Volt ma egy melegedő potyautasom:

:)
Liquid26-12-2012 21:33:45 //
28398
a prémium autókra úgy általában igaz a magas értékvesztés, pl. mikor a 156-ot vettem láttam a Vanosnál egy 2000-es Audi S8-at 5M-ért!
Nem akarunk meggyőzni, ha nem érzed azt hogy egy olasz autóban van lélek, jó beleülni, és vezetni szemben egy iszonyú racionális mondjuk Toyotával, akkor úgysincs miről beszélni.
Nálam 200.000 nél szebben néz ki....
ma is megvolt egy áldozat Ajka felé menet egy új ML 350cdi azt hitte hogy...de csak hitte :)
Kisbéren volt anno Magyarországon a momo gyár, faterom ott melózott gyártották a 147-be a bőr 156-ba a rózsafa kormányokat. Ez enyémben fa van az is itt készülhetett :) Azt 9x lakkozták le speckó lakkal a kopás ellen. Ott marhabőrt használtak, nem győztek a varrónők nadrágszíjakat varrni :) Meg meg engedték a melósoknak hogy a saját autójuk kormányát bevigyék és bebőrözzék. Aztán kivonult a cég Romániába ahol 75% selejtet gyártottak ami jó volt az meg végig sem ért a szalagon és ellopták :D aztán le is térdelt a gyár
GTPeti26-12-2012 18:46:29 //
28394
Az olasz autók és a németekben+Volvokban használt bőrök között hatalmas különbség van. Ezt egy bőrös szaki mondta nekem...
Bár anno a 156 bőrkormánya sem volt a legsikerültebb anyagból, ez tény.
Nagy bátyám 4 éves A4 -es "csodájában"is ilyen a kormány 115ekm után és az valós mert 0km esen vette. Ennyit a német csodákról :D
Van új főképem!
Ezúton hálás köszönet KEDVES
FELESÉGEMNEK! Merthogy ezt ő csinálta :)

Mikor ezt olvastam az imént, feleségem itt állt mellettem és a következő volt a megjegyzése:"mivel fogták ezt? lánckesztyűvel?" És tényleg jogos a kérdés.
GTPeti26-12-2012 18:13:22 //
28390
Csak 200e-t tekertek vissza :) Jómunkásnepperek...
mizooo26-12-2012 17:48:03 //
28389
Ezt a kormányt figyeljétek :D 136000 Km mi? Pfff

Nem messze ettől van egy 260000 Km-el azon nem néz ki így!
Imyx26-12-2012 14:33:24 //
28388
Na azért, mert szerintem néhányan már kezdtünk megijedni :P ;-).
Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák. = Azóta NEM nagyon foglalkoztatnak más márkák.
Ha a pénzügyi oldaláról közelítjük meg a kérdést, nincs olyan autó, ami "megéri"...
"...hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni..." - amíg nem találtam az Alfára (anno egy 146 formájában) én is így voltam. Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák.
mizooo26-12-2012 08:42:51 //
28385
Én nagyon fogok örülni, hogy relatív olcsóbban meg fogom tudni venni a 159-et mint egy Off-ot. Onnantól, hogy megvan pedig biztosan nem fog érdekelni mennyit ér mert nekem mindennél többet fog :)
""az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett" - pont ezért IS nem érdemes váltásban gondolkodni."
Igen,de ezen az alapon megvenni se kellett volna,mert az Alfa autóira hatványozottan igaz a magas értékvesztés és ha ezt megvétel előtt bárki közülünk racionálisan mérlegeli,akkor sosem veszünk ilyen autót.
"Bár, ha pénz ne akadály..."-Az a legfőbb akadály,hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni és mégsem lesz sohasem
Hmm, számomra pont a Alfa jelenti a "bolondság"-ot, a németes műszaki racionalitással szemben. (Ami nem biztos, hogy jobb.)
Hogy egy cartársat idézzek: "Annyira szarok a világra autó, hogy csak rajongani lehet érte".
"az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett" - pont ezért IS nem érdemes váltásban gondolkodni. Használni kell, ha sikerült rendbe tenni. Jobbat úgysem találsz.
Bár, ha pénz ne akadály...
Látom nem tettél le a 3er-ről. :)
Én az elődöt (Fiat Marea) 11 évig használtam. Anno 1,2 milla volt másfél évesen, mire kifizettem a hitelt, 1,6 lett belőle. 12 évesen 198e km-el számították be 350 ezerért.
Szerintem az alfám is hasonló történet lesz. Azért használom, mert szeretem, és mert nincs nála dögösebb verda a világon, és k*rvára lesz@rom menniyt ér.
Ha jó, és nem megy rá a gatyád, minek adod el?
16V
Csak kicsit körülnézek a használtautó piacon...
Megnézem,hogy egy esetleges cserénél milyen lehetőségeim lennének.
Lehet hogy német lenne a kiszemelt.
Ami nagyon visszatántorít az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett(sztem alaptalanul,mert jobb lett mióta megvettem) és az hogy a leendő járgánnyal meg van a lehetősége egy csúnya nagy cuminak...
'''''25-12-2012 20:49:37 //
28376
Amennyiért elvinnék,annyit neked is megérhet,szerintem.Egyébként valamivel 2milla fölött van az ára.
8 vagy 16V-s?
Amúgy miért akarod eladni?
Te is beegyterűzöl? Vagy valami germán kacat lesz helyette?
NEm mellesleg:
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok MINDEN Cartársnak!
Lenne egy kérdésem hozzátok srácok!
Amennyiben el szeretném adni a vesam kb milyen összeget kérhetnék el érte?
Adatlapomon lényegi információk megvannak. Órában 106000km van,de egyébként 140000km körüli a valódi állás.
Pár karc és 1 pici horpadás van a hátsó lökösön. Két elem van rajta fújva(hátsó lökös és bal hátsó elem a sárvédő felett)
Egyébként motorikusan jó állapotban van,én gyakorlatilag apróságra figyeltem ebből a szempontból...
Kicsit elmaradtam az olvasásban, mert zsúfolt volt a hét. Remélem semmi rendkívüli nem történt :)
Mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket !!!

Boldog Karácsonyt minden Cartársnak 😄
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden kedves Alfás Kartársnak és hibáktól mentes Új Évet :)
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves Cartársnak!

Lewes24-12-2012 17:12:48 //
28368
Boldog karácsonyt kívánok minden kedves Alfás cartársnak és cartársnőnek! :)
Békés, boldog karácsonyt kívánok mindegyikőtöknek.

Békés, Boldog Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!


Kellemes ünnepeket mindenkinek! :)
"Pl.: Te biztos vagy benne, hogy az 56-nál a gyári TRW és az utángyártott TRW ugyan olyan?
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó." - Természetesen lengőkarra gondoltam! :)
Én megértettem, hogy a gyárit is a BEHR gyártja, de nekem gyanús, hogy van valami különbség közte és az am-es BEHR közt.
Lehet, hogy tévedek, de ez a meglátásom.
Pl.: Te biztos vagy benne, hogy az 56-nál a gyári TRW és az utángyártott TRW ugyan olyan?
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó.
"Én már megtettem a termosztátösszehasonlítást, le is írtam többször az eredményt." - Ezt hol találom, engem érdekelne!
Kazes☻23-12-2012 23:18:03 //
28362
A Behr-Thomson nagyon jó, egy időben én is gyártottam Csepelen. :)
Nem is tudtam, hogy közgazdász vagy. :)
Komolyan elhitetted velem, hogy műszaki ember vagy. :)))
Viccet félretéve, én azt tanultam, hogy az árat a piacon a kereslet/kínálat határozza meg.
A gyári cuccokok nagy része is (amit mi szoktunk vásárolni, persze a küszöböd nyílván kivétel) beszállítótól származik. Ott is van verseny, és SZVSZ nagyobb mint az aftermarket piacon. Max csak a szerződésben rögzítik az éves áremelkedés mértékét.
GTPeti23-12-2012 23:08:41 //
28360
"mint bármilyen más utángyártott termékének." Ma egész nap arról beszéltünk, hogy gyári=Behr. Márpedig gyári csomagolás nélkül UGYANAZ a Behr max. a felébe kerül. Akkor milyen utángyártott termékről beszélsz? A Behr az nem utángyártott, hanem Erhardot idézve "gyári beszállítói".
A Lemförder, amit lentebb említettem valóban utángyártott, viszont meglehet, hogy jobb mint a felső két kategória. (Tudom, nem termosztát.)
Én már megtettem a termosztátösszehasonlítást, le is írtam többször az eredményt. Mégis egyedül vagyok azzal, hogy valószínüleg nem Behr-t veszek/fogok venni. Többet nem tudok hozzátenni.
Konkrétan nem tudok neked erre válaszolni, de az alábbiak miatt hiszem, hogy így van, és bízom benne, hogy elfogadod válaszom:
Én (általában) hiszek a gyári alkatrészek minőségibb megjelenési formájának, mint bármilyen más utángyártott termékének.
Tudom, hogy te mindig fenntartással kezeled a gyári alkatrészeket és a gyártó "szemléletét".
Az én meglátásom szerint egy autó (mint sok más mai műszaki termék), komplex rendszerek (mechanikus, elektromos, termikus...stb) összessége, mely rendszerek gondosan megtervezett és összeválogatott elemekből állnak, amiknek minden paramétere ismert, minden üzemi és használati viszonyok közepette. Ha te megváltoztatsz egy olyan elemet, ami más alkatrészekkel kölcsönhatásban vannak, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Félre ne érts, nem neked mondom, mint alapos és mindenre kitekintő mérnöknek, hanem úgy általánosságban, amikor egy User nekiáll okosba ügyeskedni és pénzt spórolni. És itt nem a kettőstömegű lendkerék összehegesztésére gondolok.
Persze lehetnek és vannak is típushibák, amik arra késztetik a Usert, hogy más megoldás után nézzen (pl.: 159 ülésfűtés), de ha van egy jól működő dolog akkor azt nem érdemes módosítgatni.
Saját káromon tanultam meg, hogy miért olyan drága egy gyári alkatrész. Persze egy egyszerű felépítésű dologból, ami bizonyíthatóan ua. mint egy OEM termék pl. vezérlés (Dayco) ott megveszem az aftermarketet.
Konkrétan fiatalon nem 1x jártam pórul Quinton Hazell szíjjal, OCAP lengőkarral és utángyártott termosztáttal (egy furattal több volt rajta), 3 féle utángyártott szelepfedél tömítéssel és még sorolhatnám.
Azóta már arra is rájöttem, hogy miért jobb egy, ha nem is márka-, de legalább egy hivatalos szervizbe szervizeltetni. Lásd
klímatisztítás.
Szóval a termosztátra visszatérve jó lenne a gyárit, és aftermarketeset összehasonlítani, hogy miben különböznek, ha különböznek.
Első körben a rajtuk szereplő számokkal futnék fel Google barátunkhoz. :)
Jó éjszakát és kellemes készülődést az ünnepre mindenkinek!

GTPeti23-12-2012 22:10:34 //
28357
"Az tuti." Az is tuti, hogy pl. a Lemförder kiváló lengőkarokat gyárt. Talán még jobbak is, mint a TRW-k (gyári). Árban persze hasonlóak. (Csodák nincsenek. :)
Bizonyos esetekben bennem sem merült fel mást venni.
Nálam pl. Spider küszöb nem tudom lett-e volna más. A hozzá való csavarok/alátétek is, de a lengőkar csavarok is inkább gyáriak lettek. Az tuti. (Az előbbinél pl. nem lép fel elektrokorrózió az eltérő anyagok miatt még 15 év után sem.)
annak adják el akik elhiszik hogy van gyári alkatrész :)
...és a kereskedőlánc miből élne meg?
Egyébként egyszerű mikroökonómiai téma. Az aftermarketnél elvileg van piaci versenyhelyzet, tehát elvileg a
határköltség határozza meg az árat. A gyári cucc monopólium, ott a
határhaszon határozza meg. Vagyis annyiért adják, amennyiért lehet, mert nincs más.
minden így működik csak mással nem foglalkoznak az emberek
GTPeti23-12-2012 21:35:53 //
28352
"luxusprofit" :)
...vagy :(
nekem 7,4 így is, úgy is, nyárival is csak nyáron a meleg miatt lemegy 7-re
ez mind szép és jó a denso-nál szfváron egy magasnyomású pumpa előállítási költsége kb 100 dollár, az autógyár olyan 120-ért kapja, a boltban a kifejezéseddel élve áftermárkettként 2-3 kiló, gyáriként meg 5....
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.