
Halohó !
Várom már én is ,hogy kerüljünk egyet
Szeptember inkább jobb lenne szerintem
Októberben nekem már nagyon sok hétvége foglalt !
Ma akkorát motoroztam hogy csak na 😊
Holnap pedig csinálok egy Spideres körutat ,hogy merre azt reggelig kitalálom
Olyan szép idő van ,hogy szabit vettem ki és próbálom kihasználni

Mi a szitu? Áll a spideres csapat. Nem tolunk egy Balaton kerülőt vagy mást?Szept.26 vagy októberben valamikor kivéve okt.10-én.Még mielőtt bejön a Tedd le a kulcsot kampány.
Nasuto03-09-2020 12:42:08 //
7619
Vicces, mert tavaly márciusban én is majdnem behajtottam ebbe az utcába (jobbra az egyik kis utcában van egy jó kis étterem, oda készültünk), csak az utolsó pillanatban megláttam a táblahegyeket, így kerültem egyet. Gondolom az olasz ügyintéző elé került a fényképed, látta hogy külföldi, és rányomta a pecsétet, hogy "domani." ;)
Nem kapkodtak az biztos, olyan olaszosan csinálták.
Ennél vidámabb levelet is írhattak volna.
Én meg tegnap kaptam egy
szívhez szóló levelet Brescia-ból mert tavaly nyáron (!) szabálytalankodtam náluk :-((
Tegnap mentünk egy nyárbúcsúztató kört.
Úgy mentünk mint együtt júliusban, de Márianosztrától elmentünk Letkésre, ott át Szlovákiába, Párkányon át Esztergomba, onnan a visegrádi vonalon haza.
Nem fáztunk, de nagyon jó volt. :)
Sziasztok. Az eddigiekben a meló miatt esélyem sem volt rá, de most az új helyzet miatt úgy néz ki lesz ismét sok szabadidőm, egy hazai guruláshoz hogy állnátok?
Hát nagyon úgy néz ki hogy a jövő hétre tervezett Stelvio mászás elmarad :-(
2011-ben jártunk arra



Időpont és vesztegzár függő a dolog.
Esetleg szeptember? Talán akkor nagyobb az esély a jobb időre.
Csak ne október 10-11 legyen mert akkor nekem biztosan nem jó
Szívesen mennék én is .
Jó lenne, ha olyan idő lenne mint tavaly októberben volt. :)
pdenes19-08-2020 16:55:21 //
7609
Én is benne vagyok :)
3 liter van, cserélném az egészet, csak nem tudom, hogy jó-e.
Jó éjt!
Jóccakát mindenkinek!

Veszel még egy litert és lecseréled az egészet, akkor nyugi van megint pár évig :-)
Akkor nem tudom...
Lehet, hogy nem érdemes kockázatnom.
Hmm...
Csöri 2016.03.30-án Technix-et tett bele :-(

Köszi! Az jó lenne, mert akkor nem kell vennem másikat.
A Technix kicsit jobb API GL 4 PLUS-os, amásik GL4-es. Szerintem mindkettő jó.
Köszi mindenkinek!
Akkor ami nekem van itthon az nem jó.

Részemről semmi akadálya.
gyml17-08-2020 18:56:52 //
7598
2 liter elég. 1,9 a feltöltési mennyiség. Nekem kb 3 deci volt benne mikor levettem a váltót 😁
Október elejére nem szervezünk egy évadzáró kerülèst mint tavaly?
Motul 75w-85 áprilisban cseréltem.Szerintem 3 litert vettem .
Ti már cseréltetek váltóolajat 2.0 ts-ben? Ha igen, akkor miből mennyit? Köszi
Zselé17-08-2020 13:03:25 //
7594
Igen, ugyanezt akartam kérdezni Tőled! :) Üdv itt is!;)
pdenes17-08-2020 10:18:41 //
7593
Zselé, ti jöttetek szembe tegnap martonvásár után? 😁
Találtam egy táblázatot, aszerint a 89 kezdetű a régi cikkszám, a 120-as az új.
érdekes, egy másik katalógus 89 0122 000-t és 89 0122 4000-et hoz (az előbbi a szett)
Ha jól olvasom az NPR katalógust, az abban lévő CF3-as olajlehúzó is három részes gyűrű.
120 001 0019 00 v 120 001 0019 20
A gyűrű typ 777 NIT S
Innentől 4 lyuk az eredeti dugóba és mehet rá az NPR szett :-)
Az NPR-ben találtam CF2-es szettet.
Most ott tartok hogy azt kellene felvarázsolni a mostani dugóra, amin kiszélesítenénk az olajlehúzó helyét + furatokat bele.
Akkor gyakorlatilag mindegyik eszi :-(
Nem tudni mi van a Götze gyűrű dobozában. A 75 TS hez pl. láttam olyat, hogy kinyúlott a gyűrű felrakáskor, az biztosan valami átcsomagolt volt.
Az NPR csak egy gyártó, de nagyon sok féle gyűrűt gyárt. A 3.2V6 -ra pl. kimondottan jó gyűrűket csinál.
Ha megnézed kicsike kis gömböcskék égnek rá. Nem tud letisztulni.
Részben de. + a csapszeget szórják
NPR nem túl puha? Én a Goetze-re szavazok az egy kemény anyagú egyébként az összes CF3-nak a gyári gyűrű a problémája az olajevésnek...
Nem ezeknek a bevágásoknak kellene helyettesíteni a gyűrű mögötti furatokat?


A CF2 dugattyúhoz másik HF tömítés kell, (más sürítést ad az a dugó), de összerakható vele, és akkor megvannak az olajfurataid. De a mostani is befúrható.
Az, hogy most miért kezdte el úgy derülne ki, ha szét lenne szedve. De szerintem gyűrű lesz. Gyertyakép még megmondhatja, hogy minden henger eszi e.
Valószínű még nincs olajjal annyira eltelítődve, hogy elég még. Majd ha megevett pár litert füstöl és fújja is...
Mindössze azt nem értem hogy 10e km után ugyan ott vagyok mint egy éve. Ennyit bír egy gyűrűgarnitúra? Miért szinte egyik napról a másikra?
Miért nem büdös az autó mint egy éve? Tegnap kerültem vele és nem olajos a kipuff vége mint anno. Lehet hogy ez a Motul olaj szemben a Seleniával rendesen elég a katalizátorban?
Mi van ha CF2-es dugattyú kerül bele? Valahol olvastam hogy a CF2 gyűrűivel rakták össze.
Ott más az olajáteresztő gyűrű, vékonyabb. De ugyanúgy nem a 3 részes gyűrű, mint ez:
https://www.vividracing.com/true-seal-piston-oil-ring-4030-316-howards-cams-hrc486040305o-p-152613473.html
Hanem a zártabb a rugó szerű spirállal.
Ezen felül a dugattyúban nincsenek furatok, emiatt a hengerfalon több olaj maradhat.
Itt is ezen agyalnak éppen, hogy visszateszik a furatokat, de a 3 részes olajáteresztő is kellene mindenképp, komoly motorokban csak az van már (3.2V6 is ilyennel szerelt)
https://www.alfaowner.com/threads/2-litre-ts-cf3-motor-overhaul.354666/page-2
Ennek járj utána, hogy ez tényleg használ e, mert akkor össze lehet rakni rendes gyűrűkkel (CPS, Total Seal, NPR), úgy, hogy meg van Flehone -al hónolva, és rendesen be van járatva (erről majd akkor beszéljünk, ha be kell járatni).
Innen szoktam rendelni gyűrűket, méret után: http://www.performanceunlimited.co.uk/
Furat, vastagság és a horony mélysége kell nekik. De NPRben is lehet találsz, nekik van magyar képviseletük.
"Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása? "
- Motul 8100 x-Power 10W60 van benne tavasz óta. Az első kb. 2ezer km-en gyakorlatilag semmi sem fogyott, utána 1800-on több mit 1 liter. Ma 250 km-en jól látható a fogyás, azt mondom bő deci :-( Nem hinném hogy egy 2ezret futott olaj indítaná be a fogyást. A tavaly Selenia Racing volt benne, azzal is lett "bejáratva". A hegymászó túra majd 4e km alatt fél liter alatt maradt, egész évben 8e km-en volt 6 deci a fogyás, amit normálisnak tartottam.
"A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)"
- Itthon mászkáltam vele vagy egy ezrest, általában a Balaton környékén a KRESZ-t betartva országúton. (Amúgy se szeretem neki tolni, arra ott a német autópálya.)
"Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?"
- A márkát passzolnám, Csöri rakta be őket, emlékeim szerint 3 részes volt.
"Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?"
- Ezt is passzolnám. Amit láttam az az volt hogy a régi gyűrűn 0,8-1,0-es hézagok voltak. Józska bá mutatott egy újat, annál 0,1 körül volt.
"A hengerfalat áthónoltátok...?"
- Nem lett bántva, mert a hónolás még jó volt. Amit láttam amikor ott voltam, hogy mindegyik hengerben mindenhol tisztán látszottak a vonalak.
"Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?"
- nem tudom, hogy Csöriék mértek-e valamit
"Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?"
- Szimmeringek lettek cserélve, plusz a szelepet meg lettek tisztítva.
"Mértél sürítési végnyomást a motoron most?"
- nem, itthon nincs cuccom hozzá
"Mennyi kartergázod van melegen?"
- Járó motornál működik az elszívás, ha leveszem az olajkupakot akkor ott szívja be a lebegőt. Leállítva jól láthatóan "füstöl"
Menet közben figyeltem a kipufogót a tükörben, de nem láttam füstöt. Se padlógázas kigyorsításnál, se motorfék alatt/után.
Tovább haladva, hogy feltárjuk a dolgokat:
Mennyi km-t mentél az olajjal és milyen van benne? Esetleg kilóméterhez köthető az olajfogyasztás elindulása?
A bejáratás miként történt az új gyűrűkkel? (Terhelés, üzemállapotok, stb.)
Milyen gyártmányú gyűrűk kerültek rá? Az olajáteresztő 3 részes?
Mekkora gyűrűhézagokkal lett összerakva a motor? Ki lett mérve mindegyik vagy csak felrakva a dugattyúkra?
A hengerfalat áthónoltátok pl. Flexhone -al mielőtt gyűrűztetek? Megvolt a rendes crosshatch a hónolásban mindnehol és a felület megfelleő volt a gyűrűk fogadására?
Henger végig lett mérve, nem e ovális stb.?
Szelepvezetők meg lettek mérve és a szelepszár szimmeringek cserélve?
Mértél sürítési végnyomást a motoron most? (Szárazon, majd 1ccm olajat használva tömítésként az égéstérbe juttatva.)
Mennyi kartergázod van melegen?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.