Ezt a menetrögzítőzést nem értem. Tök felesleges :-(
De egyébként ügyik vagytok :-)
Nem mondtam, hogy a motort fel-le kell emelgetni a művelet alatt?
Forum >> 159
Shadin04-02-2018 11:19:49 // 104899
Shadin04-02-2018 11:15:03 // 104898
5-7mm-rel lett magasabb az egész autóm az Eibach rugókkal és óriási a különbség viselkedésben, nálad ez 2x annyi majdnem egy olyan autón ami azért elég végletesen lett megtervezve.
Shadin04-02-2018 11:11:33 // 104897
Egy normális autót régen nem lehetett széthajtani :-(
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2018 10:52:20 // 104896
nem is értem Alfáékat ott volt az saját 3.2 miért nem azt reszelték...
Giuntini04-02-2018 10:43:40 // 104895
Nem Opel motor, hanem ausztrál Holden!:))) Egyébként a vezérlés, a hengerfej Alfa, csak a blokk GM. Szerintem ez már így jobban hangzikDDD
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2018 10:04:40 // 104894
a szelepfedélnél megint spúrúltak kb 5 eurót, hogy pasztás és nincs szelepfedél tömítés kb 150e és 200e km között már biztosan kell pasztázni de egy trafó kivételével könnyen ellenőrizhető.
Erhard 242 (Pure Energy)04-02-2018 10:01:29 // 104893
a turbó tönkre meneteléért leginkább a 35e-es olaj csere felelős ráadásul a gyári olajat csipegeti is a Tibi, mindenképp javallott a 10-12e-es csereperiódus no meg valami strapatűrőbb olaj pl a 0w40 Edge nincs olajfogyás ....
A vízkör sajnos tényleg egy gány megoldás gyárilag legalább is a tartály és a visszatérő cső a turbótól ki volt az a fillérb@szó marketinges aki elfogadta ... ezek sajnos mind cserések 150e km-ig ... a két fehér TI-nél új a tartály már cserélték sőt, az egyiken már 2x mivel gariban volt visszahívás 30e km előtt :DDD
A vízkör sajnos tényleg egy gány megoldás gyárilag legalább is a tartály és a visszatérő cső a turbótól ki volt az a fillérb@szó marketinges aki elfogadta ... ezek sajnos mind cserések 150e km-ig ... a két fehér TI-nél új a tartály már cserélték sőt, az egyiken már 2x mivel gariban volt visszahívás 30e km előtt :DDD
Shadin04-02-2018 09:24:01 // 104892
Van azoknak bizony, a teljesség igénye nélkül:
- turbó olajozócső és szűrő gondok, cső belül megduzzad és porlad az anyaga, előttes szűrő eldugul, mindez turbóhibához vezet. (Giulietta QV leginkább)
- turbótól visszatérő hátsó csőszakasz, ami a kiegyenlítő felé megy. Annak műanyag gyorscsatlakozója elporlad belülről, erős vízvesztéssel jár stb. Ue. cső tartály könyök bekötés szintén törik.
- Olajszivattyú belső csavarjai kipotyognak, olajnyomás a felére csökken, a többit kitaláljátok.
- szelepfedél ragasztása elenged ezért a gyertyaűrbe olaj kerül ami különböző hibákat okozhat, pl. gyújtáskimaradás.
- meleg a motortér ropira törnek a stekkerek ha egyszer hozzá kell nyúlni, és ugyanúgy a vékony gégecsövek is porladnak.
És ezek nem csak az én autómra jellemzőek.
- turbó olajozócső és szűrő gondok, cső belül megduzzad és porlad az anyaga, előttes szűrő eldugul, mindez turbóhibához vezet. (Giulietta QV leginkább)
- turbótól visszatérő hátsó csőszakasz, ami a kiegyenlítő felé megy. Annak műanyag gyorscsatlakozója elporlad belülről, erős vízvesztéssel jár stb. Ue. cső tartály könyök bekötés szintén törik.
- Olajszivattyú belső csavarjai kipotyognak, olajnyomás a felére csökken, a többit kitaláljátok.
- szelepfedél ragasztása elenged ezért a gyertyaűrbe olaj kerül ami különböző hibákat okozhat, pl. gyújtáskimaradás.
- meleg a motortér ropira törnek a stekkerek ha egyszer hozzá kell nyúlni, és ugyanúgy a vékony gégecsövek is porladnak.
És ezek nem csak az én autómra jellemzőek.
'''''04-02-2018 08:47:12 // 104891
Mi sem vettük komolyan a 45 ezres ajánlást! :-)
Don Gombóc04-02-2018 08:45:41 // 104890
Én a 3.0-ás Ivecoban 15 ezrenként cseréltetem. 420 ezer van benne, de már kezdenek előjönni az apró szarságok, úgy hogy csere érett szegénykém. 45 ezrenként cserélje a tervezője.
Macccy04-02-2018 00:09:54 // 104889
Köszi, megkérdem ha elküldöd az elérhetőségét, megköszönöm. Ehhez mondjuk nemis kell villanyász, mert asszem ezekben 2 csapágy van plusz szabadonfutó, na ahhoz kell a spéci szerszámfej (!), szénkefét meg nem nagy ügy.
Kazes☻03-02-2018 23:53:33 // 104888
A Bp. XXII.-ben tudok egy jó villanyászt, de az aznapit nem hiszem, hogy vállalja... persze meg lehet kérdezni. :)
Macccy03-02-2018 23:43:02 // 104887
Rövid helyzetjelentés: a műtét sikeres volt. Hivatalosan is megcsináltuk - majdnem - életem első vezérléscseréjét. :) 10+ órába telt, az elején szoptunk a haspáncéllal is, egy csavar elforgott, nem akart kijönni, ráment egy óra a b*szakodásra, levágtuk, ponthegeszt, aztán emelőzés, kerék, motoremelés, sallang. Kicseréltem a légszűrőt és a fényszórómosó Y elosztót is ha már ... Nade! A motorbak motor felőli konzolja az szopatott! Hely nemsok, a csavarokat lazítani is alig, de kivenni se nagyon tudtuk és volt amelyiket keresgéltük hol lehet. Másmilyen kicsit ez is mint amit Shadin mutatott, vagy mint az Astra a youtube videón. A motort kb 2-3 centikkel emelgettük és süllyesztettük le-fel, hogy hozzáférjünk. A vezérlés beállítása, átrakás nem volt nagy kunszt (amúgy van leeresztő csap a radiátor alján a víznek!!), de a vezérlés feszítővel szoptunk mert menetrögzíteni akartam viszont ha kivettem a csavart, nem tudtam sose visszatalálni bele meg a furatba, elmozdult, elcsúszott, nagyon bénáztam. Átforgattuk 2x, minden jelen volt fönn és lent is, összeraktuk a motorbakot, leengedtük és PÖCC röffff :) Cool.
Generátor kiszedés-felújítás és hosszbordás szíjszett lesz hétfőn.
+1: Tudtok generátor felújítót Érd közelben aki aznapra megtudná csinálni, csapágy, szénkefe, szabadonfutó?
+2: Amúgy 2014 környékén valószínűleg csináltak már ezen vezérlés cserét németországban, gyári alkatrészekkel, mert a vízpumpa '14-es volt és a szíjak se néztek ki szarul. Akkor lehetett az 5 éves határidő.
Generátor kiszedés-felújítás és hosszbordás szíjszett lesz hétfőn.
+1: Tudtok generátor felújítót Érd közelben aki aznapra megtudná csinálni, csapágy, szénkefe, szabadonfutó?
+2: Amúgy 2014 környékén valószínűleg csináltak már ezen vezérlés cserét németországban, gyári alkatrészekkel, mert a vízpumpa '14-es volt és a szíjak se néztek ki szarul. Akkor lehetett az 5 éves határidő.
WarbiRunner (Gyuri)03-02-2018 20:52:41 // 104886
A porlasztó csatikat nézd meg. Nekem kb bármilyen korrekcióra képes volt 5 és - 5 között amíg meg nem igazítottam.
Csabi03-02-2018 19:41:00 // 104885
Az egr-t küldd vissza(gariban) , gondolom nem pierburg,. Addig míg nincs más tünet, inkább ritkábban nézegesd a korrekciókat :)
Csabi03-02-2018 19:36:24 // 104884
Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokunknak van az autójában 400k kilométer, csak az óra mutat mást. Megrökönyödök néha, amikor látok bevallott 350-400k kilométert futott autókat, hogy mennyire nincsenek elhasználva...simán visszatekerhetőek 150re...ugye ebből élnek nagyon sokan.
Csak mi, naiv autóvásárlók hisszük el, hogy 150ezer van minden kintről hozott autóban :)
Csak mi, naiv autóvásárlók hisszük el, hogy 150ezer van minden kintről hozott autóban :)
ProdyG03-02-2018 18:46:20 // 104883
Nem tudtam még rendesen megnézni, meg a motor is meleg volt, akkor ugye magasabban van a víz, de most már majd figyelem a dolgokat :)
Olyan jó, hogy ezen a kocsin mindig figyelni kell valamit :D
Olyan jó, hogy ezen a kocsin mindig figyelni kell valamit :D
Dagadtgyerek03-02-2018 16:12:13 // 104882
[Urak!
Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...


Ilyenkor mi van? Egyik napról a másikra az összes korrekciós értékem elszaródott. Mivel a vadi új kb. 4 hónapos egr - em elkezdett hibát dobni.. ezt töröltem kb 3 hete akkor még minden érték melegen alapjáraton +- 0.9 alatt volt bőven. Mivel időm nem volt egr-t pucolni a hiba visszajött megint. Akkor megint megnéztem a korrekciókat és ez a látvány fogadott.. Akkor ez most mi? A 3 csúcs elment pisilni,a többit meg alákorrigálja az ecu? Ötletek a hogyantovábra és mennyiértre jól jönne...



159 Indigo Gray 2.4 Monster03-02-2018 15:34:55 // 104881
Érdekes volt főnökömnek 2.8 jtdm can ütik vágják van benne kb 400. ezer km és minden köszöni szépen jól van nincs injektor hiba meg a többi 2.4 es nyüg :) Hogyan lehet ez? Nincs melegen visszahűtés meg kettőstömegű kímélő dolgok. És még is hibátlan az autó.
Smith03-02-2018 15:32:24 // 104879
Na van új szélvédőm, hihetetlen, mennyivel jobban kilátok rajta :) Hazaúton se kapott kavicsot! :D
A "feléből meglenne" erős túlzás, ugyanazzal a szélvédővel (Pilkington) kb. 6000-rel lett volna olcsóbb, és akkor az BP, de nekem Győr sokkal egyszerűbb.
A "feléből meglenne" erős túlzás, ugyanazzal a szélvédővel (Pilkington) kb. 6000-rel lett volna olcsóbb, és akkor az BP, de nekem Győr sokkal egyszerűbb.
gecsa03-02-2018 15:32:16 // 104878
Számból vetted ki a szót!
Giuntini03-02-2018 15:24:30 // 104877
Marketimg! Az a lényeg, hogy 150 ezernél cserélj autót.
'''''03-02-2018 15:12:18 // 104876
Most veszünk kistehert.
A ducato 3.0Multijet szervizintervalluma 45.000Km!!! Ezek normálisak?Pont egy súlyokat cipelő autónál?Igaz a 2.2 csak 40.000Km. :-)
"A mechanikai és technológiai újítások lehetôvé tették a karbantartási periódus megnövelését is, így az
olajcsere 45 000 kilométerenként esedékes (40 000 km a 2.2-es motor esetében)."
A ducato 3.0Multijet szervizintervalluma 45.000Km!!! Ezek normálisak?Pont egy súlyokat cipelő autónál?Igaz a 2.2 csak 40.000Km. :-)
"A mechanikai és technológiai újítások lehetôvé tették a karbantartási periódus megnövelését is, így az
olajcsere 45 000 kilométerenként esedékes (40 000 km a 2.2-es motor esetében)."
gecsa03-02-2018 14:45:53 // 104875
Általában ezért halnak a turbók, vagy mert a gyártó túl hosszú periódust ad meg, amit sokan be is tartanak.
gecsa03-02-2018 14:44:33 // 104874
Ja az nem nagy, de azért kicsinek sem mondanám. A 156osé, na az a kicsi.
'''''03-02-2018 11:33:47 // 104873
Tengely magasságok között csak 1.2cm lesz.Nem hiszem,hogy nagy gondot okozna.
Télen egyébként sem szeretnék annyira száguldozni.Műszaki 2020-ban lesz,addig szerintem rég elnyalta még az utódját a guminak is. :-)
Télen egyébként sem szeretnék annyira száguldozni.Műszaki 2020-ban lesz,addig szerintem rég elnyalta még az utódját a guminak is. :-)
αλφα03-02-2018 10:47:56 // 104872
Van váltóméret kalkulátor több weboldalon is, pl a gumibolt.hu-n. Ott meg tudod nézni, mi a hatóságilag elfogadható méret különbség. Ha zöld marad, mehet, ha piros, és műszakin kiszúrják (vagy egy éles szemű zsaru ((ez szinte kizárt, nagyon extrém eltérés kell hozzá, hogy egy közúti ellenőrzésen szemet szúrjon...))), akkor gond lesz. Egyébként szerintem amúgy sem egészséges, ha ennyire eltér a két tengelyen lévő átmérő. A futóműveket tizedmilliméterekre hangolják, szinte biztos a fokozott gumikopás.
Giuntini03-02-2018 10:42:42 // 104871
Ebben igazad van!
psychoati03-02-2018 10:37:23 // 104870
A tartályban fogy a folyadék? Gondolom ha levegőt dolgoz ki a rendszer akkor valamennyi folyadéknak el kell tűnni a tágulásiból.
'''''03-02-2018 10:29:07 // 104869
Magasabbat akartam télre picivel a gyárinál.Sikerült csak kitekert kormánynál beleér a műanyag kerékívbe.
Most az lesz a kérdés,hogy durrog-e valami ha az első-hátsó kerék átmérő között van 24mm.
Most az lesz a kérdés,hogy durrog-e valami ha az első-hátsó kerék átmérő között van 24mm.
Giuntini03-02-2018 09:32:33 // 104868
Csöri nincs messze tőled! Vidd el oda!
mex8603-02-2018 09:04:38 // 104867
miért nem jó a gyári?
Peta7403-02-2018 08:57:18 // 104866
Sziasztok!Kb 1 honapja kértem segítséget 2 hibakódal kapcsolatban a kaptam is!Az első hibakód: P0817 indítómotor hatástalanítás áramkör a második P0813 hátramenet kimenetjel!Elvittem szerelőhöz át nézték nem találtak semmit! Ezek után elvittem egy automata váltokal foglalkozó szakemberhez aki megállapította hogy a váltónak semmi baja nincs!Ezt gondoltam mivel az autó szépen vált!A hibajelenség nem állandó ezért elég kellemetlen legtöbbször csak akkor csinálja ha R -be teszem utána ha leállítom és újra indítom beteszem D-be már nem vagy ritkán!Esetleg aki tud segíteni hogy hova vigyem azt szivesen fogadnám!Amúgy az autó 2007-es 200le!
ProdyG03-02-2018 08:34:08 // 104865
Köszi mindenkinek a válaszokat.
Igazából a termosztát vadiúj és a szerviz is azt mondta, hogy valószínűleg valami levegő van a rendszerben, ezért nyüstöljem még egy ideig, hogy kiderüljön mizu.
A hűtő környékén nem tudom néztek-e, csináltak-e valamit, de majd rákérdezek.
A hidegindítási gond abszolút megszűnt.
droberto: 12,4V, megjegyzem, köszi :)
Igazából a termosztát vadiúj és a szerviz is azt mondta, hogy valószínűleg valami levegő van a rendszerben, ezért nyüstöljem még egy ideig, hogy kiderüljön mizu.
A hűtő környékén nem tudom néztek-e, csináltak-e valamit, de majd rákérdezek.
A hidegindítási gond abszolút megszűnt.
droberto: 12,4V, megjegyzem, köszi :)
Zolibácsi03-02-2018 07:18:49 // 104864
Amit én hallottam turbó halál az mind szét hajtás, vagy nem megfelelő karbantartás volt.
Zolibácsi03-02-2018 07:16:10 // 104863
Kicsi a csomagtartója.... :)
'''''03-02-2018 06:40:51 // 104862
Sikerült elbasznom a Giu gumivásárlást.Persze,hogy beleér elöl pedig csak oldalanként 12mm-el lett nagyobb az ármérő.Most az a kérdés,ha eredeti méretet veszek csak előre akkor durrog valami miatta?Hátul akkor bő 2.5cm-el lenne nagyobb az átmérő.
Szerintetek?
Gyári 245/35-19 Gyári hátul 285/30-19
Ami nagy 245/40-19 Most 275/35-19 (ez elfért)
Szerintetek?
Gyári 245/35-19 Gyári hátul 285/30-19
Ami nagy 245/40-19 Most 275/35-19 (ez elfért)
droberto02-02-2018 22:58:22 // 104861
A lényeg, hogy ne menjen 12,4 V alá a fesz., különben elkezd szulfátosodni. Magyarul folyamatosan legyen rajta egy processzoros töltő, vagy 1-2 hetente töltsd fel.
Liquid02-02-2018 22:20:12 // 104860
én nem utáltam sose, a tiéden is komolyan elgondolkodtam :)
Jani721202-02-2018 22:16:41 // 104859
nem, bakker :)
amugy is opel motor, lomha, drága a vezérlés
amugy is opel motor, lomha, drága a vezérlés
gecsa02-02-2018 22:14:40 // 104858
Ok, tényleg szar. Sokat eszik, meg nem is megy.
Most jobb? :D
Most jobb? :D
Jani721202-02-2018 22:11:27 // 104857
gecsa02-02-2018 21:55:05 // 104856
Lehet már a hengerfej is reped rajtuk. :)
Liquid02-02-2018 21:50:18 // 104855
ideje, hogy annak is legyen már valami baja :)
gecsa02-02-2018 21:50:02 // 104854
Ez egyszerűen felháborít. :)
gecsa02-02-2018 21:49:17 // 104853
Külföldi fórumokon egyre sűrűbben találkozni turbóhalállal a tibiknél..... Most kezdenek beérni. ;)
Liquid02-02-2018 21:42:31 // 104852
pénztárca és évjárat kérdése :)
Ha van rávaló akkor TIBI, ha nincs 2.2, ha boltbajárni kell akkor 1.8MPI
Ha pówer kell meg hang akkor V6 :)
Ha van rávaló akkor TIBI, ha nincs 2.2, ha boltbajárni kell akkor 1.8MPI
Ha pówer kell meg hang akkor V6 :)
MEO02-02-2018 21:38:45 // 104851
Sziasztok! Barátkozóm a gondolattal, hogy átülnek 159 be. Benzin üzeműben gondolkodom. Melyik motort ajánlanátok vagy melyiket kerüljem?
WarbiRunner (Gyuri)02-02-2018 21:13:36 // 104850
Lehet, de akkor az annyira nem vészes, hogy gondot okozna. Elég jól bírják a gumik, rosszabbra számítottam. Még egy szezon ezekben benne van (téli is, nyári is), pedig ezek még a FAM-tól származó gumik. Ha jól követtem vissza az autóm sztoriját, van bennük méter rendesen, és pláne a nyárik nem igazán kopnak, ellenben brutálisan tapadnak. Saccra lesz bennük vagy 50e mire cserélni kell őket.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
517
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?