Forum >> 159

Liquid19-11-2021 13:45:13 // 124799
Sajnos nem tudom. A mechanika Brembo, aztán hogy a tárcsa is az-e....
Miért fontos ez?
Roll198319-11-2021 12:36:26 // 124798
Múltkor kérdésem elsikkadt, megismétlem hátha. :) Szóval tudja valaki, hogy Ti TBi esetében ki volt a fékbetét és tárcsa gyári beszállítója? Köszi!
leopop319-11-2021 10:30:17 // 124797
Alap! 😁
Lara14719-11-2021 09:48:01 // 124796
Köszönöm szépen a segítséget!
leopop318-11-2021 22:52:06 // 124795
Ha nem törtem volna Alfacity-n össze akkor igen :)
Amúgy majd a drónt is szervízbe kell vinni csak majd a kocsi után.
A fontosssági sorrend megvan 😅
Smith18-11-2021 15:31:02 // 124794
legalább a drónnal körberepülhetted volna a műhelyben :)
Coolby18-11-2021 10:06:34 // 124793
Köszi.

Közben lassan elkészül autó. Jövő hét elején átvehetem. Hát nem lesz olcsó a vége (1 millió környéke), de remélem így még sokáig élvezheti család.

Ami meglesz csinálva nagyvonalakban:
- injektor felújítások (nagynyomású ok)
- szívósor tisztítás falazás (itt 1 lapát már elszállt, valószínű ez magyarázta turbó gondját is)
- turbó felújítás
- kormánymű csere
- szervószivattyú csere
- vezérlés, szíjak, szűrők, folyadékok
- bal felső lengőkar
- futómű ezaz, futómű állítás
- új program

Sajnos esztétikai terveim is vannak, de azokat majd szépen ütemezem így nagy költség után.
leopop318-11-2021 08:16:38 // 124792
El voltam tűnve kicsit sajnos nem véletlen a max 1-2 hetes szervíz eltolódott mostmár 1,5 hónapnál járunk, ha minden igaz a héten már újra van autóm. 😪🥵
Videóban majd minden elmesélek ahogy szoktam 😉
csokagm17-11-2021 08:30:39 // 124791
sziasztok
téli gumicserénél feltűnt hogy valami nyöszörög a jobb elejénél. Kértem, hogy nézzék meg a futomű feszes ott nem lóg semmi. Végül kiderült, hogyha a hajtás rákerül akkor van nyöszörgő hangja. Elsőkörben generátor szabadonfutót mondtak, de visszakell vinnem, hogy jobban szétszedjék. Mi lehet még ott? Mi tud még iylet csinálni?
Szabister16-11-2021 18:26:46 // 124790
Itt csináltattam: Klikk
Miskolc mellett élek szóval nem kellet messze vinni.
leopop316-11-2021 16:39:30 // 124789
*évig
leopop316-11-2021 16:38:32 // 124788
Ezt én megtaláltam de sajnos ez nem az eredeti és gumilap sincsen benne :/
leopop316-11-2021 16:37:48 // 124787
Szia!

Kb lehetetlen. Gyapi cartárs 5 éve keresett Ti pedálokat és nem talált. Én 2 év kerestem és találtam de mondjuk azért mert elvetemült vagyok és minden nap ezerszer megnéztem az összes hazai és külföldi oldalon.

Videót is csináltam róla: Alfa Romeo 159/Brera Ti pedál

Szóval kitartó kereséssel lehet találni csak nagyon nehéz 😅🍀
Lara14716-11-2021 13:13:34 // 124786
Köszönöm szépen
Liquid16-11-2021 12:23:52 // 124785
nem egyszerű....ebayen feltűnik néha.
Ezt találtam: link
Lara14716-11-2021 11:40:36 // 124784
Sziasztok
Egy kérdésem lenne Alfa Romeo Ti pedált hol tudok beszerezni?
Előre is köszi!
Coolby16-11-2021 11:24:26 // 124783
Köszi. Újrafoncsorozást azt hogy csináltad?
Szabister15-11-2021 21:41:00 // 124782
Lámpa felújitásról pár kép, csak még nem volt időm blogot csinálni.Azért lett kiszerelve nálam mert a tompított rész kapott egy újrafoncsorozást,már alig láttam vele. Képek azert készülnek ha van valami esemény.
Tocke15-11-2021 21:12:11 // 124781
A fényszóró burkolat simán polírozható. Lőkös le, lámpák ki, egy fekete burkolat tartja a lámpák körül a krómozott részeket. Ezt le kell szerelni, nehogy a polír lekapja a krómot a műanyagról. Ezután bátran csiszolható.
Liquid15-11-2021 11:48:02 // 124780
Jó kis mutatvány, nem lesz kicsi a végösszeg. Mennyi a km-ed?
Nálam 220e-nél lett megvizsgálva a turbo, de nem kellett hozzányúlni, a porlasztók viszont már sokkal korábban elhasaltak. A pillangók, az áramlásterelőket jelentik, valószínűleg csak leakasztják a rudazatot és rögzítik nyitott állásban (én is ezt csináltam). A konkrétabb megoldáshoz jobban szét kellene kapni. Milyen programot kap?
Liquid15-11-2021 11:43:50 // 124779
érdemben nem tudtam hozzászólni...
- Az ülést megmutatnám egy autó-kárpitosnak, biztosan meg lehet oldani. Nekem nincs ilyen irányú tapasztalatom. (Győrben tudnék ajánlani szakembert)
- Navi, a Q4-et egy 2 dines Panasonic fejjel örököltem, ami használható volt, agyaltam ugyan a cseréjén (androidosra) de végül nem léptem meg. Viszont használnak ilyen cuccot többen is. Nézz körül a blogban, vagy próbáld meg visszakeresni...nem könnyű
A Tibort meg nem bolygatom, vettem bele egy CDtár emulátort (alapvetően nem hosszútávra terveztem vele), úgyis telefonról wazézok, zenére jó az emulator, rádiót meg nem hallgatok :)
- fényszóróval nem volt ilyen gondom. Első körben kiszerelném és megpróbálnám csak a búrákat cseréni, vagy felújíttatni.
Liquid15-11-2021 11:35:59 // 124778
gratula!
látom 2.0 lett végül, jó választás
Coolby15-11-2021 11:26:38 // 124777
Sziasztok! Korábbi kérdéseimre esetleg nincs senkinek tippje?

Közben státusz autó teljes renoválásáról Zsámbékról: bent vannak új porlasztók, megkapta új vezérlést. Kormánymű kuka, abból kap egy jó állapotú bontottat. EGR-t falazzák és valami pillangószelepeket is fixálnak, kap egy új progit. Még ellenőrzik turbót, de az valószínű felújítós lesz. Klímakompresszornak van hangja, arra is ránéznek, aztán, ha összeállt, akkor jönnek még apróságok, esztétikai dolgok.
RomeoOne15-11-2021 09:56:30 // 124776
Gratula!
Roll198315-11-2021 09:43:18 // 124775
Srácok a Ti TBi esetében ki volt a gyári beszállító féktárcsák és betétek esetén? Köszi!
petbalog15-11-2021 09:35:20 // 124774
Meglett a hétvégén! :)
Roll198310-11-2021 22:52:00 // 124773
Illetve ő úgy vette, hogy már Squadra tuning volt rajta. Én inkább nem feszegetem a pofonos ládát, jobb a békesség.
pettinke10-11-2021 18:00:59 // 124772
a szedánban fizetős extra volt a dönthető hátsó ülés, szóval van dönthetős szedán (az enyém is az volt). a kombiban automatikusan benne volt.
Liquid10-11-2021 16:16:34 // 124771
Van amelyiknél dönthető. Az előzőmben dönthető volt, a mostaniban nem
petbalog10-11-2021 14:50:13 // 124770
Nem 90 ezret, de 150-190 közöttieket találtam párat, amik ígéretesnek tűnnek nagyon és azt tök nyugodt szívvel be tudom vállalni egy ilyen dízelnél, főleg, hogy ezek lekérdezve is valósak. Az évi 250 az teljesen jó, annyit nekem simán megér egy ilyen autó és igazából az annyira nem is elrugaszkodott, persze nem egy régi swift árszintjéhez kell hasonlítani. Most le is szűkült a kör két autóra, már csak azt kéne eldönteni, hogy a kombi legyen vagy a szedán, mert közben szerencsére az asszonynak is megtetszett a kombi, így már játszik az is. Mivel a szedánban nem is dönthető a hátsó ülés, így tartok tőle, hogy szentségelni fogok majd mellette az évi pár alkalommal, amikor nagyon kéne a kombi.
WarbiRunner (Gyuri)10-11-2021 14:41:48 // 124769
Hát ha 2 milláért van valósan 90e-t futott dízel, azt meg kell venni, nem kérdéses :-)
Ennek nagyon kicsi az esélye, de nem lehetetlen. A legtöbb dízel azért így tízenévesen már a sokadik kilencvenezret futja, ahogy Emil is mondja, nagyon ritka madár az a dízel, amivel 9 ezret mentek max. évente.
A 159 drágán fenntartható típus, várhatóan nem üzemanyagra fogod a legtöbbet költeni. Nekem a 2.4-nél évente 250e körülre jött ki a szervizköltség úgy, hogy semmi komollyal nem viccelt meg az autó az 5 év alatt. Olajak, szűrők, felső lengőkarok, gumik, apróságok. Ez extrém olcsónak számít, ennyivel minimum kalkulálj.
petbalog10-11-2021 11:15:34 // 124768
Az 1.9 16v menésével már elégedett vagyok, gyáriban is. A menés/fogyasztást inkább arra értem, hogy valamit valamiért, pl az előző BMW-m 170 lóerő, 210 nm volt sorhat benzinből több, mint 1,6 tonnára (kabrió), azt mondom, hogy az az éppen elfogadható menetteljesítmény, viszont azt 10 liter alá nem is nagyon lehetett bevinni. Érzésre (nyilván, hisz turbódízel) az 1.9 16v már kb úgy megy, de fele üzemanyagból. Ezért is lövöm ki a JTS-t alapból, de több erő nem is feltétlen szükséges a mindennapokra, ha meg majd ráunok, akkor meg lehet okosítani. :)
Liquid10-11-2021 10:39:22 // 124767
A normális menés nem tudom mit jelent nálad, de ha fontos akkor a 8v fejeltős, a 16v esetleg, marad a 2.0 vagy a 2.4. E két utóbbiban már van kellő erő, persze csak okosítás után. Ez az én meglátásom, nekem fontos hogy menjen :)
Liquid10-11-2021 10:36:17 // 124766
Shadin esete nem igazán jó példa, mert Ő azért emlékeim szerint tett érte :) (nyilván nem szándékosan)
petbalog10-11-2021 10:30:39 // 124765
Teljesen megértem az érveiteket, de jelen helyzetben lehetetlen lenne meggyőzni engem arról, hogy JTS-t vegyek. Egyrészt tényleg túl sok horrorsztori kapcsolódik hozzájuk, amik minden bizonnyal elkerülhetőek odafigyeléssel, ha veszek egy ilyen alig futott jégvert autót 2 millióért, de ennyi pénzért akad nem fapados, nem jégvert, kb kétszer ennyit futott dízel, de az még mindig nem egy vészes km. Van másik autónk, ami benzines - emiatt lett kilőve a TBi is - így inkább a normális menés / kis fogyasztást választom a nem menés / magas fogyasztás helyett, abból elég volt az elmúlt egy évben egy BMW-vel. :))
Giuntini10-11-2021 10:28:07 // 124764
Azért Shadin barátunk erről más véleményen lenne!
A másik, hogy mire hozzank kerül, egy hatéves nagy dízelben általában minimum 200 ezer km van, míg egy ugyanilyen benzinesben, ami a hosszú távon többet fogyaszt kb 80ezer. A cégek kint nem hülyék, hogy az autó üzemeltetésére többet költsenek.
Roll198310-11-2021 09:17:47 // 124763
Kúton valóban többet hagyunk, mint a dízeles gazdák, de a szerelőnél megfordul a helyzet, nálam legalábbis ez a tapasztalat az elmúlt 4 év alatt.
leopop309-11-2021 15:12:19 // 124762
Én is osztom abszolút, annyit tennék hozzá hogy az egyik szerelőmnek 1.9 JTS volt szerintem nem ment rosszul viszont kettőstömegű ebben is van. Neki semmi baja nem volt a motorral.
Liquid09-11-2021 14:36:11 // 124761
Osztom, a valós kevés km. mindig sokat jelent. Nem tudom mennyire iszákos, menni nem nagyon akar de azért Alfa, szóval lehet vele közlekedni. (Egyszer vezettem ilyet, kb. a 147 TS ECO szintje)
Egy biztos, a TBI-nél nem eszik többet :D
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2021 14:00:20 // 124760
Ennyi km-rel, ha az valós, nem szabad hogy bármi baja legyen annak a motornak, de nyilván más szemszögből nézem a dolgokat. Ha magamnak keresnék mindenes 159-et, biztosan megnézném. Biztos sokat eszik, cserében nincs benne dpf. Semmilyen. És ez nekem pl adu ász, sose vennék többet dpf-es dízelt, nagyon nem szerettem. Persze nyilván kompromisszum egy jégvert iszákos autó, kinek mi fontosabb.
Ha úgy nézzük most is egy jégvert iszákos autóval oldjuk meg a napi teendőket. Azért tudtam jó áron hozni az alig futott Giuliettát, mert jégkárból javított volt. Fényezéssel javították, így a piaci értéke kisebb lett. Közben ugyanúgy 65e km-es autó, sok sok várható élettartammal még.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2021 13:50:37 // 124759
Igen, én is kb így gondoltam, hogy simán nem foglalkoznék vele, ha nem vészes. 2 milláért valóban keveset futott 159 az deal.
petbalog09-11-2021 13:31:24 // 124758
Így már tiszta, köszi! :)
Liquid09-11-2021 12:49:13 // 124757
A node-ok között ott van az "extra tolató radar" (nem emlékszem a nevére), be is lehet kapcsolni, olyankor megjelenik az egérmozin, de nem mutat távolságot. Lényeg a lényeg, csak pittyogni tud.
petbalog09-11-2021 12:13:25 // 124756
Ezt most nem igazán értem. Mit lehet rajta bekapcsolni, ha akkor sem mutat semmit?
Liquid09-11-2021 11:57:52 // 124755
A jégkárt meg kell nézni, lehet hogy nem vészes, a képekről nem látom. A Q4-et nálunk is elverte egyszer a jég, közelről látszott a tetőn és a gépháztetőn, de annyira nem hogy megcsináltassam.
Liquid09-11-2021 11:54:03 // 124754
A sima tolatóradar csak csipog, be lehet kapcsolni a kijelzőt a computerben, de nem mutat semmit.
Giuntini09-11-2021 10:52:25 // 124753
Sajnos a 159-eseken is vannak rozsdagócok! Hátsó futómű, a bal hátsó küszöbvég. Ezek azért szerencsére jól javíthatóak, a küszöb rozsdásodása meg egyértelműen a kavicsfelverődések miatt van. Megsérül a galvanizált védelem, es ott megindul a rozsda. Szerencsére ezek kis területű gondok, nincs olyan mértékű rozsdásodás, mint a 156-mál is kilyukadó taposófal.
A legfiatalabb is már 10 éves autó, és ezek a dízelek keményen hajtva is voltak. Az első hat évben nagyrészt alsóhangon bennük volt 150-200 ezer km. Ezért nem is tudom megérteni a fészbúkos álmodozókat és mindent el akarok hinni embereket!
Az is látható, hogy a 159-es 2,4 dízelek kint elfogytak. Az olasz Auto Scout-on összesen 6 db automata 2,4 SW van. Viszont láttam egy érdeklődésre alkalmas példányt, fehér, 130 ezer km-el, 8500 €-ért. 4000€ alatt nincs is épkézláb példány. Az egymilliós autókat nem is tudom, hogy honnan kukázzák össze!
Greene09-11-2021 10:17:37 // 124752
Ezt láttam pár hete személyesen is a Derék utcában (épp arra sétáltam) egy garázs elött állt. Nagyon szép állapotban volt kívül-belül. A jégkár látszik, de annyira szerintem nem vészes.
petbalog09-11-2021 09:54:48 // 124751
Láttam ezt a hirdetést, de jót még nem hallottam erről a motorról, meg nem is igazán szeretnék benzinest most. Már a 2.4-eseket is elkezdtem nézegetni, pedig azért arról sem sok jót hallani. A jégverés necces téma, nekem is rengeteg ismerősöm autója így járt és 600-1,5 millió közt mindenféle ajánlatokat kaptak a javításra, 6-12 hónap várólistával, nem szívesen állnék be a sorba.

A legjobban az emődi 1.9 JTD Ti-t bánom, 2,45-ért volt hirdetve 111 ezer km-rel, lekövethető magyarországi autó, de mikor indultam volna érte, akkor hívott a srác, hogy elvitték.
WarbiRunner (Gyuri)09-11-2021 09:47:15 // 124750
Ezen valószínűleg nem lesz rozsda.

Ennyiért ilyen kevés kilométert venni, szerintem meggondolandó. Itt Debrecenben sok ezer autót vert el a jég, így járt ez is, szerintem az a pár (javítható) horpadás nem összevethető a kis futásteljesítmény értékével. Magamnak biztosan megnézném.

A Giulietta újabb konstrukció és ez érződik is sok apró részletén.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.