 6,5x16 ET 41,5.

Felfért, de majdnem elérte a lengőkart, úgyhogy beújítottam 4 nyomtávszélesítőt, meg 16 hosszabb csavart:

Így helyreállt a rend. Ha érdekel a készlet eladó, mert PHuBi-n 17-es kerekek vannak.
Zselé11-02-2018 09:59:02 //
5338
Gondolkodok egy felni cserén... Most 16-os Selespeed felnim van, ha jól tudom 40,5-ös az ET. Eléggé bent vannak a kerekek, meg nem is tetszik igazán... A kedvencem a 17-es Biohazard, de az ET ugyanaz, nem megyek vele semmire... Találtam viszont egy 16-ost ami tetszik, és ET 35:
https://racingbazar.hu/felni/R16_5x98_et35/_r16_alfa_romeo_alufelni
Ezt a típust még nem igazán láttam, mihez lehetett rendelni? Esetleg a nevét tudjátok?
A másik, hogy a 35-ös ET nem lóg ki túlzottan?
Így igaz, azt hiszem rendelek egyet, aztán odarakom mellé. Megy amíg megy, aztán csere:-)
Fehér szilikonzsír volt rajta :-)
Ugye, hogy nem nagy kaland a fogaskerék csere? Végülis majdnem túl vagy rajta, végig csináltad az egészet.
Kazes☻10-02-2018 20:48:01 //
5334
A képek (blog) alapján, nem nagyon adtak kenést neki...
No szétkaptam a szerkezetet és ilyen fogaskereket találtam:

A nagyobb baj, hogy két repedést is találtam rajta:

Egyenlőre visszaraktam 180 fokkal elfordítva.
Köszi, egyenlőre ott tartok, hogy a hamutartót kellene beáldozni. Ha a fedél alá el tudom rejteni a váltókapcsolót, akkor gyakorlatilag nem fog látszani semmi. Amúgy nem használom és egész jól kézre esik. Az a baj, hogy délelőtt nem jutottam el Pápára a boltba kapcsolóért. Majd hétfőn...
Az nem semmi. Ahhoz már tényleg autópálya kell hogy normálisan eljuss odáig. Különben maga az odavissza út lenne a kalandtúra. Megpróbálom megkeresni azt a nyomógombos váltógombot ha érdekel. Viszont akkor le kell mondanod a szép Alfa Romeo váltógombod simogatásáról.
Engem is csak azért érdekel, mert a hagyományokhoz híven az idénre is tervezek egy "Nagy Túra"-t, most éppen a francia Alpokba. Az 2*1000 km autópályát jelent.
A műszaki kihívásról ne beszélve.
Ja, hogy félrement. Akkor fölöslegesen magyarázkodtam az előbb. :-)
Bocsi, csak kötekedtem😉 Persze én is használom autópályán szinte minding. Mint ahogy előzőleg leírtam, olyan kocsiba is berakattam amiben nem volt gyárilag. Félre ne értsetek szerintem is jó dolog a klíma tolató radar tempomat automata sb, csak itt magamból indultam ki mert nálam a kabriózás nagyon hobbi kategória. Mégegyszer bocs ha túl okoskának akartam volna tűnni 😊
Az enyémben már Bosch Monomotronic 7.3.1-es comp van (147/156-ban is ez van), ami "tudja" a tempomatot. Csak be kell kötni a megfelelő lábaira a kapcsolókat. A neten több leírást is találtam (itt az Amorén is) 147 és 156-ra. Azt kell adoptálni...
Bocsánat, ez félre ment, Piritunak akartam.
A tempomat nekem is hiányzik neha. Kíváncsi vagyok erre mit találsz ki. :)
Klíma, hifi, tempomat! Micsoda luxus! :-)
Akkor még nem volt globális felmelegedés :-P
igen van de még nem müxik :P
Tiédben van ugye? Mintha mondtad volna korábban.
igen ezzel én is így voltam csak kevésben van a matuzsálemi Spiderekben :)))
Zselé09-02-2018 18:40:32 //
5315
... vagy méltósággal vezekelni a napon!
Még valami. Csak klímásat szabad megvenni!
Szerintem a motorikus problémák a legkisebbek. Mondjuk egy egyszerű vezérléscsere is komoly költség. Egy tető még inkább. Új vászon 150+e, de egy hátsó plexiablak is komoly tétel. Vagy ponyvással varratsz be.
Áralkunál jó kiindulási alap, hogy én a rozsdamentes, 15 éveset, 55.500 km-el 4.700 Euróért vettem kereskedésből.
Az első Spiderből tanultam, így azt mondom hogy csak nyáron használt autót szabad venni. Ha télen használták a német sózás megöli. Nekem anno küszöböt is kellett cserélnem, mert a műanyag burkolat alatt összegyűlt a sós lé.
A téli autókon a küszöb belsején, az emelési pontokon és a segédalvázon találtam rozsdát. Ezen kívül ahová a sós lé felér bárhol lehet.
A hátsó futómű felújítása nem kis pénz, pl. egy új rugótartó lengőkar kb. 80 pénz.
Az elektromos nyitószerkezet roppant bonyolult, ha jó, akkor királyság, ha nem, akkor sz@pás van. Másodikra már mertem automatát venni, de ebben csak 55e km volt 15 évesen.
Ha végigolvasod a vadászatom történetét látod, hogy melyiket miért NEM vettem meg:
2017.05.20-23. Autókereskedés Berlin
2017.05.25. Spider vadászat Part I.
2017.05.26. Spider vadászat Part II.
2017.05.26. Spider vadászat Part III.
2017.05.26. Spider vadászat - Part IV.
2017.06.19. Vadászat, immáron az újabbra...
2017.06.21. Majdnem találtam autót...
2017.08.01. Vadászat
2017.08.01. Vadászat II.
2017.08.02. Kéket még nem láttam
2017.08.02. Elvitték...
2017.08.03. 3.0 V6 24V
2017.08.05. Megint egy mellényúlás...
2017.08.05. Spider vadászat - Part II.
2017.08.09. Ezt is elvitték...
2017.08.09. Meglepetés
2017.08.10. GO!
Sziasztok!
Segítséget kérnék tőletek, mivel eddig nem volt szerencsém spiderhez, csak a többi alfához és egyéb olasz vasakhoz.
Kérdésem, egy 2000 évjáratú spideren hol vannak kritikus rozsda pontok, ha van egyáltalán ilyen?
Mik a kurens költséges javítandó részei? Ez egy elektromos tetős fullos kis gép lenne.
Németországi barátom szeretne rábeszélni egyre. Van mit javítani rajta motorikusan, illetve nagyon egyezkedünk még az áron... De lehet, hogy hagyom magam rábeszélni.
Köszönöm a segítségeteket!
Vagy ez volt vagy nagyon hasonló. Céges kocsin persze jobban elfért ár szempontjából.
Ez 10 éve volt kb. Talán elő tudom ásni valahonnan. Ha megvan gyárilag mindened csak négy gomb kell akkor nem kell túl sokat költened rá mert szívesen odaadom kb ingyé' max egy sört, akarom mondani kólát elfogadok egy márka találkozón :)
Szerintem nagyon vagányul néz ki.
Ehhez persze az kell hogy kitaláljam hogy hova rakhattam annó.
Mondjuk ennek max a tizedét költeném rá...
A Spiderben nem kell semmi mókolás. A kapcsolókat a fedélzeti megfelelő csatlakozóira kell rákötni, oda ahol a gyári tempomat is van.
Ellenben egy kép vagy egy link a gombról nem lenne rossz.
Ja, és semmi barkács munka, minden csatlakozó stimmelt, csak össze kellett dugdosni meg a régi váltógomb le és az új fel és kész.
Váltógombra!. Volt egy oroszlános 307-em céges. Utólag építettem bele. Négy gomb volt rajta ahogy kell, és volt egy központi egység meg egy tipus specifikus interface hogy tudja milyen autóba került. Kellet jel a az összes pedálról és kész aztán zutty rá az ecura. Tökéletesen működött. Mindenki azt hitte hogy katapult :)
Elég univerzális darab szinte bármire jó, csak az kell hogy a gázpedál elektronikus legyen meg a típushoz való interface.
Mikor át akartuk rakni egy Focusra akkor nem ment mert az kőkorszaki módon még bowdennel rángatta a pillangó szelepet, és túl drága lett volna potméteresíteni meg összehangolni meg rángatott volna is valószínűleg úgyhogy nem erőltettem.
Sajna a derekam miatt nem jutok ki a garázsba, idebent jár az agyam.
A következő projektem egy tempomat beépítés lenne. A comp tudja, bekábelezni se egy ördöglakat lenne. Az igazi gondot a kapcsoló elhelyezése lenne. A 147/156 gyári karját szerintem esélytelen lenne berakni. Valami más megoldás kellene.
Hová lehetne elrakni egy váltókapcsolót (+/-), egy nyomógombot (set), és egy sima ki-be kapcsolót? A visszajelző LED-ről nem is beszélve...
Már az is felmerült bennem, hogy a tükörállító gombokat beáldoznám erre a célra. A tükörállítást meg a könyöklőbe menne.
Én csak abból vettem, ami az enyémhez való, mert vittem a mintámat, de a másik félét is láttam polcon, szerintem tök más a fogosztása is, egyéb méreteit nem tudom..
Mi a különbség kötük?
Az ebay-en látszatra csak egyféle forma van. Bár a magyar címen a képen van fehér, kék és barna színű. Rendelésnél viszont nem láttam, hogy szín szerint választani lehetne.
2017-07-06 17:20:47 // 4783
Most néztem, nekem tavaly júliusban kellett szerelgetnem kicsit.. ez volt akkor a 4783 hsz. itt.
Tehát meg kell nézni, a tiedben melyik fajta van pontosan. A képen is látni, hogy bemarasok vannak benne, oda fekszik be egy gumi-karmos Hardy tárcsa, gondolom hogy ne legyen ütés szerű terhelés a vegallas.
Viszont vigyázz, mert a tetonyito motorok legalább 2 felé fogaskerekkel készültek..
Szia, én csinaltattam bronzból, az ablakemelobe. Teljesen más lett a hangja, fura, élesebb, pedig jó sok zsírral raktam össze - de sok éve semmi baja. Én műanyagot vennék egyébként, ha már veszel. És ki sem cserélném azonnal, mert egy10es csillagvillás kulcs meg egy csillag csavarhúzó kell összesen a művelethez, Te megoldod akár egy benzinkuton is, kb. nettó 30 perc osszesen, ha a kocsiban van az új cseredarab persze :-) egyébként az is megelőző megoldás, ha a meglevo, benne lévő fogaskereket kiveszed, 90 fokkal elforgatva visszateszed, mert mindig csak ennyit fordul, tehát ezen az iven kopnak csak a fogak.
Erősen gondolkodom, hogy megelőző jelleggel kicserélném a tetőnyitóban azt a bizonyos fogaskereket. Találtam is az ebay-en két félét:


Szerintetek melyiket?
Rakott már be valaki fémet? (Mintha gyml csináltatott volna.)
Nem lehet, hogy a műanyag egy szándékosan beépített gyenge pont, hogy ne a motor égjen le ha gond van?
Biztos a békaszem lámpái miatt :-)
sokan azt hiszik porchke :DDD
Barátnőm Mito-jával ha megyünk, minden Alfás köszön. Ennek a kis Spidernek vissza se intett egyik se.☹ Csak MX-5 ből 🙂
egyébként gratula majd nyomunk egy racingot :D :D :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.