"Én kérdeztem a teljes kiiktatást is de 100.000 lenne kb. A 156 programját kéne ráírni hogy tökéletes legyen!"
Bocs, de ez így nagyon nem igaz. Főleg a második mondat. Kollár mester max. 50ért kiírja az EGR-t, egy vaktömítést én múltkor 10 perc alatt gyártottam... De abban sem vagyok biztos, hogy nálad nem lehet fullra lefalazni.
Az igazi megoldás az EGR teljes kiiktatása. A "gyári szűkítő" csak egy enyhe jobbítás, nem több.
Forum >> 159
GTPeti04-08-2012 21:59:12 // 23199
Laci.7304-08-2012 21:57:36 // 23198
Ja a gyárit úgy értem hogy nincs benne gyárilag, csak már van az Alfa által ajánlott!
Laci.7304-08-2012 21:52:38 // 23197
Szia!
Ezt a szűkítőt már gyári, mert rájöttek ők is hogy sok baj van vele! Az EGR szelep előtti csonknak a tömítése! Ha bevakolod akkor az a baj, hogy a turbónyomás nem lesz megfelelő, és akkor újra ez a hibaüzenet lesz! Mi a szerelővel kipróbáltuk! Akkor mondták hogy most már van gyári szűkítő is!:)) Kétezer valamennyi, szóval nem nagy beruházás! Én kérdeztem a teljes kiiktatást is de 100.000 lenne kb. A 156 programját kéne ráírni hogy tökéletes legyen! + a karosszéria munka,+ a műszakin is basz.gathatnak! Szóval marad az évenkénti tisztítás, és a szűkítő!
Ezt a szűkítőt már gyári, mert rájöttek ők is hogy sok baj van vele! Az EGR szelep előtti csonknak a tömítése! Ha bevakolod akkor az a baj, hogy a turbónyomás nem lesz megfelelő, és akkor újra ez a hibaüzenet lesz! Mi a szerelővel kipróbáltuk! Akkor mondták hogy most már van gyári szűkítő is!:)) Kétezer valamennyi, szóval nem nagy beruházás! Én kérdeztem a teljes kiiktatást is de 100.000 lenne kb. A 156 programját kéne ráírni hogy tökéletes legyen! + a karosszéria munka,+ a műszakin is basz.gathatnak! Szóval marad az évenkénti tisztítás, és a szűkítő!
Alfa GT-Csaba04-08-2012 21:51:05 // 23196
Jól látod,gyárilag nincs benne olyan lyukas lemez!
Laci.7304-08-2012 21:50:48 // 23195
Szia!
Nekem is ez volt pár hete. Csak nekem le is vette a fordulatot!!! Szerviz, majd hosszas keresgélés után rájöttek hogy az EGR szelep teljesen be van állva! Tisztítás, majd betettek egy szűkítőt a szelep elé! Azóta megy mint a golyó és a hibaüzenet 5-10 indítás után már nem jelentkezik!!! Ezt amúgy olvastam is, hogy magát törli, ha már nem érzékeli a hibát! Az EGR szelepet meg évente tisztítani kell! Ennyi!:))
Nekem is ez volt pár hete. Csak nekem le is vette a fordulatot!!! Szerviz, majd hosszas keresgélés után rájöttek hogy az EGR szelep teljesen be van állva! Tisztítás, majd betettek egy szűkítőt a szelep elé! Azóta megy mint a golyó és a hibaüzenet 5-10 indítás után már nem jelentkezik!!! Ezt amúgy olvastam is, hogy magát törli, ha már nem érzékeli a hibát! Az EGR szelepet meg évente tisztítani kell! Ennyi!:))
Coolby04-08-2012 21:38:01 // 23194
Sziasztok!
No, ma én is nekiláttam MAP szenzor és EGR tiszításnak. MAP szenzor brutálisan nézett ki, EGR kevésbé volt kritikus. Viszont észrevettem valamit, ami szerintem nem gyári szerelés, jól gondolom, hogy EGR szűkítés van beépítve? (Lásd képeken, lapka lyukakkal)



Jó, ha benn van a szűkítés, miért, mikor szoktak ilyet betenni? Mit okoz, mit nem? :)
Hétvégén amúgy 2x összefutottam Droberto-val. Még Pesten, ő egy OFF-oss furgonnal volt, aztán teljesen véletlen Pakson is, meg is álltunk körbecsodáltuk egymás verdáját, aztán egyirányba gurultunk egy 10 km-t :)
No, ma én is nekiláttam MAP szenzor és EGR tiszításnak. MAP szenzor brutálisan nézett ki, EGR kevésbé volt kritikus. Viszont észrevettem valamit, ami szerintem nem gyári szerelés, jól gondolom, hogy EGR szűkítés van beépítve? (Lásd képeken, lapka lyukakkal)



Jó, ha benn van a szűkítés, miért, mikor szoktak ilyet betenni? Mit okoz, mit nem? :)
Hétvégén amúgy 2x összefutottam Droberto-val. Még Pesten, ő egy OFF-oss furgonnal volt, aztán teljesen véletlen Pakson is, meg is álltunk körbecsodáltuk egymás verdáját, aztán egyirányba gurultunk egy 10 km-t :)
Dömpi (il dottore)04-08-2012 19:51:36 // 23193
Ma hoztam mamámtól. Ott tartok egy egész üveggel, mert a kisvasutam sínjeit is azzal kell tisztítani. Azt is most fogom a télen felújítani a gyerkőceimnek.
Piritu - 1.000.00004-08-2012 19:38:45 // 23192
Csak óvatosan! Nagyon érzékeny a bevonat az érzékelőn, a tudorok szerint tiszta alkohollal tisztítandó!
Dömpi (il dottore)04-08-2012 19:34:26 // 23191
Vielen Dank!
Piritu - 1.000.00004-08-2012 19:32:58 // 23190
Dömpi (il dottore)04-08-2012 19:06:43 // 23189
Apropó, most, hogy belelkesedtem, valaki tudna egy képet küldeni arról, hogy az LMM-et merre keressem?
Dömpi (il dottore)04-08-2012 19:05:23 // 23188
Ma megvolt a MAP szenzor tisztítása.
Sokaknak ez nem egy nagy szám, de nekem óriási előrelépés, ugyanis földi pályafutásom alatt most először nyúltam tettlegesen egy autó motorháztető alatti részéhez! És mindezt teljesen egyedül! :):):)
(Hazudok: egyszer serdülőkoromban leszedtem a dácia-nk vezérműszíjját, azután szóltam a szomszédnak, hogy jöjjön át összerakni)
Sokaknak ez nem egy nagy szám, de nekem óriási előrelépés, ugyanis földi pályafutásom alatt most először nyúltam tettlegesen egy autó motorháztető alatti részéhez! És mindezt teljesen egyedül! :):):)
(Hazudok: egyszer serdülőkoromban leszedtem a dácia-nk vezérműszíjját, azután szóltam a szomszédnak, hogy jöjjön át összerakni)
.....04-08-2012 12:18:05 // 23187
A szívósorra hogy keressek rá e-learn-ba? Ki kellene tisztítani,mert alapjárat egyenetlen, rángat, volt hogy le is állt, lehet nem kap levegőt. Map olyan koszos volt alig tudtam kiszedni,nem fért át a lyukon.
Csosznorbert04-08-2012 10:11:08 // 23186
az enyém 5000-ig rémlik,legalábbis állóhelyben a garázsban a szomszédok legnagyobb örömére :)))))
Shadin04-08-2012 10:04:55 // 23185
Csak átpumpáltam. Ill. az én drágám pumpált.
156-os tapasztalat, hogy a kuplung munkahengernél sok szar tud felhalmozódni.
Akku és a tálca kiszerelése után látni fogod a fék (kuplung) csövet. A harangon a vastag műanyag szívócső mellett van a szintén műanyag munkahenger a légtelenítő csavarral. Az olajtartályt teletöltöd, cső a lételenítőre, 11-es kulcs, kinyit és KÉZZEL átpumpálod az olajat amíg tiszta nem lesz (visszavelé lassan HÚZNI kell kézzel). Tartályt mindig utántölteni. A tartály hátsó harmada a kuplung olaj tartály, magasabb a fal, túl kell tölteni az olajat, hogy átbukjon (buborékolva) az olaj! Óvatosan a csavarral, mert az is műanyag. A fékekhez is 11-es kulcs kell. Az első légtelenítő sapkákba be van fűzve a kopásjelző zsinór... 0.5 litert ír az irodalom, de majd egy litert átpumpáltam rajta mire tiszta lé jött a csövön. A tartály hátsó harmada a kuplung olaj tartály, magasabb a fal, túl kell tölteni az olajat, hogy átbukjon (buborékolva) az olaj!
A hátsó két csavart oldanom kellett egy kis fékfolyadékkal, mert nagyon szorult.

156-os tapasztalat, hogy a kuplung munkahengernél sok szar tud felhalmozódni.
Akku és a tálca kiszerelése után látni fogod a fék (kuplung) csövet. A harangon a vastag műanyag szívócső mellett van a szintén műanyag munkahenger a légtelenítő csavarral. Az olajtartályt teletöltöd, cső a lételenítőre, 11-es kulcs, kinyit és KÉZZEL átpumpálod az olajat amíg tiszta nem lesz (visszavelé lassan HÚZNI kell kézzel). Tartályt mindig utántölteni. A tartály hátsó harmada a kuplung olaj tartály, magasabb a fal, túl kell tölteni az olajat, hogy átbukjon (buborékolva) az olaj! Óvatosan a csavarral, mert az is műanyag. A fékekhez is 11-es kulcs kell. Az első légtelenítő sapkákba be van fűzve a kopásjelző zsinór... 0.5 litert ír az irodalom, de majd egy litert átpumpáltam rajta mire tiszta lé jött a csövön. A tartály hátsó harmada a kuplung olaj tartály, magasabb a fal, túl kell tölteni az olajat, hogy átbukjon (buborékolva) az olaj!
A hátsó két csavart oldanom kellett egy kis fékfolyadékkal, mert nagyon szorult.

Erhard 242 (Pure Energy)04-08-2012 09:47:44 // 23184
nincs szétpörgetés én ha elgurul a gyógyszer tiltásig pörgetem....4500 :)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 22:42:09 // 23183
oksa & kösz!
Amúgy a kegyegtetéssel nincs gond. Mire kinyitom a kaput (szaraxik a zár), avagy mire belötyögök nagymamám földes-kátyús kisutcájába bőven kihűtöm a turbót :)
Amúgy a kegyegtetéssel nincs gond. Mire kinyitom a kaput (szaraxik a zár), avagy mire belötyögök nagymamám földes-kátyús kisutcájába bőven kihűtöm a turbót :)
GTPeti03-08-2012 22:35:35 // 23182
Tartós 3000-től sem lesz semmi baja. (Kb. ennyit pörög az 5ös váltóval 140-nél.) A lényeg inkább, hogy hidegen ne hajtsd és autópályázás (esetleg tempósabb országút) után hagyd 1-2percig alapjáraton ketyegni. Lejtő előtt pedig válts vissza, hogy ne 2000 alatt legyen. (A motor simán felvinné az autót, de a kettőstömegűt célszerű kímélni.)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 22:25:02 // 23181
3200 fölé még sohasem mertem vinni, nem is fogom.
Akkor megállapítható, hogy 2200-2700 között a legjobb a kocsinak?
Akkor megállapítható, hogy 2200-2700 között a legjobb a kocsinak?
GTPeti03-08-2012 22:14:41 // 23180
2000 alatt ne terheld (a kettőstömegű miatt). 4000 fölé ne pörgesd. (3500 fölött úgyis elfogy az erő.)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 22:11:50 // 23179
2700-2900 szétpörgetés?
Mi az ideális?
Mi az ideális?
droberto03-08-2012 22:00:15 // 23178
Ez a szelepektől független! Egy Diesel motort nem illik szana-szét pörgetni, de az se jó ha 1300-1500 alatt elváltod.
droberto03-08-2012 21:49:25 // 23177
A fékfolyadékot az átpumpálós módszerrel cseréltél?
A kuplung olajat, hogy cserélted le?
A kuplung olajat, hogy cserélted le?
Dömpi (il dottore)03-08-2012 21:42:11 // 23176
1,9 8 szelepest mennyire szabad pörgetni? Mekkora fordulatnál optimális váltani? Illetve mekkora max fordulatnál ajánlott feljebb kapcsolni 1, 2, 3 -ból?
droberto03-08-2012 21:19:28 // 23175
Map tisztítás!
Az LMM-et SZVSZ felesleges tisztítani, amíg nincs hibaüzenet, csak elb.szod! Én óvatosan levegővel kifújattam. Sok minden nem jött ki belőle...
Az LMM-et SZVSZ felesleges tisztítani, amíg nincs hibaüzenet, csak elb.szod! Én óvatosan levegővel kifújattam. Sok minden nem jött ki belőle...
Piritu - 1.000.00003-08-2012 21:19:11 // 23174
200 km ki kell hogy bírjon.
Alkatrészt Erhard242-nél keres, itt tag az Amorén.
Alkatrészt Erhard242-nél keres, itt tag az Amorén.
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:55:01 // 23173
értem! akkor reggel veszek CD-ket.
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:53:47 // 23172
tekintve, hogy az eLearn valamiért nem akar működni, szertnék érdeklődni, hogy van-e valakinek fényképekkel megspékelt leírása a MAP szenzor és az LMM tisztításához?
Vagy az eLearn-ből esetleg valaki át tudná-e nekem küldeni a vonatkozó részeket? (ha magyar nincs, jöhet németül is).
Előre is köszönöm!
Vagy az eLearn-ből esetleg valaki át tudná-e nekem küldeni a vonatkozó részeket? (ha magyar nincs, jöhet németül is).
Előre is köszönöm!
GTPeti03-08-2012 20:47:37 // 23171
A 156-nál úgy van, hogy vagy tényleg kírod CD-re és akkor megtalálja, vagy az ISO fájlt mountolod arra alkalmas programmal, ekkor a Windows-ban egy virtuális CD-meghajtóba tett lemezként látja az eLearn és emiatt elindul.
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:40:26 // 23170
egész pontosan azt ezt írja:
"Inserire CDROM con i dati"
ha jól értem helyezzem be az adatCD-t...vagy hasonló
"Inserire CDROM con i dati"
ha jól értem helyezzem be az adatCD-t...vagy hasonló
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:39:13 // 23169
SOS help!
letöltöttem az eLearn-t, kicsomagoltam, telepítettem...de nem indul, mert egyfolytában valami CD-t kér.
Ilyenkor vatafak?
letöltöttem az eLearn-t, kicsomagoltam, telepítettem...de nem indul, mert egyfolytában valami CD-t kér.
Ilyenkor vatafak?
Dömpi (il dottore)03-08-2012 20:38:02 // 23168
ez van. ha majd kikopik alólam cserélem egyből!
GTPeti03-08-2012 19:57:40 // 23167
(Tudom, így vetted az autót. De az sem volt 100-as, aki 8V-re ilyen kerekeket tett. :)))
GTPeti03-08-2012 19:55:08 // 23166
Az f@sza méret. 900 ojró alatt nem jön ki egy garnitúra. (Lehet, én vagyok csóró.) :)
Dömpi (il dottore)03-08-2012 19:39:01 // 23165
az enyém is hasonlót produkál, pedig 255/35/19 van alatta
Shadin03-08-2012 19:37:49 // 23164
Természetesen a kuplungból jött a feketébb olaj kis darabkákkal...
Shadin03-08-2012 19:36:34 // 23163
Csosznorbert03-08-2012 08:36:55 // 23162
kiváncsiság! :D
droberto03-08-2012 08:08:45 // 23161
Alig koszos a MAP-od az enyémhez képest! :)
droberto03-08-2012 08:07:02 // 23160
Kíváncsiság?! :)
Csosznorbert03-08-2012 08:06:48 // 23159
zárhidat nem kell levenni a szivósor miatt, én csak a hűtők miatt kaptam szét ennyire. szvósorhoz is kell idő, no meg új vezérműszij. majd irom a menetét :))
Csosznorbert03-08-2012 08:05:11 // 23158
hűtöket is alaposan kifujatom, mert sokat járok poros helyen. Igy meg ha szét van szedve lefestegetem a rozsdásodó foltokat mindjárt. No meg tudod.... a kiváncsiság hajtja az embert :))))))
Coolby03-08-2012 07:35:40 // 23157
az szép :) a szívósor tisztítás miatt már ennyire szét kell berhelni? vagy csak körülnézel alaposan? :)
.....03-08-2012 06:59:27 // 23156
Szívósor tisztítás menete engem is érdekelne.
droberto03-08-2012 06:19:13 // 23155
Mi a baj a hűtőiddel? A szívósort miért nem csak tisztítod? Mit produkált, hogy nekiálltál?
Csosznorbert02-08-2012 22:31:26 // 23154
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2012 22:21:06 // 23153
én nem értek hozzá :)
GTPeti02-08-2012 22:00:44 // 23152
Nyugi, olyan egyszerűen úgy sem lesz extra teljesítmény. (Sajnos.) Ha megnézed a belinkelt oldalakat, meglátod. Nem lehetetlen, de nem egy injektor és egy kapcsoló...
'''''02-08-2012 21:58:41 // 23151
Ezt a plussz erőt ma jól bírta! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)02-08-2012 21:56:38 // 23150
a dejzel öngyulladó :) inkább a hajtókar, csapágyak mennyire bírják a a plusz erőt
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
2
Guests2
746
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?