Forum >> 159

Liquid17-11-2015 08:06:11 // 73358
hivatalosan 80Km/h ha jól csalódom :)
FireAlfa17-11-2015 07:41:32 // 73357
Igen ilyen, sőr így is nézett ki, még a műanyag alátét is így lógott rajta.
FireAlfa17-11-2015 07:10:17 // 73355
Kopogott az eleje és az olcsóbb alkatrészek cseréjével kezdtük. Az axial cseréjénél meg azt vettük észre hogy lóg a tengely és rozsdás lé folyik ki. Az FL utániak már jók elvileg
Alfonis17-11-2015 01:32:30 // 73354
köszi! :)
Gondoltam am hogy bírja csak gondoltam rákérdezek :)
8V motor ...
VAnnak tapasztalaitok húzással kapcsolatban? mennyit lehet tartósan autópályán tartani stb stb... :P
Rolee4617-11-2015 00:12:26 // 73353
Amugy melyik 1.9 motor?
Rolee4617-11-2015 00:10:09 // 73352
Persze hogy birja!Van sok optimista aki meg Off-os 1.2 1.4 vagy 1.6 benzinesel is nekivag.
GTPeti16-11-2015 23:33:20 // 73351
Minőségbiztosítás. Persze. Józsi bácsi kikapja a kormányművet a donorból, megtekinti és azt mondja: ez jó.
Szerintem te összetéveszted a bontott alkatrészt a bontatlan csomagolású gyárival...

Míg egy felújított, pl. amit a Unix-nál veszel éppen, hogy egy ISO-val rendelkező cégtől jön, ahol kb. mással nem is foglalkoznak, csak kormányműveket újítanak fel...
Alfonis16-11-2015 23:30:51 // 73350
1.9 motorral húzható egy kb 600 kg os lakókocsi? bírnáá? :P
Csabi16-11-2015 22:48:01 // 73349
Hát szerintem odatalál a menetszél :)
Nálam totál csupasz, nincs burkolat.
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:38:38 // 73348
" úgy vezetve az autó alján, h hűtse a menetszél. "

Nekem ezek inkább egy végig burkolt, védett üzemanyag csöveknek tűnnek...
Pityukoma16-11-2015 22:37:39 // 73347
Lehet, azt még nem nézetem. Majd rákukkolok :-)
Jupiter15516-11-2015 22:36:05 // 73346
Köszi, lehet, hogy holnap visszagurulok hozzá.

Szép az új autód :)
forrasr16-11-2015 22:33:58 // 73345
Gyanítom kiér az agyból a csavar vége hátul és jobban korrodál. Én is kenem őket így nincs gond,de első levételnél kellett kocogtatni a kulcsot
Csabi16-11-2015 22:33:28 // 73344
Dehogynem...Többek között ezért van fémből az üzemanyagcső 98%-a, és úgy vezetve az autó alján, h hűtse a menetszél.
Egyébként nem az a probléma, h felmelegszik és elveszíti a kenést, hanem a kialakuló kavitáció okoz óriási kopásokat.
Pityukoma16-11-2015 22:28:01 // 73343
Először nekem is nehezen jött le mind a 4. Aztán flex/drótkorongos tisztítás fémtisztára a felfekvő felületet (agy-tárcsa) majd rézpasztával bekentem, a csavarokra grafitos zsírspray-t fújtam és végül nyomatékkulccsal húztam meg. Soha többé nem volt velük gond.
Jupiter15516-11-2015 22:21:12 // 73342
Az az érdekes, hogy az elülsők simán lejöttek, a hátsók ragaadtak, de mind a 2x5 csavar, pedig ő tette fel mind a 4 kereket előzőleg, mind a négyet ugyanazzal a technológiával. Használt sprét minden alkalommal.
Giuntini16-11-2015 22:18:03 // 73341
Hú ez nem semmi. Nekem ahogy mértem a szegénységjelző kigyulladásánál még 12 l van benne. Én az előbb elhangzott okok miatt már tankolok az utolsó két osztásnál áll a mutató. A nagynyomású nagyon nem szereti az üres tankot.
Grega40416-11-2015 22:13:31 // 73340
Köszi! Várom, hogy legyen a héten vmikor egy kis napsütés és lövök pár jó kis őszi képet :)
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:12:02 // 73339
Apropó szegénységjelző. Nektek mennyi fér bele amikor kigyullad? Nekem 55 liter, elvileg ilyenkor még van 15 literem, amit azért soknak tartok riasztási szintnek. (Gyakorlatilag a legtöbb az első tankolásom, amikor elhoztam 66,x volt, tehát 70 literes a tankom.)
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:08:02 // 73338
Azzal gondolom tisztában vagy, hogy ha nagyon kevés van a tankban, akkor nem tud visszahűlni a gázolaj. A meleg cucc meg nem keni a befecskendező rendszert...
A 156-ban külön gázolaj hűtő volt ezt megakadályozandó, a 159-ben nincs ilyen.
Piritu - 1.000.00016-11-2015 22:05:28 // 73337
Régebben a fontos dolgokat lerajzolta pc-n, egér nélkül taccspadon. Kiemelkedő művészi alkotások születtek :-)))
Sanyi16-11-2015 22:02:38 // 73336
Alfa 159 eLearn ha valakinek szüksége lenne rá. :)
Pityukoma16-11-2015 22:01:22 // 73335
Akkor nem csak jó hanem szép is lett. Grat :-)
Pityukoma16-11-2015 21:59:47 // 73334
:-DDD nem is tudtam hogy ilyen művészi hajlama is van. A szakácsművészete már meg van :-)
Grega40416-11-2015 21:58:31 // 73333
Ma elhoztam a márkaszervizből a gépet. Megkapta az új, gyári vezérlést+vízpumpát+hosszbordás szíjakat és görgőket. Kapott még egy kis esztétikai javítást és polírt a fényezése valamint külső belső takarítást és motormosást. Éreztem rajta, hogy nagyon hálás, csak úgy fickándozott örömében :)
Liquid16-11-2015 21:57:48 // 73332
nagyondurva, mennyit mentél vele a szegénységjelző kigyulladása után?
EÍgyszer csináltam olyat hogy Móváron kivillant, onnan elmentem Bécs túlfelére, és akkor is csak 66L körül ment bele, pedig az enyém sokat kajol :)
Liquid16-11-2015 21:55:41 // 73331
az komoly :)
droberto16-11-2015 21:55:13 // 73330
Benne is volt a zabszem az utolsó 30 km-en, ráadásul pályán. Asszem kicentiztem. :)
Liquid16-11-2015 21:52:08 // 73329
pl. ilyeneket alkotott fénykorában :)
Pityukoma16-11-2015 21:51:43 // 73328
Az igen! A végén már gőzzel mentél?
droberto16-11-2015 21:50:08 // 73327
Helló 59-esek! :)
Lassan összeáll a kéró. :)
Múlt héten mentem egy hosszút. Kicsit kiszáradtunk:

:)
Pityukoma16-11-2015 21:48:37 // 73326
Mi ez a táccspados sztori amivel húzzátok Erhardot? Még nem voltam itt v. lemaradtam róla. :-)
Piritu - 1.000.00016-11-2015 21:41:41 // 73325
Nem lenne kedved lerajzolni táccspaddal? :-DD
Piritu - 1.000.00016-11-2015 21:38:38 // 73324
A bontott eredeti ugyan ott készül(t), ahol a tönkrement is készült, az esetleges típushibáival együtt. Ráadásul azt se tudod hogy a tiednél többet, vagy kevesebbet ment autóból származik. Ergo azt se, hogy meddig fogja bírni. Ugyan úgy ottmaradhatsz vele az út szélén.
A Spider felújított generátora 5 km-t bírt, gariban ment bele egy másik. A második csere egy filléremben se volt. A bontottnál vehetnéd és cseréltethetnéd újra, hiába volt anno ugyan ott készítve.
Persze ha az ár az elsődleges, akkor egyértelműbb a helyzet. Ezért keresnek bontott kuplungot, fékbetétet is....
Liquid16-11-2015 21:34:54 // 73323
azért más dolog egy kormányműben kicserélni akár gyári technológiával pár alkatrészt, mint egy elnyűtt karkaszra új kopófelületet húzni. Annak ugyanis véges az élettartama.
Erhard 242 (Pure Energy)16-11-2015 21:30:43 // 73322
és még is tönkre megy alfa minőségbiztosítással készült eredeti alfa termék :DDD
.......................16-11-2015 21:23:45 // 73321
Azért mert a bontott eredeti Alfa termék,egy vadi új autóba készült,alfa minőségbiztosítással
A felújított meg noname ,noname minőségbiztosítással

Érdekes futózott gumit mindenki lefikázza ,hogy veszélyes
Felújított kormánymű meg ugyanaz a story ,mégis vakon bíznak benne
Pedig azzal irányítod az autót,
Ergo az életed függ tőle!!!
Alfonis16-11-2015 21:13:00 // 73320
hogy érzékelted hogy megadta magát? mi volt a hibajelenség?

Az FL (az mikor is volt?) utániaknak a kormányműi már jók?
Alfonis16-11-2015 21:11:18 // 73319
Igen. jól össze tudnak gyógyulni. Csöri szervíz ezt Rézspray vel csinálja... Fékcserén voltam ott az első számú munkát leszámítva szétfújtak mindent rézsprayvel... Minden mint a vaj úgy jöttek le a csavarok. + a kerék is abszolút ütés mentesen. Előtte nekem is voltak szépségek vele. Ajánlották is hogy majd mondjam a gumisnak hogy fújjon rá. Szegény gumisom szerintem nem is tudja mi az a rézspray :D
mizooo16-11-2015 21:03:42 // 73318
Mi is eltörtünk nyáron 2 kulcsot mire le tudtam lazítani a csavarokat, túlhúztam!!! Megoldás zsír + nyomatékkulcs, ahogyan előttem írták.
.......................16-11-2015 20:55:14 // 73317
Bár kúpos ,de nem önzáró ,szóval nem valószínű h ott szorul
Az is lehet hogy a menet van eldeformálva
Zolibácsi16-11-2015 20:53:15 // 73316
Mond meg neki, hogy a légkulccsal nem kell anyagfáradásig húzni a csavart vagy ha netán venné a fáradságot és egy kis zsírral bekenné, akkor nem szorulna össze a vas a vassal.....
Nem láttam még gumist csavart zsírozni, de a menetemet tették már tönkre, mert a légkulccsal nem érezni, ha sz@rul teszik be a csavart.....
Ha tehetem magamnak cserélem a kereket.... sőt...sajnos ma már mindennel így vagyok...ha tehetem inkább magam csinálom, még ha 3x annyi idő is. Persze csak olyat amit biztos meg tudok csinálni....
GTPeti16-11-2015 20:47:42 // 73315
Én ezt teljesen máshogy látom.

Egyszerűen nem is tudom értelmezni, hogy egy ismeretlen előéletű bontott miért lehet jobb, mint egy felújított. A felújítottra még garancia is van. A magam részéről biztos ezt választanám. (És választottam anno a generátornál.)
Liquid16-11-2015 20:41:18 // 73314
Nem hallottam még ilyen problémáról. Én mindig magam cserélem, a csavarokat letörölgetem és bezsírzom, majd nyomatékkulcsal húzom meg. Soha se volt gondom.
Jupiter15516-11-2015 20:37:50 // 73313
Sziasztok!

Érdekes jelenséggel találkoztam ma. Felrakattam a téli gumikat, de hátsó kerék összes csavarja annyira megszorult, hogy a gumis alig tudta kilazítani őket (a nyárit is ő tette fel és azóta nem szedték le a kerekeket). Azt mondta, még két másik 159-es jár hozzá, ugyanez a a gondja mindkettőnek.


Találkozott már valaki ilyennel? Van rá valamiféle megoldás?
FireAlfa16-11-2015 20:16:07 // 73312
A kormányműn a gyári felirat van rajta ami szerint a dátum 2006 június 9-i tehát még az első szériás.
.......................16-11-2015 20:10:02 // 73311
Ez melyik kormánymű a vékony axiálcsuklós vagy a vastagabb ?
Erhard
ugye két féle gumiharang is van ?
Giuntini16-11-2015 20:04:48 // 73310
Bontott motornál, állandóan bennem lenne a besz@rás, hogy mikor esik szét. Liquidnek igaza van. Én is tettem bele bontott alkatrészt, pl. ablakemelő motort. Ha besz@rik, akkor káromkodsz egyet. Kormányműnél, már nem csak káromkodsz.
Greentimus16-11-2015 19:47:51 // 73309
Plusz kb fél dl olaj volt a kompresszorban, amit megsínylett a csapágy.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.