Ferrari-szárny - ilyen volt:
...és ilyen lett:
Ami a felső képen hiányzott, az alsón már megvan. Viszlát, lehajlás!
Azt hiszem, a késés miatt volt. De a jogi útvesztőkből inkább kimaradnék :-) Teljesen össze van gubancolva az egész; van a FIA, ami szerződést köt a csapatokkal, de a közvetítési jogot eladja a SLEC-nek, amiből Bernie-t kivásárolja a banki csoport, közben a csapatok megalapítják a GPMA-t... rég elvesztettem a fonalat :D
valami olyasmi volt tavaly, hogy valamilyen szerződés alapján nem lehet új csapatot indítani, csak egy meglévőt lehet venni. persze nem hivatalos forrás, hiszen Palikék mondták:D
azért ha a csapatoknak nem lenne beleszólása akkor nem kellett volna aláírást gyűjtenie a "Super" Agurinak, vagy az a késés miatt volt?
Sajnos minden technikai sport a gazdagok sportja, a lejjebb beírt linkemen a korábbi évtizedekből is bőven találsz pilótákat, akiknek csak pénzük volt, de tehetségük még annyi sem, mint Zsoltinak.
Jól mondod, a TV felé legalább 20 autót ígértek meg, más kérdés hogy ez nemegyszer nem jött össze, például 2002-ben (?) Button a monacói szabadedzésen félelmetes időt autózott, utána viszont kicsúszott és a futamon nem állhatott rajthoz; akkor más pilótát sem indított helyette a BAR, Villeneuve egyedül vitézkedett, amíg el nem füstölt a motorja. Ugyancsak a BAR-t tavaly több futamról is kizárták, akkor még nem volt Aguri, így akkor csak 18 autó indult.
Max. 20 autóról nem tudok, a Prost és az Arrows kieséséig éveken át 22 autó volt a mezőnyben.
Satti30-03-2006 12:15:16 //
7166
Az volt vele főként a bajom,hogy sokkal eredményesebb fiatalok nem kaptak lehetőséget,olyanok,akik más sorozatokban benne voltak az első háromban.BZs meg sehol nem ért el maradandót.Erre sztem elég is ennyi szöveget pazarolni.
nem volt gyenge, csak átlagos, és az már az f1-be kevés. sorban állnak a kitömött pénztárcájú tehetségek tehát max egy-két szezon van próbálkozásra, ha az alatt valaki nem nyújt maradandót akkor soha többet nem kap lehetőséget
Satti30-03-2006 11:48:40 //
7164
Az azért biztos,hogy ritka harmatgyenge volt a Zsóti gyerek,örülhet annak a potya évnek amit az F1-ben eltőlthetett,Apuka közreműkődésével,többet,úgysem fér be sehova evvel a teljesítménnyel.
eddig úgy tudtam, hogy az F1 tv-s szerződése úgy szól, hogy min 20 autó áll a rajthoz minden futamon. Ezek szerint viszont van valami olyan szabály is hogy max 20 autó. persze most az Agurival 22, de azt én sem értem, hogy miért probléma a sok autó. Talán pont a tv-s szerződések díján nem akarnak sokfelé osztozni?
Azért mielőtt az összes keresztvizet leszeded Stoddartról és Zsótiról, jegyezzük meg hogy voltak náluk sokkal gázabb csapatok és pilóták az F1-ben,
itt van néhány díszpéldány...
mesa29-03-2006 14:58:17 //
7161
Stoddard szerintem is spekulál. Neki csak a pénz kell. Nem véletlen vett be a csapatába jó pénzért anno olyan majmot, mint Baumgartner Dácsiadíler Zsófi...
Mike.29-03-2006 07:54:13 //
7160
Ezt én sem értem. Ha a költség csökentést elérik rengeteg jelentkező lenne. Olvastam E.Irvine, Prost, Penske és még sok-sok jelentkező lenne aki beszállna a versenybe.
De miért kell limitálni az indulók számát? Ahelyett hogy örülnének, hogy még valaki rajthoz akar állni ebben az agyonszabályzott körhintában. Szerintem tök fölösleges felső limitet adni, hiszen erre találták ki a pre-qualifyingot, még a '90-es évek elején is így szórták ki a 24 (26?) fölötti autókat.
Miután Stoddart megtartotta a Minardi névhasználati jogát és a 2004-es autókat (amikbe nem lehet sokkal nehezebb behegeszteni egy V8-as motort, mint a 2002-es Arrows-ba, ahogyan a Super Aguri készült), a dolog elképzelhető, de állítólag több más privát csapat is nevezett. (Nem lenne elképzelhetetlen: a vájtfülűbbek talán még emlékeznek 2003 körül a Phoenix GP csapatra, akik megvették a Prost autóit és megpróbáltak rajthoz állni Malajziában, de elzavarták őket, mondván hogy csak az autókat vették meg, a nevezési jogot nem, úgyhogy alászolgája. Azóta sem hallottunk róluk...)
Ugyanakkor a McLaren halál komolyan gondolja, hogy a Hondához hasonlóan 'B' csapatot indít. Néhány éve épült a vadiúj üzemük, a Paragnon, a régi üzem felújítása pedig most fejeződött be és úgy alakították ki, hogy ki tudjon szolgálni egy másik csapatot. Azon múlik hogy indulnak-e, hogy a szabályok szerint mennyi technikát tudnak átmenteni az 'A' csapatból a 'B'-be; ha elég sokat, akkor vállalják a költségeket és indulhat az új csapat, és ők lennének a 12-ikek.
Úgyhogy még az is felmerült, hogy Stoddartnak esze ágában sincs versenyezni, csak azért nevezett be, hogy aztán eladhassa a jogot a McLarennek. Rafinált vén róka az öreg :-)
Sajnos nem találom a cikket, de Jean a futam után pár nappal, a szárnyvita közben nyilatkozta hogy már minden rendben; pár napja viszont mintha már azt mondta volna, hogy komolyabb a gond és nem tudja, mikorra lesz megnyugtató megoldás.
Mario Theissen pedig néhány napja a FIA-t vádolta, hogy túl kevés idő volt a V8-ak fejlesztésére és még most is tesztelik a motorokat, ezért van annyi motorhiba. Vagyis további eldurranások és 10 helyes büntik várhatók a teljes mezőnyben.
Mike.29-03-2006 07:00:00 //
7156
Pedig 24 autósra tervezik 2008-tól a versenyket.
mesa28-03-2006 23:27:45 //
7155
Nincs ahhoz elegendő hely a paddockban. Vagy kibővítették már a boxutcát ?
Satti28-03-2006 20:35:40 //
7154
Az is elég érdekes lesz,ha a jövő évben A Mclaren,az Alonso-Rosberg párossal áll fől.Erősek lehetnek az biztos,arra azért kíváncsi leszek,hogy Montoya hova szerződik,mert Kimi a Ferrarihoz,az valószínű,de Montyt nem tudni pontosan,bár a Red bull már jelezte a komoly szándékot.
Satti28-03-2006 20:31:35 //
7153
Érdekes hír az is ,hogy a Minardi úgy néz ki visszatér,2008-tól az F1-be,a nevezést legalábbis leadta Paul Stoddart,így 12 csapat lehet 2008-ban,azért az érdekes lesz,igaz 4 sereghajtó versenyző fog körőzni:)
mesa28-03-2006 16:39:45 //
7152
Ha csak nem szórnak cukrot az ellenfelek a benzinbe ;)
Ferke28-03-2006 16:31:46 //
7151
Ne fesd az ördögöt a falra! Induljunk ki abból, hogy nem lesz a Ferrari motorokkal semmi gáz, mert zsántott tényleg őszinte volt...:)
mesa28-03-2006 16:29:51 //
7150
Ha Mclaren lesz, akkor Ferka is ...
Ferke28-03-2006 15:50:39 //
7149
Mégegy ilyen motorpra, és infarktust kapok. Zsán magyarázkodott rendesen, hogy már megvan a para, de majd hiszem ha látom!:)
Ja, miután megverte Schumachert, erre mondhatjuk hogy "nem vészesen gáz" :-) Igaz hogy MS-t feltartotta Trulli, de hát a lutri, az lutri. Most Massának jött be, Bahreinben viszont ő szívta meg.
Lesznek Ferrari motorcserék?
Ferke28-03-2006 15:29:37 //
7147
Massa-ra leszek marhára kiváncsi a következő futamokon. Most a legutóbbin nem is volt olyan vészesen gáz a teljesítménye.
Ferke28-03-2006 15:24:05 //
7146
Na az még egy érdekes esemény lenne (mármint amikor a fószvágen bejön a képbe)
Frank először VB-t nyeret Rosberggel és csak utána adja el. Feltéve persze, hogy a teljes gyári támogatottságú csapatok ellen még lehet esélye. Viszont ha az derül ki, hogy a privát csapatoknak leáldozott (a McLaren nem számít annak), akkor a Williams pilóta-neveldévé válik, akár a kiscsapatok, és hosszú távon nem is számíthat többre mint azok, hacsak meg nem veszi valamelyik beszállni szándékozó autógyár (mondjuk a VW).
Ferke28-03-2006 15:04:25 //
7144
mesa28-03-2006 14:41:18 //
7143
Kiesés elleni küzdelemre számíthattunk volna :-)
Mike.28-03-2006 14:40:06 //
7142
Azt nem tudjuk már meg, hogy egyforma autóval mentek-e (szerintem nem)és mit kezdtek volna egymással akkor. :-)
Mike.28-03-2006 14:38:04 //
7141
Nekem Button karrierje nagyon hasonlít DC pályafutásához.
Sok évig egy csapatnál és ellaposodik.
Mike.28-03-2006 14:34:25 //
7140
Szerintem meg Bari jókor volt jó helyen. A ferrari top éveiben könnyű volt jó időket menni neki. Szuper technika, szuper csapat szolgálta.
Itt jön ki amiről már beszéltünk, hogy ha nincs az a sok kütyü akkor már nem megy olyan jól nekik.
mesa28-03-2006 14:30:12 //
7139
Szerintem is jobb RB mint EI, de mindkettő csak a másodhegedűs szerepkörre alkalmas. Gyanítom, hogy századokra lettek volna egymástól, ha tizedekre voltak Sumáktól.
Hát nagyjából feleannyi, igen.
Egyébként Barrichellót jobbnak tartom, mint Irvine-t (akivel ugye helyet cseréltek 2000 elején). MS-sel szemben is többet tett le az asztalra és a Stewart-Ford-nál is jobban teljesített, mint EI a Jaguarnál (nem beszélve arról hogy Rubens megverte Coulthardot még az F1 előtt, és EI sose volt jobb Coulthardnál). EI pedig hajszál híján VB lett a Ferrarival; ha '99-ben a Nürnburgringen a Ferrari csapat nem veszíti el az autója bal hátsó kerekét (bejött kerékcserére, és csak három kerékkel várták... a szerelő nem akart hinni a szemének, amikor lenyúlt a másik kerékért és az NEM. VOLT. OTT. - a tag ököllel verte EI Ferrariját dühében), akkor ott megveri Hakkinent és az év végén, ha minden ugyanúgy megy, világbajnok.
Pont Buttonra ezt nem mondanám. Mondjuk Montoyára igen, de Buttonra? 2004-ben végig jó volt.
mesa28-03-2006 14:18:48 //
7136
Ja és hozzátenném, hogy az ellentétes hullámok kioltják egymást :DD
mesa28-03-2006 14:18:23 //
7135
Ez a másik Hondásról is elmondható, abszolut :))
mesa28-03-2006 14:17:44 //
7134
Természetsen a 10 mp-s büntit se a szanya bírók sorsolás útján akasztották a nyakába, azt is maga termelte ki :)
Ferke28-03-2006 14:17:30 //
7133
buttonnal az a baj szerintem, hogy az autójától függetlenül túlságosan hullámzik a teljesítménye. Biztos van más tényező is, de rajta fixen látszik mindíg, ha nagyon jó formában van, és az is, ha nagyon rosszban.
mesa28-03-2006 14:16:48 //
7132
Úgy érted, az idény végére lehet max fele annyi pontja, mint Buttonnak ?
Mer' akkor igazat adok neked ! ;)))
Lesz ez még jobb is. Sepangban kapott 10 mp stop-and-go-t (nem is emlékszem, mikor volt ilyen utoljára, hisz mostanában már csak drive-through-kat osztogatnak!), anélkül simán pontot szerzett volna - még a 10 helyes büntetésével együtt is. Persze igazad van, ez még édeskevés, de az idény második felére már ott lehet Button mögött.
Előtte viszont aligha...
mesa28-03-2006 13:46:20 //
7130
A Hondánál tizensokadik helyezéssel nem visz pontot a házhoz. Szerintem nem éri meg a pénzét. És ez tőlem a legfinomabb kifejezés.
mesa28-03-2006 13:45:00 //
7129
MS nyilatkozta, hogy a sepangi nem az Ferrarik pályála, így a 4 tized lemaradás egész jó eredmény. És azt is mondta, hogy az ausztrál pálya viszont kifejezetten számukra fekszik.
Személy szerint úgy látom, hogy a Toyota jelenlegi helyzetében bárki képes lehet hozzájuk képest másfél másodperccel jobb időt futni ;)
Miért ne érné meg a pénzét? A Ferrarinak secondary slave kellett, megkapták, nem lehet rá panasz. A Hondánál meg Button választotta Barrichellót, gondolom ő is meg van vele elégedve...
A Honda valamilyen oknál fogva teljesen bele van zúgva Buttonba és csakis vele akarnak VB-t nyerni, amit nem teljesen értek, mert jó az angol, nagyon jó, de még alig-alig tett le valamit az asztalra. Nem értem, mivel érdemelte ki, hogy egy olyan komoly csapat, mint a Honda, piedesztálra emelje.
Érdekes adalék a Bridgestone és a Michelin ausztrál szereplése előtt - tesztidők tegnapról:
"Unofficial Friday times from Paul Ricard:
1. Heikki Kovalainen, Renault (Michelin), 1:05.287
2. Pedro de la Rosa, McLaren (Michelin), 1:05.381
3. Nick Heidfeld, BMW Sauber (Michelin), 1:05.630
4. Gary Paffett, McLaren (Michelin), 1:05.709
5. Ricardo Zonta, Toyota (Bridgestone), 1:06.949
6. Olivier Panis, Toyota (Bridgestone), 1:07.851"
A remek Paul Ricard tesztpálya időjárása hasonlít Melbourne-hez. A kérdés: tud-e a Williams és a Ferrari másfél másodperccel jobb időt, mint a Toyota, mert anélkül esélytelenek. Sepangban az utolsó szabadezésen MS 9 tizeddel volt jobb Ralfnál, az időmérőn meg szinte ugyanazt autózták (de ez a megkavart rendszer miatt nem mérvadó). Rosbergnek most nem lesz könnyű dolga...
mesa28-03-2006 13:36:56 //
7126
Úgy látszik, abban egyet tudunk érteni, hogy RB sokat köszönhet a Ferrarinak, és ha nincs szerencsés helyzetben előtte, soha nem szerződtették volna - de ezt szerintem egy hónapja kitárgyaltuk, szintén.
Magyarán, nem éri meg a pénzét.
Barrichello magyarázza a bizonyítványt, vagyis elmondja hogy miért ennyivel gyengébb Buttonnál:
"Technically speaking, I can't step on the brake when I am in the curve and when I see that there is a time loss in the middle of the curve, I want to step on the gas all the way and the traction control can't keep up with it."
Vagyis a Ferrari kipörgésgátlója félelmetesen jó, olyanniyra hogy még az élcsapatnak számító Hondáé is eltörpül mellette. A Ferrariban kénye-kedve szerint rugdoshatja a pedálokat, a kipörgésgátló megoldja helyette a problémákat. Ugyanez a Hondánál már nem megy.
Persze ez nem meglepetés, hiszen már 2001-ben is az elektronikai rendszer, a kipörgésgátló területén volt a leginkább nyilvánvaló a Ferrari technikai fölénye. (Igaz hogy azóta több másik csapat is beszerzett egy-egy menő programozót, különösen a Renault.)
mesa28-03-2006 13:25:31 //
7124
Jól szóltál Mike. !!! ;)
mesa28-03-2006 13:21:23 //
7123
Hülyét egyedül te csinálsz magadól.
az ilyen kis butának, mint te elmagyarázom :
Én tavalyról beszéltem a BMW kapcsán (mivel értelemszerűen ekkor volt 3. a Ferrari, erről beszélgettem Bubble-al), erre te előhoztál évekkel ezelőtti második helyezést amit hangoztattál, hogy még Williams volt, meg hogy még nem volt BMW-ként teljes idényük.
Erre beírtam, hogy akkor ilyen alapon nem is lesz, mert most is Sauber-BMW f1 Team a nevük, nem BMW.
Ha nem lenne világos, kezd el újraolvasni az egészet. A tegnapi hsz-ektől. Egyedűl te kezdtél pöcsözni a BMW nevével...
Mindeki elolvashatja, mekkora nagyképű k. vagy, vagy csak egyszerűen nem mered vállalni, ha valamit elbuktál.
Veszteni tudni kell! Ebben a topikban TE folyton vesztésre állsz. Megértem az indulataidat, de meg kellene tudnod emberként feldolgozni. Vagy légy buzi, akkor még jól is eshet számodra a sok szopás ! ;)))
Én nem haragszom rád, mindehol kell valaki, akit nem szeretnek a többiek. Ebben is te vagy a király ! :DD
Lauda mondta:
"Even three-time world champions should sometimes engage the brain before letting the mouth run at high speed, as Niki Lauda discovered to his embarrassment yesterday. Now head of the Jaguar Formula One team, Lauda recently declared that a monkey could drive the modern grand prix car, with its sophisticated electronic aids and gadgets."
Jól beégett az öreg, mert aztán beült a Jaguarba és a harmadik kanyarban kipördült. Mindenki rajta röhögött :D

Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.