
Sziasztok!
Ezt a hibakódot olvastuk ki az autóból: P2004
Ha esetleg talàlkozott màr valaki ilyennel vagy valaki tudna segíteni a hiba megoldàsàban, ne tartsa magàban! Előre is köszi!!
Coyote14-02-2017 21:06:23 //
91549
Nem ártan néha nyújtani a derekat és az alsó izmokat. Nekem a derekam szét ment a soför melóban a napi 18-20 óra vezetés alatt. Aztán az edző teremben az edzőm nagyon jó technikával 5 alkalom után ugy rendbe rakta hogy csak na.
Ne legyen párna a fejed alatt!!!
Nekem volt 2x becsípődve, napokog feküdtem a padlón, és négykézláb közlekedtem. Azóta vigyázok.
Hát remélem megoldódik valahogy. Nekem ez ismeretlen dolog volt eddig. Kipróbálom a padlón fekvős gyógymódot :-)
Ha valakinek nem kell bemutetni a derékfájást, az én vagyok😞
Arra vigyázz, ne fázzon meg+heti 1 óra felvés a padlón (meleg padlón) háton, fotel ülőlapra felfektetett vádlival.
(Egészség percek rovatunkat hallották 😁)
Legkésőbb májusban kiderül az igazság. Ahogy látom, jó messze kell autóznunk a Selénia Rallyra. Terv szerint a 146-tal megyünk, eltart majd egy darabig odaérnünk. Ha a hátam akkor is bejelez, akkor más baj van. Ha nem, akkor a TI ülés a hibás.
Örülj neki. Pár hónappal ezelőtt én is kb így nem értettem volna, ha valaki ugyanígy küzd az üléssel. Sajna megtapasztaltam. Menet közben jól elvagyok én benne. Miután kiszálltam, akkor kezdem érezni, hogy valami nem okés. Ma csak városban kellett kocsikáznom, kb 1 órát ültem benne. A már majdnem elmúlt derék/hátfájás most estére megint előjött. Nem tudok másra következtetni, mint hogy az üléssel van baj. Semmilyen más járműben, soha nem jártam még így. A 159-cel pedig minden utamon. Hidd el, nem vagyok túl boldog ettől :-(
A mai szervizek esetében már semmin sem lepődnék meg😤
Nem biztos hogy érdemes külön cserélni a sziletet:
1) profi, felszerelt szerelő kell hogy rápréselje a lengőkarra
2) én egyet cseréltem, majd 3 hónap múlva megadta magát a lengőkar gömbfej, ergo lengőkar csere, azzal viszont adják rápréselve a szilentet
Amúgy ha gatya a szilent bizonyos sebességtartományban beremeg a kormány (nálam 80- nál és 140-nél volt)
féltengely szimering hibánál váltóolaj szivárog amit nem lehet össze téveszteni a motor olajjal...
Kolci14-02-2017 20:13:40 //
91540
köszi, sajna nemsokára engem is utólér a lendkerék-kuplung csere.
Nem értem ezt az üléspozíció kínlódásod :)
Én mindig állítgatom, kb 2-3 naponta. Attól függően szűkebb vagy kényelmesebb farmer van rajtam, vékonyabb / vastagabb talpú cipő, pufimellényben vagy csak pulcsiban ülök a volán mögé.
Nincs fix üléspozícióm.
Főtengely szimering???
Nem jellemző, főleg nem a 8v esetében.
Nézzétek meg jól. Alapból szar az olajleeresztő csavar: ha ráhúzod rendesen, szívás leszedni a köv. olajcserénél, ha nem akkor meg ereszt.
Másik a féltengely szimering, de annak a cseréjéhez nem kell leszedni a váltót.
(Legjobb lenne elhoznod az én szerelőmhöz)
én azt szeretem adni amivel gyártották, azzal biztos nem lesz gond...keverni meg nem szabad mert sokszor a LUK lendkerék nem kompatibilis a Sachs kuplungszettel meg vica-versa :)
Kolci14-02-2017 19:51:06 //
91536
Igen köszi.
Értem amit írtál, csak az érdekelt volna, hogy keverni nem jó, vagy nincs értelme?
Mondjuk a luk nem jobb mint a valeo az 1.9-re...
a 2,4-hez LUK-ot (csak az van hozzá), az 1.9-hez Valeo-t, a 2.0-hoz ami F40 LUK-ot, a C635-höz Sachs-ot ...remélem kielégítő választ adtam.... mindegyiknek az a gyárija amit leírtam
Kolci14-02-2017 19:29:46 //
91534
Te luk-ot vagy vale-ot, vagy sachs-ot vennél, a három között kb 10 a különbség
Shadin14-02-2017 18:09:54 //
91533
Futóműállításon ki kellett volna derüljön.
Liquid14-02-2017 17:27:56 //
91532
azért ahhoz kell kemény ütés hogy elmenjen a futómű, legalábbis nekem még nem volt ilyen problémám.
egyik oldalt el van törve az a szilent másik oldalt csak repedve....hát ki tudja mióta lehet már rég el is ment a kerék összetartásom. de a kerékösszetartást a szar magyar utak is elbaszhatják úgy tudom.
emGéza14-02-2017 14:52:35 //
91530
Csak a kerékösszetartást viszi el. "csak"!
Liquid14-02-2017 14:50:38 //
91529
Biztosan nem egészséges :) Gondolom attól függ mennyire gatya...
Nálam előműszakin derült ki, így a vizsgasorról ment egyenesen a szerelőhöz.
ott221714-02-2017 14:38:46 //
91528
290 gumival
igen a hátsó szilent. lehet ezzel így törötten közlekedni, nem veszélyes ?
Liquid14-02-2017 13:56:28 //
91526
gondolom a hátsó "nagy" szilentek vannak oda, ha jól emékszem olyan 8e ft körül vannak.
Sziasztok.
Most jövök műszaki vizsgáról ahol közölték velem, hogy az első alsó lengőkar szilentjeim el vannak repedve/törve a bal és a jobb oldalt egyaránt..
Érdeklődnék, hogy ennek a cseréje mennyire életbevágó és hol tudom jó áron beszerezni ezeket. (az autóm 159 1.9 jts.)
válaszaitokat előre is köszönöm.
üdv.
Tocke14-02-2017 11:21:23 //
91524
Na pont ilyenért fáj a szívem...Sajna ez felgumizva fél guriga. Sok.
yani🍀14-02-2017 11:11:00 //
91523
guminyomás?
Tény, hogy téli van fent ami nem olyan merev mint a nyári
Shadin14-02-2017 10:08:07 //
91521
Nem csak téli gumival csinálja?
Az mitől lehet szerintetek, hogy a kormány sokkal kevésbé akar kanyar után "visszaállni" egyenesbe magától mint azelőtt? Ez valamilyen futómű gond lehet? Vagy szervó?
Azt veszem észre,hogy visszafelé is tekergetnem kell a kormánykereket állandóan, mert csak egy kicsit megy vissza, de mintha régen ez nem így lett volna....
cartarsak !
Olyan problémám van, hogy a kerek tőcsavarok brutálisan rászorulnak az agyra..... Szinte alig lehet levenni... Mi lehet a probléma ? Tőcsavar cserére érett ?:D
a 2,4-hez drágább a szett, igaz nem sokkal... annak LUK a gyárija és olyan 220e, az 1.9-é 200 alatt van 10-20e-rel...
Az 1.9 8V árai szinte teljesen ugyanezek eddig, igaz ma vetem bele magam jobban a témába...
ott221713-02-2017 22:04:01 //
91516
Én már odáig jutottam ,hogy nem bízom másra ,csak én és a barátom -aki autószerelő-csináljuk.
Marseus13-02-2017 21:42:53 //
91515
Találtam végre egy méltó műhelyet a vashoz,ráadásul az egyik szerelő a műhelyben szintén fertőzött.
ott221713-02-2017 21:41:16 //
91514
"alkatrészcsereberélőpróbálkozókisérletezőkontárról"- lehet ehhez már fáradt vagyok :::)))))
Marseus13-02-2017 21:32:56 //
91513
De ezért bízom szerelőre a dolgot,h ne nekem keljen az eszembe jusson. Tapasztalataim szerint egy szerelő inkább több mindent cseréltet mint kevesebbet.Persze ha autószerelőről beszélünk és nem holmi alkatrészcsereberélőpróbálkozókisérletezőkontárról..:-)
Marseus13-02-2017 21:28:49 //
91512
Kinyomócsapággyal együtt.
ott221713-02-2017 21:23:15 //
91511
Bizony a kinyomócsapágyat sokan elfelejtik,pedig az olajos ha eldurran megáll az "élet".
Kolci13-02-2017 20:59:35 //
91510
És gondolom a hidraulikus kinyomócsapággyal együtt, mert nélküle nagyot lehet szívni, amikor eldurran.
Marseus13-02-2017 20:49:41 //
91509
A kuplung természetesen szettben.
Marseus13-02-2017 20:48:56 //
91508
Blogot még nem készítettem róla,de nálam 1 hete sincs, h cserélve lett. LUK került bele kuplung is meg kettős tömegű is.176.000 volt a lendkerék és 93.000 a kuplung, 8000 a szimering. De ez a 2.4-es árai a tied gondolom ennél azért kevesebb lesz.
Haddel13-02-2017 20:35:51 //
91507
Nekem Csöri szerzett a bontós haverjától jó csatlakozókat.
Valeot ajánlom az a gyárija, meg a legolcsóbb is :)
'''''13-02-2017 20:00:33 //
91505
Én eladás előtt 5.000Km-el cseréltettem.Elkezdett kalapálni a kettőstömegű.
ErHard küldte az újat.Alvázszám alapján küldte és nem is volt vele semmi gond.
Egyébként előtte vettem egy alig használtat Phon-tól de azzal alig mentem és beadta a kulcsot.Én csak újban gondolkodnék a helyedben.
Kuplungot én nem cseréltem csak megerősíttettem.(átépítés miatt kellett) 40.000Ft volt.
Aki cserélt már kettős tömegű lendkereket, van tapasztalata, az legyen szives írjon már nekem egy privátot, mert szerintem a szerelőm más típusokhoz van szokva és kicsit ködben tapogatózik a következők miatt:
Sachs vagy Luk kell? Gumis vagy rugós csillapítasú? A cikkszám meg gyári szám megvan, de felhozza mindkettőt neki a rendszer és nem tudjuk melyik kell nekem. Állítólag nem mindegy...
Továbbá van még valeo, de az elég drága a többihez képest, úgyértem kb 95 ezertől van 215 ezerig, attól függ milyen márkát és weboldalt nezünk....
Valaki rá tudná mondani valamelyikre, amelyik tuti jó?
Erhard, Rád mindenképp számítok ;)
Van esetleg olyan lehetőség, hogy kuplung szettel együtt csomagban venni valahol lendkereket? Állítólag van ilyen is és úgy valamennyire akciósabb mint külön külön...
ProdyG13-02-2017 18:40:53 //
91503
Amúgy jobban belegondolva kicsit rángatott nekem is a kocsi, csak nem figyeltem rá, mert a váltóval voltam elfoglalva. A szerelő is azt mondta, hogy érdemes lenne vennem új injektor csatlakozókat, mert el vannak már öregedve. Te gyárit vettél, vagy milyet érdemes?
Kíváncsi vagyok visszajön-e a hiba :)
Áhh bonyolult eset ez az autó...ebbe valami női lélek került a gyárban ez már tuti :-)
Beállítottam az 1-es memóriára a 146-osról másolt üléspozíciót. Ma elő akartam hívni a korábbi 3-mast, hogy megnézzem a különbséget és finomítsak rajta. Erre kb. felpaszírozott a műszerfalra. A 2-es dettó. Totál elfelejtette mindkettőt, és tolja előre az ülést ameddig bírja. Nem ám, hogy ha elfelejti inkább semmit sem csinál. Ááá, az túl egyszerű. Nézzük a srác mit reagál, ha beletoljuk az arcát a szélvédőbe. Teljesen kész :-) Egyelőre az 1-esen észben tartja a mostani beállítást, de ki tudja meddig...
Aztán a szenzoros ablaktörlő is érdekes egy szerzet. Eleinte teljesen használhatatlanul működött, kb semmit nem láttam már mire úgy gondolta, hogy na most töröl egyet. A kis billenő kapcsolót is hiába tekergettem, semmi változás nem történt. Hagytam a fenébe, egyet valamerre mindig kapcsoltam a kis kapcsolón amikor már idegesített, hogy nem látok. Ere fixen törölt egyet. Aztán egyszer valamire rájött, vagy nem tudom, addig kapcsolgattam össze-vissza, hogy elkezdett normálisan működni. Érteni nem értem, de azóta tényleg akkor töröl, amikor vizes az ablak. Ha szemből telibe nyom vízzel egy kamion, már törli is. Nehéz egy eset.
A park szenzor is vicces. Beállok a parkolóba, elöl már a 146-osnál megszoktam, hogy óvatosan, nehogy leverjem az orrát. Érdekes módon tökéletesen érzem az orrát, nekem pont olyan mint a 146-nál, úgyhogy nincs gondom vele. A szenzor persze kussol és figyel, hogy leveri a hülye gyerek, vagy nem. Aztán amikor kiveszem D-ből, akkor elkezd visítani, hogy ááá közel vagyunk bakker. Akkor, amikor már áll az autó. Ennek nem kéne adott sebesség alatt automatikusan bekapcsolni? Vagy nyomogatni kell a gombot? Persze akkor meg fennhangon visít, amikor P-ben áll az autó, kiszállok, hogy nyissam a kaput és elsétálok mellette. Na akkor nyomja ezerrel, hogy úúúristen valaminek nekimegyünk mindjárt ... P-ben :-)
Egyébként érdekes, de a padkákat tök jól érzi (utólag). Elvileg nincs lefelé szenzora és mégis képben van. Sőt, már szólt rám túl nagy hó nyomvályú miatt is egy telephelyről kifelé jövet. Csak figyeltem, hogy most vajon mit látott. Aztán rájöttem. Ha felkormányoztam a hó tetejére, akkor abbahagyta :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.