Forum >> 159

Csabi04-01-2013 20:32:39 // 28698
Üdv!
Első körben a leírtak alapján az EGR szelepet nézném meg. Hibakód kiolvasás, diagnosztika...aztán lépnék tovább...
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2013 20:30:09 // 28697
porlasztó vagy DPF
nörpi04-01-2013 20:22:33 // 28696
Üdv Nektek.

Két hibám is van az autómon,ami egy 2,4 20V.
Az egyik,hogy néhány órás állás után elindul a motor inditáskor,de meg is áll mindjárt és van amikor a második elindulás után is pár másodperces járás után megáll.
A másik,hogy gyorsításkor 2000 felett szaggat a motor,rángat összevissza,amig vissza nem engedem 2000 alá.
Ha van ötletetek,szívesen várom őket.

Köszi
Shadin04-01-2013 18:50:25 // 28694
Szét kellett választani a plexi búrát a müa. háztól, hogy hozzáférj a kapcsolót nyomó gombhoz. A kapcsoló szerencsére könnyebben elérhető. Nekem a nyomógomb volt eltörve és zörgött amit nem tudtam tovább elviselni :-)
Csabi04-01-2013 17:00:12 // 28693
" Elsőre arra gondoltam, hogy amikor FES-sel a resetet csináltam akkor szállhatott el, de lehet ennek semmi köze hozzá..."

Hali! Ez engem is megszívatott, 2x csináltam "resetet" közvetlen utána nem működött a tempomat...hiába kapcsolgattam... nem tudom, mi van ennek a hátterében, de mivel előtte és utána sem csinálta soha, így Én egyértelműen a "resetre" írom...valszeg kell egy bizonyos megtett kilométer, vagy indítás,és újra aktiválódik...
mizooo04-01-2013 15:45:46 // 28692
Sziasztok, a tetősínt le lehet szerelni az SW-ről?
Coolby04-01-2013 14:58:11 // 28691
Boldog új évet mindenkinek! Nagyon el voltam tűnve a napokban, de sikerült azért visszaolvasnom. Mentségemre legyen mondva, használtuk a vasat :)

Az úton észre is vettem, hogy nincs tempomatom, nem nagyon értettem, miért, mondjuk jó ideje, nem próbáltam használni. Elsőre arra gondoltam, hogy amikor FES-sel a resetet csináltam akkor szállhatott el, de lehet ennek semmi köze hozzá... Mindenesetre ma rádugtam újra FES-re, matattam benne kicsit (semmi tempomat specifikus beállítást nem találtam, talán csak kar helyzetét kérdeztem le) és puff lett tempomat, mentem egy kört is és tökéletesen működik.. nem értem...

Tényleg, rémlik, mintha valakinek lett volna már ilyen gondja vagy szedte már szét az első utastérvilágítás részt, gombokkal együtt... Elég nehezen működik a csomagtérnyitó, meg a lámpa gombok is... szétszedném, mi lehet a gond?
Dömpi (il dottore)04-01-2013 14:44:20 // 28690
az enyém 2-ből 3-ba néha nem klattyan, hanem reccsen, de csak néha, pl ha túl rövidre veszem a másodikat.
Dömpi (il dottore)04-01-2013 14:41:34 // 28689
Réka azt mondja, hogy ő váltáskor semmi oda nem illő mellékzajt nem hall. Nekem meg nem engedi vezetni :( Bezzeg, ha majd szerelőhöz kell vinnem...
David | Centocinquantanove04-01-2013 11:49:25 // 28688
Ma megvolt az első emblémacsere! Az emlémáért köszönet Fangio cartárstnak! :D
Tudom, tudom az utcsó képen kicsit koszos a kicsike, de cudar idő volt :D
GTPeti04-01-2013 09:57:20 // 28687
Gyári riasztó.
droberto04-01-2013 08:35:59 // 28685
Ez a (pirossal karikázott) stekker, meg gondolom a kék karikával jelzett helyen levő lámpamosó szivattyújának stekkere:
droberto04-01-2013 08:31:44 // 28684
Meg ha ez így van akkor lecsekkolom majd a hátsó hidat, hogy rajta van-e az érzékelő. (Gondolom az nincs).
droberto04-01-2013 08:29:57 // 28683
No az esélyes, meg ott megy mellette a hátra menő szélvédő mosó vezeték.
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2013 08:26:10 // 28682
akkor az a xenon billenésérzékelőjének a madzagja lehet tán
droberto04-01-2013 07:53:56 // 28681
Nem mert az a bal oldal, és itt van a kopásjelző.
Erhard 242 (Pure Energy)04-01-2013 07:07:47 // 28680
csak nem a fékkopás jelződ? :)
Bence03-01-2013 23:52:45 // 28679
Dömpi! Alkalomadtán nézzétek már meg légyszíves, hogy a feleséged 147esén is jelentkezik-e ez a klattyanás amiről beszélünk. Ua. az autója mint az enyém, ezért vagyok kíváncsi, hogy nála mi a helyzet! Köszönöm!
droberto03-01-2013 23:34:04 // 28678
Ismét találtam egy árva csatlakozót:

Vajon mi lehet?
droberto03-01-2013 23:03:36 // 28677
Hallod... amikor a tieddel mentem, nagyon nem arra figyeltem, hogy klattyan-e. Komoly önuralmat kellet tanúsítanom. :)))
Igazából ez a klattyanás, akkor hallható/érezhető, amikor 2-ből váltasz 3-ba, úgy, hogy vadabbul kezeled a kuplung és a gáz pedált, illetve akkor amikor kettőben vagy háromban egy nagygázas szakasz után, hirtelen lelépsz a gáz pedálról. (Remélem most jól írtam.)
droberto03-01-2013 22:56:51 // 28676
Kezdek beletörődni, de azért jó lenne megtudni, hogy mi adja.
'''''03-01-2013 19:09:48 // 28675
Robi,te mentél már az enyémmel.Azon is érezted azt a kottyanást?Mert én nem vettem észre.Vagy?
Dömpi (il dottore)03-01-2013 18:57:39 // 28674
asszem én írtam ezt.
Ha nem, akkor most írom. Teljes kupkungszett és lendkerék csere után is klattyan.
Sőt, a féltengelycsukló babrálása sem segít rajta.
Ilyen és kész.
GTPeti03-01-2013 16:40:49 // 28673
MANN, ha már.
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2013 16:06:25 // 28672
de ez még az első szériás....
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2013 16:06:01 // 28671
évjárat miatt kérdezed, mert ufi meg mann is van mind a kettőhöz :P
Shadin03-01-2013 15:30:25 // 28670
Na az tökmindegy. Nekem Japanparts van :-)
Laci.7303-01-2013 13:49:10 // 28669
Sziasztok!

Honnan tudom hogy milyen olajszűrő kell nekem az 2007.159 1.9 jtd 16V autómba? Ufi vagy mann?
Kazes☻03-01-2013 09:06:34 // 28668
Azt hiszem talán erre mondják, hogy pisál, mármint a befecsi. :)
Shadin03-01-2013 08:59:58 // 28667
Hát pedig az vagyon írva...
Imyx02-01-2013 20:57:35 // 28666
fyi


"Erhard 242 (Dark Side)2013-01-01 18:48:13 // 28615
ha cseréled benne az olajat 60e-ként akkor sokáig jó lesz
előzmény: Roll1983 // 2013-01-01 16:48:14 (28614)"

"Roll19832013-01-01 16:48:14 // 28614
59-ben az automata váltó az strapabíró vagy vannak vele problémák? Gondolkodom, hogy 56-ot lecserélem, és ezért kíváncsiskodom."
jati15902-01-2013 20:50:58 // 28665
Manuális vagy Automata?
Az automatára én is kiváncsi lennék...
Zsolt15502-01-2013 20:18:26 // 28664
2,4JTDm 20V volt, majd 19V lett. Motorcsere volt rajta, viszont kb.2000 ford/min. alatt nem akar menni.
'''''02-01-2013 20:17:37 // 28663
Ekin kartárs cserélt már több 2.4-es motort.Kérdezz rá nála.
David | Centocinquantanove02-01-2013 20:14:34 // 28662
Köszönöm, még egy mennyiségre volnék kiváncsi, hogy mennyi az annyi, amit vennem kell, és magába is fogad a kicsike!
Zsolt15502-01-2013 20:14:31 // 28661
Az egyik leszakadt szelep beesett a hengerbe és szétvert mindent. :-((
Pityukoma02-01-2013 20:10:54 // 28660
Ez teljesen korrekt én is 100ezernél cseréltem 2011 áprilisában.
Piritu - 1.000.00002-01-2013 20:07:10 // 28659
A könyve szerint ilyen kell bele:

"Szintetikus, SAE 75W-85 fokozatú kenőanyag.
Meghaladja az API GL4 specifikációkat.
Minősítés: FIAT 9.55550-MZ1
TUTELA CAR MATRYX
Contractual Technical
Reference N° F108.F02"
Csereperiódust viszont nem ír :-(
100-nál én le fogom cserélni.
droberto02-01-2013 20:01:12 // 28658
Szerintem, ha nemrég vetted akkor most. :)
Én a helyedben a gyárit (Tutela Car Matrix :)) tenném.
David | Centocinquantanove02-01-2013 19:56:12 // 28657
Váltómű olajcsere tippet kérnék szépen...
Hány kilóméter után és milyet?
droberto02-01-2013 19:55:26 // 28656
Vsz. a váltó lesz az, vagy a hajtás.
Ha legközelebb lekerül a haspáncél, majd megnézegetem. :)
droberto02-01-2013 19:48:38 // 28655
Az picit meglepne, hisz a külsők gumiharangok akkor csordultig lennének.
Egyébként a könyve meg:
Belülre: Tutela Star 700-at
Kívülre: Tutela All Star-at ír
és nem MRM Zerot és Star 500-at.
Shadin02-01-2013 19:46:07 // 28654
Azt gondolom egy csuklóba kell a táblázatban szereplő zsír mennyiség.
.......................02-01-2013 19:44:32 // 28653
Ezzel meg mi lett?
droberto02-01-2013 19:42:18 // 28652
A tiedben nincs. Nem azért csinálja.
Tozo02-01-2013 19:39:57 // 28651
Üdv,
nekem is megmaradt ez a hang lendkerék csere után, ezt meg tudom erősíteni. Lendkerék csere előtt kb 15-20ezer km-el volt kuplung + kinyomócsapágy csere is, ez utóbbi gyári, lendkerék Valeo (Erhardtól).
Zsolt15502-01-2013 19:17:00 // 28650
Uraim, egy kis tanácsot kérnék.

Az egyik barátomnak 19 szelepes lett a 159-ben 2,4JTDm motorja.



Motorcsere megvolt, viszont valahogy még nem az igazi. Hidegen egy darabig olyan mintha, nem járna minden henger és kipuffogógáz fehéres és elég gázolajszagú. Ha bemelegszik az alapjárat egyenletes lesz, a füst és a szag is elmarad. Viszont kb.2000/min fordulatig szinte alig megy, viszont amikor a turbo elkezd dolgozni, akkor megy mint a rakéta.
Mi lehet vele a gond? Van esetleg valakinek valamilyen tapasztalata, ötlete?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.