yani🍀17-06-2020 10:37:18 //
121632
A hétvégén velem is ugyanaz történt ami
Shadinnal a Tbi vel megtett első munkanapján.
Soltvadkertre menet a képen látható, a turbó vízhűtéséről a tartályba visszatérő csőcsatlakozás megadta magát.

Mivel anno építettem vízszint visszajelzőt az autóba és az működött is, így szinte azonnal félreálltam. Felnyitottam a motorháztetőt és láttam, hogy a motortér hátulja csurom víz.
Én tudtam Zoli esetéről, nézegettem is a csatlakozót, de úgy ítéltem meg, hogy jó az még.
Megvártam míg lehűlt minden. A gyorscsatlakozó tömlő félöli csonkja tört le.
A gumitömlőről egy csavarhúzóval lepattintottam a gyári bilincset, belülről kipiszkáltam a csonk elért, szétporladt darabjait. A gyoscsatlakozó csövön maradt részét viszonylag könnyen le tudtam venni. A gumicsövet feltoltam a fém csőre, majd a bilincset a csövön lévő perem mögé összekapcsoltam. Belement 2-2,5l víz. De az autó ment tovább, nem hagyott ott.
Mi a konklúzió:
Ez Shadin szavait idézve egy időzített bomba minden Tbi-nél. Lehet cserélni, de az is el fogja dobni magát. A gimicső direkt csövön történő rögzítése nagy eséllyel megoldja a problémát. A vízszintjelző beépítése pedig megmentheti a motort a károsodástól.
Lörke16-06-2020 20:13:16 //
121631
Sika Lastomer 710.
Liquid15-06-2020 21:49:22 //
121630
Én is szilóval raktam vissza. Mért lenne bajos levenni? A szike csodákra képes.
Én valami iylesmiben gondolkodnék:
Klikk
Van aki sziloval rakja fel,de ha esetleg le kell venni akkor már bajos lesz. Az a lényeg minnél laposabb legyen és tömítsen.
knrdptr15-06-2020 10:24:35 //
121628
Sziasztok! Az alany 1.9 jtdm, tegnap újra bedobta a Check - Enginet. Legutóbb pár hónapja mikor ez volt, dpf-re utaló hiba volt, kényszer regent csinált a szervíz.
Mielőtt tovább lépek, szeretném újra kiolvasni a hibakódot. Van esetleg győri cartárs aki ebben tud segíteni?
Milyen anyaggal érdemes javítani? 🙂
Tisy15-06-2020 00:44:38 //
121626
Sziasztok. Kinek volt már turbó nyomás igadozása 1.9 16v multijet motoron? Előzmények: Egr hiba miatt megált a kocsi. Teli verte a részecske szűrőt az tisztitva lett ezután. Csereltem kipuf nyomás jeladót , szivócső nyom érzékelőt, vákom szabályzót. Hibát nem hoz de a nyomás ingadozik 2000 és 3000 fordulat között . Sehol nem fúj ki. Wgt könnyen jár órával le vákumolva. Egr keverő ház tisztítva.Egr cserélve. Igaz itt volt egy kis olvadás de nem vészes a szivosor végén az összetételnél.Azt reszelővel lehetett menteni. De hozzá teszem lehet még attól nem jó . Lassan feladom vagy felgyújtom. Várom segitségetek köszi
Az ajtó panel alatt van egy lemez amire szerkezet van felfogatva stb. Az alatt adta meg magát a szigetelés. Azt kell kijavitani.
Link
Más kérdés... Kerestem de nem találtam választ rá.
Ki hogy oldotta meg a nagy eső esetén az ajtónál a szőnyeghez befolyó víz megakadályozását?
Nem vészesen, tehát nem állt a víz bent, de a küszöb belső részén megállt egy kis víz. Megelőzvén a kacsaúsztatót a pedáloknál... Valamit lehet kellene mókolni 😀
És akkor most tulajdonképpen melyik jó? 😀
Akkor korrekt, hogy 4 oldal is rosszul tünteti fel 😕
Mind a 4 ugyan úgy a 813122 cikkszámú valeo-t hozza az 1.9 és a 2.0 esetében is.
Nem jó, más a csőátmérő...
Ahogy néztem, a Te oldalad (Alba) is ugyan azt hozza 1.9-re mint 2.0-ra. 🙂
3 alkatrészes oldalt is megnéztem...
És mind a 3 ugyan azt cikkszámú kompresszort hozza az 1.9 16v-hez mint a 2.0 170 lovashoz 🤔
Ez lehetséges?
Az nem kevés 😀
Esetleg azt tudod, hogy csakis a 2.0 JTDm 170 lovas verzióból való kompatibilis vagy esetleg vannak más motorokról valók amik jók a 2.0-ra? Mondjuk pl. 1.9 16v kompreszora jó lehet a 2.0-ra?🤔
fazek13-06-2020 14:15:42 //
121614
fazek13-06-2020 14:09:17 //
121613
Hali! Látom pont a klíma a téma :-)
Ami nálad szerepel a webshopban Lucas és valeo között mi a külömbség az árán kívül?
Nekem is kellene komprsszort cserélni.
Na igen. Nézegettem bontók weboldalait és akad pár cikkszámú kiadás. De csak meglesz a belevaló... 😕 Te bontottat esetleg nem tudsz? Vagy csak újat? 🙂
Mármint, hogy melyik kompresszor kell a típushoz? Vagy mire gondolsz? 🙂
Az a szopás az összes katalógus szarul hozza...
Ma voltam klímás szakinál és megvan a diagnózis.
Gáz van a rendszerben bőséggel, viszont a kompresszor kakukk.
Nem tud elég nyomást létrehozni, ezért nem hűt és ezért nem kapcsol a hűtőventi sem.
Ha valaki tervezne klímás szakihoz menni bátran tudom ajánlani az úriembert akinél voltam. A kisujjában van minden, érti a dolgát, korrekt, jófej. 🙂 Ha valakinek kell kontakt keressen meg 🙂
Ugyanitt klímakompresszor kerestetik 2.0 JTDm-hez 😀
1.9 jtdm
1.9 tdm
Megoldás az volt hosszas keresés után, hogy utángyártott DPF teljesen rosszul működött és vissza folytotta az egész rendszert
Ketyi7812-06-2020 09:10:26 //
121605
Köszi a válaszokat. Nem szeretem az új hangokat onnan előről. Akkor így marad és szirénázok tovább.
Nodex12-06-2020 08:12:08 //
121604
Szintén 1,9 150 paci, szintén van kis fütyülő hangja a turbónak. Mankynak is feltűnt azonnal, de annyit mondott rá, hogy ne aggódjam túl.
leopop311-06-2020 23:49:51 //
121603
Mintha magamat hallanám :)
Akkor viszont nem is megy.
Ha visít, és a kipufogó sor tömítés felől jön, akkor dpf van eltomodve.
Erről a hangról van felvétel? Kíváncsi lennék, milyen
Szia! Szerintem ne aggódj miatta. Nekem 1.9 120le volt, kezdetektől (100.000 km) végig (180.000 km szirénázott, főleg hidegben. Elindítottam és mondjuk az első 3 percben, amíg be nem melegedett olyan hangja volt.
Az volt a mákom, hogy a szomszédomnak turbó felújító cége van:) Szét is szedtük, mindent átnézett és azt mondta, hogy nem a turbónak, hanem annak a ferde csőnek (sorry, nem tudom hogy hívják) amin meghajlik a füst van ilyen hangja.
2x is szétszedtük az említett intervallumban, soha semmilyen hibája nem volt.
Így adtam el a drágát, azt mondták, hogy ez ilyen...
Ketyi7811-06-2020 19:56:03 //
121598
Sziasztok!
Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
És gyönyörködök benne, annyira szép :-)

Ugyanez van, néha leakasztom a c-tekről, elviszem lemosni, vagy gurulok egyet, hogy mozogjon, aztán vissza a tető alá.
Smith11-06-2020 15:40:49 //
121595
naja, nem is kaptam meg a zöldrendszámot és ingyenparkolás sem jár hozzá :(
Liquid11-06-2020 15:37:04 //
121594
ráadásul a rosszabb fajta plugin cucc, mert igen keveset megy el az árammal :D
Smith11-06-2020 15:33:44 //
121593
Az enyémből is. Sőt az enyémből plugin hybridet.
Az utóbbi időszakban több áramot fogyasztott az állandóan rajta lógó ctek, mint gázolajat az autó.
Hihetetlen, tankoltam ma a 159-be! XD 02.27 az utolsó tankolás számlám és még volt 22l a tankban. Egyúttal összehoztuk az idei ezredik kilométert is. Ez a koronatéma hobbiautót csinált belőle..
leopop310-06-2020 22:22:51 //
121591
*minőségben
leopop310-06-2020 22:22:09 //
121590
Illetve így ki lett takarítva az olajteknő de a vezérlésmódosító szelepek is csak arról már nem csináltam képet.

leopop310-06-2020 22:18:22 //
121589
Jobb mindőségben mert az előző képeket a szerelő csinálta.
Szóval ez jött ki a mosóolajjal :/

Csabi10-06-2020 21:45:21 //
121588
Simán MES-ben is meg lehet nézni a klímanyomást, ami nagyjából elmond mindent. Kikapcsolt kompresszornál 6-7bar nyomásnak kell lennie a rendszerben 20-25fok környezeti hőmérsékleten.
Bekapcsolt kompresszornál 12-20bar között , környezeti hőmérséklettől függően nagyrészt (függ még pár dologtól)
16bar nyomásnál kapcsol az 1fokozat a hűtőventilátornál...ezek szerint ezt a nyomást nem éri el , vagy a nyomásmérő rossz...
Inkább arra tippelnék, hogy megint elment a gázod, viszont még 2bar nál magasabb a nyomás a rendszerben így még bekapcsol a kompresszor...
Kérdés, hogy minek a kábele lehet az ☝️🤔
Szia.
Az nem szakadt.Elvágták és hozzá saruzták a barnához.Kérdés miért?
kisityu09-06-2020 22:14:55 //
121585
Hozzá lehet férni fentről is de alulról sokkal kényelmesebb.
Köszönöm szépen! Holnap megnézem. Fentről hozzáférni valahogy? 🙂
kisityu09-06-2020 18:42:42 //
121583

Próbáltam fényképezni, hogy jó legyen de nem sikerült. Talán így lesz a legjobb. A teleszkópos bot végén van a kérdéses test pont. Szerintem így meg lehet találni.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.