Forum >> 159

Piritu - 1.000.00022-11-2012 22:34:58 // 27230
Igazából csak a visszagurulás gátló zavar még. Nem mintha nem működne jól, csak ha megszokja az ember elég kellemetlen átülni egy másikba, ami visszagurul.
Liquid22-11-2012 22:14:40 // 27229
az enyémben sincs de nem is kívánom :)
Sőt az enyém igazából kellően fapad, a TI csomag ellenére
Pityukoma22-11-2012 21:41:33 // 27228
Ezek szerint a tiéd a jó, az enyém meg menstruál :-DDD Na de 10-ből 8x :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 21:34:15 // 27227
egyedi eset...már írtam
Csabi22-11-2012 21:25:03 // 27226
A cikk nem erről szól,,nem a víz miatt volt egyenetlen az alapjárat, hanem az injektor korrekció magas értéke miatt...az meg az elhajlott hajtókar miatt volt magas, amit akár az egyszeri vízütés okozott...
droberto22-11-2012 21:16:11 // 27225
Én nem vagyok ennyire kritikus. Tény, hogy néha bohóckodik, de szerintem marha komfortos!
droberto22-11-2012 21:14:35 // 27224
Szerintem is hülye helyen van, viszont elég jól tömített. Az alján meg van egy (vagy több) kis szelep (műanyag tüske), ahol a kondenzvíz távozni tud.
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 21:12:43 // 27223
ha mentél már volna olyan autóval ami eszi a vizet akkor tudnád hogy az nem csak indulásnál dadog vagy háromhengerizk ha nem melegen is alapjáratnál plusz a vízhőfok elmegy 100-ig majd vissza, tapasztalsz ilyen jelenségeket?
Piritu - 1.000.00022-11-2012 21:00:18 // 27222
Én kimondottan örültem, hogy Giovanniék "kifelejtették" a gyári extrának szánt automata ablaktörlőt a Párducból. Korábban volt szerencsém 600 km-t menni egy csillagos OFF-al, ott se működött, egy életre megutáltam.
GTPeti22-11-2012 20:57:10 // 27221
Az, hogy a légszűrőház alján van némi (értsd: pár ml) víz, nem jelenti azt, hogy be is szívja a motor. Max. nagyobb páratartalmú levegőt szív be attól.
Csabi22-11-2012 20:50:21 // 27220
"akkor hogyan jutottál párhuzamra az 59 között?"
úgy jutottam, h ha valami oknál fogva víz kerülne a 159 hengerébe akkor valszeg ott is elhajolna a hajtókar vagy egyéb károsodást okozna, nem tudom ez mennyire lehetséges....az biztos, elég hülye helyen van a légszürőház, gyakorlatilag a legalacsonyabb pontja a szívó rendszernek, ahol szépen összgyülhet a víz....
Pityukoma22-11-2012 20:30:39 // 27219
És előtte nem csinálta? Vagy nem is próbáltad tövig nyomni ezért nem is vetted észre? Lehet hogy semmi köze a kettőnek egymáshoz, csak próbálom megfejteni a rejtélyt.
Pityukoma22-11-2012 20:20:55 // 27218
Úgy tudom nem lehet kikapcsolni -sajnos- ,pedig megtenném ha lehetne. A cca 2.5 év alatt sem sikerült megfejtenem a lelkivilágát. Egyszer tök jól működik egyszer + töröl mint a marha pedig már porzik az üveg :-(
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 20:16:25 // 27217
a 2 punto benyásnál típushiba hogy annyira megkeményedik a gyári hf tömítés hogy az egyes hengernél befolyik a víz a tömítés alatt amit úgy veszel észre hogy háromhengerezve indul az autó sokan el kezdenek cserélni minden ami elektromos.... amit írnak a cikkben max a pandánál hiba punto-nál, grande-nál vagy akármelyik opel 1.3-nál nincs...akkor hogyan jutottál párhuzamra az 59 között? úgy tudod meg hogy veszel HF tömítést, HF csavarokat, vezérműszíjat és indulhat a szétszedés ....hajrá :)
Dömpi (il dottore)22-11-2012 20:14:43 // 27216
Sziasztok!
Esőszenzort hogy lehet kikapcsolni? Ki lehet egyáltalán? (Igazából az enyémben nincs, de az asszony 147-esében lesz. Gondolom, ha ki lehet kapcsolni, akkor ugyanúgy, mint a 159-ben.)
Csabi22-11-2012 19:58:23 // 27215
Nem az volt a célom, h a pandához hasonlítsam a 159-et, hanem magát az esetet találtam érdekesnek(SZVSZ tök mindegy h Panda, vagy 159 ha sok víz kerül bármelyik hengerébe ott, törik, vagy hajlani fog valami)... Lehet neked nincs ilyen jelenséged , de többünknek van, és ahogy a cikk is leírja,alapból mindenki injektor hibát mondott, aztán kiderül hozzáértő kezekben, h semmi köze nincs az injektorok állapotához...
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 19:12:23 // 27214
nekem meg sosem volt ingadozás meg víz a légszűrőházban meg azért egy Pandát ne hasonlítsunk egy 59-hez szerelési vagy anyagminőségeben....
Liquid22-11-2012 16:02:27 // 27213
pl. a szerlős, offjárgányos, féloffjárgányos topika, ahova már be is dobta valaki
Csabi22-11-2012 15:57:39 // 27212
Sok hasonlóság van a cikkben leírtak és a több 159 tulaj által tapasztalt jelenségek között.(hidegen egyenetlen alapjárat, indítási problémák...) Mellesleg nekem minden légszürő cserekor van némi víz a szürőház alján...
Persze ezzel nem azt mondom, h nálunk is ez a hiba okozója...de kizárni sem lehet 100%ban.
Amúgy szerinted hova lenne való?
.......................22-11-2012 15:44:09 // 27211
(ez nem a 159 topikba való)
Csabi22-11-2012 15:37:56 // 27210
Egy újabb érdekes cikk...
Remélem Nálunk nem ez a hiba forrása..
Bence22-11-2012 14:04:19 // 27209
jaja, nálam is pontosan ugyanígy zajlott :)
Coolby22-11-2012 13:11:20 // 27208
köszi, igen, ez a tökéletesen leírt (én esetemben is lezajlott) folyamat!
TtK22-11-2012 11:11:28 // 27207
Azért drágább, ha ő helyezi forgalomba és utána eladja neked, mert akkor az adásvételnél kell egy eredetvizsga, új törzskönyv/forgalmi, plusz az átírási illeték.

Ha külföldről hozol kocsit, akkor nincs eredetvizsga és átírási illeték sem. Le kell vizsgáztatni az NKH-nál (Mozaik utca, ha BP.-i vagy), az kb. 16k, plusz forgalombahelyezési illeték (adó?, tized? nem emlékszem) az meg kb. 22k. A vizsgán kapsz egy műszaki adatlapot azzal elsétálsz a vámosokhoz és kifizeted a regadót (a műszaki adatlap a környezetvédelni besorolás miatt kell, mert az alapján vetik ki ezt a sarcot). Utána okmányiroda, a nevedre írják az autót. Forgalmi, törzskönyv, rendszám, mindenféle matricák, 6+6+7,5 ezer plusz pár százas a levonókért.

Fontos: kellenek a kocsi eredeti papírjai (forgalmi). Kétnyelvű adásvételi (ha nincs, hivatalos fordítás). Kötelező megkötve, mielőtt az okmányirodába mégy.

Három nap alatt el lehet intézni, de tisztább, szárazabb érzés ha az eladó megcsinálja helyetted. Persze ilyenkor nyilván ráfizetsz valamennyit ahhoz képest mintha magad intéznéd.
Dömpi (il dottore)22-11-2012 10:12:43 // 27206
Nekem is hasonlóan lesz. 100k foglalót kell adjak, a többit mag akkor amikor megyek érte, de akkor már nevemre lesz írva, ragadó be lesz fizetve, és forgalomba lesz helyezve.
Tehát odaadok 100k-t, és a faszi minden papírt már intéz.
Dömpi (il dottore)22-11-2012 10:10:53 // 27205
Én is úgy vélem. Ha baja lesz, az úgyis az én bajom lesz, úgysem lehet manapság senkin semmit bevasalni.
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 09:50:43 // 27204
én a helyedben keresnék egy kollégát akinek ugyan olyan autója van mint neked és átcserélném a komplett ABS szivattyút + elektronkát és úgy kipróbálni
.......................22-11-2012 09:15:12 // 27203
ez bevett gyakorlat,a kereskedöknél
ha nyugottabban alszol fizess rá 50kFt ot,
de nem sok értelme van
külföldröl hozott kocsira garanciális igényeddel úgyis mehetsz a sóhivatalba
Shadin22-11-2012 08:52:23 // 27202
Nekem ugyanez volt a 156-ossal is,főfékhengert (ATE) cseréltem. Semmi nem változott. droberto mondta, nézzem hogy amikor lenyomom a fékpedált emelkedik-e az olajszint a tartályban, de nem, hanem csökken, majd amikor visszaengedem a féket akkor visszatér az eredeti szintre. fékcsövek jó állapotban vannak, nem dagadnak.

Munkahenger felújítást végzett valaki közületek? Karmantyú csere, polír esetleg stb...
Coolby22-11-2012 08:50:57 // 27201
Én olaszból behozott autót vettem végül szlovák magánszemélytől, ne menjünk bele, hogy miért... fizikailag meg ugye egy magyar magánszemélytől vettem... no most ezekkel a papírokkal tényleg nem tudnék mit érvényesíteni a magyar eladóval szemben, de én is úgy voltam vele, hogy amúgy se tudnék túl sokat...

Amúgy nekem magyar csávó úgy csinálta, hogy 50e HUF foglaló után, elintézett minden papírt (műszaki vizsga, biztosítás, forgalmi) és utána én úgy fizettem ki a vételárat, hogy már nevemen volt az autó. Ezt mondjuk szerintem kevesen csinálják meg, mert neki is kockázat.

Nem készült nekem sem amúgy külön eredetiségvizsga. Törzskönyvre rá is van írva, hogy nincs, de utánaolvastam és külföldről behozott autónál ez már valamiért pár éve így működik.
.......................22-11-2012 08:41:03 // 27200
hasonló nekem is,de nem megy le az ütközöig ,nem koppan alul
talán föfékhenger KO..
de én ilyenkor megnézném valamelyik gumifékcsövet,
valaki ilyen erösen nyomja a féket,mig a másik végignézi a rendszert
Shadin22-11-2012 08:32:41 // 27199
Igen, mind a 4 keréken kicseréltem a tárcsát betétet. Csúszka zsírozva, nyergek pucolva.
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 08:22:24 // 27198
persze nem autó ha nem műszaki cikk volt amire 1 év szavatosságot kellene adni a törvény szerint....
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 08:11:17 // 27197
pedig még papír sem volt.....
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 08:10:16 // 27196
nekem meg volt ilyenből tárgyalásom ha kikötöd hogy nincs rá semmi, akkor nem vagy köteles vállalni semmit .... meg is nyertem
droberto22-11-2012 08:04:19 // 27195
Picit én is utánaolvastam ennek. Ez alapján szavatosság mindenképp van, csak természetes személy esetén a szavatosság 6 hónap.
Akkor lehet kivétel, ha az adásvételiben bele van írva, hogy szavatosságot nem vállal mert pl. nagy kedvezményt adott.
Erhard 242 (Pure Energy)22-11-2012 07:11:11 // 27194
magánszemélytől nagyon nehéz bevasalni bármit is no meg rábizonyítani főleg ha a papírra ráírja hogy semmilyen garanciát nem ad....
Liquid21-11-2012 23:38:34 // 27193
én is így látom, az enyémben semmi baja így 200k körül (valszeg 1x már cserélve volt), sógorék most cserélték, az övékben 120K van, én se értem mit problémáznak ezzel annyit
Piritu - 1.000.00021-11-2012 23:30:04 // 27192
Csak Selenia, amit a gyár ír! Alapból 20k kell bele, sportosabb használat, vagy olajcsipegetés esetén a Racing.
Dömpi (il dottore)21-11-2012 23:27:29 // 27191
Mi a javallott olaj? A használati útmutatóban írott, avagy valami más?
droberto21-11-2012 23:21:05 // 27190
Nem egy rózsás helyzet az ilyen, biztos!
Azt a saját bőrömön is tapasztaltam most! :(
Piritu - 1.000.00021-11-2012 23:20:06 // 27189
Meg 15 LE-vel. Amúgy tapasztalataim szerint, ha az ember jó olajat használ, akkor a kocsi élete során elég egyszer cserélni. Ráadásul ezt a cserét általában már a garanciaidőn belül megejtik, mert tapasztalatom szerint a gyár valami más olajat tesz bele a bejáratáshoz és az nem tesz jót a vezmódosítónak.
Létezik hozzá 1500 Ft-os javító készlet is. Pár embernek bevált, van akinek nem.
Szerintem egy kicsit túl van misztifikálva a dolog, hogy valamiért lehessen szidni a TS-t.
Dömpi (il dottore)21-11-2012 23:14:42 // 27188
akkor ez nincs az ECO-ban...egy hibaforrással kevesebb :)
Dömpi (il dottore)21-11-2012 23:12:46 // 27187
Amúgy egy francokat védi a vásárlót! (papíron talán, de a gyakorlat mégis mást mutat)
Piritu - 1.000.00021-11-2012 23:11:59 // 27186
A TS motorban a szívószelepek nyitása szabályozva van. Kis fordulaton máskor nyitnak a szelepek. Így kis fordulaton is van nyomaték. Ezt a vezérműtengely elfordításával érik el. A kütyü olajjal működik és a bal oldali vezérműtengely végén van.

A gyakorlatban azt érzi az ember ha rálép a gázra, hogy egy bizonyos fordulatszámnál (1,6-nál ez valahol 4500, 2,0-nál 5 ezer körül van) még jobban meglódul az autó. A hangja is "sportosabb" lesz.
Dömpi (il dottore)21-11-2012 23:11:37 // 27185
A Ptk. szerint, ha a felajánlott kijavítást nem fogadom el, hanem mással végeztetem, benyújthatom a számlát. De
1) ha számla, akkor eleve drágább az egész
2) ha vitatja a számlát, kezdhetsz pereskedni

ERGO:
- jóval drágábban megcsináltattad,
- bizonytalan, hogy be tutod vasalniaz árát,
- adott esetben hosszú évekig fizetheted a perköltséget (felperesként ez a te sarad, ha megnyered a pert visszakapod...ha megnyered a pert)
- ismerve a magyar bíróságok "gyorsaságát", évekig várhatsz a pénzedre

Ez a nagy Magyar valóság! (mit gondolsz, miért nem dolgozom jogi pályán? sz@r az egész rendszer!)
droberto21-11-2012 23:07:34 // 27184
Lehet. Most lent hagytam a Pendrive-om, de talán az NKH-s műszaki tartalmazza.
droberto21-11-2012 23:05:04 // 27183
Magánszemélynek ugyan úgy van felelőssége! És a jog általában a vásárlót védi. Olvasd csak el az adásvételit mi van bele írva.
Én a helyedben biztosan szóvá tettem volna. Piszkosul átvágtak.
Egyébként meg nem muszáj velük csináltatni a javítást.
Egy biztos, nehéz ügy az ilyen, de korán sem lehetetlen.
Dömpi (il dottore)21-11-2012 23:05:03 // 27182
A múltkor írtad, hogy az ECO-ban nincs vezérlésmódosító...az mi is?
Bence21-11-2012 23:04:52 // 27181
Az "Egyedi forgalomba helyezési engedély" számláján nekem ez áll:
"1. egyedi forgalomba helyezési engedély: 22800.-
2. Vizsgálat M1 kateg. jmű, és M1 és n1 kat. jmű. pótkocsoja forgalomba helyezése előtti v. 16290.-"

Ez utóbbi tétel lesz sztem az eredetvizsga.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.