Revitox10-09-2018 18:28:05 //
111530
Üdv mindenkinek!
Kérdésem lenne, hogy az ülésem alatt van egy csati. Azt lehet gyógyítani vagy cserés? Ha venni kell, hol tudom beszerezni?
Köszönöm a választ.

Hant10-09-2018 18:25:59 //
111529
Sziasztok, a közel jövőben 159 2,4 Q4 vásárlását tervezem, érdeklődnék, hogy van-e valaki, aki mostanában szeretné eladni a sajátját, illetve, hogy a hahu-s példányokról tudtok-e valamit? Vásárlásnál mire érdemes odafigyelni? Egyelőre ő a kiszmelt. Előre is köszönöm a válaszokat.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2_4_jtd_20v_q4_ti_eredeti_ti_uj_gumikkal-13309483
yani🍀10-09-2018 12:10:22 //
111528
Le kell venni a hátsó ajtó belső burkolatát. Sanszos, hogy a rögzítő patentek legalább fele el fog törni, ezért ezeket célszerű előre beszerezni. Ha lent van a burkolat, akkor belülről hozzáférhető a spoilert rögzítő négy csavar. Ha lent van a spoiler, akkor könnyen ki tudod venni a ködlámpa rögzítését is.
Köszönöm!
Arra nincs esetleg tipped, hogyan lehetne izzót cserélni a harmadik féklámpában? (SW)
:) Akkor nincs, tévedtem :)
jóval olcsóbban merre? én is tudok 16e-ért olyat ami nincs 40-46e a kisker ára mindenhol, ahol van, az Iharos féle 16e-es egy kamu ár ott is csak balos van a jobbos már is 30 ha lenne...
30 /db, után
De ha rákeresel a neten, akkor ennél jóval olcsóbban is találsz, utólag már kicsit megbánta m a dolgot... Sajnos későn vettem észre
Utángyártottra vagy gyárira?
Mennyibe került?
Kicseréltettem mindkét első lámpámat, mert már nem láttam vele éjszaka, annyira szét volt égve a foncsor. Viszont most össze-vissza világít. Valaki állított már be ilyet? hogy kell?
Vagy vigyem el egy vizsgaközpontba beállítani?
itt van a szép fehér giulietta is :P
PBali09-09-2018 20:39:38 //
111520
Fehérben is szép, főleg ha Ti...;-) Várjuk a linket, ha felkerült a hahu-ra✌🏻
TI az biztos, mást nem nézek...
Ha bőrös műszerfalas Ti, szólj :-)
pedig úgy néz ki hosszú évek után végre sikerült kifogni egy Berlinea Tibit, olyan ritka, mint a fehér holló ...ráadásul ez is fehér :P
Biagio09-09-2018 17:56:59 //
111516
Hello Norbi ! Nekem is TBi-m van (2010-es, most 90e km van benne, én 13-at tettem bele) , Én meg vagyok vele elégedve. Ami engem zavart a régi 2.4-es dízelben az a turbólyuk. Itt nem érezni egyáltalán.
Azokból amit Shadin leírt, nekem is megvan a hideg motornál 1-2mp kerregés és a motorfedél ragasztás eresztés a gyertya felé. A többi jelzett hiba nekem nincs meg, pl. lefulladások, tartály csonk stb. (vagy nem vettem észre :) pl. csövek)
Amit cserélni kellett a 2 v 3 év alatt, az a kuplung munkahenger meg a turbó szenzor. Ezen kívül csak a kopó cuccokat meg folyadékokat cseréltem.
Haddel09-09-2018 17:04:19 //
111515
Ki kell szedni a tükörlapokat ,és kétoldalu ragasztóval visszahelyezni
Üdv!
Mennyire normális (semennyire gondolom), illetve ismert konstrukciós hiba, hogy autópálya tempónál (140 km/h tempomat) remegnek a külső visszapillantó tükrök (maga a lap)? Pénteken voltam először hosszabb vidéki túrán és azonnal észrevettem ahogy kiértem a pályára. 90-100-as táblán kívüli tempónál nem jelentkezik.
pár mázsa trágya és vasvilla a futón, csomagtartóban talicska (fogója kilóg) , a fedél legumipókozva. A tetőtartón cefrés hordó.. XD
Ehhez már nyúl vagyok, úgyhogy álom marad :-)
Szerviz, szinte Ferrari árban van. Ha az Alfához igazán nagyon kevesen értenek, mi lehet a Maseratival....
Az az igazi szopóroller, szinte senki nem ért hozzá és semmi nincs hozzá e mellé maradjon egy pótautó meg egy vaskos bankszámla vagy egy jó american hitelkártya :)))
Shadin09-09-2018 13:43:31 //
111509
+vonóhorog +futó +benzinkanna
Szívó benzinest, egyetértek! Egy Maseratira gondoltam, 4.2 V8 szívó :-DD
Amikor tavaly én is cseréltem kiegyenlítő tartályt, gyárit, abban sem volt merevítés. Én nagy nehezen átraktam a régiből.
A turbó bal felül van a hűtőcsöve is szilikonnal van bevonva, dupla vízkör... máj az idő megmondta mennyire megbízható :)))
Shadin09-09-2018 12:50:38 //
111505
A mostani HF tb stb. javítás után bő egy literrel csökkent a fogyasztásom. 10 alatt vagyok. Kispatesz 8,5 :-)
Shadin09-09-2018 12:49:10 //
111504
Megnéznék egy Giulia blokkot belülről, mert az enyémre mindenki azt mondta eddig, hogy egy kibeba... erős mechanikus konstrukció. Ha az olajozás oké akkor örök élet plusz egy nap, persze ha a kis turbót nem baxod szét rajta...
Tudod én már nem bízom egy írt progiban sem... Giuban a gyár inkább a biztonságra ment, pedig progiból is megírhatta volna
Sajnos azok sem bírják a plusz lóerőket... egyébként nekem sincs bajom a delejjel csak SUVban semmivel sem eszik kevesebbet, mint a benyás, a Rovar is ZABÁLT, ez is :)
Shadin09-09-2018 12:37:16 //
111501
Lehet h sok a Squadra ennek a motornak?
Giu QV-ben sem véletlenül van K04 a 235 pacihoz.
Shadin09-09-2018 12:34:47 //
111500
Ha ez vigasztal kicsit, Nagypatesz sem megy rövid távon, arra ott a 145. Szívó benzinest mindenkinek!
Shadin09-09-2018 12:33:17 //
111499
De legalább bírja az igényeimet :-)
Az első Tibit amit behoztam emberünk jó régóta használja 3-4 éve, kopó alkatrészeket cserélt eddig szóval elég atombiztos neki...
Alapvetően erre való, én is erre vettem. Aztán az élet kiszámíthatatlan, látod, egyre kevesebbet pályázok, közben beálltam napi városozni a gyerekekkel. 150 felett is jó vele menni, csak nincs hol sajnos. 150 felett nyomni értelmetlen, pláne egy m3-mas jellegű balkáni pályán. Ukránok, románok, a bizalomra épülő közlekedést itt jobb hanyagolni. Az tény, hogy nagy feeling, ahogy pillanatok alatt beleszalad a 220-ba, erőlködés nélkül, gyönyörű hanggal. Ritka pillanat :-)
2 éve kerülöm a városi használatot, mert nem való neki, meg tönkremegy stb. És 2 hónap alatt kiderül, hogy mennyivel jobb városban mint bármi amit eddig használtam, vezettem.
És Kinga pont tegnap kérdezett rá az autójára, hogy mikor készül el. Mondom fogalmam sincs.. miért, már kéne? "Ááá, nem sürgős, ez így nekem teljesen jó :-D".
A parkolással mindketten úgy vagyunk, hogy a parkoló végébe állunk, inkább sétálunk kicsit. Ez könnyebb a 146-tal, ott hagyod és úgy ahogy akarod. Ez tény. :-)
Amit nem gondoltam volna, hogy a fogyasztás ilyen szinten nem érdekel :-) A múltkor odakapcsoltam az átlagra, csak annyi ötlött az eszembe, hogy városban a Wartburggal is megetettem a 12-t :-))))
Az f40hez kisebb vagyon a lendkerék
Shadin09-09-2018 11:51:23 //
111495
droberto-nak az 1,9-ben is le voltak pusztulva.
Shadin09-09-2018 11:50:31 //
111494
Ja. Szívósor is néha ereszt. Freemont-ban haver beragasztotta :-)
Shadin09-09-2018 11:49:10 //
111493
Szóval a 2.0 egy kiforrott darab, nem tudok semmi igazán komoly bajáról...
Haddel09-09-2018 11:48:17 //
111492
Amit még érdemes megcsinálni a 2.0-n ,az a szelephimbákat helyén tartó kis rugók cseréje.Enyémben már kétszer kellett ,mert eltörnek,és akkor rossz esetben ki is mozdulhat a helyéről a himba.

Shadin09-09-2018 11:48:15 //
111491
Most szeretem Patkányt, de mint a beceneve is mutatja még nem teljes a harmónia.
Ami tény, hogy ezeknek a hibája csak most fog majd előjönni és TBi-t venni nem csak azt a 100 km-enként plusz 2-3 liter nyál megvásárlását, meg a felhőtlen benzines autókázást jelenti számomra, mint azt sokan gondolnák. Az én esetem persze nem általános, de amit lehet én már végigszoptam vele. Ennek ellenére nem ülnék vissza dízelbe. Egyébként nincs bajom a dízellel.
Meg a vizet ébresztő EGR hűtő, meg a szívósor....
Shadin09-09-2018 11:43:16 //
111488
Itt látszik a TBi tartályának erősítése, de a régi képen is látszik ez csak lecsúszva a törés alá:
Blog...
Az olajjáratot egy az egyben elfúrták. Beragasztottam...
Beszéltem Szakál metállal és nagyon konstruktívan álltak hozzá, de a ragasztás és a HF 90°-kal ráhúzása megoldotta az olajszivárgást (kopp-kopp).
Uuuhh! Köszi a részletes leírást! :) Akkor végülis Nálad inkább a 2.0 JTDm volt a nyerő? :)
Shadin09-09-2018 11:34:56 //
111486
Már bővítem is a listát :-)
A szelepfedélnél (ami egyben a vezérműtengely felső 180° siklócsapágya is egyben) pasztával tömített/ragasztott, idővel el kezd szivárogni az olaj a gyertyaűr felé. Van, hogy a gyertya kerámiát is ellepi és felér a trafó belógó gumi száráig esetleg a rugós elven működő elektróda érintkezésig, ami gyújtási problémákat (is) okozhat.
"- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés."
én nem találtam olyat most hogy vennem kellett, ami fém cső merevített. Csak sima műanyag csonk
ami veled is elő fordult és már én is láttam, hogy az első kipuff tőcsavar javítás(felfúrás) alkalmával beszakít az olaj körbe és folyik mellette az olaj.
Shadin09-09-2018 11:27:03 //
111484
A fedél a két tömítéssel együtt ~13k, nálam gond volt, hogy a fedél egyik csavarjával volt rögzítve az olajnívó cső is és annak talptömítése megmozdult, ez a tömítés kemény volt ezért tolta az olajat, cserélni kellett. A szopás része az, hogy ehhez már ki kellett szedni a DPF-et :-(
Album1
Album2
Shadin09-09-2018 11:16:41 //
111483
De mégis itt van pár általános dolog ami nagy valószínűséggel gond:
- Majdnem minden benyával hajlamos a lefulladásra az indítást követő kb. 10 mp-n belül.
"Tikkel" párat mintha gyújtáskimaradás lenne, majd vagy lefullad, vagy nem.
- Kiegyenlítő tartály visszatérő csonk törik, későbbi konstrukción van a könyökben egy fém cső merevítés.
- Turbó (víz)hűtő kör visszatérő része bárhol eldurranhat, de leginkább a tartály felé visszatérő gumi cső műanyag gyorscsatlakozójánál, ami az előre néző fém csőre csatlakozik a váltó felett.
- Turbó olaj etető cső cseréje a 2013-as új cikkszámú újragondolt, hőszigetelt verzióra. Megsül ugyanis a cső és beszűkül belül elzárva az olajat ami turbóhalálhoz vezethet
- Előző cső, motorblokk bekötési oldalán lévő szűrős csavar időközönkénti cseréje v. tisztítása, ellenkező esetben ez is turbóhalálhoz vezethet.
- Egyes meg nem erősített információk és saját tapasztalatom alapján ide tenném az olajszivattyút is mint potenciális problémát, hajlamosak a belső lemez záró csavarok kilazulni, kiesni. Jó hír, hogy nem vesznek el, amelyik kiesik az a teknő alján landol, a többi a helyén lötyög. Szóval ebben az esetben az olajnyomás jelentősen csökken ami következményeit nem kell részleteznem, leírtam a blogomban, erről szólt az elmúlt másfél évem.
- Vezérlésmódosító problémák 150k felett jelentkezhetnek már, de nem annyira jellemző, max. ha az olajpumpával gond van. Sima indításkori kerregéssel jelentkezik, aminek két formája van, az egyik a durván kerregés amit hibajel is követhet, ez a nyugalmi állapotban rögzítő tüske törése, deformációja, felragadása okozza. Ebben az esetben a rögzített vezérműtengely végén lévő VVT tárcsa kézzel, a benne lévő rugó ellenében elforgatható ~30°-ra. A másik hiba az olajkamrák tömítő felületeinek kopása okozta olaj visszacsurgás. Jó olajpumpa esetén ez indításkor ~2 mp-es morgással jelentkezik, rossz pumpa esetén akár 4 mp is lehet amire már vezérműtengely rossz pozíció hiba is jöhet.
És pár dolog ami közel sem általános:
- KKK K03-as turbó nem szereti, ha a gyári érték fölé van írva, még a gyári (1.3) is sok neki
- Amennyiben mégis meg van írva, nem szabad kis fojtású sportkipufogót tenni rá, mert a megváltozott gázlengés olyan stresszt okoz a turbó turbinalapátjának, hogy az "felrobbanhat".
- Sport szűrő szintén hanyagolandó, önmagában is hibabejegyzéseket tud generálni.
- Szar benyával dadog alapjáraton, míg el nem éri a tényleges üzemi meleget. Nem a mutató 90-es állásánál van természetesen...
Kicsit hosszú lett, bocsi, beteszem blogba is hogy tudjam frissíteni és ne kelljen még1x leírni :-)
Ami egy szubjektív nagy dolog a 2,4-ben, a hangja! A legszebb hangú dízel.
Hogyhogy? Vannak vele gondok? :)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.