Smith17-07-2018 16:00:12 //
110350
Pénteken én is nekiláttam a több mint 1 éve halogatott féknyereg festésnek, de nem bántam meg. 1 egész nap csiszolgatás, vászonnal, szivacsokkal, különböző finonsággal, majd maszkolás, alapozás, festés, matricázás. Igen tetszetős lett :D

gecsa17-07-2018 15:35:33 //
110349
Még így is jól mutat! :D

ÚÚÚ... Köszi!!!!
Ezt megpróbálom!
Mert volt egy váltó le-, felszerelésem és talán azóta csinálja. Bár azóta cseréltünk vezérlést is, de akkor is levegőben volt minden mikor meghúztuk a csavarokat.
Na, feladat adott... :)
_Ata_17-07-2018 11:52:22 //
110347
Az a baj hogy ezt a remegés/vibrálást nagyon sok minden okozhatja, Shadin cartársnál pl.
Ez volt. Legjobb lenne, ha valahova szaki-hoz el tudnád vinni szerintem :)
Én sem tudom...
Eddig a motortartó bakot senki nem említette!
Úgy gondolod az is lehet problémás?!
Az érdekes, hogy a télik, ugyanígy 17-esek, és ott valóban 2-3 km a különbség.
Smith17-07-2018 10:20:25 //
110344
Igen, zavaró is, mert eddig minden autómmal 10-12 km/h csalt felfelé, ez meg a valóságot jelzi :)
A Ti kerékkel majdnem pontos, a gps kb 2-3km/h-val mutat kevesebbet.
Nálam azért 150 óra szerint, mert az valójában kb 147, limiten belül. Városban meg.. egyszer ülj be mellém itt Debrecenben, hazai terepen megmutatom mennyi időt lehet spórolni egy kis "hatékony" autózásal. :-DD Pláne ha több helyre is rohangálni kell, van hogy így adja csak ki. Ilyenkor csak a TD :-) Hihetetlen egy vas. Hálából nagyon vigyázunk rá, óvatosan melegítjük, olajcsere 6e-renként.
Az fura, hogy ekkorát csal. Anno a 17-es kerékkel megnéztük és 120-130 km/h környékén talán ha 1 km/h-t csalt. 18-assal ennyit sem. Majd megmérem a hétvégén még egyszer.
Fura, én ezeket nem nagyon tapasztaltam felénk. Én a héten az M6-oson is 170 körül húzattam végig. Az M0-n is 130-140 a tempó és csekket sem kaptam meg utánam sem jöttek még.
Én a városban nagyon vigyázok, nem nagyon lépem túl a sebességet, mert nincs értelme. Én is egyébként autópályán műszer szerint 155-re állítom a tempomatot, az Gps szerint 150. Az M7-esen azért lassítok ahol a Veda kamerák vannak, és tudom hová szoktak beállni.
_Ata_17-07-2018 08:21:18 //
110338
Hmm. Akkor nincs ötletem. Motortartó bak esetleg?
Nálam kb 140 fölött jön meg a remegés. Gyorsításkor és kitekert kormánynál semmi. Futómű rendben, kerekek centirozva már több helyen megnézettem. Téli és nyári kerekekkel is csinálja... Nem tudom mi lehet, nagyon bosszantó!
Sajna az M3-mason óvatosban kell nyomni, megy a pénzgyűjtés ezerrel. Mondjuk 2 hónapja ki sem mozdultam a városból autóval...
Ami meg itt megy trafizás, az nevetséges. Ha valaki beleszalad, egy elfogó autót utána küldenek. Városban, a csúcsforgalmon keresztül. Eleve nem lehet haladni, és jön a hulyéje, villant le mindenkit, az emberek húzódnának, de nem nagyon van hova. Beállt forgalomban elfogósdiznak. Vissza, hogy gyosabban érjen ugyanúgy szétvillogja a forgalmat. Primitívek... És non-stop bactatják a népet. 2-3 trafival kint vannak városon belül, minden nap, járőrök mindenhol, és állítgatnak mindenféle ürüggyel.
emGéza16-07-2018 21:22:28 //
110335
Úgy néz ki , hogy kellően sikerült megünnepelni a 200ezer km-es futás teljesítményt .
Fék , festegetés és stabpálca . Persze , hogy a stabpálca csak a "síkítóskulcsal" lehetett kiszedni . Mára eddig jutottam , holnap már csak össze kell dobni .

gecsa16-07-2018 20:53:27 //
110334
A garázsban is 160al áll a helyén. :D
En nem tudom! Mostanában 160 alánem megy a műszer! Imádom ezt a gépet. Nálam 8, 5 -9l.
Ha Ő vezet, na akkor fogyaszt jól :-D Neki minden autó kevesebbet eszik, pedig elég kis dinamikusan terelgeti ő is a verdákat.
Félés nálunk nincs. A gyerekek szólni szoktak, ha keveslik a tempót, hiányolják az erőhatásokat. Ha kezd sok lenni, akkor azért elcsendesedik az utastér és mindenki feszülten figyel :-D De ez inkább a Tádéval fordul elő, ha hatékony módba kapcsolok városban :-DD
A 159-ben semmi félelmetes nincs. Mióta megvan, bátran tolhatom, az amúgy kanyargást nem bíró nagyobbik lányom azóta nem volt rosszul egyik utunkon sem, mióta a 159-cel utazgatunk :-D
Nehéz tiszta 150 autópályát mondani, de kb 8l. Volt már fél literrel kevesebb hajnalban a reptérre, egy kis M0 gurulással együtt, és volt féllel több, útépítés miatti dugóban araszolással együtt. A hosszabb útjaim autópálya + egy kis városi szaladgálás vegyesen 8.5l körül állnak meg. A városi fogyasztásom az nem változott, szóval azzal könnyű visszahúzni 10-es magasságokba az átlagot is.
Én remap előtt (box bent volt), lényegében 10l-es fogyasztással tudtam használni az autót (igen könnyű lábbal), általában ennyi jött ki a kúton. Most 9 és alatta. Lehet a boxom volt vacak, én azt sokalltam nagyon.
Azóta nehezedett a lábam (mert annyival jobb így vezetni), szóval van hogy felcsúszik 10-ig megint, de olyankor úgy is megyek. Illetve azóta bátrabban városozok is vele, kezdek bízni benne. :-) Elég érzékeny a tempóra és a szélre is amúgy fogyasztás tekintetében.
gecsa16-07-2018 18:31:49 //
110330
Ha az aaszony fél mellette és ezért nem kap vacsorát, akkor az egész jól fog fogyasztani! :D
Ez rossz helyre ment. Warbi Gyuritól kérdezem...
Gyuri, nálad 150-él pályán mennyire jön ki a fogyasztás?
_Ata_16-07-2018 14:36:16 //
110327
Szia! Nekem volt féltengelycsukló javításom, mert kb. 80km/h-nál remegést éreztem, főleg gyorsításkor, vagy nagyobb terhelésnél pl. parton felfelé. Azt szokták még mondani, hogy ha álló helyzetből indulásnál teljesen kitekered a kormányt és kattogás hallatszik, akkor is valószínűleg féltengely/csukló.
Sziasztok!
Volt már szó többször futómű remegésről, rázásról.
Akkor többen írtátok a féltengely csuklókat lehetséges okozónak...
Kérdésem, hogy melyik lehet a problémás, kerék vagy a váltó oldali? Vagy bármelyik...?
És ha ellenőrizzük akkor mit kellene nézni, érezni, látni?!
_Ata_15-07-2018 21:43:11 //
110325
Köszi! :) A hajszálkarcokat nekem nem igazán tüntettel el, igaz írják, hogy ha karcot akarsz eltávolítani, akkor erősen rá kell nyomni és sokáig dörzsölni. Annyira nem voltam kitartó így kézzel, legközelebb lehet arra is rámegyek. De a rongy csak úgy csúszik le róla, kíváncsi leszek mennyire lesz tartós.
Szép lett! Jókat olvastam róla, valószínűleg ki fogom próbálni. A hajszál karcokat eltünteti? Amíg nem feltétlen fontos, inkább ilyen védőréteggel szépítem az autót, mint hogy píroztassam. Kézzel, vagy géppel dolgoztál?
Ez lassan esett le, de így van :-DDD
Az enyém már 150-nél is kímélő. Amúgy meg igazad van, szeretek objektív limiten belül maradni. :-D
Puhány vagy Gyuri! Te mondtad, hogy a 2.4 ideális utazósebessége a 180, akkor a legkímélőbb....
yani🍀15-07-2018 15:28:31 //
110320
És a fotó természetesen, amint az a kijelző jobb alsó sarkában is látható, Németországban készült. :D
_Ata_15-07-2018 15:25:25 //
110319
Kipróbáltam ma a "Super Resin Polish" cuccot, aki gondolkodik rajta annak ajánlom :)

Most találtam a telefonomban képrendezgetés közben. A 159-em áprisi tréfája,
hogy ő egy 146-os :-)

Laca6215-07-2018 13:07:27 //
110317
Köszi !
Hiba elhárítva !
Shadin15-07-2018 11:58:40 //
110316
Szerviz és olajcsere nullázást külön meg kell csinálni.
Laca6215-07-2018 10:50:51 //
110315
Sziasztok !
Egy kis segítséget kérnék: Azt írja az autóm,hogy cseréljek olajat !!!
kb. 800 km-t autóztam olajcsere óta. MES-ben szervíz nullázást megcsináltam,de akkor is nyavajog. Köszi előre is !
gecsa14-07-2018 22:18:20 //
110314
Nem töltőnyomáson, hanem nyomáson. ;) de a 4 deci is belefér, csak utána már irreálisan megnövekedik a fogyasztás! :D
csAR14-07-2018 22:07:39 //
110313
Szerintem ha 1 báron tolod be,akkor 1 deci a feles.
De úgy látom már alapból ráálltál a 2 bárra.Az már 4 deci.
Úgy akartam kezdeni,hogy ülj le egyes,de inkább:berúgtál oszt ülj le...:-)
gecsa14-07-2018 21:23:30 //
110312
Tehát, ha egy feles páleszt 2 báron tolok be az arcomba, akkor az olyan, mintha egy decit ittam volna? :D
Szergej14-07-2018 20:22:44 //
110311
Kiváncsiságbol megnéztem ma én is. Igaz enyém 1.9. 150km/h tempomat. 0.9 bar. /powered by Manky/
Lejöttem a Balatonra, szerintem ez csak a műszer pontatlansága, 1,4 bar-nál a műszer szerint sem megy feljebb. Szépen megy, ez a turbó nyomás mérő valóban csak tájékoztató.
Abszolut nyomásban limitál 2500mBarnál, vagyis kb 1.5Bar túlnyomást enged gyárilag. Minden ami ennél több, az overboost, nem üzemszerű, vagy chipes az autó.
A Single Value Limiter is ennyi. A turbónyomás szabályzó táblájában 2420mBar a max érték, tehát kb 1.4Bar túlnyomást kér ki gyárilag max. Az 0.1Bar a biztonsági tartomány, ha megszaladna, ne tiltson be egyből.
Macccy14-07-2018 15:41:22 //
110308
Ja vágom, zsír! Rosszul kérdeztem mert a levegőmennyiséget belekevertem a nyomásba :)
De amúgy mennyi maxot enged a 2.4-nél? +1.8Bar ?
Ez így igaz! Gyuri ezt nagyon vágja...
esvé14-07-2018 09:04:01 //
110306
mega-giga-like ezért a magyarázatért, ui a műszaki agyam elég fejletlen....de ezzel krisztálytisztán érthető volt :D
Viszont azt vettem észre, hogy mindkét kipufogóvég szinte benzinesen szürkére van kiégve. Ilyen még sohasem volt. Igaz mióta elhoztam Csöritől csak prémium gázolajat tankoltam bele. Városi hasnálat semmi, csak autópálya meg országút (Alfa City után körbementem Keszthely felé). Autópályán meg a sebesség min 150-160. Azt érzem most hogy irdatlanul megy a vas. Mikor elhoztam Csöritől éreztem, hogy alacsony fordulaton kevésbé megy. Most meg hozzáérek a gázpedálhoz, és megindul mint az állat. Az új hengerfejben a szelepeknek és egyebeknek lehet hogy kellett egy kis km. Most úgy megyek vele, amire ezt a gépet kitalálták. Kevés indítás, hosszabb távok. Azt látom, hogy valahogy iszonyú könnyedén megy az autó.
Nem dehogyis, csak úgy tűnik licsit magasybb a turbónyomás. De nekem közép fordulaton mindig jobban töltött. Tudom, hogy a műszer után nemigen lehet menni. Pont azt mutatja, hogy jó a turbó.
Dehogy.. Csak 150-nél, 6-osban (2500-as fordulat környéke) sok, mert program szerint csak 1 Bar körül kellene ott lennie.
Szó sincs kevesebb levegőről. Erős egyszeeűsítéssel az 1900ccm motor 1900ccm ccm levegőt szív be 2 fordulat alatt. Ez légköri nyomás. Ha erre rátol a turbó még egyszer ennyit (3800ccm) , az 1 Bar túlnyomás.
A 2.4-nél akkor lesz 1 Bar túlnyomás, ha a turbó 4800ccm levegőt préselt be összesen.
Szóval 2.4-nél többet kell, hogy szállítson a turbó ugyanakkora túlnyomáshoz.
Bics, kicsit favágó magyarázat, de remélem a lényeg érthető.
Nekem kb azt mutatja amit kell. Nem hajszál pontos, nyilván. A max most úgy rémlik, hogy elment 1.6-ig, de majd megnézem.
Smith13-07-2018 21:07:52 //
110301
Emil, most, hogy lehegesztetted a motorháztetőt, most meg a műszereket figyeled árgus szemekkel???? :D
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.