Forum >> 159

RomeoOne14-03-2025 10:31:39 // 126997
És ezt nem tudják leárnyékolni, zavarni vagy csak simán kidobni a kocsiból? Egyszer utánanéztem ilyen autóvédelmi rendszereknek, abban egész komoly technológiát kellett felvonultatni, hogy ne tudják kiiktatni a nyomkövető rendszert.

Mondjuk így gyorsan rákerestem, reddit-ről az jött le, hogy a semminél jobb azért.
As an AirTag owner (4), I appreciate them for what they do, but on a scale of 1-10 for tracking stolen items, I'd give them about a 2. If your car is valuable to you and you live in a high-theft area or you have a high-theft vehicle, a true GPS tracker is your best bet.
link
leopop314-03-2025 10:16:09 // 126996
Esetleges lopás ellen 😉
RomeoOne14-03-2025 09:40:09 // 126995
Autóba miért? Én viszonylag ritkán szoktam úgy járni, hogy égre-földre keresnem kell, hogy ugyan hova tettem az autót :DDD A kulcsát már annál inkább :D
leopop314-03-2025 09:11:26 // 126994
Inkább vettem 4 db-os Airtaget 😉

1 Brerara, 1 a napi járos 1007-be, 1 a kutyára és 1 a videós cuccok táskájára így nyugalom van :)
leopop314-03-2025 09:09:50 // 126993
Ezekben a csodákban én nem bízom, úgy ahogy az autóikban sem lásd pl: Xiaomi autó 😅
Smith13-03-2025 13:47:28 // 126992
aliról töredék áron lehet venni fizikailag is sokkal alkalmasabb kulcstartókat, amik ugyanúgy a findmy-ba mennek be és kb. ugyanazt a funkciót ellátják (kivéve a helyben telefonnnal iránytűként keresést nem tudják)
viszont tényleg fillérekbe kerülnek és kiválóan működnek, egy airtag árából kb. 4-5 ilyet lehet venni :)
Smith13-03-2025 13:47:27 // 126991
aliról töredék áron lehet venni fizikailag is sokkal alkalmasabb kulcstartókat, amik ugyanúgy a findmy-ba mennek be és kb. ugyanazt a funkciót ellátják (kivéve a helyben telefonnnal iránytűként keresést nem tudják)
viszont tényleg fillérekbe kerülnek és kiválóan működnek, egy airtag árából kb. 4-5 ilyet lehet venni :)
leopop313-03-2025 10:23:36 // 126990
Az androidos alkalmazást nem ismerem.
Tuschke12-03-2025 16:35:20 // 126989
S az a legszebb, hogy az Apple fejlesztett egy androidos alkalmazást, amivel felderíthető, és kikapcsolható.
leopop312-03-2025 06:56:22 // 126988
Igen :)
Liquid11-03-2025 21:48:30 // 126987
amennyiben szifonos vagy :)
leopop311-03-2025 21:02:49 // 126986
Új videó! 😁
A legjobb nyomkövető autóba, kisállatra vagy bármire amire szeretnéd 📍🗺

Videó
Balu199008-03-2025 19:32:15 // 126985
Sziasztok.

Elèg règen írtam ide...

A segítségeteket szeretném kèrni. A szervíz, ahová eddig hordtam az autót, egy nagyon pofátlan ajánlatot adott vezèrlès ès olajcserère.

Tudnátok javasolni Miskolc környékén megbízható szerelőt, aki èrt az Alfa Romeokhoz?

Segítségeteket előre is köszönöm.
leopop308-03-2025 00:38:08 // 126984
Tudom hogy megy a rendelés, a vezérlés módosítót tőlük rendeltem anno vétel után viszont nem rendelhető ez a motortartó bak sajnos, ezért kérdeztem hátha van valakinek polcon mert akkor szívesen átvenném
Giuntini07-03-2025 18:36:49 // 126983
Meg kell rendelni! Be kell menni Karcsihoz és valamilyen módon beszerzik.
leopop307-03-2025 12:48:28 // 126982
Köszi!

Láttam ezt ennyiért, azért egy pár gumit lehet csináltatni itthon is bele mondjuk 5 ot legalább 😅
leopop307-03-2025 12:06:26 // 126980
Weboldalon náluk sincs
Giuntini07-03-2025 10:17:02 // 126979
Elaforg!?
leopop306-03-2025 12:45:51 // 126978
Sziasztok,

Az alábbi cikkszámú felső motortartó bak kéne nekem: 606940710

Tippek honnan tudnám esetleg beszerezni? Mert ahogy látom sehol nem kapni.
Ha valakinek lenne esetleg egy a polcon szívesen megvenném.

Köszönöm szépen előre is!
leopop324-02-2025 14:32:12 // 126977
Szívesen, gondoltam hátha.

Tatai olaszautó bontó? Őket próbáltad esetleg?
tirex23-02-2025 08:39:57 // 126976
Nincs sajnos, azért kösz.
Tocke16-02-2025 17:47:32 // 126975
Szia, ez jó ötlet, megpróbálom onnan is. Köszönöm!
leopop316-02-2025 10:40:20 // 126974
Szia!
Alfa Depot próbáltad?
berobbantam16-02-2025 05:36:11 // 126973
Szia.
Én az 56-nál a hátsó ajtó felett bontottam meg a kárpitot.Úgy sikerült.
Tocke15-02-2025 13:50:03 // 126972
Sziasztok, tanácsokra lenne szükségem. Tegnap történt egy kis baleset. Miközben tolattam volna be a garázsba, a garázskapu gondolt egyet és kb 2/3-ad nyitott állásnál megállt. (visszanéztem a kamerán). Ebből én hátrafelé nem láttam semmit, amit láttam, ott nem volt kapu. Az eredmény a képen látható. Sajnos az antenna talpnál kapta el és így a lemez is deformálódott. A horpadást kijavítom majd, meg kell egy kis polír, de azt nem tudom, hogy az antennatalpat hogyan szereljem le. Az SW-hez találtam blogot, de ez Berlina. Próbáltam a hátsó szélvédő felől benyúlni, de szinte lehetetlen. Le kell szednem az egész tetőkárpitot?
Bármilyen tanácsot megköszönök.

tirex24-01-2025 13:52:06 // 126971
Sziasztok. Nincs véletlenül valakinek egy darab Ti felni eladó? Az sem baj ha ütöttkopott...
liusz18-01-2025 20:53:23 // 126970
Szia! Azt tapasztaltam, hogy az első gyanus hang és a pedálvibrálós csörömpölés között egy-két hét telt el. Hamar szétmegy és viszi magával a kinyomócsapágyat is. A c635-tel talán szerencsesebb leszel mert, ha jól emlékszem a luk mellett a valeo is gyári beszállító volt. ( nekem a f40 van az autóban, ezért csak luk való bele, pont akkor 22 végén hiány volt belőle, alig tudtak szerezni, 6-7 essel kezdő számokat irtak mellé a legtöbb helyen, egy hónapig állt az autó emiatt, most nincs ilyen helyzet, elfogadható pénzért láttam nemrég a cuccokat). Lendkerék javíttatást elvetettem, érzékeny dolog a hangolása. Egyébként a luk cuccot Szombathelyen gyártják.
Gergő-15616-01-2025 10:36:43 // 126969
Szia! 260046 km van benne, és csak nemrég kezdtem el hallani, hogy zörög. A hozzáértők véleményének beszerzése több szálon már folyamatban van. :) Csak gondoltam, hogy kikérem olyanok véleményét, akik már cseréltek, mert csak ők tudják a legjobban, hogy mi vált be nekik.
Smith16-01-2025 09:04:36 // 126968
mennyi km van benne? Követem, milyen tanácsok érkeznek, nekem is C635, én 230k fölött járok. Valamilyen hozzáértő szerelőt kérdeztél már?

sajnos ez a weboldal egyra halottabb, legalábbis a klasszik topikokban kb. nem történik semmi
Gergő-15615-01-2025 12:48:57 // 126967
Sziasztok! Sajnos 2.0 JTDm-em lendkerekét elérte élete vége, és meg kell ejteni a kuplung+kettőstömegű cseréjét. Az autóban C635-ös váltó van, és minél többet böngészem az internetet, annál nagyobb csak a zavar a fejemben, ezért arra gondoltam, hogy kérek Tőletek személyes tapasztalatokat. Kinek mi vált be kuplung + kettőstömegű terén? Az anyagi vonzat mellett egy cserét szeretnék csinálni, és azt szeretném, ha boldog lennék utána is az autó használata közben :) Köszönöm szépen a segítséget!
leopop315-01-2025 09:36:55 // 126966
Szerintem emlékszel a tanácsodra én is oda mentem még 2020-ban és tényleg profik 30-40 perc alatt megvolt
sty03-01-2025 19:47:16 // 126965
Köszi a segitséget, bár nyíregy sem itt van de kb a fele a pápainak
Liquid03-01-2025 18:22:55 // 126964
Közben rájötttem hogy Pápa neked qurva messze van :) Biztosan van a közeledben is vagy esetleg BP-en egy hozzáértő...
Liquid03-01-2025 18:21:23 // 126963
Anno a TBI-hez csak egy kulcsot kaptam és Pápán készíttettem egy újat.
"Kulcs-Zár Szerviz"
A tollat lemásolták az eredetiről, majd "ráprogramozták az autóra", kb. 40 perc volt összesen, profik.
csAR03-01-2025 16:19:56 // 126962
Megnéztem közben,GR autókulcs a bácsi.De csak hívd kulcsfigurának.
csAR03-01-2025 16:18:24 // 126961
Én úgy emlékszek,a pápai kulcsos nem tudta másolni,bár ez rég volt.Én kb két éve kimostam a kulcsot,ami behalt.Van egy nyíregyházi kulcsmester,aki akkor rendberakta.Tíz forinzok volt.Pont a napokban akadt a kezembe a garancia kártyája,de a p.niszem se tudja hogy hova raktam.A Kállói úton van,a kórház mellett.Hátha Ő birtokolja a tudást.
sty03-01-2025 15:32:04 // 126960
.Elvesztettem a pótkulcsot, az Fb-n már tettem egy próbát. A kérdáésem az volna hogy Ali-ról valaki rendelt-e már kulcsházat, érdemes -e azzal foglalkozni? Kaptam egy leharcolt kulcsot is de azt is renbe kellene rakni. Pápán ajánlottak egy embert aki ilyenekkel foglalkozik de ha nem muszáj nem kocsikázom 600 km-et. Esetleg Gyöngyöshöz közelebb foglalkozik-e valaki ilyen kódolással,másolással? Thx
csAR18-12-2024 20:33:15 // 126959
Biztit néztem először,mindegyik ép.
Nem csak akkor kér proxyrendezést ha villog a km számláló?
Köszi,megpróbálom hátha előrébb leszek.
pettinke18-12-2024 18:50:29 // 126958
hát így elsőre egy proxy rendezést kellene csinálni, az AlfaOBD-t nem ismerem, de MES-sel lehet.

és megnézném a biztitáblát, hogy amikor elhalt az akksi, valamelyik body computer biztosítékot nem vitte-e magával. a kormány melletti bal táblán kéne megnézni (vagy vakon végigpróbálni az összeset)
csAR18-12-2024 11:42:44 // 126957
Üdv Urak!
Behalt az akksim,és azóta nem működik a csomagtér nyitás,és a fényszóró magasság-állítás funkció.A csomagteret kulcsnyitásra vissza tudtam állítani AlfaOBD-vel,de a csillárkapcsolót már nem.
Ha valaki penge az OBD-ben,jól megköszönném ha útba igazítana mik a lehetőségeim vele.
liusz06-12-2024 20:46:48 // 126956
Még az jutott eszembe, hogy ha a hosszbordás szíj hajtó kereke gyakran megy tönkre, az is lehet porlasztó probléma jele. Azért gondolom így, mert ez a kerék egy torziós csillapító valójában, ami alapesetben az egyes munkaütemek okozta hirtelen gyorsitásokat simitja el. Ha az egyik vagy több henger nagyobbat rúg mint a többi, akkor ez a kerék a tervezett terhelése többszörösét kapja a csillapítást végző gumi hamar feladja. Az egyenetlen rúgás egyik oka lehet a befecskendező is.
liusz03-12-2024 21:17:42 // 126955
Igen, én is úgy gondolom a porlasztón is sok múlik, ha összesen többet adagol be és akkor is ha nagyobb gázolaj szemcséket fúj be már. Mindkét esetben lesz többlet korom. Nekem zöldben van most mind már egy ideje, mióta adalékkal kitisztítottam. Ez alapjáraton igaz. Persze ez nem hiszem, hogy túl biztosat mond arról, hogy 3-4-5x fordulaton terhelésen teljesen rendben lenne, pláne hirtelen gyorsításkor. Arra az üzemállapotra nem tudom milyen ellenőrző módszer létezik, ha van egyáltalán ilyen. (Dpf nélkül fékpadon??)

Teljesen egyetértek a pörgetéssel, ugyanúgy kell tolni mint egy benzinest csak 2/3 fordulaton, akkor viszi, de 1800-2000 alá nem engedem terhelésen.

Érdekességként mondom, hogy a 2.0 regeneráláskor inkább jobban brummog, alapjáraton nem lehet nem észrevenni, fordulatot is emeli. Pályán nem tűnik fel csak motorfék üzemben. A kat.+dpf pont a turbó alatt van, nem úgy mint az 1.9-nél, ahol meszebb van, így a passziv regen valamennyit javul.
NGéza02-12-2024 10:57:13 // 126954
Sziasztok!
csak egy kis adalék a részecskeszűrő témához.
Sűrű regenerálás esetén érdemes lenne a porlasztócsúcsok állapotát vizsgálni. A részecskeszűrő remekül elfedi, hogy a csúcsokat már fel kéne újítani. A rövid regenerálási periódus jelentheti a porlasztócsúcsok hibáját is.
Számít a használat módja is. Manapság mindenki jellemzően alacsony fordulatszámon használja, "erőlteti" a motorokat. Erre ösztönöz a váltássegéd is amikor javasolja, hogy váltsál fel minél előbb. A turbós motorok már alacsony fordulatszámon is használható nyomatékot produkálnak. Azonban az alacsony fordulatszám káros a motorra és az erőátvitelre is (pl. a kéttömegű lendkeréknek is az ideális fordulatszáma 2000-3000 f/min).
Idegbajt kapok amikor valaki mellé beülök és 1300 f/min fordulatszámon megyünk a dombon felfelé és nem vált vissza csak tapossa a gázpedált. Természetesen a koromképződés is nagyobb alacsony fordulaton erőltetve, csak megfogja a koromcsapda.
Saját tapasztalat. Alfa 159 1.9 jtdm 16V előző autóm.
a motor fordulatszámot mindig próbáltam az ideális tartományban tartani, pl. autóúton 110 km környékén 5. fokozatban, 6. fokozatot csak 130 km/h környékén használtam. Városban 50 km/h 3. fokozat. Az autót vegyesen használtam többnyire persze országúton, de volt benne város is. Regenerálni nekem 1000-1200 km-enként regenerált. Az, hogy prémium vagy normál gázolajat használtam nem releváns.
A fogyasztás szempontjából pedig nem számított érdemben, hogy kicsit magasabb forulaton használtam. Látható füstöt csak egyszer tapasztaltam a regenerálás folyamán. Amúgy a többi esetben csak a megnövekedett kipuffogógáz hőmérséklet, a motor lágyabb járása és a turbónyomás mérő óra működésén lehetett látni a regenerálást.
berobbantam30-11-2024 20:32:09 // 126953
Szia.
Én régebben néztem egy videót utángyártott dpf-röl.Igaz nem alfa volt de uj korában sem hozta a gyári nyomásértékeket.A szűrő utáni szonda jelét egy ellenálással hozzáigazították a vezérlőhöz.Úgy jó volt,de sűrűbben regenerált.
liusz30-11-2024 14:05:36 // 126952
Igen ez volt a felütésemkor az alapdilemmám. A gyári egy szazas hiján egy milla, utangyartott 200, ahogy mondod, megnéztem a gyartót, nem egy garázsműhely, robothegesztők megminden, 30 éves cég. Javítas cserevel ugyanennyi, vagy több ha bontott cuccot viszel el, hogy ne álljon az autó sokat.
Alapvetően a visszahegesztesnek kell jónak lennie meg az új szűrőbetetnek. Az elég sanszos,hogy minden parameterében nem fog pont megegyezni a gyárival csak hasonló lesz, barki bármit mond. Az utangyártottról azt az infót kaptam, hogy eddig nem hozta vissza senki sem. Ha fele annyit bír mint a gyari az is jó. Még egyszer 14 év?!

Általaban az utangyartottal arra szoktam törekedni, hogy találjak a gyarival azonos gyartótol cuccot, ott meg van nemi esély,hogy a minőség azonos, de egyre kevesbé pl. gravirozott trw alsó lengőkar az nyilvánvalóan nem az, ellenpelda a dayco hosszszij szett a 156v6-ra ahol inkabb leköszörülték az alfa jelet a feszitőről csak ne kelljen dragán adni és vigye el valaki már végre.

Tehát a gyari dpf gyartó neve előrébb tudja lendíteni a dolgot a nagyobb elégedettség irányába, de lehet arra se szánnék 350-400-at.
fazek30-11-2024 08:05:48 // 126951
Jól összefoglaltad. :-) Már csak arra kellene választ találni,hogy az utángyártott dpf tudná e a gyári értékeket. Amit találtam tavaly,az 200 ezer Ft körül mozgott,ez még nem is lenne sok érte ha közel annyit kibír mint a gyári.Sajnos az utángyártott alkatrészek sok esetben silányabb minőséget képviselnek,ezért nem mertem megvenni.Gyárit nem találtam a neten,gondolom valamelyik márkaszerviz tudna rendelni,de szerintem közel lenne az ára az 1 millához. Most kell a kocsimon jobb első féltengelyt cserélni(vagy flújítani)Csöri rákeresett,és kicsivel több mint fél milla a gyári féltengely.Szóval a gyári cuccok biztos jók,de lassan nem ér annyit az autó mint amennyibe kerülne a javítása.Maradnak az utángyártott cuccok :-/
liusz29-11-2024 17:33:38 // 126950
Sziasztok!

Az alapján amit összecsipegettem tőletek és Piritu kartárstól a következőket szűrtem le.

Újonnan 800-1000km-t elfutott a 2.0jtdm autó egy regenerálással vegyes üzemben és fémtiszta volt a kipuff belseje/csöve.

Ahogy telik-múlik a km egyre jobban engedi át a kormot, mert itt-ott mikro méretben átereszt,(a felfűtések dördelik a kerámia porózusságot, és ez szépen öngerjesző lesz idővel ahogy kell a gyakoribb regen), nagyobb lyukak támadnak a kerámiában, (persze mikron, pár tíz vagy pár száz mikron méretben szerintem, ennek nem néztem utána, de mindegy is most) azaz szépen fokozatosan kormosodik a kipuff. Ezzel párhuzamosan telik fel hamuval is, amit a kapacitását csökkenti, a megfogott korom helyett hamut tartalmaz, amit már nem tud soha átnyomi kifelé a környezetbe, mert nem ég el, nem lesz kisebb szemcse vagy gáz belőle. Ezt a hamut lehet valamilyen jósággal kimosatni. Tehát amelyik kipuff fekete, az már sérült, hiába mosogatja az ember már a korom egy részét átengedi. Igaz, hogy kicsit ritkábban regenerálva működik az autó, mert a hamu egy részét kipucolták belőle.

Az igaz lehet, ha nagyon átszakadt, akkor nem tudja elkezdeni a regenerálást, mert nincs visszatartott nyomása már, de a mi esetünkben szerintem nem erről van szó, csak pici vagy kis szivárgás van. Ha odafűt neki regeneráláskor, a korom izzik, elég és ha nagy gázt ad az ember, a picike átszakadások ezrein/millióin átjut a fellazult, részben elégett, kisebb korom szemcse egy jó része és kiköpi a hirtelen ’huzattal’ együtt. Ahogy halad a km az autóban, egyre több megy át így, sőt aktív regenerálások között is. Tehát ahol fekete a kipuff, az már csak kerámia cserével orvosolható rendesen. A teljesítményoptimálás valószínűleg növeli a koromképződést, tehát ha kimosták a hamu egy részét, de a helyét több korom foglalja el adott km alatt, lehet a regenerálások közötti km pont nem fog nagyon változni.
Tocke28-11-2024 13:01:48 // 126949
Teljesítmény optimalizálás az enyémen is van :-), ezért nem hiszem, hogy az miatt lenne sűrűbb. Talán az a különbség, hogy az enyémen csak egy szenzor van a DPF-en, nem kettő. Azt hiszem a külső légnyomáshoz képest számítja ki a telítettséget, gondolom én.
fazek28-11-2024 11:17:24 // 126948
Még nálam is a gyári van,327K km.
8 éve van nálam,eleinte fel sem tűnt hogy mikor regenerál.Most már hallom a motor hangján hogy folyamatban.
Idáig kétszer mosattam a részecskeszúrőt de nem változtatott a regenerálási időn.Arra is gondoltam hogy a Manky féle tljesítmény optimalizálás miatt ilyen sűrű.
A plussz erő gondolom többlet üzemanyaggal is jár.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.