Nem hanem erről:

Egyébként oda is teszek majd, ha leszedem a műanyag burkolatot!
Milyen korom? :)
Nálam van EGR meg DPF is! :)))
Mennyit bír a Rain-X-es bevonat? Mik a tapasztalataitok?
Nálam így frissen, már 45-nél már megindultak a cseppek.
Shadin23-01-2013 08:13:35 //
29530
Már futnia kellene az utakon ahhoz, hogy amikor eladom a 159-est, meg tudjam venni fillérekért :-(
Na, jó éjt!
Megyek és álmodom erről:

GTPeti22-01-2013 23:19:01 //
29528
Sorry, még az előző témánál vagyok. Gondolom az ablaktörlő-motor tengelyéről beszélsz.
Oda tényleg jó tenni. Mert a RainX-nél beállhat a nemhasználattól. :))
GTPeti22-01-2013 23:17:42 //
29527
Nem tartotok attól, hogy a zsírba beleragad a korom?
Vélhetően a sajátommal én is ki fogom várni a tél végét. Ma is éppen elkezdett havazni, mire a gyárból kiértem a parkolóra. Gondoltam lesöpröm gyorsan ezt a 2mm havat azután GO. Van a kocsimban egy benzinkutas ablakmosó eszköz, ennek a szivacsos részével szoktam lesöpörni a havat a kocsiról, a gumis felével meg lehúzom a szélvédőket. Előis kaptam a csomagtartóból, de legnagyobb meglepetésemre szemcsésen rá volt fagyva a cucc a szélvédőre. Vélhetőleg ónos szitálásnak indult, azután ment át havazásba. Hiába nyomtam be a szélvédő jégmentesítését, a meleg levegőnem dolgozott olyan gyorsan, mint amilyen gyorsan én indulni szerettem volna, úgyhogy rásegítettem az ablaktörlővel.
Asszem a télnek még korántsincs vége, előfordulhat még néhány ilyen rendkívüli alkalom.
Viszont a feleségem 147-esére rá kell tennem, mert az övé már csak maszatol. Az utóbbi heteket csak azért úszta meg jól, mert alapvetően enyhe idő volt felénk, szinte csak eső esett, a RainX miatt meg nemigen kell ablaktörlő, csak kb. 80-as tempó alatt szemerkélő esőben vagy szitálásban.
Én is féltem, de majd okosba csinálom! :)
Tettem egy kis szilikonzsírt a tengelyre! :)
Csabi22-01-2013 23:00:10 //
29524
Nálam a polcon landolt az aerotwin, még nem tettem fel, mert féltem a jégtől,hótól:) De a hasonlatod alapján már alig várom, h feltegyem.:)))
Jó látni az új ablaktörlőinket :)
Egyrészt a rugóerő, mészrészt a gumiprofil anyagminősége és mechanikai tulajdonsága, nem elfelejtve persze a geometriát (egyenes gumiél). :)
CTEK-es motyó! - Egy barátom kérte plusszba az MXS 5.0 mellé (egy 2. robogóhoz).
Majdnem vettem a töltőm-höz
gumi (védő) pelenkát, de SZVSZ az kissé túlárazott.
Rain-X felvitel:
Sejtettem, hogy el lehet tolni. Mivel németből csak 50%-os vagyok :), ezért segítségül hívtam fordító barátunkat és egy videót a helyes technológia meglelésére.
(Szilikon eltávolítóval kezdtem)
GTPeti22-01-2013 22:37:30 //
29520
"ez a gagyi JÓ:" Attól jó, hogy "véletlenül" passzol a fémlap "rugóállandója" adott autó szélvédőjének a görbületéhez. Ilyen tényleg van, de ki kell tapasztalni, hogy melyik jó, nem úgy mint a Bosch-nál, ami tényleg autóspecifikus. Nekem is van a 156-hoz olcsó(bb) favoritom.
GTPeti22-01-2013 22:34:35 //
29519
Az mi az a kicsi CTEK cucc?
A RainX tényleg jó. Bár el lehet tolni a felvitelt és akkor meg nem. (Forrás: egy barátom.)
Megjött ma a futárbácsi: :)))

Csak szuperlatívuszokba tudok mindenről nyilatkozni!
Az Aerotwin siklik az üvegen, mint kecskesz@r a betonon, a Rain-X hatás pedig rabul ejtett! :)))
Asszem' be is kencézem a zuhanykabint is! :)
Egy jó barátom tapasztalata, hogy ez a gagyi JÓ:

Tud annyit mint a fémvázas Bosh (kb. egy éves).
Ja és csak 900 pénz! (Persze nem az Aerotwin)
Ruszi22-01-2013 21:00:49 //
29516
Egyetértek az előttem szólókkal én is használom és csak jókat tudok mondani róla.
no akkor nekifeszülök :) köszi a tanácsokat
Shadin22-01-2013 20:45:37 //
29514
Nekem semmi bajom a B&M-vel, androidos telókkal hibátlanul együttműködik, a telefon könyvet nem szükséges letöltetni vele, amikor a párosítás után rákérdez ki is hagyhatod. Hangminősége és integráltsága példás, media player kezelése nehézkes...
Liquid22-01-2013 20:43:56 //
29513
valószínűleg jóval böszmébb lenne a GT, de ha már eccer GT, akkkor mértnem a jókis 3.2 V6, az még rendes V6. Bár nekem speciel nem teccik a GT, a Brera sokkal inkább.
eddig Breraban gondolkodtam másod autónak de ami nagy szám lenne egy GT 2,4-es blokkal csak ugyi idegen de milyen lenne egy GT a Delta 1.9 dupla turbósával?
Csabi22-01-2013 20:07:18 //
29511
Ne aggódj nem fog szétpörögni:)) de én nem is mondtam ilyet:P
Emlékeim szerint nem automatikusan olvassa be, hanem utasításra.
minden kép beolvassa a könyvtárat? nem lehet csak sima kihangosítóként használni?
lekamerázom neked a 7 végén 1500-as, 2000-es meg 3000-es fordulatnál az ecuscant mi mennyi hogy megnyugodjon a lelked :) nem ám szétpörgi a turbóm magát :P
úgy is olajcsere lesz és ki kell nulláznom a rendszert....
Rövid próbálgatás után kidobtam. Nem vette át az ékezetes betűket tartalmazó neveket a telóból, a maradékot meg megfordította.
Ha nem érdekel, hogy ki hív és kit hívsz, akkor akár használni is lehet. Személy szerint a vezetékes fülhallgatót használom.
Csabi22-01-2013 19:54:57 //
29506
Úgy h taposod a gázt...:) ott direktbe kapja a kipuffgázt....de nem értem ez hogy jön ide :)
ma kaptam valami újabb fajta blade ablaktörlőt persze noname kíváncsi leszek meddig bírja a strapát ...
más valaki használj a a gyári kihangosítót? mennyire jó vagy nem érdemes vele kínlódni? így 3 év után meg egy majdnem bünti miatt lehet be kéne aktiválni :P
tudod kisebb legyen a turbólyuk minél előbb felálljon a turbónyomás miután a szelep elengedi a nyomást stb....de nem azért hogy gyorsuljon a tengely :D
szerinted a nem változó geós turbó hogyan pörög fel gázadásra? több kérdésem nincs... a változó geót azért találták ki hogy lapátállások fordulatszámfüggő változtatásával próbálják elérni a leghatékonyabb működést.....
szerintem hagyjuk nem érted mit beszélek :P
Csabi22-01-2013 19:29:06 //
29501
Ezt én most nem értem...Te ezt tényleg komolyan gondolod? :)) Gázadásra hogyan fog felpörögni a turbo? Nem véletlenül úgy, h a geometrián állít az ECU ezért kisebb szögben, nagyobb sebességgel, áramlik a turbinalapátokra...azaz felpörög a turbó. Ha az ECU a vezetőlapátokat visszaállítja úgy, h szinte merőleges szögben érkezzen a gáz a turbinalapátokra akkor a fordulatszám leesik....
VGT---animáció
egyébként nézz meg egy turbót és tényleg rájössz a csacskaságra a változó geometriával csak csökkenteni lehet a sebességet növelni nem :P
ALFI15622-01-2013 14:34:37 //
29499
Én most mindegyikbe az olajcserénél tettem nanoenergyzert.Meg én spurit azt folyamatossan öntöm.
kapott Xado-t lehet ér valamit....annyit biztos hogy nem porosodik a polcon :P
ez a rövidtávú használat 5km városon kívül aztán 10km városban napi 2x....
ALFI15622-01-2013 14:03:59 //
29496
És városba mennyi?Mondjuk hülye kérdés mert gondolom nem volt még olyan,hogy 1 tanknyit csak városba elfüstőlj.
most nőtt a fogyim lehet az EGR miatt...7,5L :)))
szerintem meg nem mivel az egr nyit a kipuffgáz X hányada elmegy a szívósorhoz a csiga hajtásához kevesebb jut tehát nyílnak a kis lapátok a levegő miatt :)
Plusz a tisztább égéshez előhűtött levegő kell ami a kipufógázból nem igazán nyerhető a kamionoknál legalább van egy 1m-es kipuffgáz hűtő ami itt nincs, szóval ez a meleg, kátrányos, oxigénhiányos szar több kárt csinál mint hasznot :)
Csabi22-01-2013 11:39:46 //
29493
"Dízel rendszerek esetében általánosan elmondható, hogy az EGR-rendszernek nagyobb szerepe van, a motor által beszívott gáz akár 70%-a is származhat innen. Otto motorok esetében a visszavezetett kipufogógázok aránya a szakirodalom szerint legfeljebb 15-20%."
Ha nincs ez a visszavezetés(EGR kikapcsolva) akkor ugye pótolni kell levegővel, ami után nőni fog a levegő mennyiség...
Én nem azt mondom h lefalazott EGR-nél kuka lesz a turbo, de valamivel többet fog szállítani...csupán csak ennyi az állításom
Olvsani való
Csabi22-01-2013 11:04:49 //
29492
"így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ...."
A Te szavaiddal élve, honnan vetted ezt a sületlenséget? :)) Pont a geometria változtatásával lehet csökkenteni, vagy növelni a turbo fordulatszámát....a "csiga" fordulatszám emelésével nő a szállított levegőmennyiség, és a turbónyomás is
Ha a változó lapátok több kipuffgázt (és más szögben) engednek a turbinalapátokra, így az jobban fog pörögni... tehát több levegőt fog szállítani...:)
Látom tetszik ez a 40%, ez egy maximum lehet részterhelésen...nyilván folyamatosan változik a terheléstől függően...:) de szerinted is nő a levegőmennyiség..
mreni22-01-2013 10:27:39 //
29491
persze valamennyivel nő,de nem 40-50%-al... :)))
valamennyit biztos nő mivel a változó geometriával meg a pillangószeleppel tud játszani a comp no de ugyi a turbónak egy tengelye van emlékeim szerint ami ahogy jön a kipuffgáz úgy pörög ha nem tévedek 1000 fordulaton X-et, 2000 fordulaton XxY-ont s így tovább az hogy a változó lapátok hogyan állnak vajmi keveset befolyásol a csiga pörgésén (vagy rosszul látom? :) ) azzal a légtömeget tudja növelni ....
Vermacy22-01-2013 09:08:58 //
29489
Az jó lesz hamutartónak :o)
Vermacy22-01-2013 09:07:50 //
29488
Ha eladni akarsz autót, ne olaszt vegyél!
Shadin22-01-2013 08:59:26 //
29487
De ugye, ha az EGR-t kiíratom, akkor a DPF-et is ki kell?
mreni22-01-2013 08:32:54 //
29486
"A 40% megjelenik nem egy szakirodalomban, sőt valahol 50-et is írnak dieselenknél." azt a diagramot még megvárnám ha nem haragszol :D szinte minden nap látok ilyen diagramot és érdekes mód soha nem volt még olyan hogy egr kiiktatás miatt akár csak fele ekkora mértékben is nőtt volna a beszívott levegő mennyisége :)
Liquid22-01-2013 08:17:16 //
29485
az ellenkező oldalon csak a gyári állapottól való eltérés és az esetlegesen ebből következő emisszio változás áll, semmi más racionális érv nem hangzott el itt az EGR mellett.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.