Forum >> Szerelőműhely
_ÁRPÁD_26-03-2010 19:07:03 // 29322
Világít mind a három.... Más 5let?
White Lady26-03-2010 19:03:52 // 29321
hát igen, az egy kicsit messze van, de ez hihetetlen, hogy ebbe a nagy faluban nincs egy klimás aki segíteni tudna!!!
Bilux26-03-2010 18:30:59 // 29320
Ugyanezt egy TS mocinál megtudod csinálni? :)
_ÁRPÁD_26-03-2010 18:03:02 // 29319
Lehet.... lecsekkoljuk :)
Köszi
Köszi
Föckös26-03-2010 18:01:47 // 29318
kipsesten a vas gereben utcában van egy generátoros, kb 3-4 ezer ftért kicseréli a csúszógyűrűt. én kicseréltem a fesszab+szénkeféket ezek egy modulban voltak. ez kb 3perc és 2500ft volt, ennyi.
-7fokban ki be szereléssel sötétben volt kb fél óra az egész :-)
-7fokban ki be szereléssel sötétben volt kb fél óra az egész :-)
pe-Ti26-03-2010 17:50:16 // 29317
Üdv!
A féklámpát is figyeli, nem fékezéskor gyulladt ki?
A féklámpát is figyeli, nem fékezéskor gyulladt ki?
_ÁRPÁD_26-03-2010 17:47:24 // 29316
Szép napot! Egy kérdésem lenne, méghozzá 147-el kapcsolatban. Mi lehet a probléma ha menet közben kivillan a világítást visszajelző lámpa (napocskára emlékeztető sárga jelzés, felkiáltójellel a közepén) és valamit ki is ír (left side .... ....) pontosan nem tudom mert a feleségem észlelte a hibát. De a világítás nem üzemelt. Akkor mit jelezhetett???
Ötlet, tanács?
Ötlet, tanács?
András bácsi26-03-2010 08:45:09 // 29315
Mintha a Kellének egész jó árai lennének.
András bácsi26-03-2010 08:41:30 // 29314
Nem nehezebb kiszedni, mint egy TS-en. :)
pb_26-03-2010 07:51:57 // 29313
Munkadíj nincs.)))
1 nagyobb, és újabb generátornál, valószínűleg többe fog kerülni az alkatrész. Ahogy hallottam a JTDn igen genyó kibontani a generátort.)
1 nagyobb, és újabb generátornál, valószínűleg többe fog kerülni az alkatrész. Ahogy hallottam a JTDn igen genyó kibontani a generátort.)
GTPeti25-03-2010 23:51:23 // 29312
OK, ez jól hangzik. +mdíj
De félek, hogy egy nagyobb generátornál jóval többe kerülnek ezek a cuccok is.
De félek, hogy egy nagyobb generátornál jóval többe kerülnek ezek a cuccok is.
pb_25-03-2010 23:50:04 // 29311
Kefék, csúszógyűrű, csapágy, vezetékek, csatik.A fesszab nincs benne, de azáltalában nem köszön L. Nem noname alkatrészekről van szó.
GTPeti25-03-2010 23:44:02 // 29310
Ez konkrétan mit tartalmaz a keféken kívül? Csapágyat, csúszógyűrűt is?
pb_25-03-2010 23:41:46 // 29309
A 33as generátorának felújítása +áll kb 5-5,5k HUFból. 45/55/65ös generátorokról van szó.
GTPeti25-03-2010 23:26:23 // 29308
Esse egy rossz hozzáállás. :))))
Majd jól besz...ik pályán vhol Bp és Antwerpen között és majd csak figyelsz... :S :)
Majd jól besz...ik pályán vhol Bp és Antwerpen között és majd csak figyelsz... :S :)
GTPeti25-03-2010 23:20:11 // 29307
Keféket állítólag nem lehet, csak úgy, minden további nélkül cserélni. Fel kell szabályozni/ki kell cserélni a csúszógyűrűt is.
A felújítás nem új dolog, viszont egy 120A-s generátornál komoly összeg lehet. Az Uno-m 55A-s generátoránál volt kb. 13-15eFt.
A felújítás nem új dolog, viszont egy 120A-s generátornál komoly összeg lehet. Az Uno-m 55A-s generátoránál volt kb. 13-15eFt.
Soti25-03-2010 22:10:41 // 29306
Na ez tényleg járvány! Ismeri valaki a 1996-s 146 klímáját????
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)25-03-2010 21:56:40 // 29305
Keféket lehet cserélni,fel is újitják amúgy,még olcsóbb mint újat venni.
Wickey25-03-2010 21:54:54 // 29304
tudja a franc, majd ha széthullik kap egy bontottad aszt haddszaladjon. :D
GTPeti25-03-2010 20:31:52 // 29303
Srácok, generátor témában van vkinek tapasztalata?
Meddig bírják az Alfa-generátorok? 200e-hez közeledve érdemes felújításban gondolkodni? (Netán új vételében, ha összemérhető a felújítás árával?)
(A Fiat-omban kb. 180-190e-nél elfogytak a bronzkefék. Persze pályán, külföldön.)
Meddig bírják az Alfa-generátorok? 200e-hez közeledve érdemes felújításban gondolkodni? (Netán új vételében, ha összemérhető a felújítás árával?)
(A Fiat-omban kb. 180-190e-nél elfogytak a bronzkefék. Persze pályán, külföldön.)
Piritu - 1.000.00025-03-2010 20:12:06 // 29302
nocsak Pók járvány??? Nekem se működik a klíma, szökik a gáz és pont a kompresszornál :-(
Viszont nekem meg tudják csinálni itt helyben ez Neked kicsit messze lenne :-)
Viszont nekem meg tudják csinálni itt helyben ez Neked kicsit messze lenne :-)
White Lady25-03-2010 19:56:33 // 29301
Sziasztok! megbízható, jó klimást keresek. Tavaly 2x cseréltek klima kompresszort de megint nem jó. Nem tudni mi a baja, valahol nyilván szökik a gáz. Köszi
DrB24-03-2010 18:04:44 // 29299
Hogy ne keverjem a dolgot, valójában nem tudom, hogy kivették-e a motort vagy sem. Tegnap így értettem, amit az új szerelő mondott, de könnyen lehet, hogy az idegen nyelv miatt rosszul. De ő vetette fel, hogy a hengerfej, vezérlés ill. hosszbordásszíj csere közben esetleg megbonthatták a légkondit is, s lehet, akkor töltötték fel rosszul. A mérése szerint több volt benne az előírásnál. A diagnosztika előtt mentünk egy próbakört, a zajból már erre tippelt egyébként. Persze mondta, használjam hétfőig, s ha újra előjön a zaj, akkor alaposabban a légkondi körmére néznek. Egyenlőre szép csöndesen teszi a dolgát.
Egyébként hogyan lehet több gáz a rendszerben? Csak egy rossz feltöltés következtében, nem?
Egyébként hogyan lehet több gáz a rendszerben? Csak egy rossz feltöltés következtében, nem?
András bácsi24-03-2010 13:57:27 // 29298
Kivenni nem kell szerintem se, csak a klíma megbontására írtam.
TDI7524-03-2010 13:56:00 // 29297
Na jó de akkor sem értem, hogy egy HF ceréhez mi a töknek kell kivenni az egész motort?
András bácsi24-03-2010 13:27:52 // 29296
Buddha24-03-2010 13:19:08 // 29295
Nem egészen értem, hogy HF cseréhez miért vették ki a motort. Rengeteg plusz munka, futóművek, féltengelyek szétbontása, stb.
Mikor mi motort cserélünk akkor sem engedjük el a klímagázt, egyszerűen lecsavarozzuk a kompresszort a motorról és gumipókkal a motortérben rögzítjük, így 15 papírt lehet spórolni a megrendelőnek.
Mikor mi motort cserélünk akkor sem engedjük el a klímagázt, egyszerűen lecsavarozzuk a kompresszort a motorról és gumipókkal a motortérben rögzítjük, így 15 papírt lehet spórolni a megrendelőnek.
DrB24-03-2010 13:04:48 // 29294
Komplett vezérlés és hosszbordásszíj csere is volt akkor.
DrB24-03-2010 13:03:37 // 29293
Nem értek hozzá, s talán az idegen nyelv miatt nem is értettem pontosan. Tény, hogy a hengerfej cserénél kiemelték a motort. Hogy ahhoz meg kell e bontani a klíma rendszerét is, passzolom. Amióta nálam van a vas, nem nyúltak a klímához. Az előző tulaj a szervizkönyvön kívül adott több szervizszámlát is (kötelező ellenörzések, fékbeállítás, stb.), azon sem szerepel klíma. Szóval, vagy az elejétől sok volt benne a gáz (2006-os a vas) vagy a hengerfejcsere kapcsán kellett újratölteni, s akkor végezték ezt el trehányul. Amin nem csodálkoznék, mert elég rossz tapasztalatom van avval a szervizzel... Múlt nyáron hébe-hóba jött elő, s lényegesen halkabban és ritkábban, mint most a tél múltával, hogy újra bekapcsoltam. A hengerfejcsere meg decemberben volt. A mostani szervíz óta még csak 40 km-ert mentem az autóval, egyenlőre semmi zaj.
TDI7524-03-2010 08:01:46 // 29292
Ez egy kicsit érdekes. Tudtommal a motor hengerfejének semmi köze a klímához, bár a tiédben nem tudom hogy hogyan oldották meg az olaszok a csövezéseket, és a rögzítéseket. Ami viszont tény ha egy klímát megbontanak, akkor abból minden gáz elmegy. Cserébe elég szomorú hogy egy szakember így töltötte fel a klímát... Ezért vannak a klímás szerszámok, pl. mérleg, ami gramm pontossággal mér, hogy tudják mennyi gázt töltöttek a rendszerbe...
DrB23-03-2010 21:28:02 // 29291
Ma megnézték a klímát. Nem kevés, hanem sok volt benne a gáz, túl lett töltve... Újratöltötte, nyomást beállította. Azóta mentem vele 40 km-ert, a zaj nem jelentkezett. Nem biztos, hogy jól értettem, de mintha azt magyarázta volna a szerelő, hogy mikor a hengerfej csere miatt ki lett kapva a motor, akkor a légkondi rendszerét is meg kellett, hogy bontsák, ergo, utána fel kellett, hogy újra töltsék. Szóval, akkor tölthették túl?
beriferi23-03-2010 20:24:48 // 29290
Ja, az e-bayen 120 Euroért kinálták a lengőkarszettet.Ezt elfelejtettem az előzőhöz irni.
beriferi23-03-2010 20:22:29 // 29289
A német e-bay-en láttam a 156-osra komplett négydarabos első lengőkarszettet újonnan.
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségű lehet ez? Érdemes megvenni?
Itthon a 4 első lengőkar kb 120.000 lenne.
Előre is köszi!
Van valakinek tapasztalata, hogy milyen minőségű lehet ez? Érdemes megvenni?
Itthon a 4 első lengőkar kb 120.000 lenne.
Előre is köszi!
Topee23-03-2010 19:15:31 // 29288
SOS. Tudna valaki segiteni gyorsba még ma 8ig leszeretném venni a hátsó lököst!
Leszedtem felülröl 4csavart + sárfogonál oldalanként 3db csavar plussz alul is már csak 1 valami fogja két oldalán belülröl! Nah azt csavar-e vagy patent vagy hogy tomn kiszedni!!!
SOS sürgös köszi!
Leszedtem felülröl 4csavart + sárfogonál oldalanként 3db csavar plussz alul is már csak 1 valami fogja két oldalán belülröl! Nah azt csavar-e vagy patent vagy hogy tomn kiszedni!!!
SOS sürgös köszi!
Otto23-03-2010 09:55:46 // 29287
Csapágy az ékszíjtárcsában van, ami egyben a kuplungja a kompresszornak...
Cgo22-03-2010 09:59:42 // 29284
DrB21-03-2010 21:35:13 // 29283
Kösz a felvilágosítást, van mit tanulnom... :) Okozhatja a zajt, ha nem tökéletes a kenés, kevés az olaj?
András bácsi21-03-2010 21:12:39 // 29282
Ezt nevezik siklócsapágynak. :)
Bluestrain21-03-2010 21:09:43 // 29281
Ha a motorvezérlő Motronic M1.5.5 verzió, akkor már EOBD-s.
Bluestrain21-03-2010 21:04:51 // 29280
A 145 1.4 TS-nél 98-tól lehet kommunikálni EOBD-n, legalábbis a FIAT- ECUscan így mutatja, korábbiaknál csak a légzsákokhoz lehet hozzáférni. A tiéd kérdéses, mielőtt veszel egyet meg kellene próbálni.
DrB21-03-2010 20:27:16 // 29279
Köszi! Közben az Alfisti.net-en is ezt hámozom ki a fórumot olvasgatva. Akkor a szervizlátogatásig nem kapcsolom be, hiányzik a fenének egy hosszbordásszíj szakadás, főleg, hogy decemberben cseréltettem azt is... Remélem, a feltöltés elég neki. Egy új kompresszorra 700-800 Eurókat írnak... ErHard, nálad mennyi? :)
Wickey21-03-2010 20:11:35 // 29278
klímakompresszor. A hosszbordásszíj hajtja, legrosszabb esetben elszaggatja a hosszbordásszíjat.
El kell menni töltetni egyet. Ott leeresztik és feltöltik előírás szerinti olajjal és klímagázzal. 10-15ezer forint körüli összeg, de lehet hogy jó lesz. Ha nem, akkor csere. És persze újratöltés. :-P
El kell menni töltetni egyet. Ott leeresztik és feltöltik előírás szerinti olajjal és klímagázzal. 10-15ezer forint körüli összeg, de lehet hogy jó lesz. Ha nem, akkor csere. És persze újratöltés. :-P
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)21-03-2010 19:55:39 // 29277
Na ezért mondtam,hogy nem vagyok tipus szakértő,akkor viszont nézesd meg a légkondiban az olajat.
DrB21-03-2010 19:52:55 // 29276
Egy cartárstól azt az infót kaptam, hogy itt nincs csapágy, "olajfilmen csúszik a tengely"...
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)21-03-2010 19:50:24 // 29275
Légkondi csapágy,első körben,de nem vagyok tipus szakértő.
DrB21-03-2010 19:43:48 // 29274
Srácok, beírom ide is a gondomat, valszeg, itt többen olvassátok, mint a 159-es topikban.
Fémes, rezonancia szerű zaj hallatszik a műszerfal mögül vagy a motortérből. Légkondit kikapcsolva azonnal megszűnik. Igazság szerint már a megvétel óta volt ez a zaj hébe-hóba. A napokban lett gyakoribb és egyben hangosabb is. Igaz, télen alig volt bekapcsolva, a napokban kezdtem el gyakrabban használni a légkondit megint. Egyebekben rendben viselkedik a vas.
Bal egyből úgy tűnik, hogy bal elölről jön. A jobb egyben ülő haverom nem tudta belőni az oldaliságát, csak azt, hogy elölről jön. Általában 1500-2500 fordulat között hallható. Mind gyorsításnál, mind egyenletes tempó mellett és motorfékkel való lassulás közben is. Gyorsításra van, hogy még fokozódik is kicsit. Máskor lassulás közben jön elő. Alapjáraton, álló helyzetben, amennyire megfigyeltem, nem jelentkezik. A fent írt fordulatszám tartomány alatta nem igen, felette meg lehet, a menetzajtól nem hallatszik. Illetve ha ebben a fordulatszám tartományban is vagyok, de 80-100 km/h fölött, szintén alig vagy egyáltalán nem hallható. Simán lehet, ilyenkor is csak a menetzaj nyomja el.
Levittem a minimumra, 16 fokra a légkondit, fújta a hideget, ahogy kell. Ha megemeltem a hőfokot, tehát fűtenie kellett a rendszernek, de a kompresszort bekapcsolva hagytam, a zaj ugyanúgy megvolt. Ha kikapcsolom, azonnal megszűnik ez a zaj. Miközben a szellőzést biztosító ventilátor továbbra is megy, tehát nem avval függ össze. Mentem az autóval ma kb. fél órát országúton. A fél óra elteltével is megvolt ez a zaj, de halkabb lett és talán ritkábban jött elő. Az idő is elég barátságos erre, tartósan 16 fok van, tehát nem áll hidegben a vas.
Az Alfisti.net-en találok hasonló topikokat, van, amelyikben az ékszíjat emlegetik. Nálam komplett vezérlés és ékszíj csere volt még decemberben. De ez a zaj már tavaly júliusban, a vas megvétele után is néha jelentkezett. Akkor a nyáron végig ment a légkondi, ritkán jött elő. De a télen csak ritkán kapcsoltam be. Van, aki az alacsony gáznyomást említi.
Mi produkálhatja ezt a légkondiban? Jelent ez valami veszélyt a motorra? Egyéb alkatrészeket magával vihet, ha nem javíttatom meg időben?
Köszi a segítségeteket előre is!
Fémes, rezonancia szerű zaj hallatszik a műszerfal mögül vagy a motortérből. Légkondit kikapcsolva azonnal megszűnik. Igazság szerint már a megvétel óta volt ez a zaj hébe-hóba. A napokban lett gyakoribb és egyben hangosabb is. Igaz, télen alig volt bekapcsolva, a napokban kezdtem el gyakrabban használni a légkondit megint. Egyebekben rendben viselkedik a vas.
Bal egyből úgy tűnik, hogy bal elölről jön. A jobb egyben ülő haverom nem tudta belőni az oldaliságát, csak azt, hogy elölről jön. Általában 1500-2500 fordulat között hallható. Mind gyorsításnál, mind egyenletes tempó mellett és motorfékkel való lassulás közben is. Gyorsításra van, hogy még fokozódik is kicsit. Máskor lassulás közben jön elő. Alapjáraton, álló helyzetben, amennyire megfigyeltem, nem jelentkezik. A fent írt fordulatszám tartomány alatta nem igen, felette meg lehet, a menetzajtól nem hallatszik. Illetve ha ebben a fordulatszám tartományban is vagyok, de 80-100 km/h fölött, szintén alig vagy egyáltalán nem hallható. Simán lehet, ilyenkor is csak a menetzaj nyomja el.
Levittem a minimumra, 16 fokra a légkondit, fújta a hideget, ahogy kell. Ha megemeltem a hőfokot, tehát fűtenie kellett a rendszernek, de a kompresszort bekapcsolva hagytam, a zaj ugyanúgy megvolt. Ha kikapcsolom, azonnal megszűnik ez a zaj. Miközben a szellőzést biztosító ventilátor továbbra is megy, tehát nem avval függ össze. Mentem az autóval ma kb. fél órát országúton. A fél óra elteltével is megvolt ez a zaj, de halkabb lett és talán ritkábban jött elő. Az idő is elég barátságos erre, tartósan 16 fok van, tehát nem áll hidegben a vas.
Az Alfisti.net-en találok hasonló topikokat, van, amelyikben az ékszíjat emlegetik. Nálam komplett vezérlés és ékszíj csere volt még decemberben. De ez a zaj már tavaly júliusban, a vas megvétele után is néha jelentkezett. Akkor a nyáron végig ment a légkondi, ritkán jött elő. De a télen csak ritkán kapcsoltam be. Van, aki az alacsony gáznyomást említi.
Mi produkálhatja ezt a légkondiban? Jelent ez valami veszélyt a motorra? Egyéb alkatrészeket magával vihet, ha nem javíttatom meg időben?
Köszi a segítségeteket előre is!
Vasarelly21-03-2010 17:28:30 // 29273
Típusazonos? Akkor semmit szerintem.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
0
Guests0
464
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?