Forum >> Szerelőműhely

pettinke22-04-2024 21:34:46 // 55763
de én ezt nem értem.
ha álltában szívja le, nyugalmi áramfelvételt kell mérni, egyenként kikapcsolgatni a fogyasztókat, és kiderül.
ha úgy szívja le, hogy használjátok is, akkor meg töltést kell mérni alapjáraton és menet közben.

mi ebben a bonyolult?
grandios22-04-2024 11:41:30 // 55762
szia, köszi tippet, náluk (is) már volt az autó egy hetet, feltették a kezüket sajnos....
Liquid22-04-2024 10:09:29 // 55761
köszi, megnéztem valóban nem nagy dolog, de jobb szeretem "megoldani okosban", hogy kelljen mindent újra beállítani
pettinke22-04-2024 09:17:34 // 55760
hát elvileg át, de a tanítás - ha elolvastad a használatiban - nem valami bonyolult dolog...
Liquid21-04-2024 14:38:47 // 55759
ha az első bikázó pontra rákötök egy másik aksit vagy csepptöltőt úgy "át lehet verni"?
pettinke21-04-2024 13:09:46 // 55758
de, tanítani kell ablakot, kormányt, mittoménmégmit.
benne van a kezelési útmutatódban.
PietroStelvio21-04-2024 12:42:19 // 55757
2017-es Stelvioban akksi cserénél van valami, amire oda kell figyelni vagy simán kicserélem és ennyi? (rádió kódot megjegyzi, nem kell utána semmit reset-elni? Ilyesmire gondolok)
PietroStelvio21-04-2024 12:41:41 // 55756
Győr, József A. út 125.
Béli és Béli Kft.
Akkumulátorokat is forgalmaznak és autóvillamossággal is foglalkoznak, szerintem érdemes lehet megkérdezni őket.
Dani19-04-2024 15:12:17 // 55755
Igazán nincs mit.
Amúgy tényleg idegesítő ez az állandó grafikaváltogatás.
AlfaDavid19-04-2024 15:10:05 // 55754
Én is láttam google keresőben egy helyen, csak furcsa volt elsőre mikor megláttam a dobozt. Na mindegy már amúgy is beleöntöttem a motorba. Köszi a segítséget!
Dani19-04-2024 14:25:32 // 55753
Szia!
Ránézésre nem hinném hogy hamis lenne, bár ezt nehéz megmondani. (Google képek között van olyan mint a tied)
Mióta a Pteronas- hoz került azóta minden féle dobozban és színben és grafikával forgalmazzák.

Minden évben rendelünk Selenia olajat dieselbe és benzinesbe valót is, és minden évben más dobozban jött pedig cikkszámra ugyanazt rendeljük minden évben. Nekem pont most a szervíz után visszaadták ami az 1 literesből megmaradt és tök más a doboza mint a tavalyinak pedig mindkettő STAR 5W40.

Szóval szerintem ne aggódj, öntsed bele nyugodtan :D
AlfaDavid18-04-2024 15:52:03 // 55752
Sziasztok
A napokban rendeltem az egyik autóolajokkal foglalkozó webshopból egy Selenia 10w60-as olajat de nekem kicsit furcsa a kinézete, mintha valami hamisítvány lenne vagy csak a design újult meg?
Dani18-04-2024 08:39:59 // 55751
Sziasztok!

A Brera részlegen már feltettem a kérdésem, de kiteszem ide is, több szem többet lát alapon :D

Egy kis segítségre lenne szükségem. Elvittem a Brera-t (2.2 JTS, 2006 os évjárat) szokásos éves szervízre (olajcsere-szűrők cseréje, klímatisztítás stb....). Mivel tavaly a hideg időben előjött egy olyan jelenség, hogy hidegen az első indításnál dadogott, rázott, mintha háromhengerezne, sőt néha be sem indult elsőre de még másodikra sem mindig, mellé pedig füstölt mint a gyárkémény, így kértem, hogy ezt is orvosolják.
Na a gond itt kezdődik. Átnézték és semmilyen kézzel fogható okát nem találják a problémának, és valamiért hibakódot sem tudnak olvasni. Egyszerűen nem komunikál a rendszerükkel az autó. Szóval abban kérném a segítséget-tanácsot, hogy egyrészt mitől lehet ez a hidegindítási gond, illetve hogy lehet az, hogy nem lehet rajta hibakódot olvasni.
Ha valaki járt már hasonlóképpen és tudja mi a megoldás az kérem ne tartsa magában :D
Előre is köszönöm!
grandios12-04-2024 19:08:42 // 55750
Sziasztok, segitséget szeretnék kérni talán valami már találkozott hasonló problémával: 2009es Mitom van 1,6 jtd és fél év alatt 3 akkumulátort szivott le. Számtalan villamossági szakembernél és szakszervizben járt már emiatt, mindenki mindent rendben talált, semmi ami indokolatlanul fogyasztaná azonban 4-5-6 hét alatt mégis megeszi az akksit. Minden tippet, ötletet, javaslatot szivesen fogadok illetve egy szakértö györi vagy környéki autovillamossági szerelö kontaktját is
Köszi
tomimod26-03-2024 09:07:00 // 55749
Igen, ugyanolyanra cseréltem mint a régi szenzor volt. Kb. fél éve tisztítottam meg EGR tisztító sprayyel, de talán ideig-óráig segített csak.

Hibakód nincs.
Piritu - 1.000.00025-03-2024 22:49:39 // 55748
A régi Bosch száma stimmel az újjal?
MAP szenzor nem koszos?
Liquid25-03-2024 21:41:52 // 55747
nemhiszem, de a gyári hibás se lehetetlen :(
Ssajnos nem tudom, hogy az LMM-en kívül melyik szenzornak lehet ilyen hatása.
Anno a 156 TS-nél volt ilyen problémám, ugyan ez a szitu, erőtlen kelletlen a 150 helyett jó ha 80 lovas, aztán lehúztam az LMM csatiját és visszajött az összes ló, igaz cserébe alapjárat nem volt :) Durván megféktisztítóztam és megjavult.
Viszont Te cseréltél LMM-et szóval itt valamelyik másik szenzor a a ludas...
Hibakód?
tomimod25-03-2024 16:22:57 // 55746
igen ez a bele való, gyári cikkszám alapján került bele Bosch
vagy ennyire tré lenne a Bosch minőség...?
Liquid25-03-2024 14:54:40 // 55745
A dízeleket nem ismerem ilyen oldalról, de ha az LMM-et kiiktatva megjavul, akkor valószínűleg az a bűnös. Az új LMM biztos hogy tökéletesen az ami bele való?
tomimod25-03-2024 13:38:29 // 55744
Sziasztok,
170 lovas 2.0 dízel Giuliettánál hideg-meleg motornál egyaránt alacsony fordulaton baromi erőtlen, lomha az autó, de nem áll le vagy fullad le alapjáraton.
Gyorsításnál pedig kb. 1800 fordulat környékén rángat, tehát kb ott, ahonnan a turbó nyomás megvan, és onnantól már jó erőben van. De rángatás közben a fordulat nem esik vagy ugrik meg. Ez utóbbi jelenséget nem mindig produkálja, így a szerelő nem tapasztalta, csak elmondásból tudja. Hibakód nincs.
Megjárattam autópályán magas fordulaton, utána ideig óráig jó, de lehet az is csak placebo.
A fogyasztás városban a korábbiakhoz képest majdnem a duplájára nőtt meg.

Cseréltem már légtömegmérőt, amivel 1-2 hétig jó volt, de utána megint előjöttek ezek a problémák.
Viszont ha lehúzom a légtömegmérő csatiját, a problémák megszűnnek, és úgy megy alacsony fordulaton is mint a meszes (gyanítom hogy gyárilag így kellene mennie az autónak)

Merre keresehető az oka? Esetleg turbó nyomásszabályzó vagy kipufogó nyomásszabályzó? Magasnyomású lehet? Netán a légtömegmérő vezetékek vagy a csatija hibás?
Csabo2224-03-2024 10:26:23 // 55743
Szia
Én úgy emlékszem a Ts hűtő tetejének a sarkán nincs légtelenitő. Csak a jtd-n.
A TS-en a termosztát mögött a fűtőradiátorba menő dupla cső közül az egyik tetején van egy légtelenitő csavar.
jjohn23-03-2024 14:41:48 // 55742
Termosztátot bocsi elb....
jjohn23-03-2024 14:40:38 // 55741
Sziasztok!
Kérdésem lenne, leszeretném cserélni a fagyállót, és a vízpumpát is. Hol kell utána légteleníteni? Csak a hűtőnél vagy máshol is? Alfa 147 1.6 TS 105 LE 2005.

Köszi
bega198620-03-2024 10:45:51 // 55740
Sziasztok. Giulietta 1.4 multiair vezérlés szíj+vízpumpa csere után cicergő/surrogó hangja van a motornak 1500 fordulat körül. Visszavittem a szervízbe, megnézték hogy a szíj szépen jár, sztetoszkóp hallgatás alapján nem a görgő/vízpumpa. Azt mondták várjak hogy bekopjon a szíj. Mennyire reális ez, járt már így valaki?
pettinke12-02-2024 23:35:57 // 55739
Azt írta: "és elment az autóból az erő..."
Liquid12-02-2024 14:22:00 // 55738
Nyikorgó hang? De nincs semmi más probléma? Úgy értem nincs erővesztés, nem kormol semmi?
Szerintem valami összeér, odaér valamihez, amikor a motor megmozdul nagy gázra.
Nekem a Q4-nél volt olyan egyszer hogy odavágtam az alját, és deformálódott a kardán mellett valami kis kábel konzol, pont annyira került közel, hogy kövér gázra ahogy bemozdult mindent elérte a kardánt, és cicergett.
Robi7512-02-2024 13:59:06 // 55737
Szia Köszi a választ. Valóban nem korrekt módon fogalmaztam meg a problémát de mint mondom nem ez a foglalkozásom, mérnökként ingám az alumínium henger fej öntésében vagyok otthon. Nos nem csak 5-ösben tapasztalom. Alsóbb váltófokozat esetében tapasztalható, ha nyomok neki egy kövér gázt.
A hangot bocsánat csak próbálnám hasonlítani valamihez, az ablaktörlő hülye hasonlat volt, tény hogy inkább nyikorgós hang.
A szerelőmben pedig megbízok, olasz specialista. Ha én mondom el szarul akkor milyen választ várjak. Most itt beszéltem itt hobbi autószerelő kollégákkal szintén a turbóra gyanakodnak. Ahogy te is írtad a turohoz sok minden kapcsolódik, bármi is lehet.

Köszönöm a válaszodat!
pettinke12-02-2024 10:57:38 // 55736
hú, ezt most próbálom kibogozni.
a) 5-ben gyorsítasz, akkor az nem lehet olyan magas fordulatszám, hacsak nem a német autópályán jártál
b) a motortérből olyan hang jött, mintha az ablaktörlőt indítanád el?? nekem az ablaktörlőnek nincs különösebb hangja, csak némi kattogás, szóval ettől nem lettem okosabb
c) hengerfejességnél nemcsak 5-ben gyorsítva nem lenne erő, illetve lennének ott más jelek is, szóval ezt tényleg hagyjuk (nem tudom, miért gondol mindenki minden motorproblémánál arra, hogy rögtön hengerfej-gond van)
d) fotelből gyanakszunk a turbóra - arrafelé is sok minden lehet még, nemcsak maga a turbó, hanem annak vezérlése, csövek, stb. az is lehet, hogy ott pukkant el valami.
e) lehetne a kuplung is, az jellegzetesen nem magas fordulaton csúszik, hanem mikor megjön a nyomaték (és ez nagyonis lehet 5-ben gyorsításkor), viszont a csúszós kuplungnak magának nem igazán van hangja, azt kell tapasztalnod, hogy gyorsítasz, a fordulatszám (és motorhang) emelkedik, de az autó nem gyorsul
tipp: nem tudni. ha reprodukálható a jelenség, akkor nyomás a szervizbe, ha jó a szerelőd (ahogy így leírod, szerintem nem jó), ki fogja deríteni, mi a baj.
Robi7511-02-2024 19:42:40 // 55735
Sziasztok,

Van egy 2012-es Giulietta QV 1,8 tbi autóm. A probléma tegnap hazafelé tartva azt tapasztaltam, hogy 5-ös fokozatban gyorsítottam és a motor térből egy nem is tudom milyen hang jött, vagy olyan mikor elindítom az ablaktörlőt, és elment az autóból az erő... de alacsony fordulatszámon nem volt semmi gond... Haza értem gondoltam mindenre... hengerfejes? nem a víz tiszta szintje amennyi bele volt töltve. Az olaj sapka alja kicsit emulziós gondolom a nedves időjárás miatt. Aztán beszéltem szerelővel ő turbóra gyanakszik... nagy a baj, Én már gyanakszom kuplung tárcsára is, az nem lehet hogy az csúszik magasabb fordulaton?
Bocsánat nem vagyok autószerelő ezért lehet hülyeségeket hordok össze...
Valakinek valami tipp?

Köszi előre is!
Buksi06-02-2024 11:29:43 // 55734
Esedékes a szelepfedél tömítés csere. Eltörni azért csak nem fogom. :-))
pettinke06-02-2024 08:27:44 // 55733
igen, ha megnézed, akkor más - fontosabb és kényesebb helyeken - ez a tartomány szűkebb. a szelepdekni nem annyira kényes alkatrész: tömítsen, de azért ne törjön el.
Buksi05-02-2024 22:08:00 // 55732
Köszi! :-)
Akkor a kettő közt. :-)))
pettinke05-02-2024 18:07:47 // 55731
legalább 9,75 Nm de legfeljebb 15,75 Nm
Buksi05-02-2024 16:46:57 // 55730
Sziasztok!
Manual-ból kiollóztam egy képet. Találunk kettő adatot a meghúzási nyomatékra. Az a kérdésem, ezt hogyan kell értelmezni? Miért van kettő adat? Melyikkel kell meghúzni?
Előre is köszi a válaszokat! :-)

bedix05-02-2024 05:32:37 // 55729
Sziasztok. Tudnàtok abban segíteni hogy adott egy ts motor vezérlő amiből az imót ki kellene ütni!!!
tirex30-01-2024 06:12:52 // 55728
Én ha indítok hidegen, mindig 2x izzítok vagyis 2x rakom be a kulcsot, télen nyáron.. különben szarul indul vagy csak teker… mondjuk az enyém 1.9 8V, de az előző 1.9 16V is így indult…macera de hozzászoktam
leopop329-01-2024 21:15:40 // 55727
Sziasztok! 😁

Új videó!
Egy kicsit a beltérben szereltünk 👨🔧 🚘
Természetesen ez is eredeti CARBON lett Gáspár Tamás jóvoltából 😎😉

Beltér javítás videó
ricsi8308-01-2024 16:08:21 // 55726
Jó reggelt szeretnék segítséget kérni töletek ! 159 2.4 jtdm alfám mínusz fok van reggel inditanám nehezen indul katogg a motor olyan mintha nem indulnának egyszerre a hengerek. Izzítógyertya kicserélve!!! Esetleg valakinek valami ötlet, tapasztalatok. Köszönöm!!!
Kazes☻25-12-2023 21:51:48 // 55725
pettinke07-12-2023 16:44:51 // 55724
rossz akku mellett gyanúsak még:
- testkábel csatlakozás a bódén
- pozitív kábel csatlakozások
- biztosítékok a motortérben
- zárlatos generátor
FRC07-12-2023 16:00:09 // 55723
Sziasztok,

Ritkán kérek segítséget, most kellene!

159 2,4 automata. kellene rendelnem motortartókat, mindegyiket. cikkszámot tudna valaki írni?

Köszönöm!
szoja30-11-2023 11:05:59 // 55722
Ráadásul a hibák soha nem indításkor villantak meg, hanem elindulok, utána 10-15 perccel később. Előbb a Hill Holder aztán pár perc múlva a másik... aztán 5-20-40 perc elteltével eltűntek.... (eddig, most már nem tűnik el) ....ezért nem is gondoltam eddig akksi hibára...
Ha szervízben volt és a computerből törölték a hibát, akkor hetekig-hónapokig nem jött elő, aztán kezdődött újra...
szoja30-11-2023 10:52:14 // 55721
Szia, nem hiszem , hogy szar lenne...kb. két éves az akksi, de a hiba, jobban mondva hibák ennél jóval régebbiek... nagyjából 10 évesek.:-) természetesen nem folyamatos.
Időnként megjelent, egy darabig ( napokig) jelez, úgy, hogy semmi "értelme" aztán eltűnt.
Mostanában (idei kuplungcsere óta) rosszabb a helyzet, most már folyamatos, nem tűnik el.
Mivel "sárga" és nem folytonos volt eddig a hibakód, ezért nem mozgattam meg minden követ, hogy megoldódjon, (jónevű) szervíz alapból nem nem tudott vele mit kezdeni azt láttam, úgy voltam vele, akkor ezzel együtt tudok élni.
Most, hogy állandó a hibajelzés, ez már zavar. Most már előfordult többször, hogy ha hibajelzésnél állítottam le a motort, nem indult el a legközelebbi indításnál. Le kellett kapni a sarut az aksiról egy pillanartra... Na ez azért nagyon zavar. persze az sem 100 %, hogy ez az összefüggés, de az biztos, hogy csak olyankor nem indít, ha leállítás előtt ég a sárga lámpa.
Két - három éve Csörgő Attihoz hordom, ő tényleg mindent meg tud oldani, de ezzel úgy látom ő sem akar foglalkozni, ő tanácsolta, hogy keressek autóvillamossági szerelőt.
Itt tartunk.
Piritu - 1.000.00030-11-2023 10:06:03 // 55720
Akku mikori? Szar akksival szoktak ilyen hibaüzenetek jönni…
szoja30-11-2023 09:54:10 // 55719
Sziasztok,

tudnátok esetleg ajánlani autó villamossági szerelőt/műhelyt? Bp-en illetve Dunántulon.
öreg 159 es akut hibaüzeneteivel ( HILL HOLDER és VEHICLE PROTECTION SYSTEM NOT AVAILABLE) kezdenem kellene valamit...


köszi szépen

János
jjohn26-11-2023 07:52:57 // 55718
Köszönöm neked, meg ezt a másik oldal ajánlást is.
Piritu - 1.000.00025-11-2023 20:53:17 // 55717
vagy esetleg itt az Amorén néz először körül :-)
Piritu - 1.000.00025-11-2023 20:50:18 // 55716
Indulj ki abból hogy a szerelők és a többi tulaj a használati utasítást (gyári előírást) nézi meg először :-)
jjohn25-11-2023 11:45:29 // 55715
Na végre megtaláltam kézikönyvet, és valóban GI/A-t ír nekem is. Csak a másikat dobta fel az oldal, semmi gond. Köszi nektek!!!!!!!!!!!
Még egy kérdés most nem tudom milyen van benne, után tölthetem a GI/A-t?
jjohn25-11-2023 11:12:23 // 55714
Gyári beszállítói
Automataváltók hidraulikus és elektrohidraulikus rendszereinek szintetikus bázisú kenőanyaga.
Fiat, Alfa, Lancia, Iveco gyári ajánlású kormány szervó olaj.
ISO VG 22, FIAT 9.55550-AG3 CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°F428.H04, ZF TE-ML 02K, IVECO 18-1807 CLASSE APU CONTRACTUAL TECHNICAL REF. N°I428.I07, MS-11655, MB 345.0 Teljesíti a MAN M3289 elvárásait. 159 Alfa Zöld színű kormány szervó olaj
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.