Másra gyanakszom.
Felnyitottam a géptetőt és ezt találtam:

Ez korábban nem így nézett ki!
GYŰLÖLÖM A RÁGCSÁLÓKAT!!!
Pzk01-08-2015 13:54:08 //
69863
Meg nem akarom, hogy valaki reggelre leszedje... :)
Pzk01-08-2015 13:52:56 //
69862
Sokat áll az utcán, 18-nál nagyobbat nem tennék rá, csak szét fogom csapni, akárhogy kerülgetem a kátyúkat. ;)
lehet megdöglött az O2 szenzor é nem bír puccantani...
hátsó traktus és Piritu :)

Sziasztok!
Ma reggeli indításkor kaptam a check engine-t.
Három hibakód:
P0111 - légmennyiségmérő hőmérséklet jel NO SIGNAL
P0101 - légtömegmérő jel NO SIGNAL
P2081 - hőmérséklet érzékelő az előkatalizátor kimenetén SIGNAL HIGH; FATAL
A P0111-et és a P0101-et tudtam törölni, nem is jött vissza, de a P2081-et nem engedi törölni a FES.
VTF?
Találkozott valaki hasonlóval? Mire számítsak? (szerelőm egyenlőre nem veszi fel a telefont)
Amúgy a kocsival mentem egy kört a városban, semmi rendkívülit nem tapasztaltam.
A FES alapján az előkatalizátor hőmérséklete 999,96 fok C. Gondolom nem kap adatot az ECU ezért bedob egy ilyen értéket....vagy tényleg ennyi?
A lényeg a részletekben van :-))
Liquid31-07-2015 22:15:19 //
69857
felismerem a járólapot meg a csápost :D
Liquid31-07-2015 21:44:24 //
69855
na, csak nem Csöriéknél jártál? :)
Aki még nem látta, holnap okvetlenül nézze meg!!
Semmi értelme, hogy ott legyen. Annyira Alfás megoldás!
No, ezért szeretem ezt a márkát :-)))))))
Nyert!

Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar lesz helyes megfejtés :-))
Haddel31-07-2015 21:18:59 //
69852
Ez a fényszóró házán van,tudom ,mert én letörtem az egyiket kiszereléskor :(
Szépestét Srácok! Egy szívességet szeretnèk kérni!
Valaki, akinek van ideje nem mérne egy korrekciót a napi első hideg indítás pillanatától mondjuk 2 percig? De szó szerint az indítástól. Összehasonlításhoz kellene.
Egy szerelő azt mondta a porlasztóim miatt van az indítás utáni 10 mp-es dadogásom. Indításkor 3, majd gyorsan megy lefelé és beáll 0.7 körülire.
Èn valahogy nem hinném hogy a porlasztókkal lenne gondom, márcsak azért is mert egy másik kedves ismerősöm azt mondta, hogy indítás után azonnal nem is érdemes mérni, hanem kb 1 perc múlva. De kíváncsi lennèk más autójának korrekciójára, mégis hogy mi a helyzet másnál.
Egy az egyben erre a ploblémára hallottam olyat is, hogy az illető lehúzta az lmm csatiját és megszűnt a dolog. Erről mi a véleményetek?
A VTT hagyományait folytatva feltenném kérdésként a mai felfedezésemet.
Szóval:
HOL található a 159-en ez az Alfa embléma?
A helyes megfejtő megnézheti a saját autóján :-DD
100e...mint minden opelnél is
Ahh ertem. Es esetleg arrol nincs infod, hogy a 2 lancszettet milyen idokozonkent kell cserelni?
csak szólok: 2 láncszett van benne! :)
egy a vezérműtengelyhez, egy balanszhoz.
nálam mindkettő szett cserélve lett.
láncot magában úgysem fogsz cserélni, csak szettben, lánckerekekkel...
Igen szoktam érezni azt a jellegzetes szagot, de ez valahogy más, és csak addig érezni míg jelen van az a kis fehér füst.
Marmint a fehéres halvány füst az elégetlen diesel? Mitől lehet, hogy nem ég el? A pillangószelepek miatt? Ha igen az hogy okozhatja, nem kap elég levegőt?
Vízgőzt szerintem ilyenkor nyáron - bár nem tudom felétek hány fok van - nem szabadna hogy láss. Téli hidegben hamarabb...
A kipuffnak eleve van egy savanyú szaga, úgytudom hogy az a DPF miatt van... talán.
az kérlek elégetlen diesel
ha csak 20 fok körül csinálja és hidegen tökéletesen indul akkor ez normális(ez ilyen)
ha hidegen is ,akkor a szívósor kis pillangók kampec
Sziasztok!
A napi első indítás után enyhén, halvány fehér füst jön a kipuffból (ekkor van az alapjárati dadogás is) aminek szúrós szaga van. Majd amikor a dadogás elmúlik a fehér füst is abba marad. A fehér füst vagyis vízgőz még talán normális is lenne, de ilyen szaggal nemhinném h vízgőz :(
A motortérben ma fényképeztem ezt, a motor tetején az egyik szélső hengernèl:
Tömítés csere érhet?
emGéza31-07-2015 11:23:31 //
69840
A kenés csak javíthat ! A súrlódás csökkentés mindig jótékony 6ású .
Sőt a bovdent és a "babafejeket" is meg lehet kenni .
A kézifék bovden is szereti a pár csepp olajat .
Régen a Zsiguli gépkönyv , ábrákkal , mikor , hova , mennyi olaj vagy zsír ... igaz azóta
eltelt 30 év(!) . A súrlódás nem követi a mai módit , le van maradva .:D
Ami mozog kenni kell ...
Ma mindenek kihordási ideje van , cseréld ki a csapágyat 60E Km után ! Régen , zsírozd
be 10ezrenként , így "kiment a világbó" .
De én nem tudom ! :D
gpek31-07-2015 11:14:10 //
69839
Na megjöttem több mint 2000km mentem pár nap alatt Hamburgig, nagyon jól ment az autó, szépen felvette az Autobahn utazóját :)
Wolfsburgba láttam egy ugyan ilyet (Nem tudtam lefotózni), az azért érdekes, mert ott 20 VW-re jut egy más fajta autó. kb 100-ra jut egy olasz, az is általában Fiat 500-as.
Észak németeknél szinte nincs Alfa. talán összesen ha 10-et láttam, sok a régi 56-os.
Liquid31-07-2015 11:11:47 //
69838
16-os kerékre tervezték? Ez komoly?
nem lenne gond a 19 se,ha egy kicsit lágyabb lenne a gátló
sajna ,nincs eltérés a lengécsillapítók müszaki adataiban
így a 16 os ra tervezett feszes gátló(és tudjuk az eLearn ból hogy 16 os kerékre tervezték a 159 est)
túl kemény a 19 hez ,mert nincs kompenzálva a gumi merevsége
Liquid31-07-2015 10:56:04 //
69836
semmi gond nincs a 19-essel, még TI-nél se
ezt mindenkinek magának kell érezni
nem akarok senkit rábeszéni
megértem és tisztelem azokat is akik 16 oson járnak
én meg érzek...lehet nem a gyári mérettel szaladgálsz...a 19 üt akkorát mint állat, a 18-on siklik a hajó
érdekes ,én semmmi külömbséget nem érzek a 18 és 19 között
bár a 18 téli,
mind a kettö ugyanúgy üt a rossz úton
Sziasztok. Elado lett a gep: http://m.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_2.4_jtd_20v_distinctive-9212813
Zsombor31-07-2015 09:52:12 //
69831
Nekem eddig nyáron 18-as volt fent, télen 17-es és soha nem bántotta a futóművet. nagy elánnal elszántam magam a méretváltásra, de a 19-es Zsuniornál pl elég szépen fogyasztja a lengőkarokat. Az a benyomásom, nagyon nem mindegy, hol használod. Én az esetek 90%-ban Pest, pedig most megtetszett a 19-es nagyon.
Sikerült, megvan a hiba :-)
A turbó volt megszorulva... :-(
Már javítják.
Esetleg ha valakit érdekel jövő héten már eladó lesz az autó :-( Szinte minden kopó alkatrész cserélve van..
Hello, nekem az 1. veszi nehezen, az is kenéssel javítható a lentebb leirt módon?
sokkal komfortosabb a 18-as...
Tegyél rá 19 est ,a 18 at meg fogod bánni
Ugyanúgy üt úthibákon ,és nem is olcsóbb rá a gumi
emGéza30-07-2015 23:06:46 //
69826
A váltókar szoknyája alatti kuliszát meg kell kenni ! pl. lánc spray , olaj vagy zsír .
Nekem is olyan vad volt a váltásoknál , de meg kenve , olyan lett mint a vaj .
A láncnyúlásra nagyon kell figyelni
Ha megnyúlik szétnyalja az összes lánckereket
Aztán a új lánc sem lesz hosszú életű
Szóval többet kell figyelni mint a szíjat
Lassan eladhatod az alfa múzeumba a gépet
Pzk30-07-2015 21:47:08 //
69823
Köszi, SW az van, most vettem és elég szép (és jó), hogy meg is tartsam, csak a 16" nekem kevés alá.... ezért keresnék vmi komolyabbat. ;)
Koszonom a valaszokat. Sajnos az autot nem igazan sikerult meg megismernem. Otthon a szerelom ledobalta az okajokat, szuroket es mar el is indultam az autoval Daniaba. Az 1600km es utazas alatt ugy ereztem minden rendben volt. A valtot szoknom kell meg. Kicsit furcsanak talalom, hogy felfele valtasoknal a valtot mikor 3. ba rakom egy pilanatra mintha megakadna es utanna szepen bemegy a helyere. Esetleg van okom az aggodalomra, vagy mas is tapasztalt mar ilyet? Visszafele valtasnal nem tapasztalom..
Liquid30-07-2015 21:40:22 //
69821
nem biztos hogy olyan jó ha láncos :) ritkábban kell cserélni, de a végén min. ugyanannyiba kerül.
Innen tudsz letölteni magyar használatit.
Sok-sok örömteli km-t!
Ja, és nem a tiéd a legkisebb motor. Létezik
1,8-as benzinmotorral is 159.
annyira ne örülj a láncnak... vízpumpa sokig bírja 150-180e km-ig
Kedves Alfások.
Nemrég egy 159es boldog tulaja lettem, az auto benzines es a legkisebb motorral van ellatva. Nagyon orultem neki amikor megtudtam, hogy lancos vezerlesu a motor. A kerdesem az lenne, hogy ennel a motor variansnal mikor kell vizpumpat cserelni? Sajnos az autohoz olasz manual van, merthogy az autot kintrol hoztak nemreg. Valaszaitokat elore is koszonom. Udv.
Peti.
Nem vész.
Én ma egy leömlővel mentem le a műhelybe. :)
Igazából most a hátam közepére sem hiányzott ez a munka, lakásfelújítás közepette...
Csak muszály volt megcsinálni, mert most tudtam felvinni a puffot Pestre.
Az tárcsa csere bölcs dolog. Arról mér írtam blogot is.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.