Forum >> Spider

Rohodi Mihály05-11-2009 20:57:26 // 1232
erre válaszoltam a gtv topicban :-) '99-től gyári,de lehet, hogy csak a 3 literesben... nem emlékszem.
Rohodi Mihály05-11-2009 20:55:20 // 1231
:-)))) ezt is én raktam be, ez gyári háló: 2.0 TS, FHB-093, ebben az autóban volt ez előtt a nem gyári, "nem" szélfogó háló.
KGBMAN05-11-2009 20:52:26 // 1230
Jahh hogy a belső!!! Az igen, az tényleg gyanús, néztem én is.
Az automata 2cm ablaklehúzás amikor nyitod az ajtót gyári vagy Te tetetted bele??
Piritu - 1.000.00005-11-2009 20:52:00 // 1229
ilyen képem van:
Rohodi Mihály05-11-2009 20:47:42 // 1228
Hát, az előző vasam '97-es volt, a mostani újabb, és a tető "vászon" anyaga egyforma volt, csak a belső színes kárpit különbözik: a tető szövet belső része mintha gumírozott lenne - egyébként a tetőjavító kisöreg mondta, hogy pont ez a különbség a Spider, meg a Barchetta tető anyaga között: a Spideré gumírozott vászon, a Barchettáé műanyag. Egyébként sok német cabrio is ugyanezt a vásznat használja...
KGBMAN05-11-2009 20:45:36 // 1227
Az eredeti nem így néz ki. Majd csinálok képet róla.
Piritu - 1.000.00005-11-2009 20:43:39 // 1226
szerintem az enyém se gumis
Piritu - 1.000.00005-11-2009 20:42:52 // 1225
Ha jól nézem a képeken itt csavarok fogják a két részt, lehet hogy állítható a dőlésszög is.
KGBMAN05-11-2009 20:40:54 // 1224
Nekem nem gumis a tető anyaga (96-os). Erős vászon, de gyanús, hogy műszálas.
Rohodi Mihály05-11-2009 20:35:50 // 1222
Ez tényleg tuti, és még jól is néz ki :-))
Piritu - 1.000.00005-11-2009 20:28:28 // 1221
Alfás fürdőlepedő a fejtámlákra, ez tuti megoldás volt
Rohodi Mihály05-11-2009 20:17:46 // 1220
Egy barátomnak volt ilyen, nem gyári hálója, ez sajnos nem sok mindenre jó, mert a dőlésszöge nem stimmel: a gyári teteje az ülés fejtámlája felé hajlik, ez nem. Így pont nem hajtja el a menetszelet. Ha nem gyárit találtok, szerintem erre érdemes figyelni. A gyárinál is megfigyelhető, ha menet közben hátrafelé mozdítod, akkor a levegő, ami addig nem jött be az utastérbe, elkezd örvényleni bent. Talán így látni a különbséget, az első majdnem függőlegesen áll,a gyári előre dől:


Az előző Spiderem hátsó ablakát én is cseréltettem, kiszereltem, és Budapesten a Baross utcában csinálta 10ezer Forintért ha jól emlékszem Katona Kálmán nevű iparos, tuti lett nagyon (bár ez már volt vagy 4 éve). Egyébként tetőket is újít fel, tök ugyanazokat az anyagokat használja, amit a gyár is, van anyagmintája is, több színben. Barchettára csináltattunk nála komplett tetőt is, bár az nem ilyen gumis anyag, mint a Spideré, az is jól sikerült. Remélem él még az öreg, mogorva volt, de nagyon ügyes.
Piritu - 1.000.00005-11-2009 19:02:09 // 1218
Tényleg nem nagy ügy, nekem a kollégák pikk-pakk meghajlították, meghegesztették.
Igaz van még rajta tökéletesíteni való, mint említettem kicsit (kb 1 centit) széles lett és hozzáér az a két műanyag izé, ami a tetőnyitáskor felnyílik. Majd a télen korrigálom.

Nem értem miért kerül újonnan 55e Ft-ba, pontosabban 170-180 ójróba.(Németeknél van cég, aki ilyeneket gyárt, de minden kabrióhoz)
KGBMAN05-11-2009 18:59:44 // 1217
Amúgy éppen azért nem keresgéltem még, mert ha belelendülök akkor elveszek a részletekben és azt veszem észre, hogy este 9van, de még reggeli sem volt, annyira elmerültem benne :D
KGBMAN05-11-2009 18:57:35 // 1216
Még nem cseréltem, de most kormánnyal együtt szeretném egy 3küllősre cserélni.
A tető készítéssel várok, van már elképzelésem rá :)

Amúgy tegnap este mintegy másfél óra alatt lerajzoltam és beméreteztem a szélfogót, de még kell valami épkézláb verziót csináljak belőle, hogy érthető legyen, aztán képekkel együtt csinálok belőle PDF-et és teszem fel. Kell hozzá 20as cső, AVI hegesztő, csőhajlító gép, szúnyogháló és még pár apróság. Aki csövek megmunkálásával foglalkozik annak ez ujjgyakorlat.
Piritu - 1.000.00005-11-2009 18:39:10 // 1215
Majd a hosszú téli estéken kibogarászom, csak gondoltam hátha túl vagy már ezen is, mint az ablakon :-)

Jut eszembe légzsákot cseréltél már? Az enyémbe bele van írva egy matricán, hogy 2008 decembere után ki kell cserélni.
White Lady04-11-2009 22:11:24 // 1214
Jó rendben! Meggyőztél!!! Ha megjött a cucc, írj és összefutunk valahol.
KGBMAN04-11-2009 21:52:32 // 1213
Na igen. De majd megnézed, kigondolod, ember meg megcsinálja.
Azért kíváncsi vagyok mit fogsz hozzá szólni :)
White Lady04-11-2009 21:50:22 // 1212
Nagyon köszi, megnézem majd. Tudom, hogy nagyon sokat számít, gondolkozom én is hogy kéne, de még nem láttam olyat ami tetszik is.
KGBMAN04-11-2009 19:25:45 // 1211
Szerintem megtalálod abban a service manualban aminek a linkjét nemrég (valahol a 77300-as hsz) postoltam a GTV topicban. Abban Spider is van
Piritu - 1.000.00004-11-2009 19:24:06 // 1210
Szerencsére az én tetőm mechanikus, mondjuk eleve ilyet is kerestem.
Amikor kiszedtem az ablakot benézegettem a ponyva alá, meglepően jó (tiszta) viszonyokat láttam. A fóliát meg így 11 évesen eleve leírtam a veszteséglistára, csak reménykedtem, hogy még egy évet kibír.
Mondjuk engem az érdekelne, hogy azt a rengeteg csuklót/tengelyt kell-e kenni és ha igen hol és mivel és milyen gyakran?
KGBMAN04-11-2009 19:16:50 // 1209
Még nem most, de már elkezdtem érdeklődni, körüljárni a témát.
Egyébként ami szokott előfordulni:
A spanolószálak a z oldalablakok mögötti ív alján elszakadhatnak, ilyenkor ott lifeg a vászon, szelet kap a kocsi. Mezei fekete, vékony nylon cipőfűzővel pótolható, mivel ugyanaz az anyag. Észre nem venni. Nálam már mind2 oldala cserélt.
Az is megeshet, hogy a tető fét keresztbordája közt összecsukott állapotban a vászon ahogy összeér dörzsölődik és kifényesedik. Ennek az elhárításán még dolgozom, nem tudom mi okozza.
Az ablakon már ugye én személy szerint átestem.
Most 2 dolog érdekel:
1: Hogyan lehet az első kapcsok feszítésén állítani, mert ahogy nézem és érzem idővel picit megereszkedik és bár fénycsík nincs, víz nem jön be, de kicsit zajos, Ha belekapaszkodok középen a fogónál, akkor jelentősen halkul.
2: Az enyém elektromos (azaz műszakilag nézve elektrohidraulikus) tető van. Bár gond nélkül nyílik és csukódik, de meg szeretném tudni, hogy a hidraulika tartályában mennyi az olaj, mennyinek kell benne lenni és hogyan lehet tölteni ha hiányzik. Szivárgást nem látok sehol, csak néha olyan hajgja van, mint egy szervónak amiben kevés az olaj és levegővel keverve "szürcsöli". Akinek ilyen tető van az tapasztalhatja, hogy gyújtásra felkeményedik a tető hidraulikája, ugyanis gyújtásra lép működésbe. Nálam hosszabb állás után ilyenkor hallható ez a szürcsölés.
Piritu - 1.000.00004-11-2009 19:02:41 // 1208
komplett új tetőt csináltatsz?
KGBMAN04-11-2009 17:53:05 // 1207
Tudom, ezért csináltatom majd azzal, aki az ablakot is csinálja. :)
én választom meg a színt és az anyagot, persze csak azt ami jó is. De akár bőrözve is lehetne kérni, csak az sem olcsó
Piritu - 1.000.00004-11-2009 17:10:23 // 1206
Emberek, mindenki vigyázzon a vászontetőre, a bóti ára 680e Ft!
(Csak megnéztük kíváncsiságból az árát)
KGBMAN04-11-2009 12:34:24 // 1205
Eljöhettek, megnézheted, lekapjuk a tetőt és meglátod még ilyen hidegben is fűtés mellett lehet vele menni :)
Amúgy az enyémnek a kerete most lesz szépen bevonva bőrrel, díszöltésekkel. Azt hiszem a végeredmény már tetszeni fog neked is :)
White Lady04-11-2009 12:20:25 // 1204
jó, köszi akkor kérek azt is.
A szélfogó bizti nagyon jó, és vennék is csak az a baj, hogy nem tetszik. De szívesen megnézem a Tied. köszi
KGBMAN04-11-2009 12:10:16 // 1203
OK. Impregnáló is van hozzá, ha gondolod. Az utoljára 2000HUF volt, szintén Liqui Moly.
A szélfogót pedig ígértem párodnak, hogy ki lehet próbálni, mennyivel másabb feeling. Ma este le is méretezem, aztán ha van rá megfelelő szaki, le is tudjátok gyártatni.
White Lady04-11-2009 12:06:49 // 1202
szia, én is szeretnék kérni egyet. :) köszi
KGBMAN04-11-2009 11:49:58 // 1201
Megvan a keresett vászontetőre való tisztító szer a Liqui Moly-tól.
500ml-es kiszerelésben 4200 lenne, de van rá kedvezményem és így 3500HUF az ára.
Jövőhéten pénteken lesz átvehető, összesen 6db érkezik egyelőre a forgalmazóhoz. Akinek kell az szóljon, aztán a magaméval és ribipeti cartárséval együtt az övét is el tudom hozni, amit aztán nálam átvehet vagy postán elküldöm.
KGBMAN04-11-2009 11:25:37 // 1200
Elhoztam a szélfogót, ma este fogok papírt, cerkát, mérőszalagot, tolómérőt és olyan méretvételt csinálok fotókkal, hogy csak na :)))) Aztán aki akar, az majd alkot.
Ez még ma megcsinálom, mert holnap viszik a cuccot, bebőröztetem a csöveket rajta.
KGBMAN03-11-2009 14:23:47 // 1199
5 után hívj fel mobilomon (kint van a lapomon) és megbeszéljük a részleteket. Több variáció is van, csak azért. :)
Piritu - 1.000.00003-11-2009 14:08:58 // 1198
Élnék a lehetőséggel, kedden vinném is, csak hova?
KGBMAN03-11-2009 13:43:04 // 1197
piritu, ribipeti:

Nos megvan.. Az anyagár nem kevés, de még így is jóval kevesebb a gyárinál. Az "ablak" javítása anyagárral, munkadíjjal (gépi és kézi varrás), vízhatlanra tömítve 25 papír. Ha személyesen juttatjátok el hozzám a cuccot és aztán így is veszitek át, akkor posta nincs. Ha postán kell küldjem akkor erre jön a postaköltség (elsőbbségi biztosított stb, nem szeretném ha a holminak lába kélne, nem bízom a postában).
Több darabnál próbálhatok alkudni egy keveset, de mivel tudom, hogy mennyire macerás meló (az enyém a szemem előtt készült) így nem sokat fog engedni az ember.
KGBMAN02-11-2009 20:32:31 // 1196
Elsőbbségi postával max elküldöd az asszony címére, onnan eljut hozzám bajor királyi postakocsin :)
Utána meg same way vissza :)
Elvégre is segítsünk egymásnak ahol tudunk, nemde?
Jahh amúgy 120x50cm-es darab kell, abban van lauf is a szabáshoz.
Piritu - 1.000.00002-11-2009 20:24:58 // 1195
Királyság lenne, ha tudsz árat, írdd meg az oldalamra, aztán majd valahogy csak eljut a fővárosba a cucc :-)
KGBMAN02-11-2009 20:23:18 // 1194
Nos... Megkérdeztem, a héten ad árat a vállalásra, de előbb megkérdezi az aktuális anyagárat.
Azt mondja a neve ponyvás berkekben "lágy plexi", 0.7mm vastag UV, hő- és vegyszerálló, ami annyit jelent hogy nem keményedik ki sem az UV sugaraktól, sem a nappali-éjszakai hőingadozástól és a tisztítószerektől sem. De csak ebben a méretben bírja a nagy szögű hajlítgatást, ami pl a mi esetünkben fellép (180°).
Piszit homályosabb mint a gyári, nem annyira üvegszerű, picit kékesebb, de nem észrevehető, csak egymás mellett. Amúgy meg nagyon baba, észre nem venni a cserét. Max a pénztárcádon látszik meg, hogy nem a gyárit tetted bele, hanem ezt. :)
KGBMAN02-11-2009 20:06:10 // 1193
Many THX. Szóval a fémen van a patent.. Ajajj.. ezt kicsit nehezebben fogom tudni kivitelezni, de megoldom :)
Piritu - 1.000.00002-11-2009 20:03:08 // 1192
Na lefényképeztem.
1-es kép: ahol a patent van, ott van egy függőleges vas tartó
2-es kép: ezen a ponton van a patent a tartó belső oldaál
3-as kép: így néz ki belűlről
A szalag át van dugva a vászon és a vas között, majd hátulról előre felé van felpatentolva, tehát nem a patent feszül, hanem a tartó körül a szalag.
Piritu - 1.000.00002-11-2009 19:53:41 // 1191
Na jah, én is kaptam téli gummákat a Pókkal, de a gumi kukás volt, a felnit meg homokszórattam, lefestettem. Most pihen, majd kiderül jövőre, hogy veszek-e egyáltalán rá gumit. Nem hiszem hogy megyek vele télen, arra ott az olajkályha :-)
(bár ma kocsikáztam volna egyet...)
Számomra a fedélzeti comp az ami a pillanatnyi fogyasztást, a még megtehető utat, az átlagsebességet meg ilyen csupa érdekes infót ad meg (legalábbis a 156 katalógusát így tudom értelmezni)
KGBMAN02-11-2009 19:46:26 // 1190
Igen.. Tényleg oldalt tépőzár. Nagy pofátlanság lenne, ha megkérnélek, hogy fotózd le nekem a patent másik felének a helyét? Az enyémben (1995/12) még varrva volt, de akkor megcsinálom patentosra. Csak látnom kéne hová csatlakozik, hol az ellendarab.
KGBMAN02-11-2009 19:44:04 // 1189
Az a fura, hogy ha második kocsinak használja vki, akkor nem nagyon tesz rá téligumit. Nekem is csak azért kell, hogy legyen rajta. Nálam hobbi, mert ha kell menni vhova akkor asszony bajorja a nyerő, abba befér a horgászcucc is, meg sok egyéb. Ezt nyáron vesszük elő örömautózásra. Télen csak akkor veszem elő ha nem tudok máshogy eljutni vhova, mivel "asszony" 40km-re lakik.
Ebben az esetben viszont amint jó az idő dobom fel rá a nyári gumit a nyári 17-es felnivel. Nem várok vele április végéig.
Ha pedig csak nyáron használom akkor télire garázs, ponyva, stb és nem kell a téligumi. Nemde?
Fedélzeti a Tiédben is van.. Az vezérli a motort meg minden mást. Ezért mondom, hogy anélkül nem megy a kocsi. Szal ez nem extra, hanem a szükséges velejáró.
Piritu - 1.000.00002-11-2009 19:17:46 // 1188
Az én 98 decemberi Vasamban 137e van, amit valósnak tekinthetek, második kocsinak évi 10-12e nem kevés. Ettől függetlenül nagyon gyanús, túl szép a leírás alapján és mint tudjuk nem mind arany, ami fénylik :-)
Nekem is így van megoldva a hangszóró, szerintem nem rossz. Viszont a fedélzeti számomra is érdekes. Az enyémben nincs ilyesmi, vajon mit érthet alatta??
Piritu - 1.000.00002-11-2009 19:14:06 // 1187
Ha jól emléxem akkoriban is hirdették, amikor még én is kerestem Spider-t, talán még ugyan ezzel a képpel is volt.
Piritu - 1.000.00002-11-2009 19:12:28 // 1186
Ennek örülnék. Most végeztem a kiszereléssel, alul csavarok (ebből az egyikkel meggyűlt a bajom, mert a torx simán elpörgött benne, magyarul ki kellett oprálni, de sikerült), oldalt tépőzár két gumis pánttal, ami panettel csatlakozik a vázhoz, felül zippzár.
KGBMAN02-11-2009 18:44:52 // 1185
Szerintem a fele annak amit ott leír hazugság. 97-es-ben ennyi kilométer akkor van, ha kb annyit használja mint én: SZINTE SEMMIT (Nekem is 2 hete az udvaron áll, időnként beindítom).
Az ajtóban a hangszóró utólag befaragott, ez látszik. És még ki tudja mi...
Tudnám, hogy a "fedélzeti komputer" milyen extra. Az ma már mindenben van, anélkül nem gyártanak autót. Az is sanszos, hogy fújva van telibe.
Hol a színezett üveg? Nem látom.
Fura.. Nem venném meg.
KGBMAN02-11-2009 18:34:19 // 1184
Lehet a Tiétek már az. Az enyém varrott volt. Hiába, Spiderek közt talán Ő a rangidős :)
Andy02-11-2009 18:24:28 // 1183
Patentes! :)))
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.