Próbálok jót keresni, de nehéz. Most megnéztem mi van a keleti országrészben (Debrecen-Nyíregyháza), elvertem rá egy fél napot, meg az utazás, de egyik autónál se maradtam többet 5 percnél.
Norby egyébként azt mondta, a Ti kerekek nélkül odaadja 2,4-ért az övét, de az már nekem picit sok sajnos. Meg hát a nyárit is akkor egyből venni kéne, ami körülbelül 120ezer forint lehet. Bár élőben nem láttam, de gondolom az szép állapotban van.
Forum >> 159
csokagm05-05-2017 13:34:10 // 94450
Liquid05-05-2017 13:29:39 // 94449
pont azt szeretem benne (többek között) hogy van "súlya" a váltónak, kormánynak
Shadin05-05-2017 13:28:38 // 94448
Eddigi legjobb váltóm az M32-es...
159 Indigo Gray 2.4 Monster05-05-2017 13:05:38 // 94447
Az 1.9 a váltó súlyosan, nehezen kapcsolható. Biztos nem vezettek még manuális 2.4 et :D
Giuntini05-05-2017 12:57:18 // 94446
Szerintem jó cikk!
Haddel05-05-2017 12:34:29 // 94445
Giuntini05-05-2017 12:29:05 // 94444
Ez nem csak a 159-nél van így, a BMW-nél is ugyanez a helyzet. A jót egyszerűen nem hozzák be. Szerintem úgy kell most nekiindulni a 159 vételének, hogy van rá 2,5 millió forintod, évjárattól függetlenül, megnézed hogy a kasztnija egyben van, és bízol a jó szerencsében. Es mellette van egy millió tartalékod, amit rá tudsz áldozni. Mert egy turbó felújítás alsóhangon 200 ezer.
yani🍀05-05-2017 11:55:47 // 94443
Sajnos nagyon leharcoltakat hoznak be az országba. Korábban volt erről már vita itt a fórumon is, de az biztos, hogy egyre nehezebb jó állapotút találni.
Azokat próbáld megnézni, amiket az adok-veszekben is hírdetnek!
Azokat próbáld megnézni, amiket az adok-veszekben is hírdetnek!
Smith05-05-2017 11:44:17 // 94442
A kínálat bőséges, de az általános állapot az valami siralmas, és szinte majdnem mindegy, hogy 1.5M-nál vagy 2.5M-nál keresgélsz. :(
csokagm05-05-2017 11:30:10 // 94441
Én nézek rossz autókat vagy valobsn rengetegnek levsn utve a küszöbe kavicsokkal, amitől persze rohad is. Pedig bőven nem a kínálat legaljat nézem.
RomeoOne05-05-2017 09:51:36 // 94440
Mindig ez az egyes, vészmód szöveg, kicsit túlaggódod :D
Azért mert köhhint kettőt indításkor, még nem fog lerobbanni.
Különben is, vészmódban is simán el lehet autókázni, 90-100-al, csak előzni nem nagyon fogsz tudni meg 4-esben már nem nagyon akar gyorsulni.
Azért mert köhhint kettőt indításkor, még nem fog lerobbanni.
Különben is, vészmódban is simán el lehet autókázni, 90-100-al, csak előzni nem nagyon fogsz tudni meg 4-esben már nem nagyon akar gyorsulni.
PBali05-05-2017 09:47:57 // 94439
Sziasztok! Kis olvasnivaló, akit érdekel:
https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/alfa_romeo_159_1_9_jtdm_distinctive_2005_-_giulia_osszehasonlito-19162
https://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/alfa_romeo_159_1_9_jtdm_distinctive_2005_-_giulia_osszehasonlito-19162
WarbiRunner (Gyuri)05-05-2017 09:40:27 // 94438
No... a lusta énem alkotott. Mutatom:

Kell hozzá egy mini csavarhúzó:

Beindítottam hidegen, 16.5 fokban. Ahhoz már hozzászoktam, hogy 1-2 ütemet furán jár hidegindításkor, ez valami más lesz, de ezen túl tudom tenni magam. Viszont aztán szép simán jár, a korrekciók nem ugrálnak, és tök hidegen is 1.5 alatt van mind. Tegnap (0) (-5) (0.6) (0.9) (5) ről indultunk.
Szerintem simán szét hajlanak az érintkezők. A box csatik régi fajták, belenézve szemre is szorosabb, mit ezek a sárga sz--ok.
Most húzok dolgomra, remélem nem 1-es vészmódban térek haza. Majd megírom :-)

Kell hozzá egy mini csavarhúzó:

Beindítottam hidegen, 16.5 fokban. Ahhoz már hozzászoktam, hogy 1-2 ütemet furán jár hidegindításkor, ez valami más lesz, de ezen túl tudom tenni magam. Viszont aztán szép simán jár, a korrekciók nem ugrálnak, és tök hidegen is 1.5 alatt van mind. Tegnap (0) (-5) (0.6) (0.9) (5) ről indultunk.
Szerintem simán szét hajlanak az érintkezők. A box csatik régi fajták, belenézve szemre is szorosabb, mit ezek a sárga sz--ok.
Most húzok dolgomra, remélem nem 1-es vészmódban térek haza. Majd megírom :-)
pettinke05-05-2017 08:36:31 // 94436
reggel van, nem tudok értelmesen írni...
szóval ha üresen nincs meg a 12.7 V, az gyanús.
ha indítózáskor leesik 10 V alá, akkor biztos megborulnak az ECU meg az ABS comp.
további gyanú: testkábel pontokat ellenőrizni!
szóval ha üresen nincs meg a 12.7 V, az gyanús.
ha indítózáskor leesik 10 V alá, akkor biztos megborulnak az ECU meg az ABS comp.
további gyanú: testkábel pontokat ellenőrizni!
pettinke05-05-2017 08:23:20 // 94435
Akkumulátorra gyanakodjál. Ha terheletlenül nincs meg a 12.7 Volt, illetve indítózáskor 10 V alá esik, akkor meghülyülnek a számítógépek.
Rivers05-05-2017 08:17:10 // 94434
Sziasztok!
Találkoztatok már olyan helyzettel,hogy egyszer csak kiírja az autó besz@rt a ABS/ESP/ASR/VDC és vedd elő a kézikönyvet..... de az autó megy tovább változatlanul mintha mi sem történt volna,de viszont leállításnál csak hosszú gombnyomásra áll le a motor. Újraindításnál meg mintha mi sem történt volna. 2 hete jött először elő meg tegnapi nap.
Valaki tud valami okosat?
Találkoztatok már olyan helyzettel,hogy egyszer csak kiírja az autó besz@rt a ABS/ESP/ASR/VDC és vedd elő a kézikönyvet..... de az autó megy tovább változatlanul mintha mi sem történt volna,de viszont leállításnál csak hosszú gombnyomásra áll le a motor. Újraindításnál meg mintha mi sem történt volna. 2 hete jött először elő meg tegnapi nap.
Valaki tud valami okosat?
TS04-05-2017 22:06:01 // 94433
Sajnos kényesek a modern dieselek.A legrosszabb a dologban hogy nincs időm heteket várni mire kideritenek dolgokat.Szerencsére a feleségem voyagerével addig el tudok mászkálni míg betegeskedik az alfa,de addig neki nincs kocsija.Ezért is igyekszem kicserélni minden problémásnak mondott szart a kocsiban,hogy végre összeálljon.A roveremmel ugyanez volt.Vásárlás után mindjárt 1800€-t költöttem rá,de az utána meghálálta,hatvanezreket elmentem nem várt szervíz nélkül.
Smith04-05-2017 22:03:45 // 94432
Ha minden megfelel az autóval, ne a BOSE megléte vagy hiánya legyen az, ami miatt nem őt választod. Úgyis kicserélnéd a fejegységet majd, és akkor meg csak bonyolítja ha van benne bose.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:53:10 // 94431
Na erre kiváncsi leszek. Az egr-t én kizártam, az egr conrol csak első gázadásra kapcsol, 480mg levegő mellett is rángat. A szívósorban 30e km van, nem kéne rossznak lennie. Nem kicsit belemerültél a dologba, de megértem. Idegesítő, és én sem hiszem, hogy ez így normális. Majd referálok, hogy a csatlakozó csere meggyógyította e. Az injektorokat nem piszkálom, mert látom, hogy teljesen hektikusak a korrekciók amíg berángat, aztán meg az is helyre jön.
TS04-05-2017 21:43:55 // 94430
Nálam a jelenség ugyan ez.Mármint az egyenetlen alapjárat a külső hőmérséklet függvényében.Szintén 2,4 automata.Ha nulla alá esik a hőmérséklet,max egyet-kettőt ránt és kismul.De plusz 15-20 környékén borzasztó.Füstöl is és van hogy leáll.Mondjuk nekem nem hoz hibakódot az injektor csatlakozásra.Elkezdtem a végére járni.Először a győri fiat rieglerhez vittem.Ott 12000-ért azt mondták hogy fogadjam el,a 2,4-es motor ilyen.Hibakod nincs.Balfaszok.A következő aki foglalkozott vele szintén alfás,ő kideritette hogy be van építve egy nevesincs hitvány tuningbox,ezt kikötötte és sokkal egyenletesebb,jobb lett a teljesitmény leadás,de a hideginditásnál ugyanugy egyenetlen az alapjárat.Az volt a javaslata hogy kezdjük az üzemanyag rendszerrel a nyomozást.Elvittem a győri interdieselhez.Kivették mind az öt cr injektort.Egy kilógott a sorból,a többi viszonylag jó.Azt az egyet javíttattam mert 160 000-nél nem találtam indokoltnak az összeset felújíttatni.Öszserakták,próba,ugyanolyan szar.Megint szét,újra bemérés,komplett üzemanyag rendszer bemérése,minden tökéletes,mégis szar.A diagnosztika azt mutatta hogy minden esetben akkor kezdi a hülyeséget ha az egr nyit.Javaslat,cseréljek egrt,jó minőségű van kb 40 000-ért,valamint szívósort,mert az örvénylapátok is okozhatják.A szívósor már megjött rég,sőt az örvénylapátokat is kiütöttem belőle és ledugóztam a helyüket.Mondjuk az most is magas hogy az e-bayrol hogy tudtam megrendelni 200€-ért,míg itthon ugyanez 90 000.Csak beépítésre várt,a cartárssal úgy egyeztünk meg hogy először az üzemanyag rendszert zárjuk ki,utána szívósor csere,majd egy teljesitmény optimalizálás.Viszont ha már le van bontva a szívósor,mindenképp szeretném dióhéjazni a szívócsatornákat.Már megjött a szóróanyag,elvileg hamarosan összeáll a berendezés is hozzá,akkor nekiállunk.Egr-t nem cserélek,az optimalizálás keretében egyszerűen kiíratom.Úgyis ezek a kurva környezetvédelmi megoldások minden drága probléma forrása.Ha mindennel elkészültem,végre nekiállok a blogomnak részletesen.Az időhiány a legnagyobb nyűgöm
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:41:21 // 94429
Nem tűnt fel ilyen. Berángat inditás után, ilyenkor fehéren füstöl, össze vissza mennek a korrekciók. Elindulok és 1 perc alatt magához tér. Esős időben durvább,.most box nélkül pedig már azonnal Check Engine-t dob, 3-mas injektor no signal hibával.
Liquid04-05-2017 21:39:38 // 94428
Ha van akkor jó alapvetően, ha nincs akkor pont annyi meló beépíteni, mint egy bármely mást ami viszont jobb tud lenni.
Kérdezd Shadin-t. Ha Ő azt mondja megéri betenni utólag, akkor hajrá :)
Kérdezd Shadin-t. Ha Ő azt mondja megéri betenni utólag, akkor hajrá :)
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:36:30 // 94427
Ha minden másban tetszik az autó, szerintem se a Bose-on múljon. Jó jó, de nem akkora nagy szám azért. :-)
Haddel04-05-2017 21:35:44 // 94426
Bontós haverjától hozta. Igen gyárit. Neked is ugrált az üzemanyagszintjelző összevisza?
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:33:27 // 94425
Újakat tett fel gondolom. Ugyanazt a fajtát tette, ami gyárlag volt (sárga biztosító pöcök)?
159 Indigo Gray 2.4 Monster04-05-2017 21:33:21 // 94424
Utolag bele faragnijöttél nagy meló, sokba is kerül. És nem ér annyit
csokagm04-05-2017 21:31:15 // 94423
Majdnem biztos, lebeszélnél róla? :)
Liquid04-05-2017 21:29:43 // 94422
biztos akarsz Bose-t?...
csokagm04-05-2017 21:27:58 // 94421
Megnéztem, egy autót, majd mindenben megfelel, viszont nincs benne bose. Navis. Nagy macera utólag belerakni? Bontóban kapni esetleg szettet?
Haddel04-05-2017 21:22:28 // 94420
Csatlakozókkal nekem is van tapasztalatom.Kb 35000 km-el ezelőtt cserélte ki nekem Csöri őket,azóta semmi gond velük.
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 21:21:42 // 94419
Igazából a forrasztás nem akkora ügy, csak nem akarok úgy járni, hogy levagdosom a gyári csatikat és kiderül, hogy más a gond. Holnap reggel kigondolom. Az van, hogy mennem kellene ide-oda, és ez már a második alkalom, hogy nem tudok az autómmal menni. Nem vagyok boldog.. Lehet visszadugom a boxot, aztán max 1-eben jövök haza :-S
Trombozis04-05-2017 20:21:59 // 94418
Sok sikert! Ha megvagy akkor odaállok a 156tal, azon is lehet gyakorolni. :-\
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 18:42:31 // 94417
Ja, egr kizárva, biztos hogy nem az a hiba, dpf tiszta, tank tele. :-)
WarbiRunner (Gyuri)04-05-2017 18:39:42 // 94416
Csatlakozó ügyben nálam is újabb tapasztalat.
Valami azokkal a gyári csatikkal nem kerek. Az autóm megint elkezdte a rángatást. Nem durván, indítás után 1 percig csinálta és kísértetiesen csak 15 fok körüli hőmérsékletnél (?). Gondoltam ránézek a korrekciókra. Na már ott nem stimmelt valami. MIndenképp végére akartam járni, mert nem szeretnék úgy járni mint Te, hogy valahol itthonról jó messze jön rá a hülyeség.
Lehúztam a boxot, hátha az a gond. Hát nem. Beindítottam box nélkül és azonnal vészüzembe vágta magát. Kivételesen 3-mas henger no signal.
A vezetéken itt is van egy kis törés, de a múltkor meghámoztam az 5-öst, az erek belül jók. Valószínűleg a késes csatlakozóknak van valami típushibája. Az a gáz, hogy hiába mozgatom, nem tudom egyértelműen elrontani, megjavítani. Bazgatom egy kicsit és egyszer csak simán kezd járni, bazgatom megint, ráng. A boxot visszadugva jobb, mert ott a box vezetékén lévő aljzattal találkozik az injektor csatlakozó, ez valahogy jobb kontaktust ad. Elég fura..
Szóval nálam a terv a következő. Megy az összes hulladék sárga biztosítós csati a kukába. Veszek a bontóban 5db régi Fiat 2 pólusú injektor csatlakozót, ilyet:

És felforrasztom őket. Kicsit még fázok a művelettől, hogy levágjam az összes gyári csatlakozót, de ez a rángatás ez rohadtul nem megnyugtató.
Ami még nem tiszta nekem, hogy mi köze a 15 fokhoz és miért csak 1 percig rángatózik a motor. Tökön is szúrom magam, ha lecserélem a csatikat és nem múlik el a jelenség... de nem tudok másra gondolni, csak ez lehet.
Valami azokkal a gyári csatikkal nem kerek. Az autóm megint elkezdte a rángatást. Nem durván, indítás után 1 percig csinálta és kísértetiesen csak 15 fok körüli hőmérsékletnél (?). Gondoltam ránézek a korrekciókra. Na már ott nem stimmelt valami. MIndenképp végére akartam járni, mert nem szeretnék úgy járni mint Te, hogy valahol itthonról jó messze jön rá a hülyeség.
Lehúztam a boxot, hátha az a gond. Hát nem. Beindítottam box nélkül és azonnal vészüzembe vágta magát. Kivételesen 3-mas henger no signal.
A vezetéken itt is van egy kis törés, de a múltkor meghámoztam az 5-öst, az erek belül jók. Valószínűleg a késes csatlakozóknak van valami típushibája. Az a gáz, hogy hiába mozgatom, nem tudom egyértelműen elrontani, megjavítani. Bazgatom egy kicsit és egyszer csak simán kezd járni, bazgatom megint, ráng. A boxot visszadugva jobb, mert ott a box vezetékén lévő aljzattal találkozik az injektor csatlakozó, ez valahogy jobb kontaktust ad. Elég fura..
Szóval nálam a terv a következő. Megy az összes hulladék sárga biztosítós csati a kukába. Veszek a bontóban 5db régi Fiat 2 pólusú injektor csatlakozót, ilyet:


És felforrasztom őket. Kicsit még fázok a művelettől, hogy levágjam az összes gyári csatlakozót, de ez a rángatás ez rohadtul nem megnyugtató.
Ami még nem tiszta nekem, hogy mi köze a 15 fokhoz és miért csak 1 percig rángatózik a motor. Tökön is szúrom magam, ha lecserélem a csatikat és nem múlik el a jelenség... de nem tudok másra gondolni, csak ez lehet.
Giuntini04-05-2017 18:17:53 // 94415
50000 km-enként érdemes cserélni.
David | Centocinquantanove04-05-2017 12:57:25 // 94414
ez jó kérdés.
Így már összeállt nekem is, azt tudtam hogy napsütés szenzor van benne de én azt hittem, hogy az vezérli a műszerfal háttérvilágítás erősségét is.
Azt, hogy a két oldalt hogyan érzékeli arra nem jöttem még rá de az tény, hogy ha tűz a nap arra az izére, akkor a klíma is erősebben hűt, mintha árnyékban lenne.
Így már összeállt nekem is, azt tudtam hogy napsütés szenzor van benne de én azt hittem, hogy az vezérli a műszerfal háttérvilágítás erősségét is.
Azt, hogy a két oldalt hogyan érzékeli arra nem jöttem még rá de az tény, hogy ha tűz a nap arra az izére, akkor a klíma is erősebben hűt, mintha árnyékban lenne.
Tocke04-05-2017 12:35:57 // 94413
Mennyi km után cseréled a váltóolajat?
Giuntini04-05-2017 12:29:33 // 94412
Meg volt az olajcsere minden szűrővel. Még a váltó olajat kell lecserélni.
RomeoOne04-05-2017 10:28:05 // 94411
Csavar takaró? :D
Smith04-05-2017 10:26:53 // 94410
A MES szerint van jobb oldali és bal oldali napsütés érzékelő a klímához. Abban a kis kupakban lehet mindkettő???
Béci Ɨ|ѯ04-05-2017 10:25:46 // 94409
Az a klíma fényérzékelője. Ha rásüt a nap, akkor automata állásban jobban hűt.
David | Centocinquantanove04-05-2017 08:40:50 // 94408
Na bakker, még most is hallok újat! :)
Én azt hittem az érzékelő elöl a szélvédő tövében ami középen van ilyen kis kupak méretű kupolában van...
Akkor az mi, amire én gondoltam? :)
Én azt hittem az érzékelő elöl a szélvédő tövében ami középen van ilyen kis kupak méretű kupolában van...
Akkor az mi, amire én gondoltam? :)
Dömpi (il dottore)03-05-2017 19:45:47 // 94407
Érik már a szétszedés, mert az ajtóhatárplók is kattognak
RomeoOne03-05-2017 17:05:05 // 94406
Pakson esik a jég... Áldom az eget, hogy rajta van a kocsin az a réteges ponyva
Tom_15603-05-2017 09:36:32 // 94405
Köszi, megnyugodtam, akkor ezt is felírom a listára :)
Tocsa02-05-2017 23:09:16 // 94404
Üdv. Ha a porlasztók tövében láthgató olajos cuccra gondolsz akkor nem vészes de minél előbb cserélni kell a porlasztók végén levő réztömítéseket amíg bele nem sülnek .Az enyémen 1 porlasztó tövébe volt ilye elég nehéz is volt kiszedni a porlasztót meg avrégo rossz tömítést. A tömcsi jóesetben a porlasztó végén marad ha kiszeded ha nem akkor szívás mert jó mélyen van.
psychoati02-05-2017 22:59:37 // 94403
Szia!
Nekem pont ugyanez volt. Szétszedtem az ajtót, kiszedtem a zárat, aztán zár szét. Megtakarítottam, összeraktam és azóta jól működik.
Nekem pont ugyanez volt. Szétszedtem az ajtót, kiszedtem a zárat, aztán zár szét. Megtakarítottam, összeraktam és azóta jól működik.
Dömpi (il dottore)02-05-2017 22:07:31 // 94402
Sziasztok!
Van egy aprócska gondom.
Van, hogy mikor oldom a kp-i zárat, a bal hátsó ajtót nem nyitja, ilyenkor csak a vezetőülés felőli ajtót kinyitva belülről benyúlva tudom nyitni. Viszont ha utána bezárom és egyből nyitom, akkor meg jó.
Na, ilyenkor wtf???
Van egy aprócska gondom.
Van, hogy mikor oldom a kp-i zárat, a bal hátsó ajtót nem nyitja, ilyenkor csak a vezetőülés felőli ajtót kinyitva belülről benyúlva tudom nyitni. Viszont ha utána bezárom és egyből nyitom, akkor meg jó.
Na, ilyenkor wtf???
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
3
Guests3
463
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV