Coolby10-01-2015 18:13:15 //
63232
Sziasztok!
No, nagyon eltűntem innen az elmúlt évben kb, de új munkakör és gyermek születése átrendezte napi rutin, így sajnos fórum olvasgatás nem fért bele...
Kislányom már 8 hónapos elmúlt, Flórának hívják és még elég változó a kapcsolata az Alfával, hálisten most épp újra megbarátkoznak, de volt, amikor 1,5 órás utat végigüvöltött benne, de lehet azért mert nem ülhet közvetlen a finom bőrülésbe :)
Most sajnos azért tévedtem amúgy erre, mert benéztem adok-veszek fórumba, mert sajnos 1,5 éve nem volt semmi gond autóval (csak kopóalkatrész és olajcsere), de ma úgy néz ki behalt kormányzás-szervó táján valami... Ki-kihagyott szervó, azán volt valami koppanás is, azt hittem elhagytam valamit, aztán füstölt is valami, majd helyreállt újra. 1,5 km-re voltunk, úgyhogy hazavettük irányt és gond nélkül hazaértünk, de sír szervó, ha tekerem, meg kihagy néha, szóval gáz van... Szervószivattyú valószínű kuka... Most nem tudom még, hova vigyem szervízbe, mert lábon 40 km-re kéne eljutni saját szerelőmhöz és nem biztos, hogy az jót tesz kományműnek, ha szivattyúból ez-az vándorol a rendszerben... Jajj szervóolaj érdemben nem fogyott amúgy...
Szóval így áll most lenn szegény ház előtt. Megbízható szerelőt tudtok Pesten, aki nem kér el vagyont és nem a Nadin, ahol már voltam...
Norby10-01-2015 18:08:17 //
63231
Nem tusták megmondani :-(
A nyomáskülönbség a két vége közt padlógáznál 70 mbar-ig is felment, tehát csak fojt valamit. Bár ez a 70, a töltőoldali 1600-hoz (2600?) képest azért nem túl számottevő. Furcsa volt, hogy a regen előtt ettől kisebb nyomáskülönbségeket mutatott.
Úgy mérve a 156 1,9 mjet 130-135-tempomattal kihajtva egy tankot 6,3-at evett. Nagyobb motortól számomra majd egy literrel kevesebb - és ezt bocsássa meg nekem a világ - nehezen hihető.
Az ilyen fogyasztásadatokra azóta vagyok hitetlen, mióta együtt mentem egy híresen keveset fogyasztó kollégámmal. Ő ment 130-al előttem, én meg utána. Aztán minden kúton 5-6 literrel többet tankolt, ami majd egy lityivel több lett 100km-re vetítve. Hazaérve megkérdezem, hogy hogyan is van az eddig mondott adatokkal. Erre ő, hogy ő nem szokott ilyen gyorsan menni, és most bebizonyosodott, hogy nem is éri meg rohanni...
Ettől persze még mindenki azt tapasztal/mér/mond, amit akar :-))
Shadin10-01-2015 17:29:24 //
63228
A kézi valójában nem egy teljes értékű regen, teszteltem is anno, csak ~60-65%-ra csökkenti MES szerint a tömítettségi értéket, és elég hamar indít egy normál üzemi regent ez után, ami már valóban leviszi (nekem) ~17%-ra.
Shadin10-01-2015 17:24:12 //
63227
Már megint muszáj trollkodnom :-D
Semmilyen fojtást sem jelent a jó DPF a rendszerben,nem jár keresztmetszet szűküléssel és pusztán pár tized a többlet fogyasztás 1.9 16V esetében.
Bocsika :-D
lehet csak ő tele tankolja és rátöltéssel méri...
Nekem mindig 5,1-et írt ki ilyen meneteknél a 156 :-P
kollégám most vett egy 156 2,4TI-t autópályás fogyasztása 1400km-en 6L alatti lett pontosan 5,5...igaz 400 kg-mal könnyebb meg eur3...
nem csak a takarítás növeli a fogyit, ha nem a fojtás is...azzal együtt simán meg van a liter különbség
Semmi extra hőszigetelés, ez van:


DPF hőmérséklet: Átlag 50°C felet vagy az 1.9-ekhez képest. Az nem képes, 650°C felé menni, te meg felmentél 700-fölé. Ja és 11%-ra nekünk csak kézi regennel ürül ki.
Többlet fogyasztás: Mingyárt jönnek a DPF ellenesek és majd jól megmondják, hogy van az egy liter is 100 km-enként. :) Egyébként ez is sokkal kevesebb mint az EUIV-esek 0,5-1 dl/100 km-e.
Zseniális ötlet volt feltenni a leömlőbe a szűrőt. :)
Arra lennék kíváncsi, hogy hogyan van ott a hőszigetelés....
Mi volt a szeleptörés oka? Csak úgy 2x nem történik meg ilyesmi, sőt egyszer sem...
Haddel10-01-2015 14:46:39 //
63219
Ez a kicsi ablakmosó tartály?

Norby10-01-2015 14:13:06 //
63218
Először alapjáraton csak megált a lápánál. Nem indult be. Szervíz, szétszed, szeleptörés, javítás 700 000. Saját szerelő 350 000. Minden rendben volt 600 km-ig. Ekkor már 90 Km/h-nál tört el a cserélt szelep. Motorcsere 400 000. Persze senki nem vállalt felelősséget.
Liquid10-01-2015 14:02:17 //
63217
ettől még nem érzem ezt gyakori, típushibának.
Bármely szervízben találsz hetente egy motorcserés autót...
Csabi10-01-2015 13:06:18 //
63216
kétszer hogy sikerült?
Azt hogy hogyan használták azt nem tudom. A tulajdonost sem ismertem. Tavaly januárban volt a szervizben.
Még a futott km is érdekes lenne....
A dpf benne volt?
Tudjuk miért szakadt el?
Túlpörgették?
Két éve és tavalyi is volt a mellettünk lévő szervizben egy-egy 159 2,4JTDm nagyjavításon – amiből motorcsere lett - leszakadt szelep miatt.

Délelőtt turkáltam egy kicsit a Párduc "agyában" és sikerült elcsípnem egy regenerálást:
blog
Haddel10-01-2015 11:15:32 //
63209
Igen még darabokban van,fotózok folyamatosan :)
Talán 12.9 es olyan van
Szerintem találsz csavarboltban
Most néztem hogy megvan a tel számod. Nagy lendülettel felhívtam, de nem Te voltál :-D
Szia :-) kellene pontos méret. Átmérő, menetemelkedés, fej kialakítás, kulcsnyílás...stb. Ezekre feltétlenül szükségem lenne ahoz hogy segíteni tudjak. Valami megoldást biztos fogunk találni!:-) Esetleg fotó is jól jönne.
Szét van még szedve? A kiszedett lámpáról kellene Szosza-nak fotó. Én sajna nemcsináltam róla képeket mikor ki volt szerelve :-(
Mitől ment volna fel Tomi ! :-) Most írtad hogy jeges volt az út végig. :-)
Na körvonalazódik a dolog, a jövő szombaton szerintem megyek le a trakeszért. :-)
Norby10-01-2015 08:20:08 //
63203
Én is a panaszosok közé tartozok a kétszer eltört kipufogó szeleppel? :-(
Haddel10-01-2015 01:03:23 //
63202
Azt tudtátok, hogy olcsó,noname izzót nem érdemes venni? :)

Haddel10-01-2015 00:43:38 //
63201
Jaja már gondolkoztam rajta hogy Osb-vel beburkolom a vázat ideiglenesen. Csak sosincs időm..
Chianti09-01-2015 23:26:18 //
63200
Egész jó kis aknád van... már csak 1 tető kéne fölé meg valami világítás, aztán nem gond ha rád esteledik... :o)
Chianti09-01-2015 23:22:04 //
63199
Legutóbbi infó szerint köszöni szépen, megvan a drága! :o)
itt szerencsére semmi jegesedés plusz 4-5 fok szikrázó napsütés délig....a fogyit már nem nézem mivel occsó a nyál :D
Haddel09-01-2015 21:08:19 //
63197
Ja meg mást is csináltam 😃


most értem haza BPestről. Reggel mentem a csúszós utakon, de semmi gond nem volt. Viszont olyan mocskos lett mire felértem, hogy reggel viszem is lemosni ettől a sok sós lötyitől, ami az utakon ráment.
Odafelé regenerált egy jó nagyot, visszafelé már nem csúszott, tudtam rendesen jönni. Végig toltam neki, de még 130-nál is 5,5-ös fogyasztásokat produkált :) Imádom!!!
Haddel09-01-2015 21:03:01 //
63195
Én ma olajat cseréltem.

Meg kiakartam cserélni a ködlámpát,de nem jót adtak a bontóban,erre nem illeszkedik rá a króm perem.

Gratulálok és jó egészséget!
'''''09-01-2015 20:31:42 //
63192
Szarul! :-) Könnyebb az autót piszkálni.Persze az költségesebb. :-)
Nekem csak egész minimális vízcsipegetés volt, álmomban sem gondoltam erről. Fehér füst semmi. Minden tökéletesen működött.
kéne a megmaradt egy darab csavar...van a densoban anyag bevizsgáló....
Holnap beszélek Szatyival.
Liquid09-01-2015 20:15:09 //
63188
én elhiszem, csupán azért kételkedtem, mert én speciel Giuntini esetén kívül nem hallottam letérdelt 2.4-ről, de valszeg én járok szemellenzővel :)
Egy régi 10V-vel ne hasonlítsd mert jóval egyszerűbb konstrukció. Ez igaz bármely modern motor és annak ősének hasonlítására.
milyen alapanyag és hőkezelt e azt kéne tudni...akkor legyártja az emberem
mex8609-01-2015 20:13:49 //
63186
persze nem magyarországon hirdetik igy, mert ide azokat hozzák ami szar és itthon már megjavul így vagy úgy... :D
úgy fognak sokat rajta...
mex8609-01-2015 20:11:20 //
63185
akárki akármit mond, soknak volt hengerfej baja... szerintem pedig tipushiba bár lehet csak a szar műanyag légtelenítő miatt... régi 10V-k sose szenvedtek ilyennel pl
Guintini, az enyém is az volt kint csak időben észrevették hogy csipi a vizet és kapott gyári zsírújat mert gari volt rá, neten is sűrűn találni hefej hibával hirdetve vagy vízfogyasztással hirdetve vagy fehér füsttel hirdetve.... mig 1.9est szinte soha nem látni ilyen gonddal...akkor miről beszélünk??
Rosszul írtam 12.9 a szakítószilárdsága.
Srácok a segítségeteket szeretném kérni. A helyzetem katasztrofális, a hat db lendkerék csavar hiánya miatt. Égen földön nincs sehol Európában. A 2.4 automata váltóshoz nincsen, a kettőstömegűhöz lenne, de az teljesen más. Tippeket tudnátok e adni? A csavar szakítószilárdsága 19.2. Valamit tudnátok mondani, a 159-é melyik másik típussal egyezik. A hossza nem érdekes, abból le lehet vágni. köszönöm.
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.