Tesó ez DURVAnagy szopás. Azt hittem ez vw dolog volt, de most előre fosok, hogy ez is tud ilyet. Nekem úgy 7 éve az audiban csinálta ugyanezt az öv csévélő, ez a borulás-"automatika" miatt van. Úgy tudom van benne egy golyós mechanika, ha fejreáll a bódé, beszorul a golyó a kilincs alá. Gyanítom, hogy a por, zsír, idő hatására a golyó nem gurul ki a szerkezetből a visszabillentés közben. Állati szopás, mert ha lefele megnyomod ledöntve, attól csak mégszorosabbra feszít.
Én a következőképpen oldottam meg anno: ülés tövénél hátulról be lehetett nyúlni dugókulccsal, az ülés forgástengelyét lefogató lemezből csavart kiszedtem, ülést félretoltam, hogy hozzáférjek az övhöz. Asszem valamiért azt nem lehetett kicsavarozni, rendesen nem fértem be, szóval késsel a varrást elvágtam, ahol vissza volt hajtva a gurtni vég. Később erős cérnéval újravarrtuk. De ettől kezdve csak úgy mertem ledönteni a támlát, hogy a középső öv át volt vetve a fejtámla körül, tartaléknak.
Forum >> 159
Macccy18-11-2018 19:14:10 // 112980
Erhard 242 (Pure Energy)18-11-2018 18:44:04 // 112979
próbáld meg lefelé nyomni a háttámlát hát ha enged a gurtni lefelé
fazek18-11-2018 18:05:07 // 112978
Ez elég nagy szívás :-( Nekem már vagy 2 hónapja megakadt a középső öv,nem lehet használni. Az ülés hátlapját már lebontottam de azzal nem sokra mentem,nem lehet hozzáférni a feszítő szerkezethez.Valószínű hogy az ülőlapot kell feltépni és oldani az alsó csavarját, talán úgy megjáratva helyreáll az övfeszítő. De lehet hogy csrélni kell. Nekem szerencsére nem ledöntött pozícióban akadt meg, 5 személlyel meg nem járok.
RomeoOne18-11-2018 16:11:36 // 112977
Valaki járt már úgy, hogy lehajtotta az ülést, de nem tudta visszadönteni? Az a helyzet, hogy ledöntöttem a hátsó üléssort, hogy el tudjam hozni az abroncsokat. Amikor vissza akartam állítani, akkor csak a jobb oldali, rövidebb hátlapot tudtam, a hosszabbat (bal oldali és közép egyben) nem tudom visszahajtani, mert a középső biztonsági öv fogja és nem enged. Nem értem, hogy mi a fene van. Eddig egyszer hajtottam le, utána simán visszadöntöttem. Most meg valamiért beakadt és nem tudok semmit kezdeni vele. Van valakinek ötlete?
Dömpi (il dottore)18-11-2018 15:08:49 // 112976
Mert utálok a telón pötyögni, egy posztért meg kár bekapcsolni a laptopot.
Amúgy a blogjaimat ápolom...most is írtam.
Amúgy a blogjaimat ápolom...most is írtam.
Giuntini18-11-2018 14:35:55 // 112974
Benvenuti!! De rég írtál Dömpi!!
Dömpi (il dottore)18-11-2018 13:02:36 // 112973
Roll198318-11-2018 11:15:21 // 112972
:D :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)18-11-2018 10:50:58 // 112971
Ha ezt észreveszem +100e :))))
Erhard 242 (Pure Energy)18-11-2018 10:50:18 // 112970
Különleges Alfád van :)))
Giuntini18-11-2018 08:42:20 // 112969
A hígulás általában a megszakított regenek következménye és a sok város, és a rövid távok is tehetnek róla. Minden motor fogyaszt valamennyi olajat, és ha több van benne akkor igencsak hígul. Én nagyrészt autópályázom, soha nem találkoztam olajhígulással. Nekem 10 ezer km-en elfogyaszt fél lityót. Ez normális, pláne hogy a motoromban 60 ezer km van. A hf-ben meg 10. Én inkább be sem indítom 1-2 km-es távra. A hidegüzem a legkárosabb a motorra.
ProdyG18-11-2018 08:10:13 // 112968
aha értem. akkor a gyújtás ráadása nélkül tudunk helyzetjelzőzni, az az értelme.
Csabi17-11-2018 22:57:57 // 112967
Inkább ez, minthogy füstöljön mint egy mozdony.
Alfabundi17-11-2018 22:38:20 // 112966
Most cseréltem olajat, 1000 km mentem, már több van benne pedig kétszer regenezett. Utálom a dpf t. Nem kell.
Roll198317-11-2018 22:29:32 // 112965
http://eko-motorkerekparszerviz.hu/nehany-szo-az-olajfogyasztasrol/
Roll198317-11-2018 22:27:39 // 112964
Ha rövid távokat mész vele, fel tud hígulni.
Jorjie17-11-2018 21:33:03 // 112963
Ha nincs bent a kulcs megnyomod hosszan, és felkapcsolja a helyzetjelzőket. Ha babrálod az irányjelzőkart, akkor az az oldal fog világítani, ahova "indexelsz".
ProdyG17-11-2018 21:20:31 // 112962
Ó de jó, hogy beraktad ezt a képet, így legalább meg tudom kérdezni, hogy mi az a P betűs gomb? Nyomkodtam már, de nem tudom mit csinál...
Shadin17-11-2018 20:30:54 // 112961
Benyás nem hígul :-)
Roll198317-11-2018 20:28:25 // 112960
Roll198317-11-2018 20:24:12 // 112959
Nekem is az a Liqui Moly ban a TBi-ben, mint neked, 1-2 hét és cserélve lesz, de egyszer se kellett rátöltenem. Műszerfalon is mindig maxot mutat és havi 1x rá is szoktam nézni a pálcára is, persze biztos hígult.
Shadin17-11-2018 19:01:02 // 112958
Nem igazán érezni ki azt a púpot, egyébként is elég sztochasztikus a TBi működése már csak a vez. módosítók miatt is, de az biztos, hogy a gyárinak a leg lineárisabb a működése, viszont sokkal "gyengébbnek" érződik az autó mint a másik kettővel...
Zolibácsi17-11-2018 17:59:09 // 112957
Pont rád gondoltam, mikor leírtam :-), kis pénz kis rally :-)
'''''17-11-2018 17:13:05 // 112955
Most nagyképű leszek: minek kell ehhez három autó? :-)))
Zolibácsi17-11-2018 15:58:32 // 112954
egy képen 500 lóerő :-)
psychoati17-11-2018 15:43:52 // 112953
Jó flotta :-)
Zolibácsi17-11-2018 15:28:41 // 112952
Smith17-11-2018 14:40:48 // 112951
Én adtam tippet de ezek szerint write-only üzemmódban vagy.
WarbiRunner (Gyuri)17-11-2018 13:36:41 // 112950
Egy rendes benzines program kellene arra a tbi-re, nem dna kapcsoló :-) Azt az alacsony fordulati púpot nem tudom miért jó odatenni. Én még a dizelből is először ezt szedem ki. A benzines érzet esszenciája (tapasztalatom szerint) , hogy lineárisan tol, és nincs púp, fent meg addig tartja egyenletesen a nyomatékot míg birja szusszal/levegővel.
A 2.4-em csúcs nyomatéka 3200-on van pl pont ezért. Alul beáldozom a púpot, viszont felül hozzá tudom húzni jobban, nincs dízeles nyomaték esés sem. Így jön ki a tol a végtelenségig érzet. Stopper ellen lehet jobb a púpos, csak én nem csípem az olyat, nincs feelingje :-)
A 2.4-em csúcs nyomatéka 3200-on van pl pont ezért. Alul beáldozom a púpot, viszont felül hozzá tudom húzni jobban, nincs dízeles nyomaték esés sem. Így jön ki a tol a végtelenségig érzet. Stopper ellen lehet jobb a púpos, csak én nem csípem az olyat, nincs feelingje :-)
yani🍀17-11-2018 13:20:54 // 112949
Mondjuk lehetne csinálni egy proxi rendezést, de lehet, hogy az is elég lenne, ha egy 10 percre levennéd az akku egyik saruját!
Zolibácsi17-11-2018 12:49:03 // 112948
Caki17-11-2018 12:48:51 // 112947
Hello. Semmi érdemleges hozzászólás,hogy mi lehett a probléma,hogy a multikormány miért nem müködhet? Senki nem jart igy? Kábelszakadás lenne vagy hol keressem a problémát? Egy Alfa 159 multikormány a problémás eset...
RomeoOne17-11-2018 12:47:08 // 112946
Hát amikor 0-t mutat gyújtásnál, akkor nálam még minimum a felénél van a nívónak az olaj. Ha 10ezrenként cserélném, rá se töltenék. De egy 3ezer forintos, 1L-es Selenia 5W-30 PE 2 évre elég, nem probléma (15k-t megyek kb. évente).
De ugye az, hogy gyújtásnál mit mutat, erősen függ attól, hogy hogy áll a kocsi. Nálunk a parkolónak van egy szinte észrevehetetlen lejtése az út felé. Ha farral állok be, (tehát a kocsi orra van picit lentebb), olyankor mindig kevesebbet mutat. Mondjuk, ha ilyenkor 3/6-ot mutat, akkor ha ugyanide orral állok be, simán 6/6 lesz a következő gyújtásnál.
(nyilván, ha van ideje visszacsorogni az olajnak és nem 5 perc múlva indítok rá)
De ugye az, hogy gyújtásnál mit mutat, erősen függ attól, hogy hogy áll a kocsi. Nálunk a parkolónak van egy szinte észrevehetetlen lejtése az út felé. Ha farral állok be, (tehát a kocsi orra van picit lentebb), olyankor mindig kevesebbet mutat. Mondjuk, ha ilyenkor 3/6-ot mutat, akkor ha ugyanide orral állok be, simán 6/6 lesz a következő gyújtásnál.
(nyilván, ha van ideje visszacsorogni az olajnak és nem 5 perc múlva indítok rá)
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2018 12:41:00 // 112945
ez a Selenia sem a legtutibb szerintem... szerencsére 15e-es a csereperiódus a gari miatt meg marad...
Macccy17-11-2018 12:40:31 // 112944
Lehet félreérthetően mondtam, vagy nem, de szerintem a dpf megléte nem fogyaszt több olajat. Csak ott csapódik le a kipöfögött olaj és ezért amikor ~400 kilométerenként alágyújt, akkor egyben köhögi fel a kéket. Marhára jót tesz a szűrőnek az is biztos .... :/
Shadin17-11-2018 11:36:46 // 112943
Szerintem mindegyikből fogy, csak az a kérdés, hogy olajcsere között mennyire venni észre, meghaladja-e a "fájdalomküszöböt". 4-5 deci mondjuk 30k csereperiódusra semmi, de dízelnél tényleg nem tudni a hígulás mértékét. Benzinesnél meg nincs mese, ott elfogy és kész. Az biztosnak látszik, hogy mindegy h gyári vagy tuning progi van-e rajta. BTW nekem is kellene egy DNA kapcsoló a három programomhoz...

Itt jegyezném meg, hogy a gyári program nem 200 LE és 320 Nm...

Itt jegyezném meg, hogy a gyári program nem 200 LE és 320 Nm...
'''''17-11-2018 11:19:24 // 112942
Nálam sem evett a 159 annyi olajat,hogy rá kellett volna tölteni.
Igaz,hogy nekem sem volt dpf ha ez számít egyáltalán.
Igaz,hogy nekem sem volt dpf ha ez számít egyáltalán.
Shadin17-11-2018 10:59:10 // 112941
Ez némileg megnyugtat...
Shadin17-11-2018 10:58:45 // 112940
Dehát ez német olaj!!! :-D
Macccy17-11-2018 10:00:19 // 112939
Igen ez nálad a leginkább talányos meg Erhard Stelviójánál, hogy na akkor az olajfogyás az mítosz e és akkor hogyan vezet az, akinek semennyi nem fogy? A GT-s cimborám ilyen, ő állítja, hogy se most, se a 156-ból nem fogyott :)
Macccy17-11-2018 09:54:32 // 112938
Kicsi szivárgás lehet, hogy van, a vákuumpumpa/olajbetöltő/kartergáz bevezető oldalon koszos, olajos picit, de szerintem ez inkább csak gőzölt, kicsit gyöngyözhet. Az olajbetöltő kupak körüli pici peremben és a kupak oldalán is olajos volt kicsit, szerintem a kupak gumigyűrűje el van már lapulva és nem zár egészen. De ezek egyik se komoly.
Inkább megeszi azt az olajat, aztán regenkor azért indul olyan kékes szmoggal amikor elindulok a lámpától. Vezetési stílusra úgy igazán szerintem semmi komoly, csak itt a rövid M6 szakaszon szoktam hazafelé elrúgni, máshol nemigen. Hidegen nem erőltetem.
Inkább megeszi azt az olajat, aztán regenkor azért indul olyan kékes szmoggal amikor elindulok a lámpától. Vezetési stílusra úgy igazán szerintem semmi komoly, csak itt a rövid M6 szakaszon szoktam hazafelé elrúgni, máshol nemigen. Hidegen nem erőltetem.
WarbiRunner (Gyuri)17-11-2018 09:25:20 // 112937
Ez így van, ha nem fogy az megnyugtató, de nem biztos, hogy jó. Az olajnak kicsit fogyni kell. Elmegy a gyűrűknél, a turbónál, olyan nincs hogy nem. Hidegüzemben is vannak veszteségek, hajtva is. Nekem pont ez nem tetszett, Selénia olajjal a 15e km végére 1 decivel több volt benne (sacc a nívóról). Vagyis gázolajjal hígult. A 40-es Motullal most csipegeti ahogy kell, utántölteni nem kell, de 15e alatt lemegy a nivó felére. Én ennek örülök, mert azt jelzi, hogy nem, vagy sokkal kevésbé hígul az olajam regen-kor, vagyis jobb marad a kenőképesség, aminek örül a motor és a turbó is.
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2018 08:53:26 // 112936
a Liqui sem egy nagy szám ne is csodálkozz, hogy eszi annál már csak az Eneos NO1 Japán olaja gagyibb 5000e km-en 1,5L-et is megeszik a TBi...pedig NO1 olaj :DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)17-11-2018 08:51:30 // 112935
a TBi-nél 10e km-en felére ment le az olaj a nívópálcán Edge Sporttal, a Stelvio viszont csipegeti a gyárit pedig új :DDD
Shadin17-11-2018 08:23:17 // 112934
Szerintem a Giulietta esetében sem beszélhetünk kóros olajfogyásról. Nekem is annyi volt a 2.0-nál kábé.
Shadin17-11-2018 08:21:36 // 112933
Szerintem mindegyik csipeget némi olajat. A két exem is kb. fél litert tízezrenként. Ha nem fogy valamennyit akkor üzemanyaggal hígul DPF tisztításnál. A nagyobb gáz a Patkány olajfogyasztása, ami 10k km alatt ~8 dl, mindez új gyűrűkkel (majdnem) hibátlan hengerekkel és új turbóval. Az is benne lehet a képletben, hogy ki hogy hajtja, mert nekem amikor tépem a száját akkor látványosan csökken az olajszint, amíg bejárattam finoman addig nem látszott fogyás. Szerintem nagyobb terhelésen áttolja a labirinttömítésen :-( Továbbá sok múlik az olaj márkán is. Nekem a Selenia-t jobban ette a JTDm mint a Castrolt pl. TBi-be már sok fajta olaj volt, de ekkora fogyást mint mostanival (Liqui Moly 5w-40 Top Tech 4100) még nem tapasztaltam. Selenia most nem játszik mert q drága és berágtam rá h csak 5 literes kiszerelés van belőle. Olajwebshop-os srác mondta, hogy azonos viszkozitású olaj között is van különbség, pl. a Motul agy lassabb lefolyású, míg a Liqui Moly egy hígabb olaj. Szóval én úgy töltöm a csomagtartóból az olajat a TBi-be mint ahogy a 145-be :-)
Zolibácsi17-11-2018 07:50:20 // 112932
Nekem a 2.4 jtd-n nem látok számottevő fogyást. Bár valahogy mindig le cseréltem az olajat 8-12 ezrenkent. Párom Giuliettajaban kicsit tovább futott az olaj 2.0 jtdm ott már közelítve a 15 ezret le ment a nivo pálca fele alá. Persze neki helyen van a dpf is.
Zselé17-11-2018 07:03:38 // 112931
Nincs valahol szivárgás? Elég sok idő eltelhet, mire a haspáncélon át a földön is megjelenik folt a kocsi alatt ha olyan helyen van...
Nekem először a vákumpumpa tömítésnél, majd a szelepfedélnél, most épp a nívópálca csonknál gyöngyözik... utóbbi nem jelentős, több ezer km telt el, mire egy pici folt leért.
Nekem először a vákumpumpa tömítésnél, majd a szelepfedélnél, most épp a nívópálca csonknál gyöngyözik... utóbbi nem jelentős, több ezer km telt el, mire egy pici folt leért.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
796
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?