Forum >> 159
Gabi15907-06-2014 16:52:10 // 54630
	sajna ez annál jóval gyengébb,nem rég még ment mint a rakta,most meg olyan mintha nem lenne nyomatéka
	
Csabi07-06-2014 16:51:43 // 54629
	Elrontani biztos nem fogod, ha megpucolod a koromtól. Féktisztítóval is lehet, de hatékonyabb a hideg zsíroldó. A mágnest is szereld le(fekete rész), mert ha többet futott darab akkor már ott is van korom.
	
mizooo07-06-2014 16:50:25 // 54628
	Vagy csak megjött a nyár és melegben ennyivel gyengébbnek érezni.
	
Csabi07-06-2014 16:44:53 // 54627
	Mondjuk a 30ezres csereperiódustól...
	
Gabi15907-06-2014 16:35:32 // 54626
	Én meg tudom csinálni,mint kevésbé hozzá értő.Holnap lesz egy bp-i utam még ha több időbe telik erősen gondolkodom hogy megcsináljam de nem szeretném elrontani
	
.......................07-06-2014 16:35:31 // 54625
	Dpf es dieselnél autónál nincs olajsár,legallábbis a multijeteknél
Akkor mitől dugulna el?
	
Akkor mitől dugulna el?
Csabi07-06-2014 16:30:06 // 54624
	
	
Csabi07-06-2014 16:18:31 // 54623
	Szia!
Nagy valószínűséggel egy EGR tisztítás megoldja a problémádat. Hozzáértő kezekben fél óra a művelet. Érdemes ezzel kezdeni!
	
Nagy valószínűséggel egy EGR tisztítás megoldja a problémádat. Hozzáértő kezekben fél óra a művelet. Érdemes ezzel kezdeni!
Gabi15907-06-2014 15:59:55 // 54622
	Sziasztok !
Bizonyára sokan kérdezték,de nem olvastam vissza a hsz-eket.Nálam most jött elő a probléma.Nem igazán gyorsul,olyan mintha nem volna elég nyomaték.Korábban olvastam tisztítani kell valamit (EGR?) vagy ez más ?(2,4 jtd)
	
Bizonyára sokan kérdezték,de nem olvastam vissza a hsz-eket.Nálam most jött elő a probléma.Nem igazán gyorsul,olyan mintha nem volna elég nyomaték.Korábban olvastam tisztítani kell valamit (EGR?) vagy ez más ?(2,4 jtd)
Szabolcs 15907-06-2014 15:34:06 // 54621
	
	
Shadin07-06-2014 15:31:41 // 54620
	Nálunk van az olajtérbe benyúló akármi szűrő amivel az offosok szopnak?
	
Shadin07-06-2014 15:29:32 // 54619
	Tényleg. Majd 8 perc volt a reakcióidő :-D
	
David | Centocinquantanove07-06-2014 15:20:49 // 54618
	Azért ezt az olajcserénkénti szelepfedél szétborítási ajánlást túlzásnak érzem.
	
Piritu - 1.000.00007-06-2014 14:48:00 // 54617
	Most lassú volt, eddig másfél perc volt s legjobb ideje :-DD
	
Ferke07-06-2014 10:46:34 // 54616
	Na, nekem a rosso-n megette a 4. henger szívó bütykét, mert őszintén szólva marhára nem csekkoltam soha. fogalmam nincs mitől tud elmászni az érték, pláne minuszba. A nagyobb hézag még érthető, mert ugye valószínű a szelepvezető is kopik, a szelepemelő is, meg annak a háza is, és ezekből összejön a rés:)
	
Ferke07-06-2014 10:42:11 // 54615
	Dehogynem:) A szívószelepek hézaga 0,25 +/- 0,05, a kipuffé pedig 0,1-gyel több. Ezek a gyári értékek, hidegen persze. Ha ezek kisebbek, akkor veztengely kopás jön, ha nagyobbak, azt meg úgyis hallod, mert csattog, főleg terhelésre. Érdemes olajcsere alkalmával csekkolni, szelepfedél persze le kell ugorjon.
	
Shadin07-06-2014 08:53:51 // 54614
	Csak kíváncsi voltam figyelsz-e?
	
David | Centocinquantanove07-06-2014 08:26:35 // 54613
	Volt nekem benne 8-as furatos de néha motorlámpát és gázadásra történő lassú reagálást, torpanást okozott. Amikor ki akartam venni a szűkítőt akkor esett be a motortérbe az eredeti, ezért kényszerültem újat rendelni ami meg már ilyen.
	
.......................07-06-2014 07:13:21 // 54612
	Ez így jó ahogy van,
Ez egy gyári revizió,az egr szelek kokszolódásának csökkentésére
	
Ez egy gyári revizió,az egr szelek kokszolódásának csökkentésére
Csabi07-06-2014 01:50:43 // 54611
	Na-na.:) több 2,4 van itt DPF-el mint nélküle, hibamentesen. A DPF elhelyezése az élettartamra szerintem sok hatással nincs, a 600+ fokhoz mindenképp regenerálni kell itt is meg ott is...esetleg kevesebb plusz anyag kell ott, ahol előrébb van.
A szoftver fontosabb...érdemes frissitettni
	
A szoftver fontosabb...érdemes frissitettni
Dömpi (il dottore)07-06-2014 00:31:14 // 54610
	látom 2.4-es...abban a DPF túl messze van az erőműtől, és a gyári olaj sem jó  a DPF-nek, általános tapasztalat itt a a topikban, hogy a 2.4-eket érdemes euro3-asítani (=DPF kiszed, kiír).
1.9-nél nem gáz, 2.0-nál meg végképp rendben van az ügy (javították a konstrukciót).
Mindez csak egy infó.
	
1.9-nél nem gáz, 2.0-nál meg végképp rendben van az ügy (javították a konstrukciót).
Mindez csak egy infó.
Zsunior06-06-2014 23:34:55 // 54609
	Uff, jól hangzik. Most még új ami benne van, de szerintem olajcserekor megpucolom. Ártani nem ártok vele... :)
	
Chianti06-06-2014 22:22:45 // 54608
	Köszönöm szépen!
	
Chianti06-06-2014 22:22:02 // 54607
	Köszi szépen! Ha már az eper-nél tartunk, melyiket érdemes használni? Úgy értem ennek is van folyamatosan frissített változata? Mert én ezen nézelődtem:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=012&WINDOW_ID=2&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R
	
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=012&WINDOW_ID=2&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R
Chianti06-06-2014 22:15:34 // 54606
	Köszi!
	
GTPeti06-06-2014 22:12:00 // 54605
	Intézkedem. ;)
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:04:35 // 54604
	
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:02:01 // 54603
	ő itt nem szokott járni
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:01:34 // 54602
	ja, 6 év sok idő ám :)
	
GTPeti06-06-2014 22:01:08 // 54601
	Nekem sem volt még. Sőt nem is nagyon hallottam olyanról, hogy egy 8V-s cartársnak korongozva lett. De majd jön pl. Ferke és megmondja a tutit.
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:01:02 // 54600
	csak egy régi polgárvédelmi cucc, mustárgázt nem bírnám ki benne
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 22:00:06 // 54599
	szakmai kérdés:
a 8V-nél írva vagyon, hogy a szelephézagokat ellenőrizni-állítani kell...ezt mennyire kell komolyan venni?
Csakmert nekem még nem volt (legálabb is nálam még nem - de kétlem, hogy előző tulaj ellenőriztette volna). Mikor említettem a szerelőmnek, úgy nézett rám, mint egy idiótára, majd megjegyezte, hogy "ha ragaszkodsz hozzá, megnézhetjük".
Ha jól tudom, a beállításhoz le kell szedni a szívósort. Vagy nem?
	
a 8V-nél írva vagyon, hogy a szelephézagokat ellenőrizni-állítani kell...ezt mennyire kell komolyan venni?
Csakmert nekem még nem volt (legálabb is nálam még nem - de kétlem, hogy előző tulaj ellenőriztette volna). Mikor említettem a szerelőmnek, úgy nézett rám, mint egy idiótára, majd megjegyezte, hogy "ha ragaszkodsz hozzá, megnézhetjük".
Ha jól tudom, a beállításhoz le kell szedni a szívósort. Vagy nem?
Liquid06-06-2014 21:57:33 // 54598
	látom régen volt a középső kisbaba és kijöttél a gyakorlatból :D
	
GTPeti06-06-2014 21:57:14 // 54597
	Látom megvan hozzá a felszerelésed. :))))
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:56:04 // 54596
	
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:54:54 // 54595
	persze, csakhogy nyitott állapotban szorult meg...azért fojtott le
még jó, hogy 8V-m van, így nem teszi tönkre a nem létező örvénycsappantyúkat
	
még jó, hogy 8V-m van, így nem teszi tönkre a nem létező örvénycsappantyúkat
GTPeti06-06-2014 21:52:53 // 54594
	Az sz@r dolog ha megszorul, mert még a végén nem nyomja tele korommal a szívósort. :)
	
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:51:24 // 54593
	Zsunior!
Én már jártam úgy, hogy megszorult...kb. olyan, mint mikor szervízüzemmódba teszi a comp. a kocsit.
Bazi rossz, mikor 5 km alatt gyorsítasz fel 60-ra :(
Én azóta évente 1x kipucolom.
	
Én már jártam úgy, hogy megszorult...kb. olyan, mint mikor szervízüzemmódba teszi a comp. a kocsit.
Bazi rossz, mikor 5 km alatt gyorsítasz fel 60-ra :(
Én azóta évente 1x kipucolom.
Dömpi (il dottore)06-06-2014 21:44:34 // 54592
	khm...alfám van :)
	
GTPeti06-06-2014 21:43:39 // 54591
	Na végre, már éppen kérdezni akartam, hogy mikor térünk már végre vissza a topic EREDETI témájához. :))))
	
Shadin06-06-2014 21:35:44 // 54590
	Ez a gyári módosítás, nem jön lámpa.
	
Alfa GT-Csaba06-06-2014 20:39:30 // 54589
	Szerintem meg nem árt takaritani 2-3 évente ,mert megragadhat a lerakódott koromtól és lehet hogy ezért pusztul el benne az elektron mágnes.
	
Alfa GT-Csaba06-06-2014 20:36:52 // 54588
	Miért nem csinálsz ,kb 5 perc és olyan lyukat fúrsz rá amilyet akarsz!Én 1 db 8mm-st fúrtam rá ,nem dobott hibát a gép tőle de rendesen leszükitette a füst útját a gyári teljes keresztmetszetű lyukhoz képest.
	
David | Centocinquantanove06-06-2014 20:17:18 // 54587
	Köszi Shadin. És ettől elvileg nem jő elő a motorlámpa (elégtelen légáram)? Csakmert nekem a 8 millissel előjön...
	
Shadin06-06-2014 19:37:42 // 54586
	Változott az elv 2011 környékén és a 8v ill. 16v esetében is tömítésnek a szűkítőt adják el. Gyári módosítás.
	
Zsunior06-06-2014 19:04:54 // 54585
	Szuper, köszi!:)
	
David | Centocinquantanove06-06-2014 18:54:06 // 54584
	EGR szelepet nem kell piszkálni, mert a takarítástól nem lesz jobb, sem rosszabb. Tehát nem érdemes. Ha jó akkor azért, ha nem jó, akkor csere.
Részecskeszűrő regen közben a lényeg, hogy lehetőség szerint ne állítsd le a motort. Különösebb pörgetést nem igényel, normál használat (1500-2500 rpm) mellett is tökéletesen tud regenerálni. Ha városi tötymörgésben kezdi az pech, mert ilyen körülmények között nem túl hatékony, de nem nagy gáz így sem, mert legközelebb annyival hamarabb kezdi.
	
Részecskeszűrő regen közben a lényeg, hogy lehetőség szerint ne állítsd le a motort. Különösebb pörgetést nem igényel, normál használat (1500-2500 rpm) mellett is tökéletesen tud regenerálni. Ha városi tötymörgésben kezdi az pech, mert ilyen körülmények között nem túl hatékony, de nem nagy gáz így sem, mert legközelebb annyival hamarabb kezdi.
David | Centocinquantanove06-06-2014 18:49:34 // 54583
	Erhard! Hozzád fordulnék egy kérdéssel, mivel te vagy ebben a szakember... :)
Ha rendelek tőled az EGR szelep kilépő oldalára azt a rombusz alakú normál (értsd nem falazós, nem szűkítős) tömítésnek használt lemezkét, az nálatok is így néz ki?
Ilyet rendeltem (így megfogalmazva) a Unixtól, robbantott rajz szerint, elvileg gyári alkatrész, és ezt kaptam, de ez nem ugyanolyan, mint ami nekem volt benne eredetileg...
Változtattak ezen az alkatrészen a gyárban azóta, vagy rosszat kaptam?
A régiben nekem középen 1 nagy (teljes áteresztő) furat volt, ebben 3 kicsi...

	
Ha rendelek tőled az EGR szelep kilépő oldalára azt a rombusz alakú normál (értsd nem falazós, nem szűkítős) tömítésnek használt lemezkét, az nálatok is így néz ki?
Ilyet rendeltem (így megfogalmazva) a Unixtól, robbantott rajz szerint, elvileg gyári alkatrész, és ezt kaptam, de ez nem ugyanolyan, mint ami nekem volt benne eredetileg...
Változtattak ezen az alkatrészen a gyárban azóta, vagy rosszat kaptam?
A régiben nekem középen 1 nagy (teljes áteresztő) furat volt, ebben 3 kicsi...

Zsunior06-06-2014 18:31:24 // 54582
	Kedves Dízelmágusok! :)
Tapasztalatot igénylő kérdéssel fordulok hozzátok:
EGR szelepet milyen időközönként ajánlott tisztíttatni? Ráér olajcserénként, vagy van erre valami külön tapasztalat? Érdemes egyáltalán?
Második kérdésem, amikor a részecskeszűrő regenerálódik, hogyan érdemes használni az autót? Kicsit érdemes forgatni, vagy nem kell csinálni vele semmit? :)
Előre is grazie!
	
Tapasztalatot igénylő kérdéssel fordulok hozzátok:
EGR szelepet milyen időközönként ajánlott tisztíttatni? Ráér olajcserénként, vagy van erre valami külön tapasztalat? Érdemes egyáltalán?
Második kérdésem, amikor a részecskeszűrő regenerálódik, hogyan érdemes használni az autót? Kicsit érdemes forgatni, vagy nem kell csinálni vele semmit? :)
Előre is grazie!
Alfa Amore doesn't take any responsibility for the posts.
		
					  Online members
2
		Guests2
421
Forum
Recent topics
- Oldtimer and youngtimer
- 156
- AlfaCity
- International Alfa Rome...
- 159
- Chat
- Boxer fanatics
- 147
- Polish Alfisti
- Českí Alfisti
Poll
- What kind of chatrooms do you prefer?
- When will Alfa return in your opinion to the US?
- How did you find AlfaAmore.com?










