Kedves Cartársak.
Folytatnám történetem, valamint megosztanám az autóm vásárlását, mindenki tanuljon az én hibámból.
Nos az utolsó infótok az az autómról, hogy 95 % hogy hengefejes az autó. Azóta egy métert se ment a kocsi.
Kezdek mindent az elejéről, hogy még tisztább legyen a kép.
Nos egy ideje terveztük az autóvásárlást, mindenféleképpen 159-est akartunk dízelbe. Egy novemberi napon megjelent egy hírdetés a hahun. Pont amilyet keresünk, még a költségkereten belül. Másfél hónapnyi örlődés után megszületett a döntés, irány a bank. Megvan a pénz, elmentünk megtekinteni a kiszemeltet 2018.12.21.-én, a képek nem hazudtak, olyan állapotban volt amilyenben leírták. Próbaút, minden rendben, fékek gyengék, gumik rosszak. Oké vállalható plusz költség, ez minden használt autónál megvan. Megalkudtunk, lefoglalóztuk, kaptunk egy papírt a foglalóról (később ennek még szerepe lesz), megkértem őket, hogy téligumit szerezzenek a kocsira és hogy átutalással fizetnék, rendben mindent a vevőért. Sajnos közölték, hogy ebből csak januárban lesz autó mivelhogy holland a kocsi és a honosítás sok idő, oké elfogadtam. Január 11. csörög a telefonom, január 13.-án (vasárnap) mehetek a kocsiért, itt közölték, hogy készpénzzel kellene fizetni (állítólag a könyvelő keveri a dolgokat) és téli gumi nem lesz a kocsihoz. Nagyszerű, elmormoltam egy pár fohászt, hogy ne essen a hó. Mázlim volt nem esett.
Vasárnap megjelentünk a kocsiért, adás-vételit megkaptam (később ennek is jelentősége lesz), kifizettem a kocsit, megkötöttük a garanciát. Elindultunk haza, semmi gond a kocsi egy álom, jól megy kényelmes, olyan amilyennek kell lennie.
Január 14. hétfő, elindultam a dokihoz kb 30 kilométerre, mert elég beteg voltam. Az út felénél az autó szól, hogy állj meg mert túl meleg a hűtővíz. Nagy nehezen elküzdöttem a kocsit még egy pár kilométeren, de nem erőltettem tovább. Oké, a garancia magában foglalja a mentést az elmondottak szerint, hÍvom a számot, nos ez a garancia nem foglalja magában a mentést és a kifizetés se úgy van, ahogy azt a kereskedésben elmondták. Rendben, a maradék 3 kilométert lépésben megtettem meg megállva.
Hibafeltárás, nincs a kocsiba víz, mi a fene. Termosztát hibára gyanakodtunk vagy vízpumpa hibára, meg is rendeltem a termosztátot, de úgy voltam vele, hogy akkor a vezérlés és olajcserét is megcsináltatom a szerelővel. Oké, rendszer feltölt, légtelenít és irány a szerelő. Január 16.-án szerdán megkapta a szerelő az alkatrészeket (innen is köszönet az Elaforg Kft.-nek a nagyon rugalmas szállításért). Január 19.-ei történéseket ismeritek, biztossá vált a hengerfej hiba.
Innentől veszitek fel újra a történet fonalát. Nos Január 20. hívom a kereskedést, hogy mi a helyzet, egy nagy hűha volt a reakció és megkaptam a tulaj számát, akit január 21.-én hívjak mert külföldön van. Oké, hétfőn hívom a "főnököt", nos elmondom a bajom, hogy eladtak nekem egy hibás terméket és innentől válik érdekessé a sztori. A válasza nemes egyszerűséggel annyi volt, hogy egy pár tömítés csere megoldja a gondot és ez amúgy se az ő baja, mert NEM TŐLE VETTEM A KOCSIT. Mondom mi a fene, állítása szerint én papíron és szóban is tájékoztatva lettem arról, hogy bizományi értékesítés történt. Nos sehol se lettem tájékoztatva, állítása szerint a foglalós papíron rajta van (nincs rajta). Nos semmi baj, adja meg a tényleges eladó elérhetőségeit, nem kaptam semmit. Mikor a fogyasztóvédelemmel kezdtem fenyegetőzni, akkor küldött egy személyigazolvány és lakcímkártya másolatot, egy cégbélyegzővel és egy dátummal, hogy ez a cég aki leadta nekik az autót értékesítésre 2018.12.20.-án (mégegyszer megjegyzem a hírdetés novemberben került fel). Elérhetőség továbbra sincs, most úgy áll a dolog, hogy legyen nyoma a megkeresésnek ez ügyben kaptak egy e-mailt, jogász által megfogalmazva (érezzék a törődést). Ha erre se reagálnak, rendőrségi feljelentés, fogyasztóvédelmi bejelentés és egy pár kedves cikk a vezess.hun és totalcar.hun.
Időközben úgy döntöttem, hogy felhasználva a garanciát megcsináltatom a kocsit. Szakszervizet keresek akik mindent írásba foglalnak (a későbbi jogi eljárás érdekében), sajnos a pénzügyi és időbeni lehetőségek miatt felújítatom a hengerfejet (tudom lutri de megkockáztatom). Találtam itt a környéken egy céget akik már javítottak nem egy 2.4-es hengerfejet (eddig nem mentek vissza hozzájuk, hogy nem jó), úgyhogy teszek egy próbát, plusz így még egy pár dolgot megcsináltatok a gépen.
Január 25. szomorúan kellett konstatálnom, hogy a kocsi amivel majd egy hete nem mozdultam összelett törve a parkolóban (nem nagy a hiba de kell egy horpadás eltávolítás, egy karc eltávolítás és egy teljes polír). Oké rendőr kihív, felvették a jegyzőkönyvet de nem bíztattak semmi jóval.
Úgyhogy kedves Cartársak, aki kocsivásárlásra adja a fejét, kerülje el a kereskedőket. Ha mégis kereskedőtől vesztek autót, mostmár ne csak szerelőt vigyetek magatokkal, hanem jogászt is, mert átvernek, ahol csak tudnak. Háromszor nézzétek át az adás-vételit, mindenre kérdezzetek rá.
A kereskedés nevét és címét egyenlőre nem teszem közzé, de ha nem halad az ügy megosztom veletek ezt az információt is.
Forum >> 159
Balu199026-01-2019 17:37:57 // 114280
Giuntini26-01-2019 09:52:20 // 114279
Köszönöm a magyarázatot! Ezt én sohasem tudtam volna így elmagyarázni, és ezért minden szerelő ágál ez ellen a baromság ellen, hogy terheletlenül maximumra felpörgetni a motort. Ezért veszélyes a kényszerregen is a motor szempontjából.
liusz26-01-2019 07:19:43 // 114278
Egy ilyen motor alkatrészeinek alapvetően kétféle terhelének kell megfelelnie. Első a tömegerő. Ha ide-oda mozgó alkatrészről van szô , akkor dupla fordulat dupla erőt jelent neki. A forgókra dupla fordulat negyszerest. Ebből látszik , hogy fodulatra valóban érzékenyebb a cucc. De ez csak, abból adódik , hogy forog a motor semmi gázadás. Ha ehhez még a gázt is nyomjuk, akkor csak a munkavégzéskor, tehát robbanási ütem közben motornyomaték arányosan a hajtókarban rúdirányban és a dugattyú palástján, forgattyústengely csapján ennek megfelelően nő a terhelés. A többi ütemben gyakorlatilag nincs változás. Ebből látszik, hogy üresen felpörgetett motor a vizsgån nem teljes terhelést kap.( A dragrace közben viszont ki van használva , mert a két terhelésfajta maximuma adódik össze.). Ami az öreg motort illeti ,a kopott hajtókar csapágy plusz jelentős terhelést ad, mert a lötyögés miatt kalapácsütés szerű terhelés is rárakódik az eddigiekre. Ez már lehet olyan sok, hogy eldurran a hajtôkar.
katbal26-01-2019 01:12:38 // 114277
Volt ilyen tervezési feladat annó a suliban. A hajtókarban elég komoly húzoerök is ébrednek. A löket felénél maximális sebességgel megy felfele a dugattyú. Onnantól a hajtókar dolga, hogy lelassitsa a dugattyút, ami ugye a felsö holtponton egy pillanatra megáll majd elkezd gyorsulva mozogni lefele. Kipuff ütemröl beszélünk, a nyitott szelepeken épp csak ki kell tolni a gázokat, szal nem nagyon áll semmi a dugattyú útjában. A dieselek dugattyúja meg viszonylag nehéz (vastag dugattyútetö, benne kialakitva az égéstér, stb....) és a relativ hosszú löket miatt a dugattyúsebesség is nagy tud lenni, ami hendikepp a négyzeten a hajtókarnak....... Terheletlen motorban alig vannak "gázok" amik a dugattyú ellen dolgoznának, ezért az a legkritikusabb ilyen szempontból.
Liquid25-01-2019 22:05:56 // 114276
én is így látom :)
RomeoOne25-01-2019 21:41:03 // 114275
De ha a terhelés 0, akkor annak akárhányszorosa is 0 :DDD
liusz25-01-2019 21:38:21 // 114274
Minden ami forog - és a hajtókar alsó csapja annak tekinthető- azt kétszeres fordulat esetén négyszeres terhelés éri. De tényleg durrant már el jtdm 5000-nél? Az elég gáz lenne..
Fordjee25-01-2019 11:53:18 // 114273
Köszi, utánanézek.
pettinke25-01-2019 10:30:38 // 114272
Fordjee24-01-2019 22:50:49 // 114271
Sziasztok!
Felvillant egy kormán jel, alatta egy kulccsal és úgy láttam, hogy valami protection unavaible, vagy hasonló felirat is megjelent. Kb. 100-as tempónál. Gondolom a kormányzár meghibásodását jelenti, de mit akarhat menet közben vele? Találkozott valaki ilyennel?
Leállítás után eltűnt és nem jött elő.
Felvillant egy kormán jel, alatta egy kulccsal és úgy láttam, hogy valami protection unavaible, vagy hasonló felirat is megjelent. Kb. 100-as tempónál. Gondolom a kormányzár meghibásodását jelenti, de mit akarhat menet közben vele? Találkozott valaki ilyennel?
Leállítás után eltűnt és nem jött elő.
Giuntini24-01-2019 21:28:07 // 114269
Ez tévedés. Pontosan terhelés nélküli padlózáskor törhet a hajtókar.
Szergej24-01-2019 20:28:34 // 114268
Igen. Elvileg kellene....
szelod924-01-2019 20:25:14 // 114267
Igen ezekre gondoltam. A legnagyobb problémám, hogy hibát nem dob rá, de nem is megy a venti. Mindenképp kéne hibát dobjon, nem?
Szergej24-01-2019 20:06:37 // 114266
https://fiatalkatreszek.hu/termek/Hűtőventillátor+vezérlő/28737
Szergej24-01-2019 20:04:09 // 114265
http://olaszautobonto.hu/elektronika/alfa-romeo-159-19-jtd-50516858-szamu-gyari-uj-hutoventilator-vezerlo-elektronika/14353
Szergej24-01-2019 20:02:17 // 114264
Külföldi fórumokon sokat írnak, a hűtőventillator vezérlő hibájáról. Néha nyáron az enyém is dob hibát miatta, de működik...! A ventillátor mellé van felszerelve, ez a vezérlő elektronika. Ugy néz ki kb mint az ecu.
Shadin24-01-2019 19:14:00 // 114263
De tényleg, nem utalt valami konkrétabbra?
Shadin24-01-2019 19:13:29 // 114262
Vat kájnd of modul? Aztat nem mondta? Itt sajna egy modul merül föl.
szelod924-01-2019 18:54:55 // 114261
Körvonalazódni látszik a hűtés téma. Egy modul okozhatja a hibát, a bontósok szerint gyakori hiba az 1.9 és 2.0 JTD modelleknél, ennek ellenére nem találtam róla túl sok információt. Valakinek van személyes tapasztalata a témában? Link is jöhet, bármi :D
szelod924-01-2019 10:40:09 // 114260
Szerintem a nagyobb baj inkább az, hogy a hideg motort teszik ki ilyen terhelésnek. Ahová én hordom az autót, ott szerencsére nem művelnek ilyet.
RomeoOne24-01-2019 10:06:25 // 114259
Mondjuk gondolkoztam ezen a dolgon, és azért annyira túlspilázni sem kell szerintem. Sokkal nagyobb terhelést kap akkor, amikor menet közben padlózom le és forgatom terhelés alatt. Üresben hiába pörög fel, nem hatnak rá nagy erők. Persze, azért én sem örülnék, ha feleslegesen padlózgatnák a kocsit.
Giuntini24-01-2019 09:42:15 // 114258
Én ahová viszem, ott szép szóval megkértem, és nem padlózzák le, sőt hozzá sem nyúlnak. Tudják, hogy egy agyament dolog, és egy korosabb dízel ott lehelheti ki a lelkét, például egy hajtókar törés miatt.
Szabister24-01-2019 02:00:37 // 114257
Köszönöm szépen :)
Gyapi Ɨ|ѯ23-01-2019 22:55:25 // 114256
köszi a választ Szabi!
Liquid23-01-2019 22:51:27 // 114255
na ez tetszik :) hatalmas ötlet
Macccy23-01-2019 22:07:18 // 114254
Nem hittél nekem? :)
A kerék feltalálása óta így mérik a dízelt. De szerintem ez megér egy megkenést, basszák meg, senki ne padlózza tiltásig az 59-nek.
A kerék feltalálása óta így mérik a dízelt. De szerintem ez megér egy megkenést, basszák meg, senki ne padlózza tiltásig az 59-nek.
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2019 21:47:52 // 114253
Ezért volt külön vizsga programom és gondolkozok erősen, hogy a 159-nek is írok egyet. Aztán ha kijött a vizsgasorról, visszaírom a parkolóban normálisra :-)
WarbiRunner (Gyuri)23-01-2019 21:44:32 // 114252
Egy régi TC cikkből: "A dízelmotorral szerelt autók esetében egy úgynevezett szabadgyorsításos mérést kell alkalmazni. A teszt lényege, hogy alapjáratról padlógázos gyorsítással leszabályzási fordulatszámra kell pörgetni a motort, a mintavevő szonda a kipufogócsőben van, a kiértékelést pedig természetesen számítógép végzi. Ez az eljárás szakmailag vitatott. Dízelmotort terhelés nélkül (legalább hétszer) így megkínozni nem minden esetben szerencsés, egy rosszabb mechanikai állapotú motornak a végét is jelentheti. A törvények ezt a technológiát írják elő, az esetleges károkért egy vállalkozás sem tud felelősséget vállalni. "
Liquid23-01-2019 21:29:13 // 114251
sztem netto hülyeség, valami idióta örökség ez is...
terheletlenül mérni a füstölést nem okos dolog
terheletlenül mérni a füstölést nem okos dolog
RomeoOne23-01-2019 21:14:25 // 114250
De ez miért jó? Max fordulaton kell megnézni, hogy mi jön ki belőle? Mert akkor gondolom hiába van ott a gazdája, ez a mérési előírás. De ha meg nem, akkor meg minek túráztatják feleslegesen?
fazek23-01-2019 20:46:29 // 114249
Hali.
Én náluk foncsoroztattam. Meg vagyok elégedve vele.
Én náluk foncsoroztattam. Meg vagyok elégedve vele.
szelod923-01-2019 20:08:28 // 114248
Pont a héten voltam a Mozaik utcai NKH vizsgabázison, offos autót intézni. Előttem egy E60 BMW volt, 525D. Beáll a vizsgabiztos csávó, szonda a kipufogóba. Beül, beindítja és legalább ötször (de ezek szerint 7) alkalommal padló. Olyan füstöt tolt az autó, hogy csodálkoztam, hogy átment 😂 Ezek után tuti, hogy nem fogom otthagyni az autót sose megbízással, bár eddig sem volt erre példa.
Szabister23-01-2019 19:58:23 // 114247
http://www.foncsorozas.hu/
Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Itt újítatott már fel valaki foncsort? Még nem szedtem szét,de érzem hogy ő lesz a ludas. Nedves úton alig látok. Csak jó lenne 2 használt foncsor még felújítják a sajátomat.
Roll198323-01-2019 19:55:32 // 114246
Nekem eddig ez rendesen működött, ezért nem értem a dolgot. Néhány hete kezdett szórakozni.
RomeoOne23-01-2019 19:49:21 // 114245
Nekem még 0/6-nál is max szokott lenni. Lehet, hogy csak addig lett töltve, hogy az érzékelő 5/6-nak látja. Érdekes jószág az amúgy, sokat hitelt nem lehet neki adni, max arra jó, hogy szóljon, ha már ideje gondolkoznod a rátöltésen.
Roll198323-01-2019 19:42:40 // 114244
Igen, ott maxon van, bent meg kevesebbet mutat.
RomeoOne23-01-2019 19:41:39 // 114243
Mármint a maximumot nívó pálca alapján érted?
Roll198323-01-2019 19:36:03 // 114242
Sziasztok! Mi okozza a lenti jelenséget? Illetve, hogyan méri a szintet?
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Olajcsere előtt néhány héttel annak ellenére, hogy maximumon volt az olaj egy négyzettel kevesebbet mutatott az autó. Ma voltam olajcserén, az olaj ismét maximumon van, de most már 2 négyzettel mutat kevesebbet.
Szabister23-01-2019 07:41:11 // 114241
Ez nincs ragasztva, csak be van pattintva. Ennek a cseréjéhez nem kell a szélvédőt bántani.
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 22:36:12 // 114240
Kiszedéskor ezzel kezdik, nem is az a kérdéses nekem, hanem az új berakása is megy-e így?
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
(rozsdát, karcot mindenféleképpen leápoljuk, ha már ott vagyunk ;) )
Szabister22-01-2019 22:20:48 // 114239
Lehet külön cserélni. Mikor cserélték a szélvédőmet először ezt szedték ki. Szélvédősnél valószínűleg kapsz is asszem vmi 5000Ft körül van. Azzal a rozsdával is megérné foglalkozni,szépen megtud az indulni.
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 20:12:33 // 114238
Gyapi Ɨ|ѯ22-01-2019 19:54:28 // 114237
A műszerfalon az olajszint jelző nekem akkor is lemegy 1-2 kockát, ha az olajszint változatlan, de kezd koszolódni az olaj. Olajcsere után 7-8e km-nél kezdi.
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 19:39:19 // 114236
Áhh köszi, ez a nekem való módszer :-)
Fordjee22-01-2019 18:42:36 // 114234
Köszi mindkettőtöknek. Olajat megnéztem, teljesen jó, akkor nagyon minimális fogyást jelezhet valóban. Vételnél találtunk hátul egy olajos flakont, 1 literest, felmerült a gyanú, hogy eszi az olajat, azért van benne, tartalékként, de valószínűleg csak megmaradt az olajcsere után.
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
A pajzsnál valamennyire látszik, a motorháztető alatt, hogy hézagos, mondjuk nem túl feltűnő, de most hogy láttam, már az:)
WarbiRunner (Gyuri)22-01-2019 18:29:59 // 114233
A lököst ehhez egyébként le kell venni? Az nagy macera? Gondoltam én is rá, hogy nem szenvedek az embléma cserével, dobok rá egy új scudettot kompletten (majd tavasszal) :-)
Süti15922-01-2019 18:05:25 // 114232
Szia,
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
egyben lehet cserélni a pajzsot.
PL.: https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91d%C3%ADszr%C3%A1cs+k%C3%B6z%C3%A9ps%C5%91+pajzs/540
RomeoOne22-01-2019 18:04:07 // 114231
Annyi olajfogyás teljesen természetes. Nem nagyon lehet így meghatározni, hogy mennyi olajfogyást jelent. Én akkor szoktam fél litert rátölteni, mikor már egy ideje sípol, hogy 0/6 csík (olyankor még nívó szerint minimum min-max között félúton szokott lenni a szint, de sokszor még több). Akkor rátöltök fél litert és újból 5-6 csík szokott lenni.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
Az a függőleges műanyag sztem nem kulcskérdés, úgy is lehet hagyni, úgysem látszik és nincs semmi kritikus funkciója, nem fogod miatta elhagyni a scudettot.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
743
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?