Üdv köztünk. Sok boldog 59-es km-et. :)
Mondanám, hogy a csippes autó Compja által mért fogyi általában eltér, de nálad érdekes, hogy felfele tér el.
Egyébként a 159-nél viszonylag pontos a mérés, bár városban azért 0,5 l diff elő szokott fordulni.
Egyébként ez nagyban függ, hogy milyen átmérőjű gumid van.
Gyári csipp? Muhaha... Ezt melyik kereskedő mondta? Ezek szerint az enyém is csippes, mert az is pamacsol már kicsit. :)
Valójában azért füstöl, mert a kerámia már nem a régi és nem fog fel minden részecskét. Illetve lehet, hogy az égésed nem tökéletes, ami lehet porlasztó ülék hiba. Ezt legegyszerűbben egy befecs. korrekció méréssel ellenőrizheted MES-el.
Forum >> 159
droberto12-12-2015 07:20:55 // 74708
droberto12-12-2015 07:05:21 // 74707
Jutúb Celeb lettem. Videómat már több mint 17 ezren látták. :)))
Kolci11-12-2015 23:59:03 // 74706
Sziasztok!
Már régóta nézlek titeket, hogy mikről beszéltek, de most már végre én is tag lettem.
Nálam a fogyi alakul érdekesen.
Amikor mérni akarom pontosan, akkor ugyan annál a kútnál és oszlopnál az adott pisztolyból tankolok. Ilyenkor nem kattanást várok, hanem színültig töltöm a tanksapkáig.
A legfuribb az, hogy így mérve 27 liter körül szoktam tankolni 440- 430 kilométerre.
A fedélzeti meg már 7,9-et mutat, pedig mindig kinullázom.
Normális a másfél lityó körüli eltérés?
Ja és ezt városban és minden nap bp-gödöllő a régi hármason.
Amúgy állítólag gyári csipes ami a DPF miatt lehet érdekes, mert lehet úgy nyomni neki, hogy a frissen regenerált szűrő ellenére füstöljön. A regenek átlag távolsága kb 500 km, autópályán jó nyállal 900-1000 km, ausztriában pedig sikerült 1400 km-et is elmenni.
Már régóta nézlek titeket, hogy mikről beszéltek, de most már végre én is tag lettem.
Nálam a fogyi alakul érdekesen.
Amikor mérni akarom pontosan, akkor ugyan annál a kútnál és oszlopnál az adott pisztolyból tankolok. Ilyenkor nem kattanást várok, hanem színültig töltöm a tanksapkáig.
A legfuribb az, hogy így mérve 27 liter körül szoktam tankolni 440- 430 kilométerre.
A fedélzeti meg már 7,9-et mutat, pedig mindig kinullázom.
Normális a másfél lityó körüli eltérés?
Ja és ezt városban és minden nap bp-gödöllő a régi hármason.
Amúgy állítólag gyári csipes ami a DPF miatt lehet érdekes, mert lehet úgy nyomni neki, hogy a frissen regenerált szűrő ellenére füstöljön. A regenek átlag távolsága kb 500 km, autópályán jó nyállal 900-1000 km, ausztriában pedig sikerült 1400 km-et is elmenni.
Pityukoma11-12-2015 23:48:14 // 74705
Dömpi (il dottore)11-12-2015 23:15:29 // 74704
fogtok, arról gondoskodom :)
droberto11-12-2015 22:30:45 // 74703
droberto11-12-2015 22:25:08 // 74702
Meg van nála is kergülve a % érték mutatása. Egyszerűen elment nála is a kraft, mert túl sok volt a fojtás.
Egyébként meg nem értelek... Pont egy hete villantottam neked, amikor idultál haza a melóból. :)
Épp vittem a BMW-s kollégámat egy tesztkörre és a futómű tulajdonságait ecseteltem. 5 C°-ban, nyári gummával az É-D összekötőn belefagyasztottam az ülésbe amikor az S kanyarban keresztbe raktam. :)))
Egyébként meg nem értelek... Pont egy hete villantottam neked, amikor idultál haza a melóból. :)
Épp vittem a BMW-s kollégámat egy tesztkörre és a futómű tulajdonságait ecseteltem. 5 C°-ban, nyári gummával az É-D összekötőn belefagyasztottam az ülésbe amikor az S kanyarban keresztbe raktam. :)))
Csabi11-12-2015 21:59:00 // 74701
Hát ha annyira eldugult, mint anno Nálad akkor, jah kényszer regen, bár ez nekem nem jött le, csak a 60% :) Amúgy most bírja a tied?
Hasznos dolog egyébként, h félévenként írsz a fórumba, mert így tudjuk legalább , h még élsz...:))
Hasznos dolog egyébként, h félévenként írsz a fórumba, mert így tudjuk legalább , h még élsz...:))
droberto11-12-2015 21:55:38 // 74700
Részetapoknál hasznos lehet.
Múltkor vittem egy csapatot, és egyszerűbb lett volna számolni a költséget. Egy szorzással kevesebb lenne úgy. :)))
Egyébként meg a sok adat tud idegesítő is lenni. A Dacia pl csak egy értéket mutat egyszerre, de kb 15 adatot képes megjeleníteni . Idegörlő az össz km kiíratásához 14x megnyomni a bajuszkapcsolót. :)
Múltkor vittem egy csapatot, és egyszerűbb lett volna számolni a költséget. Egy szorzással kevesebb lenne úgy. :)))
Egyébként meg a sok adat tud idegesítő is lenni. A Dacia pl csak egy értéket mutat egyszerre, de kb 15 adatot képes megjeleníteni . Idegörlő az össz km kiíratásához 14x megnyomni a bajuszkapcsolót. :)
Piritu - 1.000.00011-12-2015 21:09:28 // 74699
"Írhatná az elfogyasztott üa.-ot " ??
Mire kell? Ha tankolsz úgyis kiderül :-DD
Mire kell? Ha tankolsz úgyis kiderül :-DD
droberto11-12-2015 21:06:50 // 74698
Rosszul emlékszel. :)
Üresben (alapjáraton) van fogyasztás. Néhány típusnál ha állsz, át is vált l/h-ra.
Egyébként egy apró ficsőr hiányzik nekem a comp-ból: Írhatná az elfogyasztott üa.-ot (mint a rönónál)...
Nem kéne számolgatni...
És tényleg beszéltük mi már ezt. :)
Üresben (alapjáraton) van fogyasztás. Néhány típusnál ha állsz, át is vált l/h-ra.
Egyébként egy apró ficsőr hiányzik nekem a comp-ból: Írhatná az elfogyasztott üa.-ot (mint a rönónál)...
Nem kéne számolgatni...
És tényleg beszéltük mi már ezt. :)
Dömpi (il dottore)11-12-2015 21:00:29 // 74697
de eddig üresben gurulva is 2,0 volt
Dömpi (il dottore)11-12-2015 20:57:13 // 74696
mikor visszsrakom 2-be
Laci8211-12-2015 19:13:07 // 74695
Esőben akkor mindig hátra menetbe közlekedem.... :-D :-D De a múltkor oda szólt a szomszéd,hogy csak 7500-ig megy.. a 8000-et nem éri el....... HÁT melyik dízel alfa pörög 8000-en????? :-D :-D
droberto11-12-2015 19:06:40 // 74694
Ez pihent, de jó. Gondolom várod mindig az esőt. :)
droberto11-12-2015 19:03:47 // 74693
Így van. A % az csak számolt érték. A diff nyomás a mérvadó. Ha alapjáraton 100 mbar felett van az nem fasza.
Beszéltünk az Emilel és mondtam neki, hogy csináljon egy kényszerregent. Után meg figyelni kell, hogy mi történik.
Abban meg a Szoszának van igaza, hogy a hiba valódi forrását kell megtalálni, ami akár lehet az EGR is. :)
Beszéltünk az Emilel és mondtam neki, hogy csináljon egy kényszerregent. Után meg figyelni kell, hogy mi történik.
Abban meg a Szoszának van igaza, hogy a hiba valódi forrását kell megtalálni, ami akár lehet az EGR is. :)
Laci8211-12-2015 19:01:24 // 74692
De azért esőben jól mutat..... csak nem pontos értéket... :-)

Haddel11-12-2015 18:59:38 // 74691
droberto11-12-2015 18:54:02 // 74690
Addig 2 az míg motorfék van. Ha már viszi a 750-es alapjárat akkor válts vissza. :)
droberto11-12-2015 18:50:49 // 74689
Kijön az könnyen. Gázolajat fecskendezz a menetre. Mindig hajts picit vissza, mintha menetet vágnál. Próbáld hideg, majd meleg motornál. :)
Shadin11-12-2015 18:33:38 // 74688
Nem jellemző, hogy JTD-be beletörik, a porlasztócsúcsot sem úgy kell kibarmolni mint egy népautó származékból. Nézd, ha ki kell szedni akkor ki kell szedni :-( Elég hosszú a menet nem hiszem, hogy kitépné, de hát a franc sem tudja :-( Én vettem rá csőkulcsot T szárral oszt szépen oda- vissza forgatva kitekertem.
Nyilván nem akarlak rábeszélni, mindenki a saját fa...val verje a csalánt....
Nyilván nem akarlak rábeszélni, mindenki a saját fa...val verje a csalánt....
Haddel11-12-2015 18:31:19 // 74687
Szerintem csak motorféknél kéne 2.0 litert mutatnia.A kerekek hajtják a motort ,el van zárva az üzemanyagszállítás. Alapjáraton kinyomott kuplungnál van fogyasztás.Ha járó motorral áll az ember pl a parkolóban ,akkor is fogyaszt az autó üzemanyagot.
David | Centocinquantanove11-12-2015 18:19:19 // 74686
Nem biztos hogy idióta volt, mert megindult mind a 4 csak aztán megakad megint. Egyébként már én is ott tartok hogy veszek csavarlazitot meg fékolajat és nekiállok magam.
Szerintem is apránként ki lehetne játszani, csak ugye ilyen munkára nincs hajlandóság minden szervizben...
Bementem egy másik szervizbe, mondtam mi a sztori, erre mindjárt az volt a válasz, hogy az úgyis bele fog törni, ha még nem törte bele az előző próbálkozó....
Szerintem is apránként ki lehetne játszani, csak ugye ilyen munkára nincs hajlandóság minden szervizben...
Bementem egy másik szervizbe, mondtam mi a sztori, erre mindjárt az volt a válasz, hogy az úgyis bele fog törni, ha még nem törte bele az előző próbálkozó....
tdemeter11-12-2015 18:12:08 // 74685
En mindig csak azt tankolok evek ota de siman bekaphattal balamilye gagyi uzemanyagot
tdemeter11-12-2015 18:10:54 // 74684
A hang mikor hallatszik nalad ?
Laci8211-12-2015 18:02:38 // 74683
8000-ig már nem ér el a.fordulatmérő mutatója....Azért Figyelembe kell venni,hogy ez dízel.... 😃 😃 😁
Shadin11-12-2015 17:15:49 // 74682
Dehát 8000 a vége! :-)
mzo11-12-2015 17:12:24 // 74681
Apam Peug Partnerebol en magam szedtem ki, miutan a szervizben vazoltak hogy hajajj ez mekkora procedura lesz mert 13 eves auto eredeti izzito gyertyak keszuljunk fel hogy sokba is kerulhet. Na ezek utan ugy voltam vele ha mar lud legyen kover, gondoltam kiszedem oket en otthon. Ha beleszakad akkor a szervizben is beleszakad, de ott meg fizetni is kell erte, hogy beleszakitsak. Jo alaposan letakaritottam fektisztitoval es siman kitekertem utana a gyertyakat. Kicsit nyekeregtek, de vegulis egesz konnyen ki lehetett hajtani oket. 13 ev utan!
Shadin11-12-2015 17:05:00 // 74680
Mert az az idióta, aki korábban beletette, figyelmen kívül hagyta a meghúzási nyomatékot :-(
Ilyen esetben azt mondják, lazíts rajta, majd lögybölj oda csavarlazítót vagy fékolajat, nem kicsit. Nekem is kijött rendesen utána, kicsit nyúlós, de kijött. Viszont alig kell meghúzni az újakat.
Ilyen esetben azt mondják, lazíts rajta, majd lögybölj oda csavarlazítót vagy fékolajat, nem kicsit. Nekem is kijött rendesen utána, kicsit nyúlós, de kijött. Viszont alig kell meghúzni az újakat.
Dömpi (il dottore)11-12-2015 16:24:52 // 74679
szasztok
újabban arra lettem figyelmes, hogy ha kirakom üresbe és gurulok, először a pillatnyi fogyasztás leugrik 2.0-ra (ahogy kell), de rögtön el is indul felfele: 2.5 -> 3,5 -> 4.0 -> egészen 5,5-ig
Ezt eddig csak akkor csinálta, ha regenerált. Innen tudtam, hogy regen vagy. De most szinte mindig ezt csinálja, pedig nem regenerál. Az ECU szerint az utolsó 5 regen átlagtávolsága 450 km. Szóval rendben kell lennie.
Az a furcsa, hogy ha viszont az utolsó pillanatig motorfékkel megyek, és szinte csak a megálláskor nyomom ki a kuplungot és rakom üresbe, akkor nem csinálja ezt, hanem tartja a 2,0-ás fogyasztást.
Kérdés: okozhatja-e
- hogy a váltóm szórakozik (jan 4-én lesz szétszedve és csapágyazva)
- esetleg gázpedál mikrokapcsoló?
- porlasztócsúcs?
- valami érzékelő a DPF-nél?
Amúgy tudjátok mi a baja az M32-es váltómnak? Elmondom, csok hogy tudja mindenki mire számíthat: a csodálatos GM elb*szta a konstrukciót, a rudazat két hátsó támasztócsapágyának NINCS olajozása!!! Ennyit a sokszor emlegetett germán minőségről!
A youtube teli van csapágyhangos opel merivákkal és vectra-kal. Ugyanaz a GM M32 váltó van bennük, mint a 159 1.9 16V-ben és 8V-ben. F*sza, mi?
Kíváncsi leszek mibe fog fájni az akcó.
A szerelőm azt mondta, majd az alkatrészrendeléskor azt mondjuk opelhez lesz, mert ha alfát mondanánk tutira drágábban adják a cuccot :)
újabban arra lettem figyelmes, hogy ha kirakom üresbe és gurulok, először a pillatnyi fogyasztás leugrik 2.0-ra (ahogy kell), de rögtön el is indul felfele: 2.5 -> 3,5 -> 4.0 -> egészen 5,5-ig
Ezt eddig csak akkor csinálta, ha regenerált. Innen tudtam, hogy regen vagy. De most szinte mindig ezt csinálja, pedig nem regenerál. Az ECU szerint az utolsó 5 regen átlagtávolsága 450 km. Szóval rendben kell lennie.
Az a furcsa, hogy ha viszont az utolsó pillanatig motorfékkel megyek, és szinte csak a megálláskor nyomom ki a kuplungot és rakom üresbe, akkor nem csinálja ezt, hanem tartja a 2,0-ás fogyasztást.
Kérdés: okozhatja-e
- hogy a váltóm szórakozik (jan 4-én lesz szétszedve és csapágyazva)
- esetleg gázpedál mikrokapcsoló?
- porlasztócsúcs?
- valami érzékelő a DPF-nél?
Amúgy tudjátok mi a baja az M32-es váltómnak? Elmondom, csok hogy tudja mindenki mire számíthat: a csodálatos GM elb*szta a konstrukciót, a rudazat két hátsó támasztócsapágyának NINCS olajozása!!! Ennyit a sokszor emlegetett germán minőségről!
A youtube teli van csapágyhangos opel merivákkal és vectra-kal. Ugyanaz a GM M32 váltó van bennük, mint a 159 1.9 16V-ben és 8V-ben. F*sza, mi?
Kíváncsi leszek mibe fog fájni az akcó.
A szerelőm azt mondta, majd az alkatrészrendeléskor azt mondjuk opelhez lesz, mert ha alfát mondanánk tutira drágábban adják a cuccot :)
Csabi11-12-2015 15:34:13 // 74678
"60%-ot mutatott, és eldugult."
A 60%-ot értem, de az "eldugult"-at nem. Mit jelent, h eldugult, miből tudod, vagy honnan?
A 60%-ot értem, de az "eldugult"-at nem. Mit jelent, h eldugult, miből tudod, vagy honnan?
Laci8211-12-2015 15:04:17 // 74677
Fiúk!Beszéltek itt arról,hogy a dízeleket nem lehet 4000 fölé pörgetni...... Nálam akár 7500-ra is oda ver a fordulatmérő... :-D :-D :-)
Giuntini11-12-2015 14:40:53 // 74676
Hőmérséklet érzékelő új, nyomàskülönbség érzékelő cső is cserélve volt. Tegnap kivittem Békásról az M0-ra, Nagytarcsàig regeneràlt. Utàna ismét Szatyi megnézte 60%-ot mutatott, és eldugult. Semmi bajanem volt addig amíg a Vpower Nitrot nem tankoltam be. Biztos hogy van összefüggés.
Haddel11-12-2015 14:18:19 // 74675
Csabi11-12-2015 13:47:56 // 74674
Nyomásszenzor is akár...
Csabi11-12-2015 13:46:43 // 74673
Azért az csak feltételezés, h nem pucol rendesen...
A DPF hőmérő sanszos, de ez is egyszerűen kideríthető, nézni kell regen közben mit mutat...
A DPF hőmérő sanszos, de ez is egyszerűen kideríthető, nézni kell regen közben mit mutat...
Csabi11-12-2015 13:39:01 // 74672
.......................11-12-2015 13:37:31 // 74671
Ezek franko infók ,
De mi az oka hogy nem pucol rendesen?
Inkább azt kellene kideríteni
Dpf hőmérő mér e rendesen?
Nyomásszenzor jó e?
GumiCsövek nem repedtek?
De mi az oka hogy nem pucol rendesen?
Inkább azt kellene kideríteni
Dpf hőmérő mér e rendesen?
Nyomásszenzor jó e?
GumiCsövek nem repedtek?
David | Centocinquantanove11-12-2015 13:35:16 // 74670
Van egy tippem, hogy ezek még az első gyertyák benne, és nem akarnék meglepetést egy hidegebb reggelen...
.......................11-12-2015 13:33:38 // 74669
Hagyd benne
Majd nyáron kicseréled mikor jól kikormolódott
Majd nyáron kicseréled mikor jól kikormolódott
Csabi11-12-2015 13:23:32 // 74668
Az eltömődöttség nem mért, hanem számolt érték. Ettől kezdve, ha kiveszed a DPF-et a helyéről akkor is fog felfelé gyalogolni a "tömődöttség"...Ezért kell szoftveresen is kiírni, ha például valaki megszünteti.
Szóval hiába pucolják akármivel ettől nem lesz jobb a tömődöttség értéke, max pár ezressel leszel rövidebb...
Egyébként ott van a nyomáskülönbség mérés,amit akár MES-el , examinerrel is lehet monitorozni, amiből egyértelműen lehet következtetni a szűrő tényleges tömődöttségére, ellenállására.
Példaként: egy normál eldugulásnál regeneráció elött, 3500 fordulatos emelt alapjáraton a nyomáskülönbség 130mbar körül mozog.
regeneráció után visszaesik 50mbarra ugyanezen a 3500as fordulaton.
Ezek az én DPF-em értékei, amit akár ellenőrizhettek a Te autódon is. Ha a Te értékeid is ebben a tartományban vannak, akkor biztos lehetsz, h semmi bajod nincs a DPF-eddel, mármint a szűrő telítettségével.
Robi eldugult DPF-je 800-as fordulaton mutatott 116 mbar-t...
.
Szóval hiába pucolják akármivel ettől nem lesz jobb a tömődöttség értéke, max pár ezressel leszel rövidebb...
Egyébként ott van a nyomáskülönbség mérés,amit akár MES-el , examinerrel is lehet monitorozni, amiből egyértelműen lehet következtetni a szűrő tényleges tömődöttségére, ellenállására.
Példaként: egy normál eldugulásnál regeneráció elött, 3500 fordulatos emelt alapjáraton a nyomáskülönbség 130mbar körül mozog.
regeneráció után visszaesik 50mbarra ugyanezen a 3500as fordulaton.
Ezek az én DPF-em értékei, amit akár ellenőrizhettek a Te autódon is. Ha a Te értékeid is ebben a tartományban vannak, akkor biztos lehetsz, h semmi bajod nincs a DPF-eddel, mármint a szűrő telítettségével.
Robi eldugult DPF-je 800-as fordulaton mutatott 116 mbar-t...
.
David | Centocinquantanove11-12-2015 13:23:12 // 74667
Második szerviz próbálkozik csavarlazítóval, a harmadik szerint szart se ér.
Mind a négy gyertya elindul aztán megszorul.
A harmadik szerviz rá se akar nézni az autóra, mikor elmondtam mi a problémám...
Mind a négy gyertya elindul aztán megszorul.
A harmadik szerviz rá se akar nézni az autóra, mikor elmondtam mi a problémám...
.......................11-12-2015 13:10:15 // 74666
ProdyG11-12-2015 12:49:11 // 74665
2.4-es, automata váltós kocsiban egy váltóolaj csere esetében milyen költségre lehet számítani? Mennyi olaj kell bele? Mennyi a munkadíj? köszi!
Giuntini11-12-2015 11:57:31 // 74664
Bemérték az injektorokat, és a nagynyomásút is. Minden rendben volt.
Erhard 242 (Pure Energy)11-12-2015 11:35:27 // 74663
elég sok 2,4-nél cseréltek 20-25e km-nél már dpf-et gariban...
David | Centocinquantanove11-12-2015 11:29:25 // 74662
Most hívtak a szervizből...
Nem bírják kivenni a gyertyákat, félnek, hogy beletörik, ezért inkább nem csinálják, nehogy le kelljen venni a hengerfejet "így karácsony előtt"...
Chh....
Nem bírják kivenni a gyertyákat, félnek, hogy beletörik, ezért inkább nem csinálják, nehogy le kelljen venni a hengerfejet "így karácsony előtt"...
Chh....
.......................11-12-2015 11:25:47 // 74661
Bemérték Bosch padon az injektorokat?
A motorfelújításkor?
A motorfelújításkor?
.......................11-12-2015 11:22:43 // 74660
A dpf túlzott dugulása csak okozat
Először az OKot kellene megkeresni
járogathatsz Szatyihoz minden 7en ,amíg nincs meg a hiba valódi forrása
Először az OKot kellene megkeresni
járogathatsz Szatyihoz minden 7en ,amíg nincs meg a hiba valódi forrása
Giuntini11-12-2015 10:58:53 // 74659
Tudom, de ő kifújta. Én elviszem Szatyihoz, ő kiveszi, és valami spec folyadékkal kimossa.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
Online members
1
Guests1
599
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?
Members
New members
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10