Forum >> Szerelőműhely
Xixo20-11-2006 22:57:08 // 13423
A Punto I is H4-es? Vagy nem??
Xixo20-11-2006 22:53:56 // 13422
Jaja, a jót könnyű megszokni!! :))
Xixo20-11-2006 22:52:18 // 13421
NA jó ott voltál Te is... :-)))
Tibcsi16620-11-2006 18:31:15 // 13420
Igen, ez a bixenon. De nekünk ugye nem ilyen van. Nekünk összesen 4 izó kell: 2 a tompítottba és 2 a távfénybe. Tehát 2x2 azaz 2 szett, így 2x40-50eFt. De még így is olcsóbb mint a gyári, amiben csak a tompított xenon, a távfény normál halogén.
Liquid20-11-2006 18:21:32 // 13419
Pl. a H4 egy db izzó, míg a H1-H7 2db...sztem erre gondolt
Tibcsi16620-11-2006 18:20:20 // 13418
Ebben most nem tudok pontos adatot mondani és lehet, hogy igazad van. Majd valamerre azért utána kéne nézni mielőtt beszereljük. De valamikor rég tanultam világitástechnikát a PMMF-en és úgy emléxem, hogy a normál halogén izzónak sem tesz jót a sok kapcsolgatás. Tehát a végeredményt nézve kb. ugyan ott vagyunk. Sőt szerintem a kisülőcső még inkább jobban bírja, hiszen gondolj egy stroboszkópra és utána nézd meg, hogy gyújt be egy xenon ... tök ugyan az. És azért a stroboszkóp villog pár milliót az élettartama során :) De mint írtam nem vagyok xenon lámpa szakértő, majd megkérdezem egy régi osztály társamat akinek a világítástechnika a szakmája és leírom mit mondott.
Jata20-11-2006 17:48:07 // 13417
Szasztok! Nem megy ki vki mostanába olaszba? Naon jo lenne az nekem! 164 V6TB-hez kelleneszervó olajhütö csö!Az enyém elszota magát megint!
Az enyém TS de V6TB szervócsö van benne!Pleace Mail ha vki megy ki!
csocsi20-11-2006 17:30:04 // 13416
Annyit tudok én is amit itt olvastam.
Mondjuk én nem akartam tenni bele
csocsi20-11-2006 17:29:05 // 13415
Az ember változik időnként :))
Ezzel nem csak te vagy így
Ferke20-11-2006 13:03:17 // 13414
Ezt nem értem. Hogy hogy külön van a fényszóród? Van olyan, hogy egyben van a fényszóród???
swan20-11-2006 11:37:16 // 13413
Szetem a gyakori kapcsolgatástól az hamnarabb tönkremegy és nem lesz hoszabb az élettartama mint az izzóé! Mivel az is kisülőcső nagyon nem tesz neki jót a gyakori kapcsolgatás!!
Ferke20-11-2006 11:14:47 // 13412
hmm...egyes szám 1. szeményben, miii?????:)))) Megint egyedül aratod le a babérokat???:)
Xixo19-11-2006 21:18:50 // 13411
Hát ha külön van a fényszóród, akkor ahoz külön kell megvenni az egész szettet.
Morphin19-11-2006 21:13:12 // 13410
Épp most olvastam. :-)))
Hogy jön ki nálad a 2szer 40-50K?
Xixo19-11-2006 21:12:17 // 13409
Mert nem kapcsol be olyan hamar viszont előbb tönkremegy a sok kapcsolgatástól. De lejebb olvashatsz erről részletesebben!!
Morphin19-11-2006 21:08:27 // 13408
Igen látható a különbség. :-))) A fényszóróba miért nem jó tenni xenont?
Xixo19-11-2006 21:06:02 // 13407
Jajaja, egy csomó dologra azt mondtam, hogy nem is kell, felesleges, most meg meg nem vállnék tőlük!! :-))
csocsi19-11-2006 21:05:53 // 13406
Szóval észrevehető a különbség .))))))
Morphin19-11-2006 21:04:34 // 13405
Én egy szoc otthonban voltam betegért és ott váltogattam rendesen a fényszóró és tompított között. Nem láttam semmit. Persze előtte értem haza Győrből és utána gyorsan meló.
csocsi19-11-2006 21:01:25 // 13404
Nekem a 155-nél is jó volt, de az azért sokkal jobb. Tényleg látok és nem kell mereszteni a szemem :)))
Morphin19-11-2006 20:59:39 // 13403
Így már jártam én is. Kapcsolgattam az OFF-ot, hogy világítok vagy sem. :-)))
csocsi19-11-2006 20:58:02 // 13402
A jót mindig könnyen megszokja az ember .))))
Xixo19-11-2006 20:47:16 // 13401
Jaja!! Egyik nap mentünk a Puntoval és azt hittem, hogy nincs felkapcsolva a lámpa. :-))
csocsi19-11-2006 20:43:09 // 13400
Akkor ez elképzelhető, csak azt tudom, hogy a többiekéhez képest jobb az enyém.
Xixo19-11-2006 20:41:49 // 13399
Akkor sima, mint nálam.
csocsi19-11-2006 20:36:32 // 13398
Csak a tompított az nálam
Xixo19-11-2006 20:27:44 // 13397
A fényszóród is x vagy csak a tompított??
csocsi19-11-2006 20:26:30 // 13396
Most megfogtál, az előző tulaj rakatta bele
Xixo19-11-2006 20:25:09 // 13395
A tiéd bi vagy sima?
csocsi19-11-2006 20:18:25 // 13394
Szerintem mindenképpen érdemes használni :))))
Xixo19-11-2006 20:12:00 // 13393
Én azért vaciláltam rajta egy ideig. De sikerült bölcsen döntenem!! :-)))
csocsi19-11-2006 20:07:08 // 13392
Én már így vettem, de a többiek irigy megjegyzései és a tapasztalatom azt igazolta, hogy jó :))))
Xixo19-11-2006 20:05:20 // 13391
Mondjuk én csak akkor jöttem rá, amikor beraktam - kipróbáltam. Előtte kicsit bizonytalanabb voltam...
csocsi19-11-2006 20:02:36 // 13390
Ezt én is tudom bizonítani :))))
Xixo19-11-2006 20:01:04 // 13389
Jah, ez mind igaz, csak az ugye kétszer 40-50ezer forint...
De a tompitottba mindenképp megéri!!!
Tibcsi16619-11-2006 19:45:24 // 13388
LEHET. Erre én rá is kérdeztem!! Azt mondták, hogy lehet, távfénybe is rakni, az igaz, hogy kell egy kis idő, míg a 100% fényét eléri. DE már a bekapcsolás pillanatában a kezdő fényereje is nagyobb mint a sima halogén. Az viszont igaz, hogy hamarabb megdöglik a sok le-fel kapcsolástól. De még így is többszörös élettartamú mint a sima halogén. Tehát pl. a normál izzó ötszörös élettartamát tudná ha nem kapcsolgatnánk. Ha kapcsolgatással négyszereset tudja, még akkor jól járunk Esetleg hamarabb kell cserélni..... kb.10eFt csak a xenon izzó. De 4db jobb minőségű halogén izzó is simán kerül ennyibe. Tehát árban ugyan ott vagyunk.... Én fogok bele rakni, ha lesz rá pénzem..
csocsi19-11-2006 19:29:40 // 13387
Jól beszélsz, de azért észre lehet venni .)))
Laci 146 1.9 jtd19-11-2006 19:22:19 // 13386
Sziasztok segítséget szeretnék kérni autódatából szükségemlene az alfa 1.8.td sw villamos kapcsolási rajzra ha tudtok segítsetek! köszönöm.
ystuc19-11-2006 19:14:18 // 13385
Wow... Hát, látom nem unatkoztál...
granturismo19-11-2006 17:08:57 // 13384
granturismo19-11-2006 16:52:54 // 13383
Sziasztok. Beszereltem a gyári fényszórómosót utólag. Q. nagy meló sajnos.:-(

Talán az egyetlen jó hír hogy akinek "A" biztitáblája van (ez boxernál az L (lusso) felszereltség) annak a lámpamosó kábelezése már gyárilag ki van építve.
Következő cuccok kellettek:
Mosófej jobb (2), mosófej bal (1), mosófej csatlakozó (11) 2db, mosófej anya alátéttel (4-5) 2db, csőbilics (8) 4db, mósócső, csőrögzítő (3) 4db, visszafolyásgátló (9), spec időzítő relé (6).

Illetve szivattyú (2) tömítés (7) tartály (1)

Az alkatrészek bontóból szerezhetők be, de eléggé drágán mert a mosófejeket a bontós külön nem szívesen adja oda mondván akkor mit kezd a lyukas lökössel. Úgyhogy vagy egy ugyanolyan színű lököst veszel mint az autód, vagy átfújatod a bontott lököst az autó színére vagy mégis sikerül vevőt találnod a lyukas lökösre és a saját meglévő lökösöd alakítod át.
A lökösön mosófejenként 2 db lyuk van. Egy nagy, ami rögzíti a helyén a fejet egyúttal ezen a nyíláson meg be a folyadék és egy kisebb, ez gátolja, hogy elforduljon a mosófej. Egy nagy anya rögzítí belülről a fejet és ennek a belső nyílásába kell feldugni a csőcsatlakozót.

Nekem sikerült eladnom a cuccal vett lököst úgyhogy az eredeti saját lökösömbe kellett ezeket a fúratokat elkészítenem.
Ezt persze leszerelt állapotban végeztem.

Miután felszereltem a fejeket, rögzítettem a szintén beszerzett gyári rögzítőelemekkel a lökös belsejébe a csöveket és a visszafolyásgátlót.
A fényszórómosó is ugyanabból a tartályból veszi a folyadékot mint a szélvédőmosó. Az az eltérés, hogy a tartályba a meglévő mellé egy másik hasonló, de nem ugyanolyan szivattyú van beépítve. Ennek a szivattyúnak a helye minden általam látott autón megvan (kis lapos beugró a tartály elején) csak a fényszórómosó nélkül szerelt példányokon nincsen kifúrva.

Mivel a tartály eléggé nehezen hozzáférhető helyen van éppenséggel az eredeti tartályt is ki lehet fúrni, de a műanyag spén belehullik, onnan kivenni nem lehet. Ez eléggé egészségtelen a szivattyú életére, de minimum el fog dugulni tőle úgyhogy ehhez a művelethez a tartályt ajánlatos kiszerelni. Én úgy voltam vele, hogy ha már úgyis ki kell szedni akkor nem fúrogatom, egyszerűebn beépítek egy eleve 2 szivattyús tartályt. A kiszereléshez le kell csapolni a tartályt, leszerelni a JE kereket meg a belső műanyag dobbetétet oldani a tartály csavarjait és akkor nagy kínokkal lefelé le lehet szedni (nekem a laírtnál jobban szét volt szedve a képen a Boxi ennél más miatt)

Az új tartályt szépen be kell szerelni, a tömítését beilleszteni a lyukba.

A szivattyút bepattintani a helyére. Mint mondottam a kábelezés nekem gyárilag benn volt. Elég volt picit kotorászni a tartály körül kezembe akadt a szivattyú 2 pólusú csatlakozója amit szerencsés esetben nem evett még szét a rozsda (nekem kiváló állapotban volt) és szépen rácuppantottam a helyére.
Utastér.
A relé helye sajnos nem a biztitáblán van hanem fölötte. Le kell tehát szerelni a műszerfal bal alsó elemét. A reléfoglalat megvan csak bele kell dugni a relét (legalábbis nálam). Kb a fényszórómagasságállító kapcsolóval egy magasságban amögött van pár relé, azok mellett van egy üres reléhely. Van egy régebbi képem azon meg tudom mutatni a körülbelüli helyét. Nem kell megijedni ennyire nem kell szétszedni.:-)

Ha a relé a helyére kerül akkor még 1db 20A-s biztosítékot kell betenni az üres sárga biztosíték tartóba a relé mellett, feltölteni a tartályt folyadékkal és mehet.
Működés:

Tulajdonképpen a szélvédőmosóval együtt indul, de csak akkor ha legalább a városi fény be van kapcsolva az időzítő relé fél másodpercig működteti a fényszórómosó szivattyúját a szélvédőmosó minden egyes indításakor. Ennek ellenére téli lucsokban mikor állandóan mosni kell a szélvédőt sokkal gyorsabban kifogy a tartály.
Kb ennyi.

Talán az egyetlen jó hír hogy akinek "A" biztitáblája van (ez boxernál az L (lusso) felszereltség) annak a lámpamosó kábelezése már gyárilag ki van építve.
Következő cuccok kellettek:
Mosófej jobb (2), mosófej bal (1), mosófej csatlakozó (11) 2db, mosófej anya alátéttel (4-5) 2db, csőbilics (8) 4db, mósócső, csőrögzítő (3) 4db, visszafolyásgátló (9), spec időzítő relé (6).

Illetve szivattyú (2) tömítés (7) tartály (1)

Az alkatrészek bontóból szerezhetők be, de eléggé drágán mert a mosófejeket a bontós külön nem szívesen adja oda mondván akkor mit kezd a lyukas lökössel. Úgyhogy vagy egy ugyanolyan színű lököst veszel mint az autód, vagy átfújatod a bontott lököst az autó színére vagy mégis sikerül vevőt találnod a lyukas lökösre és a saját meglévő lökösöd alakítod át.
A lökösön mosófejenként 2 db lyuk van. Egy nagy, ami rögzíti a helyén a fejet egyúttal ezen a nyíláson meg be a folyadék és egy kisebb, ez gátolja, hogy elforduljon a mosófej. Egy nagy anya rögzítí belülről a fejet és ennek a belső nyílásába kell feldugni a csőcsatlakozót.

Nekem sikerült eladnom a cuccal vett lököst úgyhogy az eredeti saját lökösömbe kellett ezeket a fúratokat elkészítenem.
Ezt persze leszerelt állapotban végeztem.

Miután felszereltem a fejeket, rögzítettem a szintén beszerzett gyári rögzítőelemekkel a lökös belsejébe a csöveket és a visszafolyásgátlót.
A fényszórómosó is ugyanabból a tartályból veszi a folyadékot mint a szélvédőmosó. Az az eltérés, hogy a tartályba a meglévő mellé egy másik hasonló, de nem ugyanolyan szivattyú van beépítve. Ennek a szivattyúnak a helye minden általam látott autón megvan (kis lapos beugró a tartály elején) csak a fényszórómosó nélkül szerelt példányokon nincsen kifúrva.

Mivel a tartály eléggé nehezen hozzáférhető helyen van éppenséggel az eredeti tartályt is ki lehet fúrni, de a műanyag spén belehullik, onnan kivenni nem lehet. Ez eléggé egészségtelen a szivattyú életére, de minimum el fog dugulni tőle úgyhogy ehhez a művelethez a tartályt ajánlatos kiszerelni. Én úgy voltam vele, hogy ha már úgyis ki kell szedni akkor nem fúrogatom, egyszerűebn beépítek egy eleve 2 szivattyús tartályt. A kiszereléshez le kell csapolni a tartályt, leszerelni a JE kereket meg a belső műanyag dobbetétet oldani a tartály csavarjait és akkor nagy kínokkal lefelé le lehet szedni (nekem a laírtnál jobban szét volt szedve a képen a Boxi ennél más miatt)

Az új tartályt szépen be kell szerelni, a tömítését beilleszteni a lyukba.

A szivattyút bepattintani a helyére. Mint mondottam a kábelezés nekem gyárilag benn volt. Elég volt picit kotorászni a tartály körül kezembe akadt a szivattyú 2 pólusú csatlakozója amit szerencsés esetben nem evett még szét a rozsda (nekem kiváló állapotban volt) és szépen rácuppantottam a helyére.
Utastér.
A relé helye sajnos nem a biztitáblán van hanem fölötte. Le kell tehát szerelni a műszerfal bal alsó elemét. A reléfoglalat megvan csak bele kell dugni a relét (legalábbis nálam). Kb a fényszórómagasságállító kapcsolóval egy magasságban amögött van pár relé, azok mellett van egy üres reléhely. Van egy régebbi képem azon meg tudom mutatni a körülbelüli helyét. Nem kell megijedni ennyire nem kell szétszedni.:-)

Ha a relé a helyére kerül akkor még 1db 20A-s biztosítékot kell betenni az üres sárga biztosíték tartóba a relé mellett, feltölteni a tartályt folyadékkal és mehet.
Működés:

Tulajdonképpen a szélvédőmosóval együtt indul, de csak akkor ha legalább a városi fény be van kapcsolva az időzítő relé fél másodpercig működteti a fényszórómosó szivattyúját a szélvédőmosó minden egyes indításakor. Ennek ellenére téli lucsokban mikor állandóan mosni kell a szélvédőt sokkal gyorsabban kifogy a tartály.
Kb ennyi.
Poló18-11-2006 23:20:11 // 13382
Olyan xenon izé utánzatot meg ne vegyél. Szerintem pénz pocsékolás. Vegyél valami jó minőségű halogént, mondjuk amit George írt a 145/146 topicban. Vagy kérdezd meg GT Petit, neki valami Philips volt a xenon előtt, nagyon meg volt vele elégedve.
GEORGE18-11-2006 23:17:59 // 13381
Pedig az az igazi fényerő tuning!!
sty18-11-2006 23:16:33 // 13380
hát xenont emakarok én arra sajnálom a pénzt
Poló18-11-2006 23:16:29 // 13379
Refibe azért nem lehet, mert a xenonnak több idő kell a felkapcsolódáshoz. Így a fénykürtöd nem működne. Meg asszem a sok fel-le kapcsolgatástól hamar meg is döglik, de ebben nem vagyok biztos. Vannak a bixenon izzók. Ezeknél a reflektor is xenon, de asszem ezek csak H4-be építhetőek be (a H4 vagy a H7 az az izzó, amit az egy optikás fényszórókba szoktak szerelni?). Na mindegy, szal itt egy izzóban van a tompított is meg a refi is. A váltás úgy van megoldva, hogy egy lapka van az izzó előtt és ezt állítja ő, amikor te átváltassz tompítottról refire illetve vissza. Mindig ugyanakkora fényerővel világít, csak egyszer kevésbé van útjában a lapka, máskor kicsit jobban.
GEORGE18-11-2006 23:12:08 // 13378
csocsi gépében már többször utaztam, hát ott tényleg nem sokkal van több fény mikor felkapcsolja a refit.
Ha nekem össze jön akkor lehet a refibe is nyomok Xenont.......
Poló18-11-2006 23:09:18 // 13377
Vannak sima halogén izzók, amikre ráírják, hogy xenon. Ezek semmivel sem érnek többet, mint egy sima halogén izzó. Áruk pár ezer forint.
Vannak a H.I.D. xenon szettek. Ezek a gyári izzók helyére mennek be, van hozzájuk egy külön elektronika. Ezek kb. 40.000 Ft-tól kaphatóak (az egész szett, két izzó + elektronikák). Akik beszereltették, azok kb 3x akkora fényerőről beszélnek, mint a halogénnál volt. Sokan azt mondják, hogy mióta xenonnal járnak, azóta nem használnak reflektort.
sty18-11-2006 23:06:11 // 13376
végül is én csak xenonfényü izzót szeetnék,de nem tudom milyenek?
Poló18-11-2006 18:40:15 // 13375
Minél nagyobb ez a szám, annál kékesebb a fénye és annál kevésbé látsz vele. Tehát minél kisebb ez a szám, annál nagyobb a fényerő. Állítólag a 6000-es a legjobb, mert hiába nagyobb a fényereje a 4300-asnak, az emberi szem ebben a tartományban a legérzékenyebb vagy mi :) Én ha veszek, akkor 6000-est veszek. Valahol mintha azt olvastam volna, hogy ez még engedélyezett, 6000 felett már nem.
sty18-11-2006 18:37:31 // 13374
srácok xenon izzóban valaki tud segiteni mi a külömbség a-3.500K-5.800K-7.500K-9.500K között és szeméjautóban melyik a megengedett?
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
582
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?