Pedig, ha felcsapod a kezelési utasítás 268. oldalát, ott ez áll: "Szintetikus alapú kenőolaj, specifikációja SAE 5W-30. -SELENIA WR P.E.
Contractual Technical
Reference N° F515.D072"
Forum >> 159
Piritu - 1.000.00005-08-2011 23:04:46 // 15249
Csosznorbert05-08-2011 23:03:02 // 15248
Nekem nincs ellenvéleményem, én csak a traktorhoz értek. Ehhez nem. (még nem)
Akkor azért lehet hátul olyan furcsa szaga a pufinak???
Akkor azért lehet hátul olyan furcsa szaga a pufinak???
Piritu - 1.000.00005-08-2011 23:00:02 // 15247
Ne a "következő", hanem azonnal. Ez az olaj "tudja" a DPF miatt szükséges korom megkötést. Amit betettél az nem DPF-es autóhoz való (ellenvélemény?)
A motorhoz a C3-as minősítés KELL.
C2-vel még elmegy, de akkor sűrűbben kell cserélni, vagy DPF csere kilátásban. Ha a C2-t se tudja, akkor akár tacskósat is tölthetsz bele :-((
A motorhoz a C3-as minősítés KELL.
C2-vel még elmegy, de akkor sűrűbben kell cserélni, vagy DPF csere kilátásban. Ha a C2-t se tudja, akkor akár tacskósat is tölthetsz bele :-((
Csosznorbert05-08-2011 22:58:37 // 15246
Ezt az olajat én vettem, de Alfa-Fiat szervizes is ezt javasolta, miután megvettem. :((
ALFI15605-08-2011 22:57:55 // 15245
Piritu!
Holnap megint feléd leszünk.Csekő76-ékkal megyünk ismét Sárvárra strandolni.
Holnap megint feléd leszünk.Csekő76-ékkal megyünk ismét Sárvárra strandolni.
Csosznorbert05-08-2011 22:56:41 // 15244
Óóóóó baszki.... talán 1000 km van az olajban... bumm bele, sebaj, csere, de még egy kis gempát kell keresni hozzá. :)
ALFI15605-08-2011 22:56:40 // 15243
Úgy is mindjárt cserélsz.Nyáron sokat megy az ember :)
Csosznorbert05-08-2011 22:55:02 // 15242
Oksam, Leütöm aztán "jlentkezek a szoftverért ha nem lesz. :)
Csosznorbert05-08-2011 22:54:24 // 15241
Rendben mester! Most megint hallottam újat, következő ilyen lesz. :)
ALFI15605-08-2011 22:53:17 // 15240
Ez lenne a legjobb!
De lagalább pure.
De lagalább pure.
Csabi05-08-2011 22:52:00 // 15239
Igen tudsz, csak kell hozzá egy progi is Fiat Ecuscan, de nekem adták hozzá! Ha esetleg Te nem kapnál akkor szólj! :)
ALFI15605-08-2011 22:51:45 // 15238
Ahogy érzed.De ez nem jó bele.Volt aki inkább leengedte.Eltömödik.Pont ezt mondtam.Nem tudják a szerelők mi való bele.
Piritu - 1.000.00005-08-2011 22:51:16 // 15237
akkor ideje lecserélni :-(((
Piritu - 1.000.00005-08-2011 22:50:37 // 15236
ALFI15605-08-2011 22:50:08 // 15235
Egyéblént miért vetted le?
Csosznorbert05-08-2011 22:49:41 // 15234
Már 1-2 hete benne van :(
ALFI15605-08-2011 22:48:47 // 15233
Ne tedd bele!Ez nem bele való!Ha már megvetted cseréltesd ki.Ebbe a pure való az 5W30 de annál is van jobb ami tudja a C3-at vagyis a korom megkötést.
Csosznorbert05-08-2011 22:44:27 // 15232
Egy ilyennel tudok én otthon DPF-et regenerálni?
Csosznorbert05-08-2011 22:40:35 // 15231
Csosznorbert05-08-2011 22:39:10 // 15230
No kérem, közbe lökös is visszakerült.
Zsolti159 kérésére képekkel kommentálom. Az egyszerübb munka miatt én a doblemezeket is kikaptam. Alul van egy sor csavar (tx és csillag) Fent egy sor, majd a kerék előtt két csillag és egy 6lapfejű. Ha ezek szabadok akkor jöhet a műanyag patentfülek kiakasztása két oldalt. 1-es kép--->
a lökösön fent oldalt van 4 pöcök amit egy spec szerszám segitségével a kerék felöl kell hátulról elkezdve kiakasztani és húzni ki a lökös oldalát
2-es képen látszik a kocsin levő párja
ködlámpa kábelje van olyan hosszú, hogy a löki nyugodtan letehető a földre, és csak bal oldalt van egy vezeték (szemből) szintén első képen
Továbbá van egy 5. patent is ami nem látható, nekem egy kis erőszak hatására kiugrott a helyéről--->
Visszaszerelés forditott sorrendben....
Izelitőképek

Zsolti159 kérésére képekkel kommentálom. Az egyszerübb munka miatt én a doblemezeket is kikaptam. Alul van egy sor csavar (tx és csillag) Fent egy sor, majd a kerék előtt két csillag és egy 6lapfejű. Ha ezek szabadok akkor jöhet a műanyag patentfülek kiakasztása két oldalt. 1-es kép--->

2-es képen látszik a kocsin levő párja

ködlámpa kábelje van olyan hosszú, hogy a löki nyugodtan letehető a földre, és csak bal oldalt van egy vezeték (szemből) szintén első képen
Továbbá van egy 5. patent is ami nem látható, nekem egy kis erőszak hatására kiugrott a helyéről--->

Visszaszerelés forditott sorrendben....
Izelitőképek



Csosznorbert05-08-2011 22:38:53 // 15229
Én munkába járok vele, heti 6 napot, hétvégén is ha megyünk dühöngeni a városba akkor is max. 30 km.... Gondoltam a DPF-re, és számítok is rá...
Van annak különben valami szaga, mert mostanában olyan furcsa szagokat ereget a kipuf
Van annak különben valami szaga, mert mostanában olyan furcsa szagokat ereget a kipuf
Csabi05-08-2011 22:34:24 // 15228
Olvastam a blogodat... az enyém is kicsit nehézkesen indul de csak akkor ha el van tömödve a DPF-em, de ahogy néztem a tiéd is jelenleg 88%! Ha hosszú távon így használod akkor biztos gondod lesz a DPF-el!
ALFI15605-08-2011 22:24:34 // 15227
A gond még az is,hogy ráadásuél nem is jó olajat töltenek bele.
Csosznorbert05-08-2011 22:19:07 // 15226
Na akkor az én DPF-em hogy nézhet ki? Napi 15km. Részletesen: reggel munka 3,5, délbe haza kaja 3,5, vissza, és este haza, mindez dombon fel-le 30-as átlagsebességgel (szar út, nem lehet huzatni)
'''''05-08-2011 22:13:15 // 15225
Nekem meg ErHardnak is ki van írva a dpf.ErHard csak kifúrta,én ki is vettem és egy cső van helyette.Nekem 20.000Ft volt a kiírás.ErHard egyszerre csináltatta a teljesítmény növeléssel..Annak az együttes árát tőle kérdezd.Mindkettőnknek ugyan az a srác csinálta.Ha kell,megadom a számát szívesen.
GTPeti05-08-2011 21:41:31 // 15224
brute force regen
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2011 21:40:00 // 15223
én próbálkoztam de olyan mint a halottnak a csók....igazából ami segített egy 40cm hosszú, 25mm-es fúrószár
Shadin05-08-2011 20:55:07 // 15222
Szia!
80%-ra írja dugultnak és force regen 70% viszi csak le füstölés kormolás nélkül. Ezek elvileg normal dugulási értékek. Akkor miért tiltja le a motort és vési be a hibaüzenetet? Amúgy én nem érzek semmi teljesítmény, rugalmasság, fogyasztás kölönbséget az egy hónappal ezelőtti 17%-os állapothoz képest. Mi van, ha pl. mégis a nyomásszenzor csöve van elrepedv v. dugulva?
Lehet kapni tisztító folyadék szettet, amihez ki kell szerelni a dpf-et és átmosni vele, vagy 20ezerért tisztítanak dpf-et.
Ilyenekkel nem próbálkoztatok?
Ill. a másik megoldás, a dpf off egr off +remap az mennyibe fáj manapság? Kihez merjem elvinni az autót?
80%-ra írja dugultnak és force regen 70% viszi csak le füstölés kormolás nélkül. Ezek elvileg normal dugulási értékek. Akkor miért tiltja le a motort és vési be a hibaüzenetet? Amúgy én nem érzek semmi teljesítmény, rugalmasság, fogyasztás kölönbséget az egy hónappal ezelőtti 17%-os állapothoz képest. Mi van, ha pl. mégis a nyomásszenzor csöve van elrepedv v. dugulva?
Lehet kapni tisztító folyadék szettet, amihez ki kell szerelni a dpf-et és átmosni vele, vagy 20ezerért tisztítanak dpf-et.
Ilyenekkel nem próbálkoztatok?
Ill. a másik megoldás, a dpf off egr off +remap az mennyibe fáj manapság? Kihez merjem elvinni az autót?
'''''05-08-2011 19:48:43 // 15221
Nekem is volt újonnan 147.Szerintem is a 120 lovas kéne inkább.Nekem az első 40.000km-ig semmi gond nem volt vele.
'''''05-08-2011 19:45:41 // 15220
Ha nagyon el van dugulva,nem sok füst jön ki.Mielőtt kidobtam úgy el volt dugulva,hogy egy gyertyát sem fújt volna el a kipuff!
Csabi05-08-2011 16:06:26 // 15219
Amennyit a pályán tisztul annak a kétszeresével dugul el városban, a sok indulással és az alacsony fordulat miatt! Nézd csak meg, rádugod az ECUscant és járasd csak simán alapjáraton 10percet,minimum1%-ot dugul a DPF, és akkor még nem adtál gázt!
Shadin05-08-2011 15:41:23 // 15218
ok köszi, akkor kimegyek valahova hosszabban. Egyébként napi 80km-t megyek vele felét pályán (gyorsan), felét pedig városban (lassan). Azt néztem, ha nem váltogatok fel hamar, akkor sem fogyaszt többet az autó, viszont rugalmasabban lehet vele közlekedni. Ezek szerint jobb a DPF-nek is.
Csabi05-08-2011 15:31:29 // 15217
De-de simán eltud tömődni 1000km alatt, mint írtam nekem is felugrik 80%-fölé ha csak max 15-20km-es távokat megyek, és persze ez nagyon használatfüggő, én már a 6.ik sebességet elfelejtettem mert pályán nem nagyon megyek és sima úton 100-120as tempoval 6-ban kicsi a fordulat a korom meg rengeteg!
15km 4.ben 3500 fordulattal az kb 12perc az nem sok...és valszeg magas fordulaton azért jön be a limp mert akkor a legnagyobb a nyomáskülönbség és a dugulás meg viszonylag magas...
Huzamosabb ideig menj vele olyan fordulaton ahol még nem ugrik be a limp, és a legjobb ha dombos uton teszed ezt, mert egy hosszabb lejtőn felfele az átlagfogyi 20lityi felett van, ahol már eléggé izzad a részecskeszűrő és sokkal nagyobb hő fejlődik, így elősegítve a korom égését!
Múltkor pécsre tartva a nagyobb emelkedőkön 3-4ben jól meghúzattam és akkora füstpamacsot dobott ki h meg is ilyedtem, egy pár deka koromnak akkor búcsút intettem! :)
15km 4.ben 3500 fordulattal az kb 12perc az nem sok...és valszeg magas fordulaton azért jön be a limp mert akkor a legnagyobb a nyomáskülönbség és a dugulás meg viszonylag magas...
Huzamosabb ideig menj vele olyan fordulaton ahol még nem ugrik be a limp, és a legjobb ha dombos uton teszed ezt, mert egy hosszabb lejtőn felfele az átlagfogyi 20lityi felett van, ahol már eléggé izzad a részecskeszűrő és sokkal nagyobb hő fejlődik, így elősegítve a korom égését!
Múltkor pécsre tartva a nagyobb emelkedőkön 3-4ben jól meghúzattam és akkora füstpamacsot dobott ki h meg is ilyedtem, egy pár deka koromnak akkor búcsút intettem! :)
Shadin05-08-2011 15:21:23 // 15216
de 1 hónap alatt 17-ről 80 fölé? az normális?
Erhard 242 (Pure Energy)05-08-2011 15:18:43 // 15215
72% az elég sok nekem hiába pucolta ki akkor is szar volt már....
Shadin05-08-2011 15:05:53 // 15214
...ja és a "Differential Pressure Sensor"-ba csak egy cső megy bele. Hgy mér ez különbséget vajon?
Shadin05-08-2011 15:03:05 // 15213
Szia!
regen után az M6-oson mentem haza 4-esben 3500-as fordulaton tempomattal 15 km-t. otthon feldugtam a kütyüt és ugyan úgy a regen utáni 70 akárhány %-ot mutatta. Limp-be tartósan magas fordulatszámon ugrik be. A 17% és a 80% között egy hónap telt el, amiből 2 hetet állt az autó, kb. 1000km-rel. Ki van csukva szerintem, hogy ezalatt így el tud tömődni.
regen után az M6-oson mentem haza 4-esben 3500-as fordulaton tempomattal 15 km-t. otthon feldugtam a kütyüt és ugyan úgy a regen utáni 70 akárhány %-ot mutatta. Limp-be tartósan magas fordulatszámon ugrik be. A 17% és a 80% között egy hónap telt el, amiből 2 hetet állt az autó, kb. 1000km-rel. Ki van csukva szerintem, hogy ezalatt így el tud tömődni.
Csabi05-08-2011 14:49:21 // 15212
Hali!
Hol írta ki, h cserélj DPF-et? Szerintem ez egy normál eldugulás, nekem is többször volt már 80% fölött,(ha rövid távokat megyek vele két hét alatt elérem a 80%-ot) de egy hosszabb út magas fordulaton mindig megoldotta a problémát és visszaugrott az eldugulás 20% körüli értékre, igaz nekem nem ugrott limpbe! A kézi reg valszeg nem volt hatásos ha füst sem jött...ha limp bent van akkor csináld még egyszer a kézi reget, ha nincs akkor magas fordulaton 3000 felett menj vele 20-25 percet!
Hol írta ki, h cserélj DPF-et? Szerintem ez egy normál eldugulás, nekem is többször volt már 80% fölött,(ha rövid távokat megyek vele két hét alatt elérem a 80%-ot) de egy hosszabb út magas fordulaton mindig megoldotta a problémát és visszaugrott az eldugulás 20% körüli értékre, igaz nekem nem ugrott limpbe! A kézi reg valszeg nem volt hatásos ha füst sem jött...ha limp bent van akkor csináld még egyszer a kézi reget, ha nincs akkor magas fordulaton 3000 felett menj vele 20-25 percet!
Shadin05-08-2011 14:21:46 // 15211
HELP!
Szia mindenkinek,
Tegnapelőtt limp-be ugrott az autó :-(
Előszedtem a kütyümet meg a FiatEcuScan-t és levallattam az autót. Azt mondta, hogy cseréljek részecskeszűrőt meg azt, hogy 86%-ig dugult... A furcsa az, hogy 1 hónapja 17% volt. Csináltam rajta egy kézi regen-t, lement 72%-ra. DE regen alatt nem jött füst a kipuff-ból, ami elvileg azt jelenti, hogy nem volt eldugulva...
A "Differential Pressure Sensor" hibája, ill. a DPF és a közte levő cső esetleges eltömődése okozhatja ilyen hibát? A nyomáskülönbség 12mbar.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Szia mindenkinek,
Tegnapelőtt limp-be ugrott az autó :-(
Előszedtem a kütyümet meg a FiatEcuScan-t és levallattam az autót. Azt mondta, hogy cseréljek részecskeszűrőt meg azt, hogy 86%-ig dugult... A furcsa az, hogy 1 hónapja 17% volt. Csináltam rajta egy kézi regen-t, lement 72%-ra. DE regen alatt nem jött füst a kipuff-ból, ami elvileg azt jelenti, hogy nem volt eldugulva...
A "Differential Pressure Sensor" hibája, ill. a DPF és a közte levő cső esetleges eltömődése okozhatja ilyen hibát? A nyomáskülönbség 12mbar.
Köszi mindenkinek a segítséget.
Csosznorbert05-08-2011 14:16:38 // 15210
No, indul az 59 lökös leszerelés.
Isten nevében. Ámen. :)
Isten nevében. Ámen. :)
Pityukoma05-08-2011 14:01:07 // 15209
Nagyon szépen köszönöm a tanácsokat mindnyájatoknak... Üdv: P :-)))
Piritu - 1.000.00005-08-2011 13:05:10 // 15208
Szerintem ez nem distinctive kivitel, abban automata klíma van. A másik ismertető jegy, hogy a dist-ben van tempomat, itt nem említi és nem is látszik a kar. Furcsa még az egy légzsákos kivitel is, tudtommal legalább kettőnek kéne lenni, az enyémben 4 volt. Maga a bőr is érdekes, egy gyengén felszereltbe nem szoktak tenni.
A 105 lovas motorból hiányzik a vezérlésmódosító - az 1,4-es helyett lett csinálva egy gyengébb. Én anno a 120-assal vettem, szerintem annyi kell a kaszni mozgatásához. Nagyon alaposan át kell nézni a futóművet és mindenképp ki kell olvasni a km-óra állását.
A 105 lovas motorból hiányzik a vezérlésmódosító - az 1,4-es helyett lett csinálva egy gyengébb. Én anno a 120-assal vettem, szerintem annyi kell a kaszni mozgatásához. Nagyon alaposan át kell nézni a futóművet és mindenképp ki kell olvasni a km-óra állását.
Csabi04-08-2011 22:02:41 // 15207
Hali!
Mivel nekem nem volt 147esem, így nagy tanácsokat nem tudok osztani, de az 1.6Ts ismerős, ahogy nézem az auto 105 lovas így egy gonddal kevesebb nincs benne vezérlésmódosító... az olajat szeretik csipegeti vagy falni ez éppen vasfüggő :)(csak seleniat bele) de rosszat semmiképp nem tudok róla mondani jó motorok szerintem,60ekm alatt soha semmi bajom nem volt vele, nyilván nem egy versenyautó de azért sokkal dinamikusabb egy átlag 1.6osnál! A futóművét azért én alaposan "letesztelném" mert arra egy vagyont lehet költeni ha nem éppen kóser! :)
Mivel nekem nem volt 147esem, így nagy tanácsokat nem tudok osztani, de az 1.6Ts ismerős, ahogy nézem az auto 105 lovas így egy gonddal kevesebb nincs benne vezérlésmódosító... az olajat szeretik csipegeti vagy falni ez éppen vasfüggő :)(csak seleniat bele) de rosszat semmiképp nem tudok róla mondani jó motorok szerintem,60ekm alatt soha semmi bajom nem volt vele, nyilván nem egy versenyautó de azért sokkal dinamikusabb egy átlag 1.6osnál! A futóművét azért én alaposan "letesztelném" mert arra egy vagyont lehet költeni ha nem éppen kóser! :)
ALFI15604-08-2011 21:53:37 // 15206
Éppen most vett az egyik barátom egy leütöttet.Szinte teljessen ők tették össze így szinte minden új.Az egész futómű,vezérlés,fékek.A futóművet mindenképpen nézétek át,hogy mi merre és,hogyan szól.Arra azért rá tud menni egy kevés.Itt a vezérlésmódósító,labdaszonda ami el szokott menni.Kérdezd meg Erhardot mit szoktak keresni a 47-hez meg az 1.6TS motrokhoz.Abból sokminden le tud jönni.
Pityukoma04-08-2011 21:11:00 // 15205
Sziasztok Cartársak! tanácsot szeretnék kérni tőletek. A 147-es topicban is próbálkoztam de nem igazán lettem okosabb. Az egyik kollégámat beoltottam a "vírussal" és a hétvégén Miskolcra utazna egy 147 1.6TS vasat megnézni. Engem kért hogy segítsek neki, de én nem ismerem ezt a motort/autót. A kérdések: milyen az 1.6TS motor, mik a gyengéi, erősségei? Mire kell figyelni a 147-es vásárlásakor?...stb. Segítsetek lécci.
Nagyon köszönöm előre is.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1.6_t._spark_eco_distincti-4836826
Nagyon köszönöm előre is.
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/147/alfa_romeo_147_1.6_t._spark_eco_distincti-4836826
GTPeti04-08-2011 21:10:23 // 15204
Az remek fogyasztás!
Piritu - 1.000.00004-08-2011 21:04:46 // 15203
Megjöttünk, újabb 1.000 km-t tekertünk le :-)
A forgalomra és az esőre való tekintettel 210 felett nem mentünk. Még meglepőbb, hogy Linz-ben tankoltam, onnan hazáig a sebességhatárokat betartva (klíma nélkül) 6,1-es átlaggal jöttünk haza.
Azt hiszem bejáratottnak tekinthetem :-)
A forgalomra és az esőre való tekintettel 210 felett nem mentünk. Még meglepőbb, hogy Linz-ben tankoltam, onnan hazáig a sebességhatárokat betartva (klíma nélkül) 6,1-es átlaggal jöttünk haza.
Azt hiszem bejáratottnak tekinthetem :-)
'''''04-08-2011 11:17:35 // 15202
Igazatok van,de nem is gondoltam rá eddig.Olyan keveset megyek vele,hogy amíg rájövök hol kell az órát átállítani addigra már megint a jó időt mutatja.
Másik,meg nehéz hozzáértő és megbízható szerelőt találni.
Másik,meg nehéz hozzáértő és megbízható szerelőt találni.
cseko7604-08-2011 09:39:12 // 15201
Ez így is van és ezzel egyet is értek :)
ALFI15604-08-2011 09:23:06 // 15200
Nem kell itt műszerezgetni.Le kell cserélni 2 évente.Pár ezren nem kell sporólni.Ahogy Erhard mondja akinek nincs ennyi az ne tartson autót.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
750
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?