Forum >> 159

WarbiRunner (Gyuri)03-01-2017 12:22:48 // 89400
Ez 1595kg ha igaz. Az automata biztos dob rajta városban, de semmi nagy titok nincs ebben :-)
Azt figyelem, hogy határozottan kell gyorsítani, az hatékonyabb, mint óvatoskodni.
Egyértelműen nem városi autó, nem véletlenül van mellette egy 146. Ami mellesleg ilyen hideg télen, minden nap -5-ben indítva, soha be nem melegedve simán 9-et kajál.
Én túlléptem ezen a fogyasztás dolgon :-) Arra számítottam, hogy majd lesokkol a kútnál a végeredmény, de valahogy mégsem érzem magam letaglózva. :-) Pedig a 146 jtd, na az tudott csodákat miután jól átprogramoztam.
Reggel beindítom, halk. Nagyon halk. Beülök, csend. Már 1 litert megér :-) Komolyan mondom, 9 év 4 hengeres jtd után minden kapunyitáskor gyönyörködök benne, hogy NINCS hangja se kívülről, se belülről. Nincs zakatolás, nincs remegés.
2 perc múlva fűt, nem fázok, hiába "hideg" bőr minden. Még 1 litert megér. Vannak itt olyan előnyök, amit ha.hu-n nézegetve nem nagyon ért meg az ember :-)
emGéza03-01-2017 12:07:22 // 89399
Nekünk a lányon csínáltatott naptárt. :-D
Igaz, kicsit kesze-kuszák lettek az események a hónapokkal. Majd jővőre ...
Giuntini03-01-2017 11:28:10 // 89398
Jobb első ajtót is fényezni kell, lámpamosó és egyebek, csak így kívülről. Én úgy látom, hogy a jobb hátsó sárvédő sem kerek. Bár lehet, hogy a fénytörés miatt. Ezt a lökőst cserélni kell, mert olyan sérülések vannak, amit nem lehet kipótolni szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2017 11:25:19 // 89396
jah nem néztem hogy külföldi akkor ez bizony névre írva, javítással 1 milla minimum...
Giuntini03-01-2017 11:22:58 // 89394
Szerintem ez jóval több lenne mint 500 ezer. Az enyémen, a sérülés kúszásnál következett be, 10 km-es sebességnél sem, mert ahogy lecsúszott a lábam a fékről és épphogy elindult, a motorháztetőt vissza lehetett húzni, nem is kellett fényezni, sárvédőknek nem volt semmibaja, mégis a alatta a zárhíd elment az ütéstől, a hűtő megmozdult, isteni szerencse hogy nem lett baja, és rögzítése nem tört el, embléma, pajzs, nálam minden megmenekült, a lökhárítót a műanyagos megcsinálta, és csak azt kellett fényezni. Én úgy érzem, ha kinyitnánk a mocitetőt, akkor elszörnyülködnénk. Azért mert nem látszik, nem tudjuk mi lett a futóművel. Szerintem ez súrolja az 1 milliót vagy meg is haladja. A mai autóknál minden törik egy kisebb ütközésnél is, horribilis a javítása.
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2017 11:19:43 // 89393
annyiból szerintem nem jön ki, de közel ... csak egy géptető, komplett lökös, xenon lámpa 3 kiló...plusz a festés, sárvédő, sallangok...ha meg nincs xenon bontott az új 160e... de akkor is megéri
Liquid03-01-2017 11:15:33 // 89392
mitől 45e a regadó?tényleg csak annyi egy TBI-re?
159 Indigo Gray 2.4 Monster03-01-2017 11:13:23 // 89391
Érdemes lenne neki ugrani, Bontott cuccokból nem lenne olyan brutális összeg, Szerintem 500 Mátyásból tuti ki jönne mindennel együtt. És akkor vicc árban van egy TI Tibor :)
Shadin03-01-2017 11:09:55 // 89390
Az alsó a gyári, a felső a módosítás változatai. Elnagyolva, de az arányok ill. változások kb. látszanak. Fordulat/üzemanyag (nyomaték)
Giuntini03-01-2017 11:07:27 // 89389
Az fedi a valóságot. Végre Te is mint Liquid meg meri írni a korrekt fogyasztási adatokat, és nem a kozmetikázottat a 2,4-nél. Neked 2010-es az autód, facelift utáni, plusz nem SW, így szerintem 100-150 kilóval könnyebb lehet mint az enyém. Az enyém 1710 kiló, facelift után csökkentették a súlyt. Az is hatással lehet a fogyasztásra.
Shadin03-01-2017 11:06:24 // 89388
RomeoOne03-01-2017 10:40:44 // 89387
Remélem most már gondolják :)
Hardy03-01-2017 10:37:13 // 89386
A MOL az egyik évbe azt mondta miután leállt egy csomó autó hogy bocs nem gondoltuk hogy ennyire hideg lesz.
RomeoOne03-01-2017 10:32:43 // 89385
Közben sikerült megszerelni a bluetooth-os ELM327-et. Párosításnál mindig kérte a kódot, de én csak továbbnyomtam. A laptop így is azt írta ki, hogy párosítva, de a MES nem tudott csatlakozni. Aztán droberto, aki látott már ilyet, párosításnál beírta, hogy 1234 és csodák csodája, minden tökéletesen működött utána. De ez sehol nem volt leírva, úgyhogy kösz, BUDA-VILL....
RomeoOne03-01-2017 10:30:34 // 89384
Hétvégén -10 és -20 fok közötti hőmérsékletek várhatók, szóval dízelesek, akik nem prémiumot használnak, adalékolják az üzemanyagot még most, ha el akarnak majd indulni (és oda is akarnak érni).
RomeoOne03-01-2017 10:29:31 // 89383
Ez mi a minek a függvényében? Nem tudom így dekódolni :D
Hardy03-01-2017 09:57:41 // 89382
Mi Hengst szülőket használunk a beteteseknel a teherautokba pl. Több helyen javasolták egymástól függetlenül. Viszont van olyan autónk ami csak MAN szűrővel megy. A többivel világít a kis sárga tengeralattjáró. Tehát valami különbség azért van. De mire megtaláltuk azt az embert aki tudta mi a gond az első olajcsere után.... na az nem volt egyszerű. Ráadásul hülyének nézték. De úgy voltam vele egy próbát megér. És igaza lett.
theBanyai03-01-2017 09:42:48 // 89381
Srácok ha az asszony vezet akkor 7.6 a fogyi, /vegyes/ azt hiszem ezentúl ő lesz a sofőr :D
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2017 09:23:40 // 89380
11.3l volt legutóbb, mikor tisztán várost tudtam mérni. A múltkori Budapest dugót viszont érdekes lett volna lemérni. 1 órahosszat araszoltam az M7 bevezetőtől az M3 kivezetőig és nem dobta meg olyan durván a fogyasztást. 9-ig ment fel az átlag (pillanatnyit nem nézek :-)). Hazáig ez még 8.7-re lekúszott úgy, hogy bazi nagy forgalom volt a pályán. Vagyis nem tudtam 150-re beállni sokáig, rengeteg gyorsítás lassítás volt benne.
Azóta még 100km hidegindításos, rövid szakaszos város került bele, most megint 9 az átlag amit mutat. Eddig a comp kijelzése pontosnak bizonyult.
Ha jól számolom, ez utóbbi 100km alulról súrolja a 11-et. Szóval mondhatni 11 a város.
Erhard 242 (Pure Energy)03-01-2017 09:09:02 // 89379
szűrők tesztje gyári VS ugy...mert ugye gyári nincs :D
klikk...
Giuntini03-01-2017 08:50:44 // 89378
Egyébként hogy alakul neked a városi fogyasztás?
Giuntini03-01-2017 08:37:02 // 89377
Január
WarbiRunner (Gyuri)03-01-2017 07:42:54 // 89376
Nekem érzetre is más mikor a karral teszem N-be. Ha felengedem a féket, érezni ahogy sebességbe teszi és elkezd gurulni, mégis más a hangja is ha karral teszem üresbe. Nem tudom mi a különbség.
Az lehet, hogy a fogyasztás más miatt változott, pl lassan megtanulom vezetni :-) Nem óriási a különbség, de észlelhető, hogy városban nem rohan felfele az átlagfogyasztás annyira.
Giuntini02-01-2017 23:00:23 // 89375
Elvileg nem zabálhat többet, mert üresbe rakja automatikusan ha állsz a lámpánál, és akkor teszi "D"-be, mikor lelépsz a fékről.
Martin Kovacs02-01-2017 22:30:58 // 89374
Ezt egyébként én is észrevettem, hogy kb 75-77 fok körül a legjobb !
Martin Kovacs02-01-2017 22:28:53 // 89373
Én is mindig kirakom n-be ! Nem másabb ez mint egy manuál váltó fizikai működését és károsodását tekintve sem... A manualt sem hagyom percekig sebességben ráengedett kuplunggal.. Tudom az automata máshogy, működik és elvileg ilyenkor ha tartod ez is "szétkapcsol" de jobb a békesség :)
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 22:24:10 // 89372
Talán picit még észrevétlenebb. Inkább azt vettem észre, hogy igaza lesz a szerelő srácnak, a hűtést át kell alakítani. Akkor a legjobb, ha már meleg, de még nincs átforrósodva. Szerinte 75 fok körül lehet ilyenkor. Simán lehet.
Amit még észleltem, hogy kevesebbet zabál városban ha kirakosgatom lámpánál N-be. Kényelmesebb is így.
Liquid02-01-2017 22:11:32 // 89371
A furatok helye nincs meg, de úgy tudom nincs extra merevítés, fúrni kell neki lyukat.
Liquid02-01-2017 22:10:19 // 89370
A tetősínt elvben utólag fel lehet szerelni, Skull CarTársunk csinált már ilyet.
Amúgy meg a gyári tetőcsomagtartónak is megvan a helye, ha kinyitod az ajtót, a felső részen találsz a karosszérián 2 bemélyedést, azok közé kell rögzíteni. Gondolom alapvetően megegyezik etéren a berlina és az SW
Az enyém így néz ki.
A lényeg hogy tetőcsomagtartóból nem csak aftermarket létezik, sőt a gyári nagyságrendekklel olcsóbb mint mondjuk a Thule.
Martin Kovacs02-01-2017 22:02:52 // 89369
Köszönöm a segítséget cartars !
Egyébként neked jobb lett tőle a váltó ? Éreztél némi különbséget ?
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 21:59:57 // 89368
Szia! Én is nem rég okosodtam ki. Javasolt az átmosásos csere 60e-nként. Ezt kb 12l-ből meg tudja oldani egy ügyes szerelő. Nekem 84e volt munkadíjjal. Olcsóbb olajjal lenyegeset tudsz spórolni . Elfelejtettem a márkát amit a szerelő említett, de azt mondja csak a flakon más, az olaj ugyanaz mint a Tutela.
A szűrő egy komolytalan fém szivacs szerű valami. Nem érdemes foglalkozni vele, főleg hogy szét kell szedni a váltót hozzá . Pont a lényeget nem szűri ki az olajból, ezért kell cserélni az olajat.
Martin Kovacs02-01-2017 21:54:27 // 89367
Amin gyárilag nincs tetősín arra csak aftermarket cuccot tudsz tenni amit az ajtók és a tető széléhez fogatsz ! Amin gyárilag nincs tetősín arról hiányoznak a furatok így a gyárit utólag nem tudod felrakni.

Javítsatok ki ha tévedek
Martin Kovacs02-01-2017 21:52:11 // 89366
Cartarsak !

Akinek 2.4 van és q-tronic (Giuntini téged tudlak, hogy neked az van), nem jön le az összes 8 liter a váltóból igaz ? KB mennyi liter olajat kellene vegyek hozzá. Angol fórumon néztem ott 4-5 litert írtak ugye marad a citromban is. Tutela Gi/Vi az olaj amit írnak állítólag hozzá, de ezt már Giuntini cartassal vitattuk régebben.
Továbbá a szűrő a váltóház belsejében van ugye, na most ti azt minden 60.000 km-nél cserélitek ??? Ahhoz elvileg le kellene szedni a váltót.....
Ez kb milyen összegre rúg az olajat leszámítva ?? (Tudom szerviz és szerelő függő de egy sacc összegnek örülnék )


Köszönöm a segítséget előre is
yani🍀02-01-2017 20:51:05 // 89365
Néhány hete keresett valaki a csomagtérajtó burkolatát rögzítő patentet:

Itt elfogadható áron található, a 69-107-es cikkszámon tudtok rendelni
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 20:41:48 // 89364
Akkor lett frissen összerakva a kuplungod. Lehet akkor még volt tapadás a frissen megmunkált felületek között. Ahogy kopott egy picit kiadta, hogy a szorító erő nincs meg. A felújított lendkerék nagy baja, hogy levesznek a felületéből. A LUK konkrétan tiltja a felület felújítását, gyárilag az is biztosan spéci.

Beleolvasva a blogodba... hát az a szerviz az gáz. Lehet nem lennék ilyen toleráns :-) Sanyi a szerelőm egy pici lomos garázsban mindig olyan munkát ad ki a kezéből ami kifogástalan. Nem kell izgulnom eltört csatlakozók, felcserélt alkatrészek, kihagyott csavarok miatt. Sőt szól, ha valamit talál, és kérdez mielőtt cselekszik :-)
Zselé02-01-2017 20:38:14 // 89363
Sziasztok, kérdésem, hogy azokon az SW-ken, amiken nincs tetősín, hogy van megoldva a tetőcsomagtartó rögzítése? Ma megnéztem egy kiszemeltet, amin nem volt sín, és azt gondoltam, majd találok oldalanként 2 csavarhelyet/fület/ akármit. De csak egy egyben lévő, hosszú gumi szigetelőcsík futott végig mindkét oldalon.

Másik kérdésem, hogy mi a véleményetek a 2.0 Mjet 136 lóerős változatáról? A 170 lovasról érdeklődtem, meg úgy látom, az az elterjedtebb, de ma ez is felmerült, mint lehetőség. Azon kívül hogy nyilván gyengébb, van valamilyen hátulütője az erősebbikhez képest?
Piritu - 1.000.00002-01-2017 20:32:14 // 89361
Gratula!!
Anno modellvasútnak álltam neki, de nem volt elég türelmem hozzá. Úgyhogy gratula a türelmedhez is! :-)
Shadin02-01-2017 20:23:19 // 89360
Ami azért furcsa, mert a kettessel voltam KUL-on a nyári gumin gyorsulgatni és rohadtul nem rázott be. Ezt fejtse meg valaki :-(
Shadin02-01-2017 19:05:47 // 89359
Csak az 5-ös nem ráz :-(
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 17:54:17 // 89357
Ja, hogy az úgy még okés. Most látom, hogy a 3. led a feszültség növelése fázis.
Dömpi (il dottore)02-01-2017 17:46:08 // 89356
Köszi, sok munkánk van benne.
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 17:42:49 // 89355
A C-Tek el se indítja a töltést. A piros karika előtti ledek végig mennek és meg is áll ott a harmadiknál. 1 órát hagytam úgy, nem lépett tovább a töltés fázisra.
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 16:55:14 // 89354
Na majd rámérek a töltésre, de egyelőre nem gyanús. Ha egyszer mentem vele, már tünetmentes akkor is, ha 3 perc múlva megállok és újra indítok. Most a várom, hogy a C-Tek töltés végigfut e, vagy megáll valahol.
Szerintem vagy akksi hiba, vagy valami leszívja álló helyben.
Annak viszont örülök, hogy még úgy is beindult, hogy lényegében egy utolsót rúgott az önindtító. Már tényleg az a szint volt, hogy a kulcsot (ha kulcsos) már engedtem volna el, mert tök reménytelen. Most csak ültem, ha na ebből mi lesz.. :-) még egy hangyányit erőltette és szinte lehetett hallani ahogy hengerenként pöccen be szegény motor. Valahogy beindította magát. Ezek után szerintem egy ceruzaelemről is menne neki :-)
WarbiRunner (Gyuri)02-01-2017 16:47:33 // 89353
A 4-es szimpatikus :-) De gondolom nem bírta, ha még visszább kellett alul venni.
Shadin02-01-2017 16:20:57 // 89352
Én aggódom, nekem még a gyári MM van benne és a CTEK szerint nem tölthető fel teljesen. Folyadék szint rendben. Hamarosan kampó, de az előző autónál is állandóan akku problémákkal küzdöttem és ott a töltés volt a hunyó pl. Max 13,8V volt, és az nem bizonyult elégnek, pláne ha a diódasor szórakozásából fakadóan a töltés nem is volt teljesen egyenirányított :-(
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.