Forum >> 159

ALFI15624-04-2010 22:05:51 // 6899
Ha valakinek van még magyar leírás nézze meg Erhard kollega kedvéjért.174.oldal.
ALFI15624-04-2010 22:04:26 // 6898
Na megnéztem.Csak miattad.Itt írja,hogy amikor a tisztítás megkezdődött és a kis ikon világít (borostyánsárgán) hajtsunk a gépkocsival addíg amíg a tisztítás nem fejeződik be.Amíg az ikon világít.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:59:39 // 6897
akkor rosszul van lefordítva a könyv szervizesekkel beszéltem és semmi nem jelez miközben tisztít ...
ALFI15624-04-2010 21:58:48 // 6896
De kijelzi.Pont arról írunk.A kis ikon.
ALFI15624-04-2010 21:58:06 // 6895
A könyv nem ezt írja.Semmit nem ír ilyen 3szori megszakításról amíről te írsz.Azt írja,hogy akkor villan ki mikor tisztít majd amikor végzett pár perc el is alszik.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:57:37 // 6894
nem is fogod mert semmi nem jelzi ki max a pillanatnyi fogyasztás ugrik meg ha az van beállítva...
ALFI15624-04-2010 21:56:22 // 6893
Én se láttam még.Igaz csak 2ezret tettem bele.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:56:22 // 6892
gyári computer kiolvasó
ALFI15624-04-2010 21:55:16 // 6891
Mi az az examiner?
DrB24-04-2010 21:44:58 // 6890
57 e km-rel vettem a vasat, most van benne 78 e. Ez alatt a 20 e km alatt én nem vettem észre, hogy bekapcsolt volna a DPF kiégetés. Igaz, az esetek 75%-ban autópályán használom az autót, talán nem koszolódik annyira?
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:42:11 // 6889
akkor villan fel a kis ikon ha 3x megszakítottad már a takarítást és legalább akkor ne szakítsd meg... az examiner kijelzi mennyire telített...
ALFI15624-04-2010 21:40:18 // 6888
Honnan tudod,hogy takarításra érett?Takarít az magátol ha a kis ikont látod felvillanni a műszerfalon.Bár én még nem láttam.Da a könyv azt írja,hogy akkor takarit ami pár perc és a kis ikon elalszik.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:09:21 // 6887
jah amelyikben nincs DPF abba jó :P amiben van abba 5w30 WR Pure kell ....
pettinke24-04-2010 20:55:39 // 6886

nekem 40 van a használatiban...
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 20:16:02 // 6884
én nézegetem már 2-3 hónapja de sosem pucolt városban eddig
13724-04-2010 16:08:52 // 6882
Elmentem egy céghez a Keresztúri úton, akik DPF tisztítással, és teljesen eltömődött, csereérett DPF javításával foglalkoznak. Úgy hirdetik magukat, hogy speciálisan kifejlesztett technológiával dolgoznak. Nos, autótípustól függően vesznek 20-22 körüli fúrót, és áttolják a DPF-en, ez a speciális technika. A lényeg, hogy akkora legyen a lyuk, hogy az elektronika ne érzékeljen jelentős nyomáskülönbséget. Magyar találmány:)
pettinke24-04-2010 15:35:44 // 6881
miért, mi kéne bele más? vagy úgy érted, 80e-ig nem cseréltek olajat?
pettinke24-04-2010 15:30:39 // 6880
ezt cáfolom... az enyém símán éget városi üzemben, nemcsak az autópályán jön rá a pucolhatnék.
pettinke24-04-2010 15:28:16 // 6879
ez jóóóóó ez a szín :))))
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 14:14:46 // 6878
talán annyival humánusabb hogy csak 5-6-ban 2000-2200-es fordulatnál ürít 10-20 percig amit városban ritkán tesz meg az ember...
LeZo24-04-2010 14:09:28 // 6877
Ezt nagyon jól látjátok. A "látható korom és egyéb szennyeződések" sokkal kevésbé ártalmasak, mint a mikroszemcsék. Egyszerűen mert a mikrorészecskék be tudnak jutni s sejtmembránon át, mig a nagyobba fenn akadnak.
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 14:00:35 // 6876
ja és a legszebb az egészben hogy ugye 30e-es az új autóknál már 35-es csereperiódust ír az olajcserére csak mivel semmi nem jelzi a DPF tisztítást így simán leállíthatod közben az autót és szépen hígul az olaj ahogy tolja bele a többlet gázolajat ...tehát nem hogy 30e ha nem 10e km-ig sem jó az olaj ha kétszer megállítottad közben az autót
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 13:54:26 // 6875
a DPF-em nem jelez hibát de takarításra érett 3 lehetőségem van...szakszervizben pucolásos üzemmód, leveszem és elviszem áztatni két napra vagy lerúgom a pitsába és ki iratom az ECU-ból...a negyedik az új lenne de azt nem választom az biztos...azért gratulálok az idióta németeknek hogy 80e km-ig 5w40-nel töltötték fel a barmok :(
GTPeti24-04-2010 12:45:42 // 6874
Én is így hallottam No-ban. Ez amolyan "söpörjük a szőnyeg alá a problémákat" megoldás... Ugye amit nem látunk, az nincs.
Piritu - 1.000.00024-04-2010 12:27:35 // 6873
"Az egész arról szól, hogy tegyünk környezetünkért, a tisztább levegőért, miközben a szervezetünkre legkárosabb mikronos koromrészecskéket átengedi a rendszer és a nagyobb koromszemcséket újra elégetve még több mikronos részecskét hoz létre, ami az emberi szervezet számára kiszürhetetlen és rákot okoz." - ha ez igaz, akkor nagyon érdekes kérdéseket vet fel :-(
Seriff24-04-2010 11:54:18 // 6872
Cudarságos:

ALFI15624-04-2010 08:20:00 // 6871
Azért ő is odaírja: "Abban az esetben ajánljuk az eltávolítást ha már amúgy is cserére szorulna, vagy egyéb problémákat okoz a motor müködésében. "
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 08:00:59 // 6870
no van már itthon is részecskeszűrő kiiktatás klikk...viszonylag nem is olyan drága
13719-04-2010 21:01:03 // 6869
Tudtommal nincs aux vagy line-in bemenete a rádiónak, úgyhogy így nem. Zene az tud működni valami átalakító biznyákkal, google kidobja.
DrB19-04-2010 20:38:48 // 6868
Arra mi a megoldás, hogy a gyári rádióhoz a legegyszerűbben hozzáköthessem az iPhone-omat (3GS). Nem kell, hogy a kormányról vezérelhető legyen, csak a hangot (navigáció, zene) akarom róla kivezetni a hangfalakra. Megoldható egy kábellel?
13719-04-2010 17:17:03 // 6867
Alfa utólagos hifi témában, ha valakit érdekel, megtaláltam a megoldást, hogy menjen a kormányvezérlő, és a blue&me + usb, és ne is villogjon.

Kell hozzá két dolog:

1. CTSAR002, ennek a rádiómárkához illő kábellel ellátott verziója, ezt általában egyben adják, mondjuk CTSAR002+Alpine néven meg lehet találni.
2. CTBLUE.MELEA ez a pioneer blue&me adaptere canbushoz, de minden típushoz jó, nem csak pioneerhez. Ennyi. Ez utóbbi tipp a nagy okosság:)
DrB18-04-2010 12:38:29 // 6866
Akkor illene javítania az amorés fiúknak... :P
Erhard 242 (Pure Energy)18-04-2010 11:39:09 // 6865
jah elöl 330-as hűtött, hátul meg 278-as hűtött tárcsa van :P
13718-04-2010 11:35:29 // 6864
Aha, hm, kösz. Akkor viszont tényleg a tárcsa lehet egy kalap sz*r.
DrB18-04-2010 10:51:37 // 6863
Itt az Amorén a Típusok rovatban pl. a 2.4-es és a 3.2-es verziónál is úszónyerget írnak. Bár az adatok a 2.4-es esetén, ha jól tudom, nem stimmelnek. Nálunk is 330 mm-es tárcsa van, nem???

2.4 JTDm

Elöl: 305 mm-es úszónyerges, hűtött tárcsa
Hátul: 278 mm-es úszónyerges tárcsa


3.2 V6:

Elöl: 330 mm-es úszónyerges, hűtött tárcsa
Hátul: 292 mm-es úszónyerges, tárcsa
13718-04-2010 07:38:01 // 6862
Olyasmi. Ha régi a tárcsa, akkor van igazán szerepe. Minden betét máshogy koptatja a tárcsát, és még a pici felszerelésbeli különbségek is előjönnek. Soha sem tökéletesen egyenletes a kopás, ha így lenne, akkor a tárcsák felülete fényes-krómos szerű lenne. Emiatt egy új betét csak nagyon sokára, vagy sohasem tud teljes felszínen felfeküdni a tárcsára. A brake-in valamennyire simára marja előtte a tárcsát.

Tegnap én is pályáztam, volt egy nagyobb fékezésem, azóta vibrál picit a nyamvadt tárcsa. Nézegettem, és bár nem írja sehol semmi, de nekem úgy tűnik, hogy nem úszó a nyereg, hanem fix. A tárcsáról meg nem tudom elképzelni, hogy az legyen. Ilyen kialakítás mellett akármilyen hőkezelt tárcsával vibrálni fog nagy fékezésnél.
DrB17-04-2010 20:28:33 // 6861
Egyébként ennek a Brake-in rétegnek az a szerepe, hogy egyenletesre koptassa a tárcsát a jobb fékhatás érdekében?
DrB17-04-2010 20:23:23 // 6860
Kösz, ezt is jó tudni.

Elég is volt a két hét tökölődésből, megrendeltem a Yellowstuffot és a Brembo GT tárcsákat. Majd beszámolok, ha már fent vannak.
GEORGE17-04-2010 19:18:36 // 6859
Igazi komoly fékezés után sajna nem hül vissza 1-2 perc után a fék.
tavaly volt olyan esetem, hogy 180-200 bandukolás közben 2-szer kijöttek úgy elém, hogy komolyan nyomni kellett a féket....kicsit később következő fékezéskor éreztem, hogy nem fog olyan jól mint addig.
Kiálltam a következő lehajtón és még akkor is füstölt a fék...
13717-04-2010 19:14:39 // 6858
Autópályán kábé 1-2 perc alatt környezeti hőmérsékletre hűl vissza a fék, akár lyuggatott, akár nem. Ez a lyukaktól független. A lyukaknak elsősorban akkor van pozitív szerepe, amikor a fékek zártak, ilyenkor van hová elvezetni a port+gázokat. Pl. jó hosszú fékezésnél.

Még egy adaék, ez most jutott eszembe, hogy az EBC betétek felületén "Brake-In" címszó alatt egy keményebb réteg van, ami pár tíz km alatt elkopik, viszont simára marja a tárcsát. Régi, hullámos tárcsát ezzel simán gallyra lehet vágni.
DrB17-04-2010 12:32:03 // 6857
EBC Yellowstuff + Brembo GT-vel szerintem nem lehet hibázni, csak a pénztárca érzi meg... :)


A fenti kombináció talán túlzásnak tűnhet mindennapi használat mellé. De elég sokat megyek autópályán. S a munkámból kifolyólag napi tapasztalatom van többek között súlyos autóbalesetet túlélt emberekkel, akik maradandó károsodást szenvedtek. Elég erős, megrázó élmény ahhoz, hogy ne spóroljak a féken, gumin, stb...


Az alábbiakat mind az alfisti.net fórumán olvastam:

Az EBC betétekhez, főleg a Redstuff és a Yellowstuff esetén írják nagyon határozottan, hogy hőkezelt tárcsa való, a sima hamar meghullámosodik ezekkel. Páran berepedezésről is írtak. A Greenstuff + Brembo MAX tárcsa kombó meg sokaknak elviselhetetlenül csikorog, ami nem is múlik el a bejáratás után sem. A Greenstuffot meg nem is ajánlják a 159 2.4 mellé a vas teljesítménye és súlya miatt.
ALFI15617-04-2010 11:56:00 // 6856
Nem nagyon tudok hozzászólni.Nincs tapasztalatom.Mad most neked legalább lessz.És mire fékcseréhez kerülök a te hibáidból tudok tanulni.:)
DrB17-04-2010 11:47:33 // 6855
Bedobok még egy kérdést, ami szöget ütött a fejemben. Igaz, a Yellowstuffra azt írják, hidegen is nagyon jól fog már, de annak is van egy optimális üzemi hőmérséklete. Ha lyuggatott tárcsát veszek mellé (pl. Brembo GT), autópályán, ahol ritkábban fékezek, nem lesz a lukak miatt tartósan alacsonyabb a fék hőmérséklete az optimálisnál, mintha csak egy mart (vájatos) tárcsát (pl. Brembo Max) használnék?
ALFI15617-04-2010 11:39:06 // 6854
Cseréld azt is szerintem.Csak látom agyalsz rajta már egy ideje.Azért az első fék jobban fogy mint a hátsó.Gondolom a nagy súly miatt is.Én néztem az enyémet most elöl,hátul teljessen jó a betét.Jó vastagok!Most léptem át a 60ezret.Szerintem cserélve volt már.Legalább is elől biztos.Azért 60ezer alatt elfogy ekkora súlynál.De valyon a tárcsa volt e már cserélve?Vagy az eredeti?Minimális válla,pereme van.
DrB17-04-2010 11:25:49 // 6853
Pár hete volt a vas egy év eleji átnézésen, ott azt mondták, hátul nem kell cserélni, csak elöl. Elől pedig "enyhén szólva" csere érettek a betétek, kb. 1000-2000 km van még bennük... Már rég kicseréltettem volna őket, ha nem megy a kavarás, mely betétek/tárcsák építhetők be idekint legálisan... A tárcsákat elöl most még nem feltétlenül kell cserélni, de azt mondta a szerelő, azokat sem ártana. 78 e km van az autóban.
ALFI15617-04-2010 10:25:03 // 6852
És hátra mit teszel?Egyébként hány km.van a kocsidba?Csereérett a fék vagy csak rosznak érzed azért cseréled?
DrB17-04-2010 10:07:46 // 6851
Talán a papné a megoldás. :P
Erhard 242 (Pure Energy)17-04-2010 07:54:35 // 6850
szerintem így sosem fogod megtalálni az igazságot....kinek pap, kinek a paplan :P egy biztos a gyárinál bármi jobb lehet... a 18. hétre igazolták vissza a fékcuccokat addig nem nagyon száguldozom bár mostanában mindig mérnek a pékek a pályán :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.