Forum >> 159

Csabi01-06-2011 12:12:44 // 14299
Ezt kipróbálom... úgy h közben fut az Ecuscan , és kiderül mennyit fog érni, kíváncsi leszek, de addig míg nincs a vezérlés és az olaj+szűrők kicserélve nem akarom annyira nyektetni az autót! A kézi reg-re meg csak rákészülök ha nem indulna az auto vagy esetleg letiltana, olvastam én is más fórumokon h volt akinek az alvázvédő kezdett el csöpögni...durva :)
Zsolti Cartárs beszúrt nekem egy youtubos linket ha valaki még nem látta volna:DPF kézi regenerálás:
http://www.youtube.com/watch?v=yymHZXMMtzM
http://www.youtube.com/watch?v=-DPO_3-MtPo&NR=1
Ha ezt 20-30percig csinálja akkor tényleg csak végszűkségben érdemes!
Köszi a segítséget! :)
13701-06-2011 12:02:06 // 14298
Egyelőre nyáron maradok az MX-5-ömmel (1500-7500-ig használható), tél előtt szándékoztam venni valamit.
joe7501-06-2011 11:41:37 // 14297
Igen az jónak tűnik, én annak idején az 1.8 TS 156-al is megitattam a 10 litert vegyes használatban, városban akár a 12-öt is......:) Igaz én sosem soroltam magam a takarékos sofőrök közé..:))
SKrisz01-06-2011 09:39:30 // 14296
20 - 30 Km nem is lesz elég. Mielőtt "költségbe" vered magad, menj fel a pályára és folyamatosan 3.500 körüli fordulaton (nem kell 6.-ban lennie) menj min. fél órát vele. Ez idő alatt szépen kitakarítódik a rendszer. Egy próbát megér.
Erhard 242 (Pure Energy)01-06-2011 09:28:50 // 14295
a gépi regenerálás többet árt mint használ alapjáraton pörgetik 4000-es fordulaton fél órát más márkánál már hallottam hogy leolvadt műanyag vagy gumi csövekről mivel hűtés így abszolut nincs :(
Szerintem írasd ki a pékbe a sok próbálkozás sokba kerül csak nem sok értelme van ...
Németh Laci01-06-2011 08:42:31 // 14294
Cartársak,

- nagy általánosságban arra lennék kíváncsi, hogy lenne-e kedvetek egy lightosabb gokartozásban részt venni valamelyik hétvégén a közel jövőben ?
Gábor7901-06-2011 08:16:37 // 14293
Köszi a hozzászólást! Jellemzően azért betartom a sebességlimitet. Most 156 1.8SW benzines van, kombinált fogyasztásom 8.5l... szerintem egész jó. Persze ha lenne egy 2,4AU, akkor egészen más lenne a helyzet :-)
Csabi31-05-2011 22:53:49 // 14292
Üdv!
Egy hét használat után, egyre jobban kezdünk hozzászokni egymáshoz, kivéve a DPF nem gondolja így, ugyanis az egy hét alatt már 80%-ig eldugult, és az elmúlt két napban a reggeli indításkor kicsit nehézkesen akar életre kelni, 2-3s indítózás után röffen a gép, ma pl indításnál felgyullant a DPF ikon és egy szép korom füstöt lövelt ki, de aztán meg is szűnt és egész nap semmi gond!Hozzá kell tennem , h 56Ah/480A akksi van benne ami szerintem nagyon karcsú egy ekkora motornak! A 156 1.6TS emben volt ekkora! Csütörtökön viszem szervízbe(siófok) vezérlés cserére, utána megejtünk egy kézi regenerálást, már az új olajjal,remélem visszaugrik a DPF! Ahogy megfigyeltem nem nagyon használ a DPF-nek a viszonylag hosszabb távok megtétele sem(min 20-30km) mivel, 5-6ban alif pörög a motor 110-20nál, így ha regenerál is amit még eddig nem vettem észre, gyakorlatilag semmit nem ér!Talán a 92%-ban elhasználodott olaj is benne van?!
Erhard-ra hallgatva a xenon izzókat is kicserélem Supervision D1S 12e/db igaz azOSram is 14 lett volna, majd meglátjuk meddig bírja… a trafó problémák mennyire jellemzőek, és attól is pisloghat az izzó?
Valaki próbálta már kézi regenerálást az EcuScannal?
joe7530-05-2011 21:33:49 // 14291
Gábor.
Én mint felhasználó nyugodt szívvel rábeszéllek a Q-tronic váltóra! Nagyon ügyes szerkezet, pontosan és gyorsan teszi a dolgát! Gyorsabban mint ahogy kézzel lábbal váltani tudnál. Többletfogyasztásra számolni kell, nekem jellemzően 10 l körül fogyaszt vegyes használatban és 8-9 körül hosszabb távú autópályás szakaszokon. Ha nagyon óvatoskodsz, és betartsz minden sebesség limitet leviheted 7 l körülire, de ez nem lesz jellemző!
Nekem már 40k van a vasban, de eddig semmi hiba, vagy arra utaló jel nem lépett fel, sem a váltóval sem egyéb mechanikai vagy elektromos rendszernél. Hibátlanul teszi a dolgát, eddigi legmegbízhatóbb autóm!
Csabi30-05-2011 21:15:34 // 14290
Tehát akkor 1l Castrol Dextron III, köszi a gyors választ! :)
ALFI15630-05-2011 21:12:32 // 14289
És dexron 3 kell bele.
ALFI15630-05-2011 21:10:56 // 14288
1 flakon.
GTPeti30-05-2011 21:08:35 // 14287
Megkérdezhetem, hogy azóta milyen - nem extraszűk fordulatszám-tartományú motorral szerelt - autót hajtasz?
Csabi30-05-2011 20:59:09 // 14286
szervó olajból mennyit vegyek, ha cserélni akarom?
cseko7630-05-2011 17:41:40 // 14285
Már az uszodában is tudják milyen kulcsot kell adni :)

Gábor7929-05-2011 14:13:53 // 14284
"Ha ehhez hozzáveszed a 2.4-es dízel extraszűk használható fordulatszámtartományát, hát nem volt kellemes."

No igen, erre gondoltam én is, ezért nem szeretnék manuálisat... persze jó volna kipróbálni előtte mindkettőt, így csak találgatok (illetve figyelek mások szavaira)
13729-05-2011 12:21:03 // 14283
Az automata eredeti japán Aisin, nem hinném, hogy sok gond lenne vele. Nekem a kézi Opel váltó egyáltalán nem jött be. Pontos, de darabosan, erővel kapcsolható, nem az a kétujjas fajta. Ha ehhez hozzáveszed a 2.4-es dízel extraszűk használható fordulatszámtartományát, hát nem volt kellemes.
kapeka (Nagyvad)28-05-2011 21:32:41 // 14282
Ezt már én is meg akartam kérdezni. De most komolyan: Van valami gond az automatával (szervizigény, meghibásodások, lassú váltóprogram, esetleg nagy fogyasztás), vagy a csak kézi váltó kontra automata ellenérzésről van szó? Ez utóbbival semmi bajom, mindenki eldöntheti magának, hogy melyik váltót szereti jobban, nekem speciel bejön az automata stílusa IS. Azt persze tudom, hogy zsebbe nyúlós, ha gond van, de szokott gond lenni a 159 váltójával (van ilyen tapasztalat)?
Gábor7928-05-2011 19:18:47 // 14281
Mi a gond az automatával? Arra gondoltam - persze mindenféle tapasztalat és ezen a téren szerzett ismeret nélkül - hogy mivel eldönthetem, hogy automatában használom, vagy én váltogatok fel-le, így túl nagy gond nem lehet... Igaz, még nem próbáltam ki egyet sem... :-/
Gábor7928-05-2011 19:16:41 // 14280
Na, ezeknek a hozzászólásoknak azért örülök :-) Reméltem (vagyis inkább: bíztam benne), hogy ilyeneket fogtok írni :-)
A "gyerekbetegségekről" pedig majd még valszeg kérdezek... ha aktuálissá vált a történet (úgyértem ha megvan az új vas).
Köszi a véleményeket!
cseko7628-05-2011 09:01:36 // 14279
nekem az 159 előtt 156 1,9 volt és nem volt vele semmi gond és jelenleg ezzel sincs így városi közlekedésben....
ALFI15628-05-2011 07:33:27 // 14278
Simán használható.Csak az autómatát felejtsd el.
'''''28-05-2011 07:28:29 // 14277
Ha kiiktatod a gyerekbetegségeit,használhatod rövid távra is a dízelt.
Kompressz úr27-05-2011 22:32:33 // 14276
Egyébként meg hasonló tapasztalat volt a nejem 156SW-jével (1.9mjet) is, annak se volt az alatt a két év alatt baja, ameddig nálunk volt.
Kompressz úr27-05-2011 22:30:42 // 14275
Bocs, de ez marhaság. A mi 1.9esünk hetente egyszer tesz meg 140 km-t, a hét többi napján városban közlekedik. Ehhez képest 100.000 km se nyűgje, se baja.
Inkább azt mondanám, hogy nagyon nem mindegy milyen gazdától és milyen előélettel veszel autót.
Gábor7927-05-2011 21:58:55 // 14274
Sziasztok!
Olvasgatva a korábbi hozzászólásokat nagyon úgy tűnik, hogy nem szabad 159-es Alfát vennem... pedig azt szeretnék, már hirdetem is a 156-ot (1.8 benzina). 159-es benzines sokat eszik (jó, tudom, mihez képest (válasz: a pénztálcámhoz és a józan észhez képest)), a dízel meg "nem való" rövid távokra... márpedig nekem jellemzően ilyen van... vagy inkább 2/3 rövid, 1/3-ad hosszú táv.
Amit szeretnék, az 1.9 (esetleg 2.4) automata, ami - ha jól gondolom - manuálisan is váltogatható... ugye? Ha esetleg tudtok egy jó vételt, ami véletlenül fekete, SW, bézs plüss kárpit, akkor szóljatok plíz :-)
Ugyanakkor várom a tanácsokat, gondolatokat is.
Köszi!
'''''27-05-2011 16:11:48 // 14273
Gratula a vashoz!Az égő nekem is csinálta.Az cserés lett.
Csabi27-05-2011 13:59:17 // 14272
Akkor az belefér simán, köszi! :)
ALFI15627-05-2011 13:51:50 // 14271
EGR tisztítás mindennel együtt nagyon max fél óra.
GEORGE27-05-2011 13:38:55 // 14270
Gratula.

Bezzeg nálunk ilyet nem lehet, mert min 1db számnak kell lennie....
Csabi27-05-2011 13:36:30 // 14269
Típusszámot tudnál mondani,mert nem nagyon vagyok jártas a xenon izzók terén, a gyári beépítésű 159 xenonoknál csak bi-xenon van, vagy van sima xenon is?Hogyan tudom megnézni hogy melyik van az enyémben? Refinél elég jól vakítanak az útmenti táblák csodálkoznék ha ezt tudná egy halogén!
Csabi27-05-2011 13:25:40 // 14268
igen megnéztem, kb a következő 100km-en kellene h pucoljon, ha úgy használnám ahogy az előző tulaj, szentendrei volt az auto ebből gondolom h viszonylag sokat ült a dugókban, én pedig eddig csak hosszabb távokat mentem vele, 20km-nél kevesebbet nem nagyon megyek vele azt is városon kívűl, szóval talán változik a regenerálási időköz! Amíg az ECU-t nézegettem kb 15percet járt alapjáraton és a DPF dugulás 70,1-ről felment 70,9-re, gyorsan le is állítottam :)
Vezérlés cserénél azért illene az EGR-t is kitisztíttatni, az mennyi időtöbblettel járna?
cseko7627-05-2011 11:59:48 // 14267
jó rendszám :)))
Piritu - 1.000.00027-05-2011 11:19:38 // 14266
Azt is meg tudod nézni, hogy az utolsó pucolás hány km-el ezelőtt volt. Innen már számolható, hogy mikor lesz a következő és utána már látod, hogy mire jut az öntisztításnál.
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2011 10:12:58 // 14265
Osram-ot ne vegyél én azt vettem arany áron és 1,5 évet bírt...a kínai kb 14e/db....
Csabi27-05-2011 09:50:41 // 14264
Köszi! :) Folyamatosan sasolom a pillanatnyi fogy mérőt, de még nem vettem észre,h nagyon megnőtt volna a fogyasztás, igaz még csak 4-500kmen vagyunk túl, és az utolsó öt pucolás átlaga 620km volt! Xenon izzoban milyet érdemes venni, típusszám, márka, és hol?:)
Erhard 242 (Pure Energy)27-05-2011 09:02:31 // 14263
üdv itt grat az 59-hez :) A 70% elég sok de menet közben kéne nézni mennyire pucolja ki...ha túl sokszor veszed észre hogy a pillanatnyi fogyasztás megugrik (akkor pucol) akkor sajnos kakukk a DPF-nek... nekem is csinálja hogy az egyik xenon izzóm néha bepislog sajnos lassan az is kukás lesz...semmi kép ne vegyél belőle drágát az sem bírja több ideig mint a kínai ellenben dupla áron mérik....
Csabi26-05-2011 22:11:07 // 14262
Üdv mindenkinek!
A héten elhoztam életem első 159-ét, mondanom sem kell hogy mekkora a boldogság, 95e km óra szerint 2006os évjárat, a féktárcsák a km-nek megfelelően kopottak, a motortér kifogástalan, EcuScannal „átvilágítottam” DPF 70%-ra eldugulva bár ezt nem tudom hogyan kell érteni, az utolsó reg óta 70% vagy a tényleges dugulása 70%, egy hét múlva ismét rádugom és kiderül :) ! Egyetlen hibakódot tárolt,egyszer nem kapott jelet az ABS-től és ennyi! Szervízben 5x volt utoljára 130napja! EGR szelep is rendben müxik egyenlőre…Olvasva a hozzászólásokat asszem csere érett lesz vagy pedig OFF! A motor nagyon szépen jár,és húz 2000 felett, bár amikor elhoztam nagy meglepetést okozott az előzés közbeni váltás…hiába benzineshez szoktam! A kormánymű kifogástalan, a kuplung pedig kellően puha,szóval remélhetőleg nem lesz csalódás! Jövő héten komplett vezérlés csere, remélem addig kibírja!Amit nem értek h a xenon lámpák ritkán de néha elalszanak egy pillanatra aztán újra világít, mindez a másodperc töredéke alatt végbemegy, és ha jól figyeltem akkor mindkettő egyszerre, erre van valakinek valami ötlete? És persze szívesen veszek bármilyen tanácsot!
Kompressz úr25-05-2011 18:46:11 // 14260
A DS-t még csak értem, de mi az a SKULL? :-D
☻SKULL☻25-05-2011 18:43:23 // 14258
ma végre meglettek a rendszámok, nagy az öröm :o)))

Kompressz úr24-05-2011 22:05:07 // 14257
Az első Alfám, a Selespeed sajnos utazott tréleren, amikor az egyik szíjfeszítő görgő meggondolta magát 180-nál az autópályán...
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2011 22:00:49 // 14256
szarolasz vazze :))) de trélen nem volt még...meg nem is lesz :)
Kompressz úr24-05-2011 21:59:04 // 14255
Ne a saját autódból indulj ki... :-D A tiédben gyári extra valamennyi típushiba beépítése... :-P
Erhard 242 (Pure Energy)24-05-2011 21:54:33 // 14254
aminek a fele tréler volt :P
Kompressz úr24-05-2011 21:53:46 // 14253
Két évvel ezelőtt egy Nürnberg-Velence távot a Brenneren keresztül 5.5 körüli átlaggal sikerült abszolválnom.
Piritu - 1.000.00024-05-2011 19:36:51 // 14251
Ma tankoltam, olaszból (Tarvisio) a sebességhatárokat betartva és a környéken 130 km-t csavarogva 6,27-es fogyival fordultunk meg a Párduccal :-)
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.