Forum >> Szerelőműhely

theBanyai27-05-2013 14:19:23 // 44922
Mikor megvettem az enyemet ugyan ez volt. Nalam a csuszka rohadt be!
DieselManiaco(NagyVad)27-05-2013 13:17:57 // 44921
ha korrekt akarsz lenni akkor betét,gumifékcső,és munkahenger felújító készlet,ebben benne van a gumigyűrű és az összes porvédő.
padand27-05-2013 12:57:37 // 44920
Ok, köszi, csak hogy mit rendeljek mielőtt szétkapjuk. De akkor lesz gumicső meg betét, aztán a többi kiderül
DieselManiaco(NagyVad)27-05-2013 12:48:27 // 44919
lehet berohadt kézifékkötél,berohadt csúszka,vagy kopott,öreg gumigyűrű,vagy nem engedi vissza a gumifékcső a folyadékot,amíg nem bontod meg csak találgatni lehet.
padand27-05-2013 12:37:15 // 44918
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem. 156 1,9 Jtd 2000 year.

A hátsó fékemnél az egyik oldalon teljesen elkopott a betét, a másik oldalon még van 5-6 mm. Az lehet hogy az egyik oldalon valamiért nem megy vissza teljesen a fékmunkahenger és azért kopott el jobban? Pl. a flexi cső miatt lehet? vagy a munkahenger rossz? az tönkre szokott menni, vagy valószínű elég egy takarítás neki?

Vagy akitől vettem a kocsit, az felemásan csinálta csak meg a féket....a másik oldalon új a féknyereg és a betéten is jól olvasható a márkajelzés stb. ami pedig elkopott azon már semmi se látszik.

Kb. 4-5.000 Km-erel ezelőtt néztem, nem melegedett jobban ez az oldali kerék, szóval talán nem amiatt kopott el, mert súrolta.

Vélemény?

Köszi
Tuningman27-05-2013 01:51:07 // 44917
Hiába mutat 110 fokot a műszered és a FES is. Egy helyről kapja a jelet. Szerintem próbálkozz egy másik hőfokjeladóval. Ha tényleg 110 fokos volna, nem bírnád megfogni a csöveket és bazi nagy túlnyomás is lenne.
Erhard 242 (Pure Energy)26-05-2013 21:42:52 // 44915
addig els sem olvastam..jah venti...
theBanyai26-05-2013 21:40:06 // 44914
Ki lett tekerve a huto bal felso sarkaba a csavar majd mikor mikor mar folyt a viz vissza lett tekerve. Ezt tobbszor is elvegeztem. FES- nel csak valami ventillator teszt van 1-es 2-es fokozaton. Ott okes, de bekapcsolni meg nem kapcsolt be...
Ferke26-05-2013 21:35:29 // 44913
(veni=venti)
Ferke26-05-2013 21:35:05 // 44912
Rendesen le lett légtelenítve? Veni kapcsoló hőgombát teszteltétek? Ki kéne próbálni egy másikkal, mert a ventinek kapcsolnia kéne. Az, hogy a klíma bekapcsolja, még nem jelenti azt, hogy a megfelelő hőmérsékleten bekapcsol....
Ferke26-05-2013 21:33:38 // 44911
Attól még a ventinek kapcsolnia kéne....
theBanyai26-05-2013 21:13:26 // 44910
Ha lenne, már megmértem volna , kedden elviszi egy szerelő , megnézi ,hogy mi a gebasz.Megmondom ,hogy kezdjen ezzel.

Csak azért neki is segít ha esetleg járt valaki így. Meg talán nekem sem kerül majd olyan sokba :)

A hűtő is lehet gond ahogy erhard mondta ,mert abból nem újat tettünk, unokabratyómnak volt polcon egy fasza állapotú.

Az ,hogy most rá kellett töltenem nagyon megijeszt :/
[k i z z o]26-05-2013 20:52:43 // 44909
Mérd meg pl. lézeres hőmérővel, hogy mennyi a tényleges hőmérséklet a gomba körül és a rendszerben. Ha a vized kering rendesen, akkor a 110 fokot mérned kellene 5 -10 fok különbséggel a kiegyenlítőnél a gomba környékén pedig az óra által mutatotthoz nagyon közelit.

De a kiegyenlítőbe is bedughatsz valami hőmérőt, hogy nagyságrendileg lásd mi a helyzet.

Lehet, hogy a hőmérséklet jeladód karakterisztikája mászott el egy kicsit.
theBanyai26-05-2013 20:46:13 // 44908
Most néztem ~150km-t mentem tegnap ,de most rátudtam tölteni kb 2-3 deci vizet.....
Erhard 242 (Pure Energy)26-05-2013 20:41:23 // 44907
vízhűtő nem hűt rendesen pl..
theBanyai26-05-2013 20:36:41 // 44906
Olyan problémám van, hogy óra szerint túlmelegedik az autóm!
Van ,hogy felkúszik 110 fokra is.
FES-el ránéztem az érték megegyezik az órával mutatottal.
Viszont, mikor 110fokot mutat az órám, akkor is simán le lehet tekerni a kiegyenlítő kupakját, épp ,hogy megpisszen picit. Csövek nem keményednek fel, víz nem fogy. Hűtő cserélve lett. Termosztátba, vízpumpába nincs 3000km. Kiengyelítő tartály kupakja cserélve lett... Hűtőventilátorok nem indulnak be, pedig működnek. FES-el teszteltem, és a klímát ha benyomom ,akkor is pörögnek ,mint az állat.

Furcsának találom,hogy ilyen melegnél semmi nyomás nincs a rendszerben...
Találkozott már valaki ilyennel??
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-05-2013 15:33:09 // 44905
Lehet valahol falsot szív és le levegősödik. Vannak itt a fórumon ügyes szerelők majd ők biztos meg mondják a tutit.
147jtd26-05-2013 13:58:14 // 44904
egyenlőre igen, de kutakodtam egy kicsit és ezt találtam a munkahengernél.

http://kepfeltoltes.hu/view/130526/DSC03024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
159 Indigo Gray 2.4 Monster26-05-2013 12:56:55 // 44903
Fékolaj szinted rendben van?
147jtd26-05-2013 12:51:25 // 44902
147 jtd ben ha a kuplung felső harmadát be leht nyomni úgy hogy nem történik semmi, vaj könnyen bemegy, és ezárltal kicsit nehezebben is emel ki sebességváltásnál akkor az főhenger hiba?

cseréje hogy történik?

előre is köszönöm
Fairlane25-05-2013 22:10:20 // 44901
Hát az tény, hogy elég kelletlen karakterű...
Alfa GT-Csaba25-05-2013 15:48:04 // 44899
Nincs ebben semmi különös :-)!! a 150 lovas mjet motor 1800-as fordulatig elég halvány nyomatékkal rendelkezik ,Egyszer kikötöttem a boxot belőle ,kb 5 km után félre álltam és vissza raktam mert rosszul voltam a teljesitménytől :-)!!
Fairlane24-05-2013 23:41:53 // 44898
Dízelmánia topik, Alfa GT-Csaba, 2013-05-23 20:14:23 // 23591
Azt elárulom neked hogy a 16 szelepes 150 lovas motort box nélkül ,szarnak hivják!!!


Most akkor hogy van ez? :DDD
Ferke24-05-2013 23:22:50 // 44897
Ez a 105 lovas most van olyan állapotban, mint egy átlag 16v 1 hónapos korában!:)
Semennyi, értsd: s-e-m-e-n-n-y-i füst sem jön belőle, se hidegen, se melegen, akárhogy pörgetem.
A hengerfej olyan, mintha most mosták volna el. Veztengelyek bütykei hegyesek, a csúcsok gyári értéken vannak, a turbo semennyit sem ködöl, és ami neked fontos info lehet: a szívósorban alig van valami retek, pedig nem volt tisztítva.:)

Mindez a jobb oldali motor.


A bal oldaliban nagyon optimista számítások szerint is cca 650ezer km van, és az olajszivárgást, turbo szivárgást leszámítva szintén nincs komoly baja...
Hozzá kell tenni, hogy ez már a 116le-s ecu-val ment (tehát nagyobb turboval, több terheléssel működött)
Sose vennék, és sose tennék a sajátomba 16v-s dízelt:)))
Tuningman24-05-2013 23:10:49 // 44896
Jaj de szép:D
Hát nagy az isten állatkertje és mennyien elférnek benne.:DDD
Alfa GT-Csaba24-05-2013 22:35:47 // 44895
inkább egy 16 szelepes 150 lovas motort rakj bele mint egy ilyen kv daráló motort :-)
Ferke24-05-2013 22:23:40 // 44894
A gép már a sírban van, de a motorja iszonyat makulátlan (leszámítva ezt a belebarmolást), 105le-s verzióból nem is láttam még ennyire olajcsepp-és füstmentes motort.
Ferke24-05-2013 22:22:43 // 44893
veztengely szimmeringre rakott egy kis cuccot:) Nem sziló, rendes tömítő...na de nem gondolhatta komolyan, hogy ez így megfogja?!:))
Egyébként makulátlan a motor, ez az egyetlen huncutság volt csak, amit találtam:)
Kapja az új vezérlést (meg persze szimmeringet) és megy be a kékbe:)
159 Indigo Gray 2.4 Monster24-05-2013 21:51:25 // 44892
Milyen géppel követték el ezt a merényletet? :)
krisz.v24-05-2013 21:48:44 // 44891
Ez mi? Kinyomták szilóval?:D Beszarás!:D
mreni24-05-2013 21:23:12 // 44890
itt valószínűleg egy veztengely szimmering kókányolását láthatjuk :D :D
127_sud24-05-2013 20:58:39 // 44889
Masszát mindenhová nem számít semmi más. Ügyes kezű szerelő lehetett...
GTPeti24-05-2013 20:55:11 // 44888
Piciti kifejtenéd? Tudod, nem csak full-time szerelők vannak itt. :)
Ferke24-05-2013 19:40:08 // 44887
Ezt vajm mieeert?:-P olyat csapnek a kiskezire...
WarbiRunner (Gyuri)24-05-2013 13:53:59 // 44886
1.A turboról jövő levegő nyomócsövet nézd meg, nincs e kirepedve valahol.
2.A turbo geometria állító csövecskét szintén ellenőrizd

Ha a fentiek okésak, a MAP szenzort kellene megpróbálni kipucolni.
Ezen kívül a turbo geometria is lekormolódhatott, ha magas fordulati állásban beragadt, nem tölt alul rendesen, ezért kevés a turbonyomás, reklamál az ECU.
JCsabi24-05-2013 12:42:13 // 44885
Hali!

Tud nekem valaki ötletet adni, hogy ezek a hibák mik lehetnek?
Az EGR-t még értem, mert az le van dugózva, de a másik kettő nemrég keletkezhetett.
Ezeken kívül olyat csinál a kocsi, hogy kormol és nem húz annyira. A fogyasztás nem nőtt meg.
Valamit ki kéne takarítani, vagy mi a bánatot csináljak vele? :-)

Ferke24-05-2013 08:15:21 // 44884
Köszi!:)
Csöri24-05-2013 06:05:16 // 44883
Szerintem meg fogja oldani.:-)
Dévid23-05-2013 23:33:06 // 44882
Kösz az infót! Úgyis akad más zsebbenyúlós gond is a kocsimmal, majd maximum egyben megcsináltatom ezt is a szerelőmmel, ha vállalja. :)
Csöri23-05-2013 22:58:10 // 44881
Lehet jozzá kapni felújjító készletet amiben benne van ez a porvédő is.
Cserélni kicsit problémás, mert a dugattyú alá kell betenni a porvédő szélét.
Dévid23-05-2013 22:29:44 // 44880
Tudod, van egy munkahenger ami a betéte(ke)t szorítja a tárcsához, jobb oldalon, hátul. No, azon van egy porvédő. Nékem azon található apró folytonossági hiány. :)
gecsa23-05-2013 22:17:11 // 44879
Tudom,nem ment át,de erre akartam célozni...:-)
mreni23-05-2013 19:46:03 // 44878
simán kivehető,normál menetes semmi extra nincs
zee23-05-2013 19:35:07 // 44877
Sajna az egész csatit cserélnem kell,180 fokkal elfordítva is simán becuppantható már...
[k i z z o]23-05-2013 19:27:20 // 44876
A ház a lényeg, az jó bontottból a Ripca.hu -ról pedig rendelsz új sarukat + tömítőgyűrűket és összerakod.
dhnet23-05-2013 19:17:50 // 44875
El kell keserítselek én 1100-1200 simán elmegyek egy tankal :P
Alfa GT-Csaba23-05-2013 18:31:31 // 44874
szerintem jobb menetes,bal menet általában a gáznál volt!!
zee23-05-2013 18:26:46 // 44873
Végső megoldás az lesz ha nem találok. :(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.