Forum >> 159
Erhard 242 (Pure Energy)21-02-2010 10:01:38 // 6549
jah kb 30e ft a tisztítása a DPF-nek meg 2 nap...tudod ki venne 5 kilóért :P
Longman21-02-2010 09:43:44 // 6548
Sziasztok!
DPF ügyben..
Nálunk "tömeges" igény lépett fel a Passatok (is) esetén a DPF kiiktatására.
Nem alapvetően a folytás kiiktatása miatt, hanem mert a DPF sem egy örökéletű alkatrész. A Passatokban pl. ugye tudjuk sokminden tönkremegy, köztük előbb-utóbb eme nemes alkatrész is. Nem garis autónál ez majdnem 500.000 HUF, mármint maga a DPF..
Tegnap előtt kapta meg a kolléga (már régóta foglalkozik remappeléssel, meg természetesen villanyász, tényleg nagyon tud a srác, és persze egy neves fejlesztőcég áll mögöttük) a szoftvert, nem olcsó beruházás, és nem is volt egyszerű a művelet, de a lényeg hogy kész lett az első tesztalany, és mondhatni igen jól sikerült! EGR és DPF kiiktatás. Szóval ha bárkit érdekel, vagy csak érdeklődik a mikéntje iránt, írjon, aztán elmondja a srác mit kell erről tudni..
DPF ügyben..
Nálunk "tömeges" igény lépett fel a Passatok (is) esetén a DPF kiiktatására.
Nem alapvetően a folytás kiiktatása miatt, hanem mert a DPF sem egy örökéletű alkatrész. A Passatokban pl. ugye tudjuk sokminden tönkremegy, köztük előbb-utóbb eme nemes alkatrész is. Nem garis autónál ez majdnem 500.000 HUF, mármint maga a DPF..
Tegnap előtt kapta meg a kolléga (már régóta foglalkozik remappeléssel, meg természetesen villanyász, tényleg nagyon tud a srác, és persze egy neves fejlesztőcég áll mögöttük) a szoftvert, nem olcsó beruházás, és nem is volt egyszerű a művelet, de a lényeg hogy kész lett az első tesztalany, és mondhatni igen jól sikerült! EGR és DPF kiiktatás. Szóval ha bárkit érdekel, vagy csak érdeklődik a mikéntje iránt, írjon, aztán elmondja a srác mit kell erről tudni..
GTPeti21-02-2010 06:37:05 // 6547
137, "nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat"
Látod ebben van valami. Mint már írtam, a szoftver módosítása csak akkor nem vakrepülés (találgatás), ha az adott tuningműhely belsős információkkal rendelkezik. Akármennyire megtalálhatják a flash-ban a táblázatokat, van végén egy CRC eltárolva. Minden sw módosításnál újra kéne számolni a CRC-t adott algoritmus alapján, különben letilt az ECU. Na ez a nagy különbség a régi és a mai ECU-k átírása között.
Régebben Piritu írt az ATC-ről. Nem állást foglalni akarok velük kapcsolatban, csak annyit megemlíteni, hogy ők - állítólag - hiba esetén közvetlenül az olaszokat hívták fel és kaptak új BIN fájlt. Talán ők vannak olyan helyzetben (kapcsolatban), hogy szabadon módosítgathassák a sw paramétereit.
Látod ebben van valami. Mint már írtam, a szoftver módosítása csak akkor nem vakrepülés (találgatás), ha az adott tuningműhely belsős információkkal rendelkezik. Akármennyire megtalálhatják a flash-ban a táblázatokat, van végén egy CRC eltárolva. Minden sw módosításnál újra kéne számolni a CRC-t adott algoritmus alapján, különben letilt az ECU. Na ez a nagy különbség a régi és a mai ECU-k átírása között.
Régebben Piritu írt az ATC-ről. Nem állást foglalni akarok velük kapcsolatban, csak annyit megemlíteni, hogy ők - állítólag - hiba esetén közvetlenül az olaszokat hívták fel és kaptak új BIN fájlt. Talán ők vannak olyan helyzetben (kapcsolatban), hogy szabadon módosítgathassák a sw paramétereit.
GTPeti21-02-2010 06:27:42 // 6546
Erhard, látod erre simán rámondom, hogy parasztvakítás. (Ritkán szoktam ilyet tenni...) Ugyanis nem azzal van a gond, hogy a poti nem küldi el időben a jelet, hanem az ECU várakozik (mert nem akar túl sok kormot termelni a DPF miatt). Szóval a poti jelével csinálhatsz, amit akarsz, az ECU akkor is kivárja a maga idejét. Tehát EZEN a késleltetésen te boxxal NEM fogsz tudni javítani. A boxxal max. annyit tudsz elérni, hogy hirtelen mozdulatra végkitéréshez tartozó jelet generál a box, olyan mintha tövig nyomtad volna a potit. (Ezt a vészfékasszisztensel lehet párhuzamba állítani, ott is ez történik csak a fékkörben.) De hangsúlyozom: az elektronika mindenképpen megpróbálja megóvni a DPF-et, illetve "a maga eszközeivel" betartani a károsanyagkibocsátást.
137, az EDC 16 nem csak a csatlakozó szabványa (főleg, hogy a csatlakozó fizikailag ugyanaz EDC17-nél is), hanem magát az elektronikát és az "alapszoftvert" is jelenti. A vezérlőegység házát illetően lehetnek eltérések (az autógyártó kérésére). De a lényeges dolgok ugyanazok, minden EDC16 esetén. (Még olyan előfordulhat, hogy nem ültetik be az összes injektorfokozatot, pl. 4 hengeres autóknál.)
137, az EDC 16 nem csak a csatlakozó szabványa (főleg, hogy a csatlakozó fizikailag ugyanaz EDC17-nél is), hanem magát az elektronikát és az "alapszoftvert" is jelenti. A vezérlőegység házát illetően lehetnek eltérések (az autógyártó kérésére). De a lényeges dolgok ugyanazok, minden EDC16 esetén. (Még olyan előfordulhat, hogy nem ültetik be az összes injektorfokozatot, pl. 4 hengeres autóknál.)
13721-02-2010 05:33:50 // 6545
Lehet ilyen gázreakciógyorsító boxot kapni, igen. Annyit csinál, hogy beiktat egy közbülső infót a gázpedál jele és az ECU közé. Akkor szokás ilyet használni, ha valaki nem akarja átprogramozni az ECU-t. Olyasmire jó, mint egy tuningbox. Ha akarod, kiveszed. Nem véletlen, hogy tuningboxok mellé szokás adni, remappolás mellett nincs értelme.
Én az (off) Mx-5ömbe raktam ilyet, de ott nem használt szinte semmit, mivel abban a gázpedál jelleggörbéje gyárilag szinte digitális, már nagyon kicsi pedállenyomásnál fullgázt ad.
Nem hiszem, hogy egyébként, hogy zöldkártyán számítana a DPF, mivel ha jól tudom, nem típusspecifikus értékeket kell elérni, azt meg ezek az új motorcsodák röhögve teljesítik. Szintén az Mx5-ömben 2 katalizátor van, az elsőt kiszedettem tavaly egy 4-1 leömlő kedvéért, és csont nélkül ment át így is a zöldkártyán.
Az egyetlen dolog, amiért még hezitálok egy kicsit a DPF kiszedés/chippelés ügyben, az az, hogy nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat. Mert szép, hogy az angol fórumon le van írva, hogy mit csináltak, de az nincs ott, hogy hogyan.
Azt nem tudja valaki, hogy a Bosch EDC16 az csak az interfész szabványa, vagy az egész ECU is ugyanaz a különféle autókban (csak nyilván más programmal)? Ha ez utóbbi, akkor talán rá merem bízni valami tuningmesterre.
Én az (off) Mx-5ömbe raktam ilyet, de ott nem használt szinte semmit, mivel abban a gázpedál jelleggörbéje gyárilag szinte digitális, már nagyon kicsi pedállenyomásnál fullgázt ad.
Nem hiszem, hogy egyébként, hogy zöldkártyán számítana a DPF, mivel ha jól tudom, nem típusspecifikus értékeket kell elérni, azt meg ezek az új motorcsodák röhögve teljesítik. Szintén az Mx5-ömben 2 katalizátor van, az elsőt kiszedettem tavaly egy 4-1 leömlő kedvéért, és csont nélkül ment át így is a zöldkártyán.
Az egyetlen dolog, amiért még hezitálok egy kicsit a DPF kiszedés/chippelés ügyben, az az, hogy nem tudom mennyire vágják itthon a tuningmesterek a dolgokat. Mert szép, hogy az angol fórumon le van írva, hogy mit csináltak, de az nincs ott, hogy hogyan.
Azt nem tudja valaki, hogy a Bosch EDC16 az csak az interfész szabványa, vagy az egész ECU is ugyanaz a különféle autókban (csak nyilván más programmal)? Ha ez utóbbi, akkor talán rá merem bízni valami tuningmesterre.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:36:37 // 6544
valamelyik tuningcégnél komplett potenciométert lehet kapni típusok szerint...nem kell belenyúlni a szoftverbe ...csak csere
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:35:18 // 6543
jó őszintén annyira nem zavar csak meg kell tanulni mikor lehet kifordulni valaki elé ...
ALFI15620-02-2010 20:34:13 // 6542
Nem vettem észre.Na majd kipróbálom.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:32:40 // 6541
akár vagy el akarsz indulni gyorsabban a szokásosnál....
ALFI15620-02-2010 20:30:04 // 6540
Mit értesz ez alatt?Mész mondjuk 120-al 6.-ba.Letaposod és gondolkozik?Nem ugrik egyből?
GTPeti20-02-2010 20:27:16 // 6539
Csak azért kérdeztem, mert a gázreakció módosítása egy kaliberű művelet a DPF átprogramozással. Ha az egyikről van (belsős) információja egy tuningműhelynek, akkor a másikról is kell, hogy legyen. (Alternatív lehetőség: egyikről sincs, csak próbálkoznak...)
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:25:31 // 6538
azért ritka szar szerintem ....
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:24:14 // 6537
lassan minden típushoz létezik ami csökkentett reakciójú csak Alfához nem :(
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:23:05 // 6536
sosem áll pillanatnyi fogyasztáson, a turbó mutatót sem szoktam nézni ...pont megálltam mikor felváltva jelzett az ablakmosó meg a DPF jel le is állítottam mire észbe kaptam....azóta nem jelzett ...majd csipog ha gondja van :P akkor van egy vegyszar amivel ki lehet égetni ha nem segít akkor pesten fűrészelik szét aztán takarítás majd össze...
ALFI15620-02-2010 20:13:15 // 6535
Majd egy találkozon gurulsz valamelyikkel egyet,hogy érezzed.
GTPeti20-02-2010 20:12:18 // 6534
Nem. Erhardot kérdeztem, többek között ő szokott erre panaszkodni.
ALFI15620-02-2010 20:09:48 // 6533
Én azzal se.Nem olyan dúrva az mint ahogy néha az ember túldramatizálja.Mentél már 2.4-el?Érezted?
GTPeti20-02-2010 20:07:29 // 6532
És a gázpedál-késlekedéssel kezdtek vmit?
pettinke20-02-2010 20:07:09 // 6531
2 jele van:
- ha nézed a pill fogyasztást, egészen extrém értékeket mutat még alapjáraton is (ilyen 40 lityi tájékán)
- ha nézed a turbo műszert, akkor a) motorfék üzemben nagyon gyorsan visszaesik 0-ra; b) kinyomott kuplunggal viszont tán 0.2 bar-t tölt
én már asszem 2x észrevettem 1.5 év alatt...
nem kell igazán foglalkozni vele.
csak annyi a lényeg, ha már a kijelzőn mutatja, hogy tisztítás van, akkor tényleg ne állítsd le, mert utána esélyed van egy szervizben elvégzendő kiégetésre, ha eltömődik a DPF...
- ha nézed a pill fogyasztást, egészen extrém értékeket mutat még alapjáraton is (ilyen 40 lityi tájékán)
- ha nézed a turbo műszert, akkor a) motorfék üzemben nagyon gyorsan visszaesik 0-ra; b) kinyomott kuplunggal viszont tán 0.2 bar-t tölt
én már asszem 2x észrevettem 1.5 év alatt...
nem kell igazán foglalkozni vele.
csak annyi a lényeg, ha már a kijelzőn mutatja, hogy tisztítás van, akkor tényleg ne állítsd le, mert utána esélyed van egy szervizben elvégzendő kiégetésre, ha eltömődik a DPF...
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:04:36 // 6530
teljesen egyetértek veled ...nekem sincs kedvem kísérletezni úgy hogy semmi tapasztalat aztán lehet több a szívás mint amit nyer az ember...marad az EGR szűkítő aztán slussz...
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 20:03:07 // 6529
na de ez meg mekkora faxság honnan tudjam mikor nem kéne leállítani? :P
ALFI15620-02-2010 19:58:26 // 6528
Akkor a magam nevébe beszélek.Én biztos nem megyek már bele ilyenbe.Úgy érzem innen már megjöttem!Marad úgy ahogy a nállunk okosabbak kitalálták megalkodták.Így pénz marad meg a zsebembe és megmentem magam egy kis gondtól,bajtól,nyűgtől.
pettinke20-02-2010 19:57:55 // 6527
nyilván lehetséges remappal, csak... nem tudom, megéri-e a szívást, átalakítást, pénzt, utána esetleges problémákat. azt sem tudom, vizsgán kiderül-e az ilyesmi, mérnek-e olyan jellemzőt, amiből látszik, hogy nincs EGR (azaz a motor nem zabálja fel a saját kipufogógázából a szennyet)
pettinke20-02-2010 19:55:44 // 6526
300 - 400 - 500 km-enként tisztít, de ezt nem jelzi a műszerfalon. csak akkor gyullad ki a kis ikon, ha 3szor félbeszakadt az automatikus folyamat (értsd: megálltál), akkor azért világít, hogy most már ne hagyd abba. v.színűleg ezt láttad 25e alatt egyszer. (én meg 27e alatt egyszersem :)) )
GTPeti20-02-2010 19:55:02 // 6525
Szerintem is lehetséges. Minden információ és remap-sw kérdése. Mondom ezt úgy, hogy dolgoztam ilyen területen.
GEORGE20-02-2010 19:53:00 // 6524
Sainos arra várnod kell, mert én nem vágom az "englist" ennyire....
ALFI15620-02-2010 19:46:09 // 6523
Akkor fordítsd le nekem légyszí.Nem akarom megcsináltatni az biztos!De kiváncsi vagyok rá.
GEORGE20-02-2010 19:41:47 // 6522
A 6516-ban írnak róla, hogy hogyan lehet....
ALFI15620-02-2010 19:38:20 // 6521
Szerintem ebbe nem lehet belenyúlkálni ilyen téren,hogy EGR,részecskeszűrő,katalizátor kiiktatása.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:38:00 // 6520
persze el de nem úgy ahogy egyenlőre én :P ezek a 3km-es rövidtávok nem a legjobbak még egy 1.2 benzines is 8L-et zabrálna...
ALFI15620-02-2010 19:36:59 // 6519
Szerintem 8 körül el lehet kocsikázni vele.Én teljessen csurig tankoltam kinulláztam.Kiváncsi leszek a fogyasztásra.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:36:33 // 6518
szenzorokat kiiktatod akkor letilt...van benne 3om vagy kettő...
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 19:33:14 // 6517
no egy kis fogyi mérés ...ma autóztam 300km-et 3/4 gyorsforgalmi 120 tempomat + város 7,7L....
ALFI15620-02-2010 19:04:48 // 6516
És ha ebből is csak simán kiveszed akkor mit csinál?Letílt?
GEORGE20-02-2010 18:57:15 // 6515
Elképzelhető, ha a katalizátort is érezted a 156-ból kivéve, akkor ez is csak egy plusz fojtás...
ALFI15620-02-2010 18:54:57 // 6514
Miért az akkorát folyt?
GEORGE20-02-2010 18:50:24 // 6513
Hogy jobban szaladjon a verda :-)
ALFI15620-02-2010 18:05:50 // 6512
Miért is kellene kiiktatni a DPF-et?
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 17:42:44 // 6511
ez engem is érdekelne :P a fogyasztás csökkenést nem hiszem el nálam 25e km alatt egyszer tisztított a DPF....
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 17:40:33 // 6510
biztos hogy nem mivel a lambda is beleszól ebbe a játékba...tudom már rákérdeztem
13720-02-2010 16:47:14 // 6509
link
Itt azt írja az EGR-re az Alfatune-os ember az egyik kérdezőnek, hogy menjen el bármilyen chippeshez, és simán kapcsoltassa ki az ECU-ban. Sval úgy tűnik lambdajáték nélkül is oké.
Itt azt írja az EGR-re az Alfatune-os ember az egyik kérdezőnek, hogy menjen el bármilyen chippeshez, és simán kapcsoltassa ki az ECU-ban. Sval úgy tűnik lambdajáték nélkül is oké.
13720-02-2010 16:36:04 // 6508
Arról pont nem láttam semmi konkrétat:(
A DPF-ről írták, hogy a szenzorokat és a regeneket kapcsolják ki. Viszont azt is írják, hogy remap nélkül a DPF kiszedése csak annyit ér, hogy alul erősebb lesz, a max teljesítmény nem változik.
Asszem én kezdem érezni magamban a vállalkozó kedvet, leszek szívesen tesztalany, jövő héten keresek valami céget, akik egyben vállalják a DPF kiszedés+kipuff behegesztés+chippelés mókát. Nem lesz egyszerű.
A DPF-ről írták, hogy a szenzorokat és a regeneket kapcsolják ki. Viszont azt is írják, hogy remap nélkül a DPF kiszedése csak annyit ér, hogy alul erősebb lesz, a max teljesítmény nem változik.
Asszem én kezdem érezni magamban a vállalkozó kedvet, leszek szívesen tesztalany, jövő héten keresek valami céget, akik egyben vállalják a DPF kiszedés+kipuff behegesztés+chippelés mókát. Nem lesz egyszerű.
Erhard 242 (Pure Energy)20-02-2010 16:00:49 // 6507
sajnos nem tudok nem értek angolul de kivi lennék rá, főleg az egr kiiktatására ...nekem azt mondta egy tuning matyi hogy mivel a lambdával van kapcsolatban nem lehet kiírni...
GTPeti20-02-2010 15:32:33 // 6506
(Sajnos nem tudom megnézni. Az átmeneti HW-emnek sok lenne.)
13720-02-2010 15:27:40 // 6505
GTPeti20-02-2010 15:09:27 // 6504
Ezek, amiket ír a fickó elég jól hangzanak. Főleg a sokkal jobban megy és kevesebbet fogyaszt...
13720-02-2010 15:06:07 // 6503
DPF delete
DPF törlés az ECU-ban, plusz a DPF fizikai kiszedése, plusz egy-két hasznos dolog. Mégiscsak lehetséges... A 280 LE sem rossz, de a lényeg, hogy ki lehet szedni a nyamvadt DPF-et.
DPF törlés az ECU-ban, plusz a DPF fizikai kiszedése, plusz egy-két hasznos dolog. Mégiscsak lehetséges... A 280 LE sem rossz, de a lényeg, hogy ki lehet szedni a nyamvadt DPF-et.
DrB20-02-2010 07:48:54 // 6502
2.4 mJTD fogyasztás, újabb személyes tapasztalat:
750 km-en 8,85 L/100km valós, márha a MOL kúton tényleg annyi liter ment bele... Fedkomp szerint 8,6 L. Mindezt +2-3 fokban végig. Ebben kb. 550km autópálya, 20km Prágán való áttötyörgés, a többi közút. Az átlag sebesség (nem röhög!) 110km/h. Németeknél Lipcsétől a cseh határig 180-nal mentem, ahol lehetett, cseh és szlovák barátainknál nem kockáztattam a vendégszeretetüket, ezért max. 150-nel.
750 km-en 8,85 L/100km valós, márha a MOL kúton tényleg annyi liter ment bele... Fedkomp szerint 8,6 L. Mindezt +2-3 fokban végig. Ebben kb. 550km autópálya, 20km Prágán való áttötyörgés, a többi közút. Az átlag sebesség (nem röhög!) 110km/h. Németeknél Lipcsétől a cseh határig 180-nal mentem, ahol lehetett, cseh és szlovák barátainknál nem kockáztattam a vendégszeretetüket, ezért max. 150-nel.
DrB20-02-2010 07:42:41 // 6501
Szerintem is normális, nálam is így van.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
809
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?