Forum >> Szerelőműhely

Tom8525-04-2010 18:58:04 // 29672
Sziasztok!Olyan problémám lenne,(156 1.6 TS) hogy hidegen indítva a motort 1,2 perc után beindul a hűtőventillátor 2-es fokozaton és le sem áll ameddig le nem állítom a motort.Melegen ugyanez.A hőgombát kimértem,az teljesen jó, illetve a termosztátomat is jónak gondolom, mert a hőfok stabilan áll 80 és 90 között, amúgy meg 4 hónapja cseréltem.Nekem nincs ötletem, úgyhogy szívesen veszek akármilyen javaslatot. :)
kristof25-04-2010 15:19:08 // 29671
Sziasztok urak! Lenne egy olyan kérdésem, hogy ha én a szekerembe felesbe rakom a benzint és az etanolt akkor valamit tönkre vághat, vagy mehet bele etanol? Köszi előre is.
GTPeti25-04-2010 13:33:58 // 29670
Itt most az a kérdés számodra, hogy mielőtt veszel egy gyárit (Bosch-t), azelőtt veszel-e próbálkozásképpen egy másikat IS...
Piritu - 1.000.00025-04-2010 13:18:02 // 29669
Nekem a Mjet ugyan ezt csinálta, amikor az EGR szelep döglődött. Aztán egyszer úgy is maradt :-(
Dzsozy25-04-2010 13:11:22 // 29668
Na ez egy jó példa! Ha új alapjárati léptetőmotort teszel a gépbe, akkor viszont kell egy számítógépes alapbeállítás a verdába, amit csak szakszervízben tudnak mókányolni! Így jártam én is!!
Kese25-04-2010 07:13:01 // 29667
Üdv Cartársak!ien kerdésem lenne,egyik havernak van 156 SW-1.9JTD!az a gond hogy,DE CSAK NÉHA csinalja neki,hogy megy megy,gyorsitani akar ,és egyszeribe a motorfoldulat beáll egy bizonyos értékbe,se gáz reakcio se semmi!! Aztan vissza van rakva egyek kisebb sebességbe,padlo gaz,es hatalmass fustot ad ki,aztan minden jo es megy rendessen! valami ötlet??
Erhard 242 (Pure Energy)24-04-2010 21:17:38 // 29665
a gyári meg 32 ...szóval nem nagyon gondolkodnék
[k i z z o]24-04-2010 20:49:48 // 29664
Egy Pierburg 30 körül van, az alatt nincs ami OK. Ez felejtős. És ebből adnak még ha viszonteladó vagy.)
Zsotti24-04-2010 20:45:26 // 29663
Sziasztok!
Valaki tud nekem segíteni abban, hogy hol tudok beszerezni 2.0 T.S.-hez vezérlés-rögzítőt??
Előre is köszi!
Kareszka198424-04-2010 19:33:29 // 29662
nemtom ki érdeklődött multkor a led-es izzőkrol, de találtam EZT
SakraF24-04-2010 18:58:35 // 29661
Hali! Nekem olyan gondom van, hogy a 156-osom / 1.8 TS / hidegindításkor csak másodszor indul el, majd kb. 10 másodpercig fuldoklik. Amikor végre beindul, akkor meg attól függően milyen kedve van 1100 és 2000 között van az alapjáratom, gázadásra pedig megint fulladni kezd. Ezt melegen már nem teszi, csak az alapjárat magas. Tettünk bele egy használt alapjárati motort aminél ugyan így viselkedett. Ezek után egy vadonatúj alapjáratival próbálkoztunk azzal meg 4500!!!!! volt az alapjáratom melegen. Esetleg valakinek valami ötlete, hogy mit kellene megnéznem? Hibaüzenetet egyébként nem ír ki. Köszi.

Üdv.
cortx24-04-2010 18:19:51 // 29660
Hali!
Ma reggel indítom a gépet, beindul és azonnal úgy visszaesik a fordulat hogy leáll. Másodjára ugyanez volt. Harmadjára adtam neki egy kis gázt, így nem állt le, aztán visszavettem a gázt és stabilan maradt az alapjárat.
Mire utal a hiba?
Üdv
t24-04-2010 18:12:34 // 29659
Hali Evribodri!
Mit hallottatok ezekről a légtömegmérőkről?

http://www.west-autoteka.hu/airmaster.html#_ALFA_


Csak, mert most akarok venni. Nem akarok sz@rt de drágát sem. Köszi!!!
Wickey24-04-2010 14:58:35 // 29658
így van. A MAP szenzorom amikor elhalt, akkor olyan alacsony légnyomás értékeket közölt alapjáraton, ami effektíve még a Himaláján is lehetetlen lenne. Ráadásul semmit nem változott fordulatszám és terhelés függvényében az a kb. 200 mbar, amit beközölt. ECU egyből közölte a hibakódolvasáskor, hogy irreális adat a manifold absolute pressure-től, nem is volt nagy truváj megtalálni a hiba okát élőadat elemzésnél. :-P
GTPeti24-04-2010 14:41:20 // 29657
Azt miért ne vehetné észre, hogy egy ideje (mondjuk 50km óta) helyes jel jön az LMM-től?

Két jelenség, amiből észre veszi:

1. A számított beszívott levegő mennyiséggel kb. egybevág az LMM (pontosabbnak tekinthető) jele

2. A kimeneti feszültsége a megengedett tartományba esik. (A "rossz" LMM-nél túl magas kim.feszültség is előfordulhat, innen jön rá az ECU, hogy nem megbízható az LMM.)
Liquid24-04-2010 14:31:57 // 29656
rosszul fogalmaztam :) a lényeg hogy nagyon sok esetben, komoly "szenzor" csere után javallott az ECU reset, mert az a kollektív tapasztat, hogy ily módon gyorsabban helyreáll a törvényes rend. tudom hogy az ECU nem tanul, miért tenné, egy egyszerű célhardver, aminek van egy programja...

Csupán azt nem tudom, hogy ha hülyeségeket kap pl. az LMM-től, és erre rá is jön, kikiáltja rossznak, beírja a hibakódot, utána miből veszi észre hogy most már jó jelek jönnek? Hogy működik ez pontosan?
GTPeti24-04-2010 12:59:39 // 29655
Mondjuk egy LMM simán rámodulálhatna egy aprócska digitális jelet a kim. jelre tápráadáskor. Így átküldhetné a szériaszámát. De sok értelme ennek nem lenne, csak akkor, ha az ECU ezután kitörölné az LMM-es hibakódot.
[k i z z o]24-04-2010 12:48:36 // 29654
Az LMM korrekciós görbe minden egyes szakasza konstans tábla, az ECU nem tanul semmit.

Sokan nem értik, hogy nincs tanuló ECU, ha igaz lenne az, amiről sokan zengenek, akkor remappolná az ecu magát minden egyes reset után. Az más dolog, hogy 2 LMM Qm / V karakterisztikája az idő során más lehet. Azaz más más légmennyiségekre torzabb karakterisztikát mutat.

Az úl LMM -et sem veszi észre, miből tenné? Más ID - t küld ?:) Az ECU ad neki V_SEN:PWT jelet ami 4,983 - 5,008 V, kiad az áramgenerátoroknak a fűtéshez +12V -ot (pontosabban erre a vezérlést), bekapcsolja egy fesz osztó alsó tagjának az intake temp NTC -t, és nézegeti az LMM Vout jelet egy 12bit A/D n. Ezért mondtam aa plausibility tesztet, mert power on után azt nézi meg, hogy RPM
WarbiRunner (Gyuri)24-04-2010 10:15:52 // 29653
Szerintem Liquid sem LMM inicializálásra gondolt, csak a comp észreveszi az új alkatrészt. Szerintem a javulás folyamata a korrekciós táblától függhet, már amennyire a neten található kusza infókból érteni lehet. Ha resetelek, defaultról "tanul" újra, és mivel gyári az alkatrész, a paraméterek közelebb vannak ehhez a defaulthoz. Van ilyen, vagy ez csak mendemonda?
[k i z z o]23-04-2010 23:48:18 // 29652
Az LMM +-et nem kell / lehet inicializálni, hiszen nem kommunikál vele senki :)

A motorvezérlő amikor hard resetből jön fel, jelen esetben az adott analóg bemenetre futtat egy plausibility tesztet és az minden, de semmiképp nem inicializál.
WarbiRunner (Gyuri)23-04-2010 21:28:51 // 29651
Na bazz tényleg, lehet csak át kellett volna jumperelni! Fákk, kidobtam egy rakat pénzt..:-))

Ez itt a szlév LMM-em:

GTPeti22-04-2010 22:01:27 // 29650
Be kellett volna tenned mellé egy SLAVE feliratú LMM-et is. Akkor jó lett volna. :)
WarbiRunner (Gyuri)22-04-2010 21:46:45 // 29649
Nekem van konkrét tapasztalatom.
A verdában egy "MASTER" feliratú LMM volt. Ezzel vettem, ezzel használtam vagy 65e km-t. Önmagában nagy bajom nem volt vele, működött, a végefelé volt egy torpanása ha lepadlóztam, de az se volt olyan vészes.
Lehet luxus volt az is, de én kicseréltem egy Bosch-ra (thx Erhard :-)) . A kiolvasáskor ugyanis írta az LMM hibás jelet. Injektor piktogramm nem volt, komoly baj sem volt a fogyasztással sem (még?), alapjárattal se, semmivel...
Csere után mentem vele egy jóadag km-t mielőtt komoly véleményt mondtam volna. A fogyasztás nem igazán változott, illetve normál használatban nem, extrémebb körülmények közt, télen, vízben valamennyivel jobb lett (0.5l). A torpanás megszűnt. De a legkomolyabb az a karakterisztika különbség. A "master"-rel 4000 körülig forgott könnyedén, aztán már nem szerette. A Bosch-al 2-esben ha nem figyelek belerántja az 5000-be lazán. Olyan lazán pörög, hogy el se hittem, és nem fárad be, tök jól húz fent is.
A master-nek 2 púpja volt, húzott egyet kb 1800-tól, majd kb 3300-tól, közte hullámzott. A Bosch-nál ilyen nincs. Megindul és végig húz.
mesa22-04-2010 21:37:00 // 29648
That's it! ;-)
Erhard 242 (Pure Energy)22-04-2010 21:25:52 // 29647
ezt kérdezd meg a gyártóktól ... a kínaiak is gyártanak autónak látszó tárgyakat kinézetre teljesen autó forma viszont a törés karakterisztikája inkább a lovaskocsiéra hasonlít ...
Kau22-04-2010 21:19:44 // 29646
Pattintós. Jó lesz még az ;)
Liquid22-04-2010 20:55:05 // 29645
a testkábel levétele nem a hibatárolót törli, hanem a motorvezérlőt készteti arra, hogy megnézze mik lógnak a lábain és ha pl. új LMM került a gépbe, akkor ilyenkor inicializálja, ezzel meggyorsítod a megjavulás folyamatát.
Riki22-04-2010 20:42:08 // 29644
köszönöm szépen a képeket, tanácsokat srácok, az LMM megpróbálok elboldogulni szétszedem megtisztítom, csak ha jól láttam akkor vennem kell két bilincset is mert ami rajta van az ilyen 1x használatos
Dzsozy22-04-2010 18:50:04 // 29643
Ez egy már kibelezett Lmm betét, (2. kép) te ennyire ne szedd szét!!!!!
Dzsozy22-04-2010 18:42:08 // 29642
Tisztítani lehet féktisztító sprével, mert magas az alkoholtartalma és elpárolog. Jól be kell fújkálni kis ecsettel, vagy fülpucolóval "megsimogatni", de lehet venni a neten kimondott Lmm tisztító sprét, valahol láttam, de most nem tudom hol.De az Lmm betétje egy hülye csavarral van befogatva,azt egyszerűen egy vasfűrész lappal fűrészeld be, hogy hagyományos csavarhúzóval ki tudd szedni a házból.
A pillangószeleház, kövesd a "levegő" útját! :) Biztos, hogy találsz valakinek a blogjában pillangószelep házat. Pl: nálam 2 "oldal" legalsó kép. El kell fordítanod a pillangószelepet, és ki kell takarítanod a lerakódott olajpárát. Kb 40-50 perc az egész! :)
Kau22-04-2010 18:36:13 // 29641
Ha még nem takarítottad egyiket sem, akkor tanácsolom, hogy egy szakitól nézd el, hogy kell csinálni. Nem bonyolult, de, ha még nem látta az ember...
3 ezer körül kitakarítják. Az első képen az LMM van kiszedve. Ha oldalt a rácsos résznél benézel, fémszínű pici "görgőket" kéne látnod. Ez általában már fekete :)Kitekered azt a két lyukas torx csavart ami a képen van és kijön a lényeg. Arról sajna nincs képem, de lehet, hogy valaki tesz fel. befújod féktisztító sprayvel vársz vele, majd kifújatod levegővel és kész, mehet vissza. 5-10 perc. Arra kell vigyázni, ha szerelőhöz viszi az ember, hogy ne egyből a felforrósodott LMM-re fújják rá a hideg féktisztítót, mert általában ezzel nyírják ki őket. Sokan nem tudják. A hőmérséklet különbségből adódóan elpattan benne valami...
A másik képen a bilincs mögött van a pillangószelep, az alapjárati motor előtt. Ezt féktisztítós ronggyal "szoktuk" takarítani. Ez a leggyakoribb eset az alapjárat ingadozásra.
[k i z z o]22-04-2010 18:34:26 // 29640
Pierburgot nyugodtan rakhatsz bele. Az LMM egy elég konkrétan specifikált alkatrész, persze a 12e Ft -os daraboktól nem kell tartósságot várni, de a Qm/V karaktrisztikájuk hibátlan.
Riki22-04-2010 18:20:40 // 29639
köszi a tapasztalataid leírását akkor inkább nem kísérletezek utángyártott darabbal , de mivel érdemes tisztítani ? , valamint ezen mit tudok tisztítani? mert ha lehúzom a csatit azt hiába , vagy szét lehet szedni? , a pillangó szelepet meg nem tudom hol helyezekdik el benne.
Kau22-04-2010 18:02:10 // 29637
Próbáltad már takarítani? Az ingyen van és szokott segíteni ;)
Egyébként nem csak a koszos LMM miatt ingadozik az alapjárat. 60-70%-ban a pillangószelep környékét kell kitisztítani. Nekem 3x volt 7 év alatt. Mindig megoldotta az ingadozás problémát.
Kau22-04-2010 17:59:22 // 29636
Tévedsz ;)
Nekem, mikor tönkre ment az LMM, világított az injektor visszajelző. Ofiék előtt parkoltam az Elaforgnál. Betettünk egy utángyártottat, amitől fel se pörgött a motor 3000 fölé. Tettünk be egy másik típust, de szintén utángyártottat. Attól már felpörgött 6000-ig, de az injektor lámpa világított. Nem akartam Boscht venni, ezért próbálgattuk. Végül nem maradt más, nézzük meg a Boscht. Kipörgött tiltásig és a lámpa se világított. Ez volt 3 vagy 4 éve.
Dzsozy22-04-2010 17:46:54 // 29635
Hát szerintem tévedsz, azért mert dobsz bele egy Lmm-nem kell alapbeállítás a motornak. Én annak idején dobtam bele egy Chájná Lmm-t, nem volt vele semmi gond, már mint az alapjárattal,teljesítménnyel, az más kérdés, hogy 2 hónap után tönkrement. Nem ért annyit az egész, hogy reklamáljak. De azt már megtanultam pl: Lmm, lambda szonda, hogy az utángyártott vagy univerzális az mind-mind kidobott pénz!!!!! Lmm: Meat&Dorina vagy Bosch, Lambda sz: Bosch!
Van egy profi autóvill. "szerelőm", full műhellyel. Egyszer beszélgettem vele erről a hibatörlésről, resetelésről, (lehet, hogy a pénzének nem ellensége!!!!!) de azt mondta,azért mert az aksi kábelt lekapod, attól még semmi nem tüník el a sz.gépből: Ha a házi pc-t áramtalanítom, és utána bekapcsolom ugyan olyan lesz mint előtte! Ha xar a Windows akkor azt újra kell telepíteni.
Zollkow22-04-2010 17:42:52 // 29634
Szia!

Ajánlottak nekem Pesten egy szerelőt az üllői és a lakatos utca sarkán. Első körben Szolnok érdekelne, mert nem szívesen autókázom fel Pestre minden egyes alkalommal.

Egyébként Dunakeszin ki lenne?
Riki22-04-2010 16:43:29 // 29633
akkor vegyem le róla a test kábelt egy időre ?
Kareszka198422-04-2010 12:52:57 // 29632
esetleg valaki megtudja nekem súgni 2001-es 147-es katalizátorja mivel van töltve? Fém vagy kerámia? Közvetlen a leömlő után van, szonda, majd kanyar hátra, ismét soznda, felxicső, stb-stb...
mesa22-04-2010 12:00:54 // 29631
Ha bármilyen LMM-et beteszel ECU reset nélkül az rögtön össze-vissza fogja járatni az alapjáratot SZVSZ ... De lehet tévedek! :)
Don Gombóc22-04-2010 11:22:22 // 29630
Biztos ?
Figyellek ám ! :)
Wickey21-04-2010 21:05:17 // 29629
nabazeg... Szarolasz. :-)))
Nekem is 2002-es SW, és nekem is most ment tönkre. Motor jó, rajta az a ződ kis koceka fosta össze magát...

Elaforg, 20ezer alatt van a cucc, szokott nekik polcon is lenni. Vagy Erhard. Nála se hiszem, hogy drágább, én Elaforgtól hoztam mert épp arrajártam. :)
Riki21-04-2010 20:45:20 // 29628
Ciao!

igen, de már régebb óta csinálja sajnos néha majdnem úgy leesik hogy szinte lefullad , majd gyorsan visszaugrik .
Németh Laci21-04-2010 20:13:58 // 29627
Ciao,

- csak informálodni szeretnék, miböl gondolod hogy a légtömegmérővel van gond ?
Ingadozik a fordulatszám ?

Kösz a választ !
Pinochet21-04-2010 20:12:26 // 29626
Azt elfelejtettem hogy 156sw 2002-es
Pinochet21-04-2010 20:10:23 // 29625
Sziasztok!
Lenne egy kis problémám, besz*rt a hátsó ablaktörlő motorom. Pontosabban a vezérlése, mert a motor az jó...Mennyibe kerül egy új, vagy hol lehet találni egyáltalán?
Előre is köszi!!
Riki21-04-2010 19:16:19 // 29624
köszi srácok, de igazából azt nem értem ha a bosch kód alapján megegyezik és tényleg ilyen kuka akkor hogy gyárthatják le ezeket? teljesen más a karakterisztikája is?
Erhard 242 (Pure Energy)21-04-2010 18:58:34 // 29623
pontosítok 99%-kal van gond :P
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.