Forum >> 159
Szasi31-12-2019 14:01:20 // 119599
Boldog újèvet minden cartársnak!
Smith31-12-2019 13:17:56 // 119598
Jó kis logó! BÚÉK mindenkinek :)
LaciR31-12-2019 13:14:06 // 119597
liusz31-12-2019 12:29:34 // 119596
Szerencsére nem hajítottam még ki a bontott donor küszöb véget, ami az ominózus bal küszöbvég javítását segítette. Nos a lényeg: furat 8.2mm, alul 12x8 a patent helye, de gondolom oda lemezcsavart teszel, mert nem reszelgeted ki egyesével. Érdemes az üregvédelmet fúrás után nem elspórolni...
ZoliNix30-12-2019 23:59:09 // 119595
Vagy csak eldugultak a kifolyók.
ZoliNix30-12-2019 23:57:29 // 119594
Szia!
Szerintem semmi komoly.
Vedd le az ajtókárpitot, lazísd meg a belső "tartó lemez" alsó csavarjait és pasztázd be az elrenyhült tömítést. Szinte biztos hogy ott folyik be a víz. Lehet hogy találsz komolyabb leírást is, de nem bonyolult. Jó szórakozást!
Szerintem semmi komoly.
Vedd le az ajtókárpitot, lazísd meg a belső "tartó lemez" alsó csavarjait és pasztázd be az elrenyhült tömítést. Szinte biztos hogy ott folyik be a víz. Lehet hogy találsz komolyabb leírást is, de nem bonyolult. Jó szórakozást!
Attila210130-12-2019 23:25:53 // 119593
Sziasztok!
Tapasztalt már valaki olyat hogy a bal hátsó ülés előtt beázik valahol a 159? Ha eső éri vagy lemosatom mosóban akkor tocsog a szőnyeg a vízben. Az ajtónál a kédergumi nincs kiszakadva. Az alja az teljesen ép, a gumidugók is benne vannak a küszöbben. A sofőr ülés alatt ahol van a légzsák csatlakozója ott gyűlik jobban össze a víz.
Köszi a segítséget.
Tapasztalt már valaki olyat hogy a bal hátsó ülés előtt beázik valahol a 159? Ha eső éri vagy lemosatom mosóban akkor tocsog a szőnyeg a vízben. Az ajtónál a kédergumi nincs kiszakadva. Az alja az teljesen ép, a gumidugók is benne vannak a küszöbben. A sofőr ülés alatt ahol van a légzsák csatlakozója ott gyűlik jobban össze a víz.
Köszi a segítséget.
Giuntini30-12-2019 19:06:18 // 119592
Hogy jelentkezett a dolog?
Tocsa30-12-2019 18:22:18 // 119591
Köszönöm ! :-)
Shadin30-12-2019 16:44:03 // 119590
Tocsa30-12-2019 15:50:12 // 119589
Sziasztok!
Valakinek van esetleg infója a patent furatok méretéről és elhelyezkedéséről a küszöbön?
TI küszöböt szeretnék felrakni az enyémre és ki kellene furkálnom neki lehetőleg a gyárival megegyező módon.
Valakinek van tapasztalata esetleg felrakásában?
Bármilyen segítség jól jönne! :-)
Köszi előre is!
Valakinek van esetleg infója a patent furatok méretéről és elhelyezkedéséről a küszöbön?
TI küszöböt szeretnék felrakni az enyémre és ki kellene furkálnom neki lehetőleg a gyárival megegyező módon.
Valakinek van tapasztalata esetleg felrakásában?
Bármilyen segítség jól jönne! :-)
Köszi előre is!
leopop330-12-2019 14:39:49 // 119588
Legalább is ott én abbahagytam az olvasást 😀
Meg a másik hogy vezess.hu cikk 😂😂
Meg a másik hogy vezess.hu cikk 😂😂
leopop330-12-2019 14:35:49 // 119587
Még írta is hogy csak most látott közelről először ezzel kezdi a cikket 😂😂
Szasi30-12-2019 11:44:08 // 119586
Nekem legalábbis ez jön le az írásaiból.
Szasi30-12-2019 11:39:37 // 119585
Mindenhez èrtek kicsit ,de igazán semmihez sem èrtem mèlyrehatóan.
Liquid30-12-2019 11:36:45 // 119584
Jó kis semmitmondó írás, tele a jól bevált sztereotípiákkal. (elektromos meghibásodások, a futómű nehezen tűri a magyar rossz utakat)
Aki ezt írta nem nagyon látott közelről 159/Brera-t.
Aki ezt írta nem nagyon látott közelről 159/Brera-t.
Szasi30-12-2019 11:29:08 // 119583
https://www.vezess.hu/magazin/2019/12/30/ez-az-a-hasznalt-alfa-romeo-amit-nyugodt-szivvel-megvehetunk/
Haddel29-12-2019 23:41:57 // 119582
Piritu - 1.000.00029-12-2019 20:31:31 // 119581
Az illető oldalán a főképe alatt van az üzenőfala.
WarbiRunner (Gyuri)29-12-2019 19:39:39 // 119580
Az átmosásos csere miért tenne rosszat? Az olaj eleve kering a valtóban, jóval nagyobb nyomáson mint átmosásos cserekor. Külön gép sem kell ehhez, egyik csövön be a friss, másikon ki a régi. Egész addig, amíg a kijövő ágon is tiszta folyadék jön ki. Kb 9-10l folyadék kell hozzá, és egy hozzáérrő szerelő aki aztán a szintet adott hőfokon pontosan beállítja. A költsége 80e körül volt nekem. A szűrő egy fémszivacshoz hasonlít, a cseréje nem éri meg, merr nagy bontással jár , nem kell vele foglalkozni, nem egy finomszűrő amiről szó van, semmi nem történik ha nincs cserélve (a folyadék viszont rendszeresen!)
Giuntini29-12-2019 18:28:59 // 119579
A váltóolajat 60 ezer km környékén ajánlott cserélni. Igen az átmosásos olajcserében benne van a rizikófaktor, hogy eltömít valamit a váltóban. De csak így megy le teljesen a régi olaj. Mellette nem olcsó ez a művelet. 150 ezer ft környékén megy az olajcsere. És a szűrő??? Aisin váltóban úgy cserélsz szűrőt, ha kiveszed a váltót. Akkor könyörgöm mi a legjobb megoldás? Kivenni a váltót, szűrőt és olajat cserélni 300 ezerért?
Én azt javaslom, cseréld le az olajat, kb lejön 3,5 liter. Menjél vele, majd a következő motorolajcserénénél, ismét cserélj váltóolajat. Így már új lesz szinte az olaj, kevesebb benne a rizikó.
Én azt javaslom, cseréld le az olajat, kb lejön 3,5 liter. Menjél vele, majd a következő motorolajcserénénél, ismét cserélj váltóolajat. Így már új lesz szinte az olaj, kevesebb benne a rizikó.
Prof29-12-2019 16:40:26 // 119578
Privátot hogy tudok írni? Nem találom az oldalon. (Bocs, még új vagyok errefelé! :D )
Vagy e-mailre gondoltál?
Vagy e-mailre gondoltál?
Prof29-12-2019 16:35:50 // 119577
Köszönöm a válaszokat!
Lenne még néhány kérdésem, hátha tudtok rá valamit mondani:
A klímája se működik rendesen. Néha gondol egyet és nem kapcsol be, a klímacső ilyenkor forró a motortérben, aminek hidegnek kellene lenni. Első körben a relé lett cserélve, utána jónak tűnt, de újból jelentkezett. Volt klímásnál, de nem oldódott meg. Jó a nyomás benne, fel van töltve. Valami elektronikai/szenzor gond lehet? Találkoztatok már hasonlóval?
Illetve Q.tronic automata váltóban milyen rendszerességgel és módszerrel ajánlott az olajcsere? A sima leeresztés+olajcsere esetén benne marad a régi olaj nagy része tudtommal. Hallottam a flush (átmosásos) géppel történő cseréről, amivel 100%-ban cserélhető az olaj, de azt is mondják róla, hogy rosszat tehet a váltónak, mert a feloldott szennyeződés eltömítheti a váltó szelepeit, amennyiben régi, rossz állapotú olajnál történik a flush. Mi a megoldás?
Lenne még néhány kérdésem, hátha tudtok rá valamit mondani:
A klímája se működik rendesen. Néha gondol egyet és nem kapcsol be, a klímacső ilyenkor forró a motortérben, aminek hidegnek kellene lenni. Első körben a relé lett cserélve, utána jónak tűnt, de újból jelentkezett. Volt klímásnál, de nem oldódott meg. Jó a nyomás benne, fel van töltve. Valami elektronikai/szenzor gond lehet? Találkoztatok már hasonlóval?
Illetve Q.tronic automata váltóban milyen rendszerességgel és módszerrel ajánlott az olajcsere? A sima leeresztés+olajcsere esetén benne marad a régi olaj nagy része tudtommal. Hallottam a flush (átmosásos) géppel történő cseréről, amivel 100%-ban cserélhető az olaj, de azt is mondják róla, hogy rosszat tehet a váltónak, mert a feloldott szennyeződés eltömítheti a váltó szelepeit, amennyiben régi, rossz állapotú olajnál történik a flush. Mi a megoldás?
Trombozis29-12-2019 14:21:16 // 119576
:-):-):-):-) ismerek olyan szerelőt, aki az egyikből kiszedi a cuccot és átrakja a másik autóba. Beszélhetsz vele! :-D:-D:-D
Zolibácsi29-12-2019 13:52:18 // 119575
Üdv a klubban.
Liquid29-12-2019 13:24:48 // 119573
[TROLL ON]
fékzsírt neki :D
[TROLL OFF]
fékzsírt neki :D
[TROLL OFF]
Liquid29-12-2019 13:23:37 // 119572
Tudtommal nemigazán javítható, de a 166 20V hengerfeje minimális alakítás után felrakható. Viszont valaki említett itt egy céget akik meg tudják javítani, de nem emlékszem ki és mikor :)
Balu199029-12-2019 13:22:49 // 119571
Szia.
Bontottal ne kísérletezz, valószínű, hogy csak szívni fogsz vele. Újat csakis Fiat/Alfa szerviz fog tudni intézni (ezek új hengerfejek, gyár által revízión átesett darabok), nekem is a helyi Fiat szerviz csinálta meg, azóta hibátlan.
A felújítottakat szintén hanyagolnám, erről pár Cartárs tudna mesélni.
Nem olcsó így se (ennél a kocsinál nincs olcsó dolog, kell neki mindenből a prémium és a gyári, ha nyugodtan akarsz aludni), de ha figyelsz rá, akkor gondtalan életed lesz (két év garancia van mindenre).
Ha érdekelnek a részletek nyugodtan írj privát üzenetet vagy olvasd végig a blogom.
Bontottal ne kísérletezz, valószínű, hogy csak szívni fogsz vele. Újat csakis Fiat/Alfa szerviz fog tudni intézni (ezek új hengerfejek, gyár által revízión átesett darabok), nekem is a helyi Fiat szerviz csinálta meg, azóta hibátlan.
A felújítottakat szintén hanyagolnám, erről pár Cartárs tudna mesélni.
Nem olcsó így se (ennél a kocsinál nincs olcsó dolog, kell neki mindenből a prémium és a gyári, ha nyugodtan akarsz aludni), de ha figyelsz rá, akkor gondtalan életed lesz (két év garancia van mindenre).
Ha érdekelnek a részletek nyugodtan írj privát üzenetet vagy olvasd végig a blogom.
alfa155gyuri29-12-2019 13:08:52 // 119570
Hibátlan állapotú csak csikorgó féktárcsát átveszek (zimmerman,rotinger,ate,ebc) :)
alfa155gyuri29-12-2019 12:59:27 // 119569
Fékbetét paszta és nem csikorog!
Smith29-12-2019 11:35:49 // 119568
Már csak az a kérdésem, hogy akkor akinek szenyonos, az mit tegyen?
166-nál vettem Erhardtól párban eredeti Valeo-t ami halogénes. Aztán a régi xenonosból átépítettem a hátulját, a foncsort pedig felújíttattam kb. 7000 Ft-ért. Így 87000 Ft-ból megállt a jobbos és a balos, tökéletes, hibátlan lámpák lettek, új búra felújított foncsor, stb.
159-nél mennyire járható ez az út hogy a H7/H7 halogént (ami még megfizethető Marelliben) kombinálni a Xenon-os "nem elhasználódó" maradékával? Hátsó rész, kupakok, trafó, foncsor, stb. Ami cserélős lenne az a foncsor de az felújítható és elől a remek műanyag búrák...
Valaki látott már egymás mellett halogént és xenonost? Mekkora a különbség?
166-nál vettem Erhardtól párban eredeti Valeo-t ami halogénes. Aztán a régi xenonosból átépítettem a hátulját, a foncsort pedig felújíttattam kb. 7000 Ft-ért. Így 87000 Ft-ból megállt a jobbos és a balos, tökéletes, hibátlan lámpák lettek, új búra felújított foncsor, stb.
159-nél mennyire járható ez az út hogy a H7/H7 halogént (ami még megfizethető Marelliben) kombinálni a Xenon-os "nem elhasználódó" maradékával? Hátsó rész, kupakok, trafó, foncsor, stb. Ami cserélős lenne az a foncsor de az felújítható és elől a remek műanyag búrák...
Valaki látott már egymás mellett halogént és xenonost? Mekkora a különbség?
Prof29-12-2019 11:26:52 // 119567
Sziasztok 159 tulajok!
Egy 159 2.4 JTDm boldog tulaja voltam kb. 3 hónapig, amíg hengerfejes nem lett.
Volt nyomáspróbán a hengerfej, sajnos nem javítható. Tudnátok segíteni, merre találhatnék használt vagy új hengerfejet elfogadható áron?
Köszi előre is a válasz(oka)t!
Egy 159 2.4 JTDm boldog tulaja voltam kb. 3 hónapig, amíg hengerfejes nem lett.
Volt nyomáspróbán a hengerfej, sajnos nem javítható. Tudnátok segíteni, merre találhatnék használt vagy új hengerfejet elfogadható áron?
Köszi előre is a válasz(oka)t!
Shadin29-12-2019 10:40:42 // 119566
TRW-TRW csikorgott a Tibin, ATE sport betét a TRW tárcsán szintén. TRW tárcsát nem javaslom.
Krisz5629-12-2019 10:20:20 // 119565
Köszi mindenkinek a segítséget! Akkor marad úgy néz ki az új, mert a bontott, jó állapotban lévő, de foncsorozásra szoruló 45-50e Ft közt adnák több helyen is és még a rendbetétele 25-35e Ft környéke lenne. Akkor meg inkább veszek bele Magnetti Marellit kedvezménnyel 70e Ft körül.
Haddel29-12-2019 07:54:20 // 119564
Nálam az a vicces,eddig még csak a Bocin volt bajom csikorgó fékkel. Többi autómon nem. Ja meg most az autoszállító trélerem kezdte el csinálni,pedig abban még nincs is 2000 km sem:(
Zselé28-12-2019 22:10:30 // 119563
Természetesen biztos vagyok benne, hogy nem direkt ajánlott neked csikorgós kombinációt, nem is feltételeztem ilyet! Én is a szerelőmnél veszem az alkatrészt és ő is szereli be -szintén sokan járunk hozzá, lehet hogy ugyanarról van szó - , de én általában 2-3 gyártó tárcsájára/betétjére kérek ajánlatot tőle, aztán választok egy azonos párost. Amúgy épp ATE tárcsám és betétem fut, csendben vannak.
Attis28-12-2019 21:57:01 // 119562
Én csak leírtam a szerelőnek, hogy mit szeretnék (elég sokan hordjuk oda az autót). Ő mondta, hogy ezzel jó lesz. Tudom, hogy nem direkt vett olyat, ami csikorog. Mindenesetre meg írtam neki is, hogy ha másnál cserél, akkor szerintem ne ezt a kombinációt használja, mert ez is csikorog. Eredetileg ATE betétet írt, de azt mondta a helyszínen, hogy az épp akkor nem volt, de ez is prémium. Én hiszek neki, ez van. Lehet csak az enyém ilyen kényes... :)
Attis28-12-2019 21:53:16 // 119561
167ezer volt az anyag+szerelési díj. Előtte gyári tárcsa+betét volt benne. Nem voltak elkopva, csak idegesített a csikorgás, főleg városban ciki, ha lassítasz és gyalogosok is vannak. Most már így marad, többet nem cseréltetem ki amíg a kopásjelző nem jelez, mert ez így nettó pénzkidobás volt sajnos. (Jelenleg sokkal kevésbé csikorog ezt aláírom, de nem ezt vártam, hanem azt, hogy csendben maradnak).
Zselé28-12-2019 21:51:27 // 119560
Csikorgást elkerülendő mindig azonos gyártó tárcsáját és betétjét veszem - eddig bejött!
Giuntini28-12-2019 21:38:45 // 119559
Rotinger sporttárcsával és gyári betétekkel nem csikorog.
Szasi28-12-2019 21:29:44 // 119558
Azèrt gyönyörű ez a vas akkor mèg más volt a tevezèsi filozófia.
https://youtu.be/HpIS3LEfFGM
https://youtu.be/HpIS3LEfFGM
Attis28-12-2019 21:16:46 // 119557
Nincs egy hónapja hogy cseréltettem az összes tárcsát és betétet. Két kívánságom volt: fogjanak rendesen és ne csikorogjanak. Az első összejött, mert fognak viszont ezek is csikorognak. Nekem Brembo tárcsák és Ferodo betétek kerültek fel. Remélem melegebb időben jobb lesz....
Haddel28-12-2019 21:14:57 // 119556
Akkor lehet megpróbálom az Ate betétet. A hátsó fékemre is rá kell néznem ,2 éve újítottam fel a nyerget,de most kanyargós úton hallottam,hogy néha cicereg. Nem jó minőségüek már ezek a mai gumi alkatrészek. A kézifék kötél végére rakott wartburg gumiharang is kirepedt már,azt is ki kell cserélnem.
Trombozis28-12-2019 20:24:34 // 119555
Közeledik nekem is a nagy szám. :-)
Trombozis28-12-2019 20:23:18 // 119554
ATE?
TRWvel mi is szívunk a hjundájon.
TRWvel mi is szívunk a hjundájon.
ZoliNix28-12-2019 20:14:10 // 119553
A TRW páros is "nyiszog". Lehet hogy csak a betét lenne rossz?
Gondoltam jó lesz, de ezek szerint nem kellett volna TRW betétet vennem.
Gondoltam jó lesz, de ezek szerint nem kellett volna TRW betétet vennem.
Haddel28-12-2019 19:30:36 // 119552
Amugy gondban vagyok,kicseréltem a féktárcsát elől ,mert csikorgott a fék,viszont az új tárcsával is néha becsikar a fék. Trw betét van most benne. Vajon milyet kellene vennem a Zimmermann tárcsához,hogy jó legyen?
fazek28-12-2019 15:24:21 // 119551
Csatlakozom az előttem szólókhoz!
Depo egy rakás sz@r!
Maradj a "B" verziónál,vegyél egy bontott lámpát és csináltatsd meg a foncsorozását.
Én kidobtam 60k forintot az új lámpákra,de végül a régi lámpa rendbehozatala oldotta meg a problémát.
Depo egy rakás sz@r!
Maradj a "B" verziónál,vegyél egy bontott lámpát és csináltatsd meg a foncsorozását.
Én kidobtam 60k forintot az új lámpákra,de végül a régi lámpa rendbehozatala oldotta meg a problémát.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
421
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?