Forum >> Szerelőműhely

Robi21-03-2005 16:34:49 // 3422
"Nem tudtunk alá menni mert túl széles az akna és ugy nem lehetett volna felbakolni..." Hát tényleg az lesz a legjobb, ha keresel másik szerelőt. Elég szomorú, ha valakibe szerelő létére nem szorult annyi kreativitás, hogy megoldja ezt a problémát. :( Én személy szerint beraktam volna két aknadeszkát, és azokra bakoltam volna. De én minden bizonnyal zseni vagyok. :))) :(
Ékszij21-03-2005 15:26:02 // 3421
Akkor holnap meg is redelem a rugószettet.A srác arra hivatkozott hogy 3cm-es ültetéshez nem ajánl a gyár gátlócserét.Legfeljebb ha megadja magát a gyári gátlóm akkor csere sportra,gondolom az új rugók jók lesznek hozzá...
Punisher21-03-2005 15:18:24 // 3420
Persze az a tuti, ha van gátló is, de egy 30-40 mm-es ültetéshez még nem szükséges.
Punisher21-03-2005 15:16:05 // 3419
Állítólag jó a Kayaba.
granturismo21-03-2005 15:12:49 // 3418
Jankesz. Most néztem. Tök jó a kocsid.
Ékszij21-03-2005 14:37:56 // 3417
Sziasztok! Segítség, 156-ost szeretnék ültetni 3cm! Azt mondták hogy elég a rugó csere(6cm-től kell gátló) de szerintem gátló is kellene...Szerintetek?
granturismo21-03-2005 14:36:07 // 3416
Sachs vagy Boge szerintem. Esteleg Koni vagy Bilstein
Jankesz21-03-2005 14:26:08 // 3415
Sziasztok! Hátsógátlóim cserések.Monroe vs Kayaba? Hasonló árban vannak,a Kyb az gázos. Vkinek jó ill. rossz tapasztalata?
Halesz21-03-2005 13:34:30 // 3414
Megnéztem, tényleg nagyon meggyőző! Csak közben utánajártam, 46 ezer darabja a méretemben :)))
Azmo21-03-2005 13:19:54 // 3413
bocsi az OFFért, de van valakinek Németországban ismerőse, rokona, barátja stb.?
Punisher21-03-2005 13:16:26 // 3412
Meg kell próbálni megjáratni a féknyeregben a dugattyúkat! Ehhez le kell venni a nyerget!
Punisher21-03-2005 13:14:33 // 3411
Klikk ide: Itt van minden a Proxes TS1-ről Érdemes megnézni a "FEATURES & BENEFITS" alatt mi van!
Cgo21-03-2005 13:12:53 // 3410
az a gyanum, hogy be-beragad az elso fekbetet, szinte mindig tuzforrok a tarcsak es lassu gurulas eseten nyikorgo hang hallatszik. Szerintetek mit lehet vele?
Halesz21-03-2005 12:16:40 // 3408
Punisher: ez a toyo peremvédős????
Punisher21-03-2005 12:07:57 // 3407
Ez jó szerelő, vagy jó szerető? Azért kérdezem, mert nem tudom mit szerel azokkal a szerszámokkal a küszöbnél? Ha meg lakatos, akkor rossz szerszámokat hozott magával. :-)))
Punisher21-03-2005 12:02:03 // 3406
Az a Toyo csúcs gumija. Szerintem nem fogsz csalódni benne. Nekem volt, és a régi munkahelyemen is sokat adtunk el. Bátran ajánlom.

uaz146ti (kispali kisebbik fia)21-03-2005 11:52:21 // 3405
Ez az üzi főleg azoknak szól akik eddig is figyelemmel kísérték a kopogós hang keresésének folyamatát(csak azért mert most nincs időm leírni az egészet:)))) Na szóval felbakoltam meg minden kívülről semmi nem hallatszik csak belülről... Nem tudtunk alá menni mert túl széles az akna és ugy nem lehetett volna felbakolni... A szerelő azt mondta várjunk míg 'kiforr' hát mondom kapd be. De amíg új szerelőt keresek addíg irjatok valami ötletet nehogy átbasszanak.. Ja és már erősebben kopog ha jobbra fordulok. thx uaz
mikey21-03-2005 11:16:09 // 3404
sziasztok, eppen gumivasarlas elott vagyok es kisse bizonytalan a kerdesben. van valakinek TOYO PROXES T1- S tipusu gumival v.milyen tapasztalata? elore is koszi minden segitseget!
Thomasz20-03-2005 18:36:18 // 3403
érdekel!!! de viszek borotvát
krisz3320-03-2005 18:34:31 // 3402
jaj most néztem megint leszakadt a kipufogom ez a szerelö biztos tudna segiteni :-))))
Kau20-03-2005 18:31:41 // 3401


Esetleg tudok ajánlani egy szerelőt, aki megnézné :))
Thomasz20-03-2005 18:26:44 // 3400
Tudna -e segíteni valaki abban ,hogy miért lehet az ,hogy a 166-osban menet közben a fedélzeti computer légkondi híbát ír ki,de nincs is bekapcsolva!!
explosive20-03-2005 12:32:52 // 3399
Jó story:DDDDDDDDDD
granturismo20-03-2005 11:32:21 // 3398
Banya Ezért kérdeztem. Az elektronika nem az áramerősséget figyeli, hanem egy időzítő áramkör. Kb 8 másodpercet időzít. Ennyi idő elég ahhoz, hogy a tengely egyik végállásból átmenjen a másikba. Az az elmélet amit írsz az elvileg jó, de egy autónál az áramerősség erősen változhat az akkufeszültség függvényében ezért nem lehet megbízható (és olcsó) áramkorlátozást készíteni. Gondolom kimérted, hogy 1 vez- a test egy a nyitó 12V szál egy a záró 12V. Ha bekapcsolod a belsőkeringetést akkor a nyitószálról átkerül a zárószálra a fesz és fixen ottmarad. Ha kikapcsold akkor fordítva ugyanez. A motor elfordítja a lamellát és végállásban megakasztja az a kis fémkeret kampócska a tengelyt amire a motor rá van szerelve addig amíg a 8 mp le nem jár. Ha úgy adsz gyújtást, hogy a keringetéskapcsolót nem kapcsoltad ki/be amíg le volt véve akkor a motor a teljes 8 másodpercig meg van akasztva. (Az esetek 99 százaléka ez) Belűl egy elég spéci nagy nyomatékú svájci villanymotor van, a műanyagalkatrészek viszont eléggé filigránok. Szóval nem kell ehhez semmilyen spec helyzet, eltörhet normál viszonyok között is, mert egy elb@aszott megoldás az egész. Én pld indítás után kivárom az a 8 másodpercet addig nem megyek az autóval, mert ha az alatt a rövid idő alatt mondjuk zőkkennőbe hajtok amíg a motor meg van akasztva szinte tuti a motortengely törés. Elég reménytelen bontóban szerzni. Egyszer összeszámoltam egy erzsébeti bontóban 9 féle ilyen motort ebből 4 kívülről teljesen egyforma volt, de én már tapasztalatból (sajnos a Tipo, Bravo és a Dedra is ugyanilyen megoldás) tudom, hogy belül nem egyformák és nem csereszabatosak. Mivel a motor műanyag háza össze van olvasztva a bontós nem engedi, hogy szétszedd ezért otthon derül ki ha árnyékra vetődsz. Gyári újban 20eft felett van az ára szóval nem egy olcsó mulatság. Na lényeg a lényeg ezt nézzétek meg, hogy ezt az időzítést megcsinálja-e mert ha igen akkor az áramkör hibátlan. Ja egyébként meg ha a panel rossz lenne akkkor kapsz ocsó pízé egy nagy frészt!:-)) Akkor leküldöm ajándékba, de csak ha tényleg rossz a másik akkor. Kihagytál egy pár csavart:-)) Na ez egy jó történet: Tavaj nyáron meghívtak egy vacsorára az egyik beszállítónkhoz, kiderült, hogy a társaságban volt egy másik Alfás is úgyhogy mi azzal a taggal rögtön témára ugrottunk. Mivel tudtam, hogy sokáig tart a dolog és tömegközlekedéssel 0 esélyem van már olyan későn hazamenni ezért a boxival mentem, de akkor (is:-)) éppen szerelés alatt volt szanaszéjjel csak éppen úgy összedobtam, hogy el tudjak menni az étteremig meg majd haza. Na a sráccal mi szinte végig különtanácskozást tartottunk hogy hú az Alfa az aztán a feeeling meg hasonlók.:-) Mellettem ült egy nem közvetlen kollégám az asztalnál. Mikor vége lett a dolognak éjfél felé mondja ez a kolléga, hogy ha én kocsival vagyok nem dobnám haz,a mert nem tud haza menni, meg építkezik k-ra nem akar most taxira költeni stb.. Pestlőrincen lakik. Mindegy mondom elviszlek persze. Na elindultunk, mentünk rendesen:-) Lőrincen van az a Gilice tér (aki nem ismeri egy hatalmas körbe körbe forgalom közviágítás konvergál a 0-hoz) na itt majdnem teljesen körbe kellett autóznom elég nagy slunggal. Ahogy kanyarodok egyszer csak hallunk egy nagy koppanást az én lábamnál. Kanyarodok, közben lekotortam a lábtérbe, hogy mi volt az. Kiderült, hogy a kormányműból kiesett az a k.nagy csavar (vagy 15 centi hosszú) ami alúlról van feltekerve (biztos tudjátok melyik semmi gáz van ott még 3 másik) Na én ott kanyarodás közbe magam elé tartom azt a k.nagy csavart tök komolyan mondom" Mi a f@sz ez?? és azzal lazán hátradobtam az ülésre.:-) Kis idő után megszólal a kolléga: " Ahaaaa, értem mi az az Alfa feeling amiről az étteremben beszélgettetek.:-)))) Na erre volt olyan röhögés, hogy félre kellett álljak:-)))
Barni14719-03-2005 22:20:05 // 3397
Gondolom a törés után ha kapcsolgatták, a motor bekapcsolt, de mivel nem volt végállás igy forgott tovább a végtelenségig. Legalábbisszerintem ez úgy működött , mert végállás kapcsoló nem tartozoik a rendszerhez, hogy a motor elindul lamella elfordul , véghelyzetben áramerrősség növekszik , elektronika lekapcs. Egy kolléga megszakértette a panelt, mert ez nekem csak egy lakótelep, az ellenállás kislakóház, dióda sportcsarnok, Ic kongresszusi központ stb. :-) Ő szerinte az IC ment tönkre, mert látszólag a többinek semmi baja, azért méregetett és ezt diagnosztizálta. Ha van a fotón látható paneled, olcsó pízé szívesen átveszem, szerintem egy borítékban postázható. Bár nem tudom mikor lesz kedvem és időm szénné szedni az egész berendezést, bár szokás szerint megint kihagytam egy pár csavart , azokat jó lenne vissza aplikálni.
Csöri19-03-2005 22:16:25 // 3396
Elképzelhető. Erről a gumis topicban pár hete hosszasan tárgyaltunk.
Rizzo19-03-2005 22:13:12 // 3395
Ehez mit szóltok! 3 hete felrakattam a nyári gumikat az alufelnieimre. A gumis rendesen szerelte és centírozta.Csak az volt kicsit gyanus hogy amikor az első két elkészült darabot kivittem a csomagtartóba,ezalatt az idő (1 perc)alatt elkészült a másik kettővel.De akkor nem foglalkoztam vele.Ma elővettem a felnit hogy átcseréljem a télire és észrevettem hogy a mocsok a súlyokat simán ráragasztotta a koszos-mocskos-ragacsos-ragasztómaradványos felületre és azok maguktól elkezdtek lepotyogni. Az érdekes csak most jön. Elvittem egy másikhoz (az előző úgyis letagadná)centíroztatni és az egész más sulyú olmokat ragasztott egész más helyekre,pl:az első egyáltalán nem rakott sulyt a belső peremre. Ez hogy lehet.Rossz az egyik centírgépe?
Saughassy19-03-2005 22:05:17 // 3394
Itt Pesten a Bosch markaszervizben megcsinaltak vhogy, es meg olcson is. Tehat lehet, a kerdes az, hogy hogy...
AKI19-03-2005 21:23:40 // 3393
Skacok 164Super -re szeretnék sport dobot rakni! A ptobléma hogy nagyon közel van a kerékdob(bal) a berakandó kipufogóhoz szóval egy Jacky márkájú dobról lenne szó, de aztmondja egy szakértő hogy akkor nem lehet berakni egyenesen és énmeg ugyszeretném ha nem lenne ferde!
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)19-03-2005 16:01:52 // 3392
Van rá esély hogy motor kivét nélkül leszereljem az adagolót a 75 TD ről valami fondorlatos megoldással ? Lehetőleg használható ötleteket please, flexem nekem is van ;))) Előre is kössz ;)
Blacky19-03-2005 14:17:31 // 3391
Köszönöm, remélem nekem is sikerül.
norbee19-03-2005 11:23:42 // 3390
Robi Azt mondod, vigyem magammal az Intrudert? :)))
Robi19-03-2005 11:20:17 // 3389
Azért számíts rá, hogy nem lesz egyszerű. Még a Madzaggal voltam egy környékbeli futóművesnél, volt computeres cucca, meg apjafasza. Mondtam, hogy a hátsó futómű nem frankó, állítsa be. Azt mondta, nem lehet rajta állítani. Én meg mondtam, hogy lehet. Továbbra is kitartott a hülyesége mellett. Lementem az aknába, és megmutattam az ürgének az állítócsavart. Erre azt mondta, hogy az nem állítócsavar, hanem csak egy alátét. Na akkor hagytam ott a barmot. Érdekes módon a Mazda Mesternél be tudták állítani, és jó is lett utána. Szóval nem könnyű megküzdeni egy futóművessel, fel kell rá készülni testileg-lelkileg. :)))
pb_19-03-2005 11:12:57 // 3388
Akkor go normális futóműves, és állítasd be vele rendesen. Addig ne is gyere el míg rendesen + nem csinálják.
Robi19-03-2005 11:07:57 // 3387
Ott kellene állítani rajta. :)
norbee19-03-2005 11:05:14 // 3386
pb_ A telón lévő két csavar lika van nekem is reszelve.
pb_19-03-2005 11:03:34 // 3385
Gyárilag nem állítható a 33 kerékdőlése. Ha már minden kötél szakad, akkor én nem a kasztnit reszelném ki, talán 1 kicsit jobb megoldás is, hanem a teló alján a felső két csavarnál. A kasztninál mindenképp fixre venném.
norbee19-03-2005 10:48:01 // 3384
Ergo sz@runk bele, miért volt nagyobb rugó a jobb oldalon, kis reszeléssel a két egyforma rugónak is jónak kell lenni... Na, kezd jobb kedvem lenni. Már csak időt kéne találni elvinni valahová. :))
norbee19-03-2005 10:46:13 // 3383
granturismo Nem azt kértem, hogy húzz le egy futóművest, hanem hogy ajánlj, ártól függetlenül... :))))) A rugó - ahogy fogalmaztál - "boltott", de nem szeretném megint megbontani az autó elejét, ezért akarom ezt a kerékdőlést először korrigáltatni.
granturismo19-03-2005 10:45:54 // 3382
Folytava a gondolatot már másnak is volt ugyanilyen gondja régebben vele.....
granturismo19-03-2005 10:44:39 // 3381
Honnan tudod hogy nem forgatja a vezérműszíjat? Nincs rajta burkolat?
Robi19-03-2005 10:43:50 // 3380
Nekem is van pár negatív tapasztalatom a futóművesekkel, még a Madzaggal gyűjtöttem be őket. De a "Mazda Mester"-nek nagyon jó a futóművese, már mindenféle gyártmányú verdát vittem hozzá. Nincs hiper-szuper computere, de van józan esze, és nem kap szívrohamot, ha valamerre nem állítható a futómű, hanem veszi a fáradságot, és kitalál vmit. A kerék dőlését pont a toronynál lehet állítani úgy, hogy fellazítod a fenti csavarokat, és odébbnyomod a toronycsapágyat. Valószínűleg azért volt felreszelve, hogy odébb lehessen állítani.
granturismo19-03-2005 10:42:44 // 3379
norbee Több éves hagyomány alapján én sohasem ajánlok semmilyen szervizt. Szeretnék mindenkivel jó kapcsolatban lenni a jövő hézten is.:-) Nem szakítom meg ezt a hagyományt most sem. Na aztán a másik kérdés hogy a jobb oldali rugó új (vagy boltott) de a bal oldali nem fáradt? Mert 10-15 éves tipókon egy fáradt rugó már nem különlegesség. Tehát nem 100% hogy a félrehúzás és a ferdeség között összefüggés van, de biztosan nem normális a dolog.
Robi19-03-2005 10:39:18 // 3378
Vezérműszíjad milyen gyártmányú? Mikor volt utoljára cserélve? A szíjfeszítő?
Robi19-03-2005 10:38:27 // 3377
Hujjuj... :( Az nagyon csúnya dolog. Ha a motort forgatja, de a vezérműszíjat nem, az nagyon rosszat jelent. :(
pb_19-03-2005 10:38:12 // 3376
Talán SnowFox?
norbee19-03-2005 10:33:37 // 3375
Nekem mondod, nem véletlenül járok oda, Andriska aranyember! :))) Meg a Gabi is :))) Van tipped valami lenyúlósdelegalábbrendesenmegcsinálós futóművesre?
granturismo19-03-2005 10:31:11 // 3374
Na azért. Csalódtam volna.:-) Ott lesz a bibi. Haver futóműves ide alfás futóműves oda irány egy másik futóműves. Nem feltétlen számítógéppel hanem optikával és józan ésszel felszerelve. Az a Bandi baja, hogy olyan áldott jó lélek, hogy nem tud az asztalra csapni. És ez amit pb mond az közrejátszik hogy esetleg nem oda fogatod a gátlót ahova kéne a "reszelés" miatt. Ez az egész futóműgeometriát cseszhetii. Ettől még lehet jó az összetartás.
norbee19-03-2005 10:22:23 // 3373
Neeeeem, Andris is húzta rá a száját, de nem nagyon tudott vitatkozni a számítógéppel. Szegény, ő is nagyon el volt kenődve, nemértése volt.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.