Csabi02-03-2019 19:25:24 //
115214
Mitől kisebb, amikor pont nagyobb felületen éri a menetszél, igaz tompítva van a hűtők miatt, de akkor is merőlegesen éri, míg az alján,mondjuk úgy, hogy súrolja.
Az autópályás regen "kerülésre" szerintem, a motor amúgy is nagy hőterhelése ad okot.
Tavaly VTT-re menet lőttem pont egy képet, amikor 32fokban 140körül már 96°-ra állt be a hűtővíz...Ha erre ráindít egy regent, az még növeli a hőfokot...szerintem ezért.
(Nem mellesleg ez ugye a termosztátnál mért hőfok, ami a blokkban egyes forró pontokon akár már forrás közeli lehet...)

Egyébként szerintem abban számít legtöbbet az eltérő elhelyezés, hogy a motortérben kisebb a menetszél hűtő hatása. Könnyebben eléri a kritikus hőmérsékletet.
Jelenleg ez az egyetlen teóriám arra is, hogy miért nem szeret nagyobb tempónál (V>100km/h) regenerálni.
Mindig autópályáról lehajtva, városba beérve kezdi el.
Csabi02-03-2019 18:44:48 //
115210
Legutóbb, tisztán autópályás használat mellett 830km-ig bírta...

Csabi02-03-2019 18:37:54 //
115209
A várost inkább az újabb szoftver miatt bírja jobban. A közelebbi DPF annyiban segít, hogy hamarabb felmelegíti a regen során, nem kell annyi plusz nafta hozzá, fogyasztásban jelenthet pár decit...
A 2,4-em átlag 1000km-es regenje, a szoftverfrissítés után 500ra csökkent... A 2.0 ilyen használat mellett 350-400...
Jajj bazz.. még ezt is simán komolyan veszitek? :-DDD
Ennyire nem ismertek... :-) Baszus kinéztetek belőlem ezt? :-DD
kellet már egy rendes autó, hogy a szomszéd megnyugodjon? :-)
Ehhez a megállapításhoz én is csatlakozom.
De ez most minek? Erre van ott a 146, nem?
sok típusnál elég a szűrőt kicserélni... csak nem cserélik
csodaszép :DDD inkább busszal járnék :P
Jesszus... még az Alfa is visszahúzodott, amikor meglátta. :)))
Egyébként Gratula.
Annyiban azért butaságot beszélt, hogy elég a szűrőt kicserélni.
Ugyanis - mint ahogy itt sokan tudjuk - a szűrű hibák 90%-ában nem is a szűrő maga megy tönkre, hanem valami egészen más jóval a DPF előtt.
Sajnos nincs egy olyan megfelelő infrastruktárával - és mindennemű politika mentes - akarattal bíró szervezet aki tudná és akarná meg(fel)mérni, hogy a szállóport mi bocsájtotta ki.
Mert véleményem szerint a nagy kibocsájtók a fővárosban sem az autók, hanem az ipari üzemek és a fűtés.
Illetve sajnos tényleg felelős a sok herélt (swirl, EGR, DPF) és remapolt magasnyomású dízel és sok busz illetve teherautó. Sajnos ez is tény.
Ha lenne tömegből kiemelés, mérés és szigorúbb műszaki vizsga javulhatna a helyzet.
Sajnos a műszaki vizsgáztatók és a rendőrök is b@sznak rá. :(
Pedig tényleg milyen jó lenne...
Nálunk. meg hosszas vajúdás után megérkezett az utód :-DDDD
A családi sporthotheccs 3 gyerekhez pedig Ő:
:-DDD
Hugomék beleszerettek a 159-be :-) De teljesen. Nekik próbálok segíteni, hogy találjunk valami pénztárcájukhoz is illő, és használható darabot. Szerintem egy ilyen 2.0 dízel lenne a jó irány. Ha nem akarnak fórumot olvasva rettegni, akkor tutira :-P
ne má... hogy, hogy? :DDD
Köszi srácok, szerintem ebbe az irányba mozdulunk. Úgy érzem lesz a családban hamarosan még egy Alfa :-)
Vályi normálisan beszélt a reggeli műsorban. Előtte egy hozzá nem ertő greenpeace-s hülye mondta a baromsagait. Elkezdte, hogy az összes diesel-t ki kell tiltani, mert hiába van rajtuk részecskeszűrő, a nitrigen oxid hatalmas ami szennyezést kibocsat. Az a baj, hogy az íróasztalkukacok olvasnak valamit, és mar mondják, de csak az első dort olvasták el. Az Egr-t pont erre találtak ki, mert a mai dízelek nitrogén oxid kibocsátása sokkal nagyobb. Vályi viszont normálisan megmondta, hogy ezek a környezetvédő cuccok előbb vagy utóbb tönkremennek, és nem hajlandóak az emberek ebbe nagy pénzeket beletenni, csak kiiktatják. Minden ugyanaz mint a politika! Egy birka ugat valamit, a többi meg utána beget.
novitec kipuffnak van eddig a legbrutálisabb hangja amit hallottam sokkal dörmögősebb, mint a ragazzon vagy supersprint....
Nem tudom, mert nem használom városban :DDD
De egyébként elég ha megnézed, hogy hányszor merül fel a 2.0-val kapcsolatban, hogy ki kéne venni a DPF-et belőle, le kéne falazni az EGR-t vagy bármi hasonló.
Én egy 2.0-sról sem tudok, amiből kivették volna a szűrőt, a lefalazással meg Shadin próbálkozott, de abból is csak a baj volt.
Egyedül az EGR hűtőfedél lehet necces, ez már több embernek is előjött, de preventív karbantartással ez is elkerülhető (én még preventíven sem cseréltettem).
Szerintem az egyik legjobb dízel. Párom Giuliettajaban az van és napi szinten varosozik. Minden tökéletes, megbízható csak ajánlani tudom ha a megbízhatóság számít. Mellesleg egész jól is megy.
Más : A 2.0 jtdm motorról tudok legkevesebbet. Igaz az a teória, hogy ez a várost is jobban bírja már a normálisabb DPF elhelyezés miatt? Az 1.9-hez képest jelentősen kiforrottabb, érdemes inkább ebben gondolkodni vagy tökmindegy és hasonló a macera faktora? :-)
Egyébként meg a Sandero-t is meg kell írni :-DDD Ezek a dácsiák nagyon agresszív dögök ám. Élen a Dokker furgonokkal. A városban állandóan ilyenek szigorkodnak velem. Nem engednek be, leszorítanak, gyorsulnak, kínlódnak. És úgy cikáz(ná)nak, mintha valami gokart lenne, csak se futómű, se kraft hozzá. Egyet a múltkor már videóra vettem, annyira túltolta a hülyeséget. :-D
A benzinesnél könnyebb komoly hibát ejteni. A dízel megengedőbb, mert nem kell fix arányt tartani az üzemanyaggal, nincs gond a keverék elszegényítésekor, stb. Sajnos emiatt a dízel tuningot műveli boldog-boldogtalan. Amit nekem 60e-ért írtak anno a 105 lovasra, az is egy elképesztően inkorrekt program volt. Mégis jól ment az autó. Aztán amikor megírtam rendesen, jobban ment, halkabb lett, kevesebbet fogyasztott. Nem 10p alatt firkáltam meg, hanem hónapokig számoltam. Érdemes :-) Én a 159-ből is kilomoltam a boxot, és nem bántam meg. Abban a progiban is van jópár hét munka, de megérte beletenni. Amit eredetileg tudott az autó gázreakcióban, vezethetőségben az nagyon gáz volt.. szerintem. A gázpedálnak távoli köze volt ahhoz, hogy mit csinál az autó. Az eredménnyel még most is csak nagyjából vagyok elégedett, de sajna innentől a váltót kellene programozni tovább, amihez nem értek :-(
Csabi01-03-2019 23:19:40 //
115189
Csak finoman a számokkal nehogy sandero legyen a VTT-re :))
Ezért jó a box , nem kísért :)
Így kezdődik. A pénzért vett programnál rájössz, hogy alig változtattak valamit, mégis jobban megy az autó. Egy év múlva figyeld majd meg, már a saját progiddal fog futni, amiben mindent átírsz :-) Nekem egy koplett excel munkafüzet 10 füllel csak az illesztések és számolások :-) Nincs megállás.
Dehogynem.. Win7 64bit-en használom. Tény, hogy nem minden verzió megy fel. A Win8.1 64bites tabletre is felment.
Lehet nem véletlenül tiltották le a kommentelést a videó alatt :DD
Shadin01-03-2019 18:35:19 //
115185
WinOLS nem fut 64 biten meg virt. gépen sem, kell egy céleszköz.
Shadin01-03-2019 18:34:38 //
115184
Mármint a program kezelése egyszerű nem a programozás totális átlátása :-)
Hülyebiztos a turbónyomás, nem üzemmeleg motornál jelentősen visszavette a Squadra, meleg motornál meg feljebb tolta 2 tizeddel. Üa. nyomáshoz nyúlt még hozzá és az egyik gyújtástérképhez, ami a közepes terhelésen érvényesül. Szóval elég kamu szagú ez a mindent mindenhez programozni kell :-( Simán megemelte a turbónyomást meg az üa. nyomást, meg mókolt valamit a gyújtáson de a legnagyobb változás a throttle valve 5 térképén van.
Persze, a WinOLS-al érdemes dolgozni. Ha van damos, akkor onnantól egyemes az út, bármit átfirkálhatsz :-)
Shadin01-03-2019 18:26:05 //
115182
Sikerült. Egyszerűbb mint gondoltam, csak rá kell érezni. Az ECM Titanium csak a nevesebb térképeket ismeri, egy csomó mindent a WinOLS-sel lehet meglépni, ahhoz van damos-om a TBi-hez is.
Akkor siker? Jól néz ki, én is az ilyen szépen kisimított felületeket szeretem, semmi hirtelen átmenet :-)
Shadin01-03-2019 18:16:52 //
115180
Ilyen gyönyörűen írtam meg Nagypatesz pedál/pillangószelep térképét :-)
Ilyen meg volt amit a hollandok írtak:
Ez meg a gyári:

Naná :-) Plusz biztos lehetsz a szerelődben, hogy normális munkát végez. Saját ügyfelének merte ajánlani, akkor az rendesen van osszerakva :-)
Shadin01-03-2019 08:26:19 //
115178
Vályi a Rádió1-ben tegnap.
YT
Köszi ez használhatóbb mint amit az enyém csinált. De még így is csak lehúzás szaga van
SzTomi01-03-2019 07:42:10 //
115176
Ez így elég bosszantó. Ha már fizetsz érte miért nem generálják le pdf-be?
Azért megpróbáltam:
link
Hát igen, sok szar van a piacon. Tegnap hívott a szerelőm hogy az egyik ügyfele ilyen autót keres mint az enyém és ajánlotta neki. Azt hiszem ezt vehetem elismerésnek :)
Igen, ezt már tudjuk is róla biztosan, hogy városozós autó volt. Ellenben valós a méter.
Látom, igen, foglalkozós, nyilván, valószínűleg egr+szívócső lapátkák, de kiolvassuk ha megnézzük . Amit lehetett lekértünk róla, Autóház Budaőrstől van, aztán A Duna autó szervizelte, de sokkal több infót nem tudtunk összeszedni. Kárkifizetés is volt rá, de ez sem kizáró ok. Én csak segéd vagyok a sztoriban, hugomék nézik. Próbálok objektív maradni és tényleg segíteni. A költségekre, veszélyekre felhívtam a figyelmet, de elkedvetleníteni nem akarom őket, ne én álljak útjában az Alfázásnak és az öthengerezésnek.
Azzal ismét szembesültem, hogy mekkora szemétdombban kell normális autót találni. Sírnék, ha bármelyik autóm olyan igénytelen állapotban lenne mint a 'kitűnő' állapotúnak hirdetett pár hulladék kupac amit eddig megnéztünk :-(
Valószínűleg elég beteg. Meg anyataxi volt városban, azért a kevés km :D
Kazes☻28-02-2019 23:08:47 //
115171
Hol van a csel...?! ;)
Hidegen nehezen indul. Amúgy nem tűnik lerúgott darabnak, de hát a képek csak képek
Ezt az autót, kereskedési ismeri esetleg valamelyikőtök?
a másik vicc, hogy a sérülés jelentésnél csak az az ország nincs ott ahonnan származik...
és tudom hogy a bal első sárvédőt javították még Olaszországban.
PDF nyomtatásra alkalmatlan az oldal, letöltés meg nincs. Most HTML kódot , vagy egy weboldal másolatot kinek adjak?
Smith28-02-2019 21:59:30 //
115165
Mi az, hogy nem lehet lementeni? Ha a képernyőn megjelenik, akkor ez lementhető így vagy úgy.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.