Forum >> Alfasud-33
pb_17-01-2006 08:37:49 // 11571
	A King Tony az elég jó márka, én úgy hallottam.
	
pb_17-01-2006 08:36:45 // 11570
	Nem biztos ám, hogy a szonda adta + magát. Át kell nézni, a vezetékeit, ill a testelést.  Aztán pedig tesztelni.
	
pb_17-01-2006 08:34:42 // 11569
	Én azért mindenképp szereznék 1 lamdát.
	
pb_17-01-2006 08:34:05 // 11568
	Sztem nem értetted a lényegét annak amit írtam, de igaz nem vagyunk 1formák.) 
Azért elég kevésnek tartom az 1-2 óra szerelést. Arról nem beszélve, hogy jópár szimmering, és tömítés is bánja, ill az új szíj is(bár azt ilyen esetben én gátlástalanul visszaraknám, de nem igen örülnék neki, hogy ilyen miatt kell leszedni).
	
granturismo17-01-2006 08:19:59 // 11567
	Sziasztok. "Üzembe helyeztem" a dugókulcsot. Tökéletes. Szépen lelazítottam a hengerfejcsavarokat. Meg a vezérműtengelyek csapágyfedeleit is meglazítottam.
bb18
Ez a King Tony márkát ezt ismered? Elég masszívnak tűnik. A féltengelyeknek a belső csavarjait nem tudtam annak idején levenni (6-os imbusz) és akkor ugyanebben az üzletben vettem ugyancsak King Tony 1/2 collos 6-os dugókulcsot. Az is nagyon jó kis szerszám.
Érdekes hogy ezt a dolgot teljesen elfelejtettem, csak most hogy pb. említette, hogy ebben az üzletben kéne megnézni.
A lambda szonda egy négyszögjelet ad ki magából aminek a kitöltési tényezője változik a kipufogógáz oxigéntartalma függvényében. Tehát a kimenetes a feszültség és nem az áramerősség változik. Természetesen ezt is megmértem már.:-( Majd besz@rtam mire a 40 éves csöves orosz szkópomat lecipeltem a garázsba. Viszont ezzel csak azt látni hogy megy vagy nem megy a szonda. De a szondának az általában a baja, hogy "fárad", lassul a reakcióideje. Erre van spec szondateszter. A Besze Sanyi bácsinak is van ilyen tesztere (www.injektor.hu) Ez volt a probléma a Giovanni szondájával is: működött, de lassú volt már. Ez még rosszabb, mert ha nem megy, akkor beindul a vészprogram, de ha küld egy rossz jelet akkor megtéveszti a vezérlést.
	
vivalfa17-01-2006 07:53:00 // 11566
	Az akksi és a fűtésdoboz közti csatlakozókra gondolsz? Nincs fotód róla esetleg?
	
vivalfa17-01-2006 07:51:11 // 11565
	Hali!
Lehúzott lambdával most jó lett a fogyim (7-8l) és az alapjáratom is, csak nem megy. A vicces, hogy beigazolódott: utángyártott lambda nem bír sokat, cirka 15e-t mentem vele....feltéve, hogy télleg az szaraxik.
Üdv
	
roberto3317-01-2006 07:48:02 // 11564
	Nnna tegnap megtaláltam az elveszett 500 rpm-es alapjárati fordulatot, így újra 1000 :)))
Mikor hazaértem befújtam WD 40 -el a két csatlakozót az akksi mellett és a motorelektronika csatlakozóját. Semmi változás, alapjárat alacsony leáll a motor.
Aztán levettem az akksisarut, majd fél perc után visszatettem.
Lássunk csodát újra megjött az alapjárat. 
Kontakthiba lehet?
Egyébként Gép rángatás nélkül húz 1500 tól akár 6000-ig, a tegnapi tankoláshoz számított fogyim 7, 69 L / 100 km 30 % város 70 % országút.
Üdv.ROberto
	
kando.17-01-2006 01:03:23 // 11563
	Jaaa :-)))
Akkor ezt ékszerésznél kell kérni ? :-)))
Azt hittem, autós boltban ;-)
	
Barni14717-01-2006 00:58:32 // 11562
	Nem látod hogy aranyból van? 
 :-)))
	
kando.17-01-2006 00:58:30 // 11561
	Ismerős helyzet, nekem is voltak... :-)))
Macskával párhuzuamban... na, az meg mindig próbálta elfogni őket, de a madarak ügyesebbek voltak, meg szemtelenek is ;-))
	
Barni14717-01-2006 00:57:30 // 11560
	A köszörülést jó hogy nem csináltattad, az enyémbe is inkább hozatok másikat. 
Hidrotőkét én anno fócvágen raktam bele kolléga 16V 1.7 jébe évek óta ilyenek vannak. 
Én csak azért mertem ajánlani, ha már ennyit rááldoztál : csillivilli szelepek stb., akkor kár lenne mondjuk 1 év múlva a tőkék miatt megbontani. 
Persze nem ismerem senkinek sem az anyagi lehetőségeit, hogy egy javításra mennyit tud áldozni. Lehet hogy én is a visszarakás mellet voksolnék.  Én a tavasszal estem neki a tőkéknek igaz csak 8 darabnak, most meg a hajtókarcsapágyakkal szórakoztam a decemberi mínuszokban. 
A Boxert csak hajtani jó , szerelni nem annyira. :-)
	
kando.17-01-2006 00:55:12 // 11559
	Aha, ez az...
Amilyen picike, olyan drága (na persze, egy távadó eleve nem olcsó...)
	
Robesz717-01-2006 00:50:56 // 11558
	Le vannak egy vastag törülközővel, de így is csipog, ha világos van....:-))
	
kando.17-01-2006 00:50:05 // 11557
	Nem szoktad letakarni őket ?
Valami sötét lepellel... ? :-)))
	
Robesz717-01-2006 00:46:02 // 11556
	Bocs a hibákért, csak alszanak a papagájok és elég sötét van....  így legalább csöndben vannak...:-))))
	
Barni14717-01-2006 00:45:14 // 11555
	
	
kando.17-01-2006 00:45:03 // 11554
	Igen, igen, le is van írva a motor gépkönyvében, hogy milyen oktánszámú földgázhoz hogyan kell a motort beállítani, meg milyen olajat kell bele tenni... (Mert biogáznál már megint kicsit más a dolog, ráadásul az eléggé ,,eszi'' a motort, sűrűbben kell olajat cserélni... na, nem off-olok tovább :-)))
Majd kerítek valami újabb autós könyvet, utánanézni ezeknek...
Akkor, ha jól értem, a szonda a füstágzban levő oxigénmennyiségnek megfelelően ad jelet ?
	
Robesz717-01-2006 00:44:08 // 11553
	Úgy látom, Ti is úgy gondoljátok, mint az itteni motorfelújítók.....  Mikor elvittem neki a főtengelyt, hogy nézze meg, kell e köszörülni, akkor azt mondta, hogy ha már ki van szedve, akkor meg kell köszörülni....  Mire én jeleztem, hogy nem érdekel, ki van e szedve vagy össze van rakva, csak az érdekel, hogy az állapota érdekelne, a méretei és az alapján kell e köszörülni....  Nem érdekel, ha később kiveszem, de ha nem indokolt, akkor nem köszörülöm....  Ezek után megmérte, közölte, hogy az adatok alapján gyári, majd hozzátette, hogy , ha már ki van szedve, akkor Ő köszörülné.......  na ehhez képest nem lesz köszörülve.....
nekem megér 1-2 óra szerelést 32.000 Ft-ot, ha esetleg mégis tévednék, mivel kb ennyibe kerül 16 db hidrotőke. Hol keres az ember ennyi idő alatt ennyi pénzt? Szóval hasonlóképpen gondolkodom, így nem lesz cserélve, csak ha kell.....
	
Barni14717-01-2006 00:42:06 // 11552
	Kookor= Akkor
Csak tudnám hogy sikerült leírnom?
	
Barni14717-01-2006 00:41:16 // 11551
	Kokkor már kapisgálod.:-))
A gázos motorok, kifejezetten gázhoz vannak fejlesztve. A földgáz oktánszáma 108 körül van. Ezért nem teljes a benzines motorok gázosítása. A befecskendezősöket már jobban tudják húzni, mert a lambda jelet eltolják a kompjuterben, a gázos üzemhez igazítva.
	
Barni14717-01-2006 00:38:07 // 11550
	Csatlakozom. Persze ha csak 40 ezer van a motorban akkor almás a dolog, de 100 felett már mindenképpen javallott. Nekem sem volt hangja míg gyengébb olajat nem töltöttem bele. Meg is lett az eredménye.
	
kando.17-01-2006 00:36:59 // 11549
	Ok, na most már kiváncsi vagyok erre a szondára :-)))
	
Barni14717-01-2006 00:35:47 // 11548
	Pontosan.  Némelyiken még a a vezetékárnyékolás is jelölve ( szaggatott vonal ) van, az is testelve van.
	
Robesz717-01-2006 00:20:14 // 11547
	Nem vagyunk egyformák....:-))))
	
pb_17-01-2006 00:16:24 // 11546
	Persze nyilván nem azt mondom, hogy cseréld ki az összes szelepet, mert 1 kicsit kokszos, vagy a szeleprugókat, vagy a dugókat. Én csak azt mondom, hogy a hidrotőkékkel nem szórakoznék, ha már ilyen mértékben szétborítanám a motormat. Még akkor sem, ha hallásra jók voltak, mikor még ment a motor.
	
Robesz717-01-2006 00:02:17 // 11545
	ez is igaz lehet, de , mint említettem, volt alkalmam próbálgatni a motort és nem voltak rosszak........mindegy......  ilyen alapon mindent ki lehetne cserélni, de én nem így teszek.....  részletesen megnézek mindent és csak a szükséges dolgokat cserélem...
	
pb_16-01-2006 23:57:04 // 11544
	"így mindenki tudna motort építeni, hogy csere mind" 
Nem hiszem. Ok te tudod, de sztem a polírozgatás nem sokat segít rajta, főleg, ha rugó, és a szelep elhagyta magát.
	
kando.16-01-2006 23:40:32 // 11543
	Jaaj, bakker, most esik le...!!!
A mi gázmotorjaink is így üzemelnek, csak ott nem Lambda-szonda figyel, hanem máshogy nézik a dolgot, azt valami LEANOX eljárásnak nevezik, ill. itt asszem az 1,4 lambdaérték amit tartanak... Így CH-dús a füstgáz a kimeneten, de lehet,hogy ennek összetevője más, mivel nem benzin, hanem földgáz hajtja a motorokat. (Katalizátor ezeken is van)
	
Robesz716-01-2006 23:39:11 // 11542
	így mindenki tudna motort építeni, hogy csere mind....   Én csak azt cserélem, amit kell....mind anyagi, mind elvi megfontolásból....
	
kando.16-01-2006 23:35:43 // 11541
	Igen, ebből már tudok ,,építkezni'' :-)))
Azt nem tudja valaki, hogy a 3 vezetéknél ill. a 4 vezetékél az a különbség, hogy a 3 vezetékesnél 1-test, 2-fűtés, 3-jel, ahol a test közös a jeltetsttel, a 4 vezetékesnél meg külön van jel-föld és fűtés-test ? :))
	
pb_16-01-2006 23:35:33 // 11540
	Talán, de ha már így +csinálod azt a blokkot, akkor én nem sokat szórakoznék a helyedben ezekkel. Csere mind. Tudom nem olcsó, de elég szar ügy, pont ezek miatt újra szétszedni a motort.
	
kando.16-01-2006 23:33:44 // 11539
	Most asszem júniusban lesz, mert kicsit Ákostól is függünk (bár, mindegy, inkább ne adogasson sok tanácsot... :-)))
Tehát elvileg június 17-e körül, azon a hétvégén, mert akkor lesz ünnep osztrákoknál, tehát nem dolgoznak, ráérnek ide is eljönni.
	
Robesz716-01-2006 23:29:46 // 11538
	Ha széteszedem, abból láthatom, hogy jó e?
	
Robesz716-01-2006 23:28:26 // 11537
	Még nem szedtem szét, de szét fogom, viszont hallottam a motor járását...
	
Robesz716-01-2006 23:27:44 // 11536
	A belseje is jó, mivel nem volt hangja, de engem a teteje idegesít, mert némelyik karcos és féltem a vez. tengelyeket....ezért akarom polírozni...
	
pb_16-01-2006 23:27:27 // 11535
	Miért vagy benne olyan biztos, szétszedted őket?
	
pb_16-01-2006 23:26:28 // 11534
	Nem a teteje számít, hanem a belseje.
	
Robesz716-01-2006 23:26:23 // 11533
	Nem veszek, mert semmi baja, csak meg akarom polírozni azt is, hogy tükör legyen
	
pb_16-01-2006 23:24:53 // 11531
	Nem tudom, de sztem vegyél újat, ne sajnáld rá a pénzt.
	
pb_16-01-2006 23:24:01 // 11530
	Látom már Banya kolléga elég korrektül leírta.
	
Robesz716-01-2006 23:23:11 // 11529
	Hello!
Te nem tudod, miből van a hidrotőke?
	
ÁdidiGaga (il hempescattore)16-01-2006 23:22:49 // 11528
	Kando!
a nyári soproni tali mindig ugyanakkor van ?
	
Robesz716-01-2006 23:22:18 // 11527
	Nem rossz itt lakni, én is szeretem...
	
pb_16-01-2006 23:22:17 // 11526
	A szonda 0 és 1V közötti jelet bocsájt ki. Azt nem tudom, hogy milyen a jelleggörbéje, de csak szkóppal lehet +nézni, mert rohadt gyorsan változik. Ha konstans az érték akkor rossz. Nagyvonalakban ennyi.
	
kando.16-01-2006 23:21:29 // 11525
	Egy haverom ott dolgozik, a NAtional Instrumentsnél... Hmm, beajánlhatna oda, én szívesen laknék Debrecenben, igaz, eddig csak egyszer voltam ott, de tetszett :-))
(főleg, hogy van tuja is ;-))
	
Robesz716-01-2006 23:18:57 // 11524
	Ez igen jó ötlet .....  :-)))
	
kando.16-01-2006 23:16:58 // 11523
	Hehe, tökre mint Count M gépe (színre..)  :-)))
Persze, azért ezek a dízelek jobbak már, MJET meg JTD vagy mi a nevük...
Ez még hagyományos, Euro1-es pörgős-kormos :-PPP De megy ez is, keveset eszik azért, meg elvisz (elvitt) eddig mindenhova...
Ha egyszer Debrecenben járok, esetleg üzenek, hátha össze tudunk futni ;-))
	
Robesz716-01-2006 23:07:55 // 11522
	
	
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
0
		Guests0
363
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
 - 156
 - AlfaCity
 - International Alfa Rome...
 - 159
 - Chat
 - Boxer fanatics
 - 147
 - Polish Alfisti
 - Českí Alfisti
 
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
 - When will Alfa return in your opinion to the US?
 - How did you find AlfaAmore.com?
 
Members
New members
- ramirez001
 - “ Kevin “
 - Rókus
 - benebp
 - Gyuszkó 159
 - Olxander
 - UTPcableman
 - rajkailaszlo
 - Tamas.F.Lamas
 - Filip05
 


